Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
    Ik ben niet zo zeker dat er op werkuren veel verdient wordt
    Even een oude post ophalen. Wees maar gerust dat er verdiend wordt op de uren !
    Mechanieker die 16-17 eur per uur verdient kost aan de garage tussen de 33 en 35 eur per uur. Uurtarief naar de klant is bijna overal boven de 60 eur per uur, of zelfs 70 bij de duurdere merken.

Dus ja op werkuren verdienen ze aardig wat ;-)
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• D'Ieteren heeft de VW garages van groep Beerens overgekocht. Wees dus maar gerust dat er met garages nog goed te verdienen valt, anders zou een grote groep als D'Ieteren er zijn geld niet in steken, die hebben teveel mogelijkheden om elders te diversifiëren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
        Mechanieker die 16-17 eur per uur verdient kost aan de garage tussen de 33 en 35 eur per uur. Uurtarief naar de klant is bijna overal boven de 60 eur per uur, of zelfs 70 bij de duurdere merken.

kan een garage effectief al de uren die ze moet betalen aan een mechanieker aanrekenen aan klanten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
          kan een garage effectief al de uren die ze moet betalen aan een mechanieker aanrekenen aan klanten?
          Het is niet omdat een mechanieker niet voor een klant aan het werken is dat hij geen ander werk doet wat ook voor de garage opbrengt..

Comment

• Ik denk net dat de garages forfaits aanrekenen zodat ze alle werkuren, dus ook wanneer ze niet aan uw wagen bezig zijn, kunnen doorrekenen...

Sent from my Samsung Galaxy S3
            Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
            Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• In de meeste garages beliegen en bedriegen ze hun klanten dat het niet meer normaal is, dus ze zullen ruim voldoende verdienen aan de klanten.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                In de meeste garages beliegen en bedriegen ze hun klanten dat het niet meer normaal is, dus ze zullen ruim voldoende verdienen aan de klanten.
                Inderdaad. Je kan niet controleren hoe lang ze bezig zijn. Ik weet bv wel in grote lijnen hoe lang ze er aan zouden moeten werken maar dan nog lig je er op.
                En er zijn maar weinig mechaniekers die zich gaan opjagen he ze worden toch evenveel betaald. Zelfs als staat de klant een uur te babbelen rekenen ze gewoon een uurtje extra op het einde.
                Polo 6n 1.4

Comment

• Mijn't is vandaag ook op onderhoud geweest.

-Oliefilter
                  -Ford Formule F 5w-30
                  -Pollenfilter
                  - Technische Inspectie voertuig
                  -Dichting

223,90 Euro incl.BTW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten

Die 16 -17 uur dat is wel wat hoog gegrepen. uurloon van een Technieker die onderhoud doet is rond de 13 € iets meer of minder
                    Groetejs André

Comment

• ik blijf voor alle zekerheid altijd wachten bij de auto tijdens het onderhoud (ttz in de wachtruimte), zo kunnen ze al niet meer uren aanrekenen dan effectief gewerkt. Bovendien vraag ik altijd eerst wat er exact gaat gebeuren, en als er onverwachte kosten zouden zijn, eerst mij uit de wachtzaal halen alvorens er een sleutel vastgenomen wordt...
                      Nog nooit bedrogen geweest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                        ik blijf voor alle zekerheid altijd wachten bij de auto tijdens het onderhoud (ttz in de wachtruimte), zo kunnen ze al niet meer uren aanrekenen dan effectief gewerkt. Bovendien vraag ik altijd eerst wat er exact gaat gebeuren, en als er onverwachte kosten zouden zijn, eerst mij uit de wachtzaal halen alvorens er een sleutel vastgenomen wordt...
                        Nog nooit bedrogen geweest...
                        zo doe ik het meestal ook. ik gun de garage het zeker, maar 't moet een beetje redelijk blijven hé

Comment

• Bmw 320d 2007 86000km
                          service remsysteem voor (blokken zonder schijven vooraan) 272 euro
                          Comdition based service service volgens key reader 28 euro (niets gedaan, gwn snelle check)
                          klein materiaal 10 euro
                          totaal 310euro

eigenlijk voor enkel blokjes vooraan
                          degoutant veel eigenlijk bij officiele bmw dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                            huh ???

ik laat al mijn onderhoud bij een officiële BMW-dealer doen volgens onderhoudsinterval, en heb nog nooit meer dan 350€ betaald. Eén uitzondering, op 140.000 KM alle schijven en remblokken laten vervangen, kostprijs (incl. onderhoud) ongeveer 1.100 €

idem hier ... met onze 318d binnengeweest en 350€ moeten betalen ( 90000km dus groot onderhoud )

op 60000 hebben we geen 300 betaald, dit alles bij romein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                              Inderdaad. Je kan niet controleren hoe lang ze bezig zijn. Ik weet bv wel in grote lijnen hoe lang ze er aan zouden moeten werken maar dan nog lig je er op.
                              En er zijn maar weinig mechaniekers die zich gaan opjagen he ze worden toch evenveel betaald. Zelfs als staat de klant een uur te babbelen rekenen ze gewoon een uurtje extra op het einde.
                              euh... toch niet met een puntensysteem
                              dan weet je op voorhand wat alles zal kosten, en mogen ze gerust even bezig zijn met een andere wagen (of babbelen...) de prijs blijft de prijs
                              natuurlijk zal de berekening van de punten ruim bemeten zijn, maar de factuur kan zelfs voor het werk opgemaakt worden
                              dit betekent ook niet dat het goedkoop is, maar waarom zou een premiumwagen in onderhoud goedkoop zijn als de eigenaar tevreden was met de verkoopprijs ?

Comment

• Vergeet niet dat de lonen worden aangerekend in full cost ipv direct cost.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Vergeet niet dat de lonen worden aangerekend in full cost ipv direct cost.
                                  denk ik ook. maar sommige denken daar hier blijkbaar anders over :-D

Comment

• auto vorige bij de mercedes dealer binnengedaan voor een aanpassing waardoor het enkel het aantal uren was die ik moest betalen, 65 euro per uur + btw
                                    lets have some more member berries

Comment

• 65 is veel , mijn benz dealer vraagt 59€ per uur + btw als'k mij niet vergis...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        5l olie kost in de autoshop een 25-35€. 25e betaalde ik voor 5l 10w40 Valvoline en kreeg er nog een busje van 1l gratis bij. Als je dus 75€ voor 5l olie betaald maakt de garage daar heeel veel winst op. Of het moest een echt dure olie zijn die in de autoshop ook veel kost.
                                        de hedendaagse olie die men gebruikt is dan ook geen half synthetische zoals boven aangehaald. Maar meestal een 5w30 vol synthetisch in long life versie. En die zal bij je autoshop ook richting 25 euro per liter gaan of meer zelfs.
                                        Mensen willen altijd met de nieuwste technologie rondrijden. Maar als het onderhoud ervan dan ook meer kost is het niet meer ok.
                                        Ok er zijn garages die profiteren. Maar een auto kost nu eenmaal veel geld om te onderhouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                          65 is veel , mijn benz dealer vraagt 59€ per uur + btw als'k mij niet vergis...
                                          Diagnose/metingen kost meer qua uurloon dan herstelling & onderhoud (bij ons toch)

Comment

Working...
                                          X