Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
    Diagnose/metingen kost meer qua uurloon dan herstelling & onderhoud (bij ons toch)
    twas diffuser montage
    lets have some more member berries

Comment

• Je moet niet enkel in zuivere loonkost gaan rekenen -> daar zit veel meer in dat wat er betaald wordt aan de werknemer. De infrastructuur, onderhoud gebouwen en installaties, running cost, enz moeten ook ergens van betaald worden.
      Of denk je dat je wagen je enkel kost aan brandstof en onderhoud? Wat met taksen, BIV, verzekering, enz? Of tel je dat ook niet mee?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Pas aangekochte mini cooperd,bouwjaar 2011,km stand 9000.Is dus uit garantie.Eerste klein onderhoud moet nu uitgevoerd worden.
        Van mijn andere wagens deed ik na de garantieperiode altijd het klein onderhoud zelf.
        Bij deze wagen twijfel ik.Minis blijven lang hun waarde behouden,dus vraag ik mij af of die restwaarde bij eventueel verkoop
        sterk zal verminderen indien ik dit weer zelf uitvoer.

Comment

• Volledig ingevuld OHB is een voordeel. Zeker als het bij de officiële dealer werd uitgevoerd. Alhoewel er al OHB bestaan die achteraf kunnen ingevuld worden, of zelfs volledig blanco gelaten worden.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Wat bedoel je daarmee?
            Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Volledig ingevuld OHB is een voordeel. Zeker als het bij de officiële dealer werd uitgevoerd. Alhoewel er al OHB bestaan die achteraf kunnen ingevuld worden, of zelfs volledig blanco gelaten worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Je moet niet enkel in zuivere loonkost gaan rekenen -> daar zit veel meer in dat wat er betaald wordt aan de werknemer. De infrastructuur, onderhoud gebouwen en installaties, running cost, enz moeten ook ergens van betaald worden.
              Of denk je dat je wagen je enkel kost aan brandstof en onderhoud? Wat met taksen, BIV, verzekering, enz? Of tel je dat ook niet mee?
              Ze willen in een mooie wachtruimte zitten en lekkere koffie drinken, de mooiste vervangwagens hebben, vriendelijk geholpen worden voor vrijblijvende testritten, snel geholpen worden aan de telefoon, alles op voorraad in het magazijn, de best opgeleide techniekers, ... Maar het mag geen cent kosten ...

Ik ging met mijn privé wagen naar een garagist die onder de olie zat en waar ge kon staan wachten in een smerige garage, en ik was blij want betaalde zachte prijzen.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ik verwacht dat de garage mij naar huis voert als ik de auto binnenbreng maar ik doe dan ook niet moeilijk als ik een euro meer moet betalen

Comment

• ik krijg de auto van de baas mee als ik te lang moet wachten, zonder voorwaarden zonder kosten... ik moet zelfs niet bijtanken. Uit respect voor zijn klantvriendelijkheid was ik wel heel de wagen en wordt die piekfijn terug afgeleverd.
                  Het mes snijdt altijd aan twee kanten... een goede relatie met uw garage bouwt ge langs twee kanten op. Als de ene altijd moet geven, loopt het gegarandeerd op een bepaald moment mis.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Ikzelf ga ook naar een onafhankelijk garage met alle 3 onze wagens,is vader &zoon ,betaal gewoon het tarief,ik mag erbij blijven en ze kijken nog niet zo héél héél nauw naar de te betalen uren,op stukken nemen ze al niks ,ze hebben werk genoeg voor nog iemand aan te nemen,maar dat doen ze bewust niet ,omdat ze dan hun tarieven zouden moeten opslaan.Het mes snijdt idd;aan 2 kanten,als het maar een € of 2 scheelt(bvb factuur is 123€ geef ik 125€ en zeg ik ook laat maar zitten ,tis just),Verleden jaar dan geweest met mijn vrouw haar wagen om te kijken naar foutmelding en te resetten,heb ik ook niks moeten betalen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Ik ging met mijn privé wagen naar een garagist die onder de olie zat en waar ge kon staan wachten in een smerige garage, en ik was blij want betaalde zachte prijzen.
                      Was een opmerking die ik maakte bij de zoveelste Audi enquête, dat de "afstand" tussen jezelf en diegene die aan de auto werkt te groot is. Receptionistes allemaal mooi en wel, het is ook een extra tussenschakel waar ik persoonlijk niet veel aan heb. Als je een bepaalde uitleg doet gaat daar al minstens 25% van je uitleg verloren en het ergste van al, ze kunnen zelden of nooit meedenken en doelgerichte vragen stellen. Uiteindelijk wordt dat niet meer gedaan denk ik, echte probleemoplossingen. Als iets stuk is, dat kunnen ze fixen, als iets niet optimaal is... daar hebben ze geen kaas van gegeten. Daarvoor heb je rechtstreeks contact nodig met een garagist die het wel kan/wil uitpluizen en dat is wat ik mis bij alle grote dealers. Ken anderzijds geen enkele kleine garagist waar ik op kan vertrouwen, zo zou ik wel (met plezier) wat prullen aan m'n A5 Quattro onder handen willen laten nemen, noem het een ruime onderhoudsbeurt/vroegtijdige revisie als je wil, maar daar is geen beginnen aan via officiële dealer.

Comment

• als ze je want kennen mag je toch het atelier binnenlopen en rechtstreeks met de techniekers praten en afspraken maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          ...,als het maar een € of 2 scheelt(bvb factuur is 123€ geef ik 125€ en zeg ik ook laat maar zitten ,tis just).
                          wat een kado zeg !

Comment

• +1
                            met tussenpersonen worden verhalen veranderd. Daarom is een onafhankelijke garage interessant! neem wel iemand die gepassioneerd is door het merk zelf en die liefst zich ook enkel bezig zal houden met een bepaald merk. Zo zijn er bijvoorbeeld genoeg onafhankelijke dealers voor BMW, geen idee voor andere merken... Daar gaat mijn wagen sinds kort ook heen. Zeker nu hij uit de garantie is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              +1
                              met tussenpersonen worden verhalen veranderd. Daarom is een onafhankelijke garage interessant! neem wel iemand die gepassioneerd is door het merk zelf en die liefst zich ook enkel bezig zal houden met een bepaald merk. Zo zijn er bijvoorbeeld genoeg onafhankelijke dealers voor BMW, geen idee voor andere merken... Daar gaat mijn wagen sinds kort ook heen. Zeker nu hij uit de garantie is
                              Of gepassioneerd is door bvb in mijn geval ///M,de vader doet de "gewone" + Porsche , de zoon de ///M's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                +1
                                Tips voor onafhankelijke BMW garages in de omstreken van Leuven?

Sent from my HTC One using Tapatalk
                                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Tips voor onafhankelijke BMW garages in de omstreken van Leuven?

Sent from my HTC One using Tapatalk
                                  Ik ga binnenkort voor de eerste keer naar PSG (Geel). Is wel een eindje rijden van Leuven, maar ik kom van Zele en da's nog een pak verder

Comment

• BMW 320D (onderhoud op december 2013 )50000 km 660 euro : onderhoud+ opleggen v d winterbanden
                                    Last edited by Dak; 06/01/2014, 14:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                                      huh ???

ik laat al mijn onderhoud bij een officiële BMW-dealer doen volgens onderhoudsinterval, en heb nog nooit meer dan 350€ betaald. Eén uitzondering, op 140.000 KM alle schijven en remblokken laten vervangen, kostprijs (incl. onderhoud) ongeveer 1.100 €
                                      ik wou eigenlijk hierop antwoorden omdat het ongeveer hetzelfde onderhoud is en we precies toch ongeveer hetzelfde betalen? (ik heb er dan nog eens de winterbanden laten opleggen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Was een opmerking die ik maakte bij de zoveelste Audi enquête, dat de "afstand" tussen jezelf en diegene die aan de auto werkt te groot is. Receptionistes allemaal mooi en wel, het is ook een extra tussenschakel waar ik persoonlijk niet veel aan heb. Als je een bepaalde uitleg doet gaat daar al minstens 25% van je uitleg verloren en het ergste van al, ze kunnen zelden of nooit meedenken en doelgerichte vragen stellen. Uiteindelijk wordt dat niet meer gedaan denk ik, echte probleemoplossingen. Als iets stuk is, dat kunnen ze fixen, als iets niet optimaal is... daar hebben ze geen kaas van gegeten. Daarvoor heb je rechtstreeks contact nodig met een garagist die het wel kan/wil uitpluizen en dat is wat ik mis bij alle grote dealers. Ken anderzijds geen enkele kleine garagist waar ik op kan vertrouwen, zo zou ik wel (met plezier) wat prullen aan m'n A5 Quattro onder handen willen laten nemen, noem het een ruime onderhoudsbeurt/vroegtijdige revisie als je wil, maar daar is geen beginnen aan via officiële dealer.
                                        Mijn VW dealer valt nog mee, daar is een redelijk familiale sfeer en de receptioniste roept bij de minste twijfel er direct iemand uit het atelier bij. Tot mijn verbazing kent ze zelf ook vrij veel van techniek en problemen, ik denk dat ze al lang aan die balie zit

Bij mijn Audi dealer heb ik het gevoel dat ik een ziekenhuisbezoekje doe, sterieler kan een garage niet zijn denk ik, net als de mensen die daar werken
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Klein onderhoud op de Peugeot (170.000 km)

Olie (5W30)
                                          Ruitensproeier bijvullen
                                          Koelvloeistof bijvullen
                                          Banden oppompen

€35 was ik lichter. Mijn nonkel heeft een merkonafhankelijke garage en ik ga al jaren bij hem. Werkuren van hem betaal ik quasi nooit en de onderdelen krijg ik aan inkoopprijzen. Zo zie je maar wat een klein onderhoud werkelijk kost aan een garage...
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X