Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 318d: remblokken achter + service-check up: 335,38 euro bij officiële garage.
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
      Klein onderhoud op de Peugeot (170.000 km)

Olie (5W30)
      Ruitensproeier bijvullen
      Koelvloeistof bijvullen
      Banden oppompen

€35 was ik lichter. Mijn nonkel heeft een merkonafhankelijke garage en ik ga al jaren bij hem. Werkuren van hem betaal ik quasi nooit en de onderdelen krijg ik aan inkoopprijzen. Zo zie je maar wat een klein onderhoud werkelijk kost aan een garage...
      Ja want een garage betaald geen geld voor licenties/infrastructuur en de techniekers werken voor zuurtjes. Sounds right!

Comment

• En filters da's nergens voor nodig blijkbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
          Klein onderhoud op de Peugeot (170.000 km)

Olie (5W30)
          Ruitensproeier bijvullen
          Koelvloeistof bijvullen
          Banden oppompen

€35 was ik lichter. Mijn nonkel heeft een merkonafhankelijke garage en ik ga al jaren bij hem. Werkuren van hem betaal ik quasi nooit en de onderdelen krijg ik aan inkoopprijzen. Zo zie je maar wat een klein onderhoud werkelijk kost aan een garage...
          Banden oppompen : gratis aan de Esso
          Ruitensproeier en koelvloeistof van de Aldi kost ook niks
          35 euro alleen voor de olie is vrij duur , in de Makro vind je die voor 15 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
            35 euro alleen voor de olie is vrij duur , in de Makro vind je die voor 15 euro.
            Die olie van de Makro.. is deze goed voor de motor? en tast deze het verbruik niet een beetje aan?

Comment

• Zodra de olie de benodigde normen heeft (die staan wel ergens in uw handleiding) is het in principe voldoende..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                Ja want een garage betaald geen geld voor licenties/infrastructuur en de techniekers werken voor zuurtjes. Sounds right!

Om even verder te gaan op jouw elan, een merkonafhankelijke garage betaalt geen cent aan licenties. Infrastructuurkosten hebben ze natuurlijk wel. En wat de werkuren betreft, dat licht ik toch toe in mijn post!?

Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                En filters da's nergens voor nodig blijkbaar
                Onderhoud is om de 10.000km, oliefilter wordt vervangen om de 20.000km.

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                En naar die 2 winkels en het tankstation rijdt jouw auto gratis?
                't Is 5W30 olie, zoek die prijzen maar eens op
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Makro en Aldi zijn op wandel of fietsafstand van mijn woning gelegen dus daarvoor gebruik ik mijn auto niet. 5w30 olie vind je op Ebay voor 20 euro/5l terug. (graag merk en type van de gebruikte olie opgeven zodat ik een gedetailleerde opzoeking kan doen). Je oom zal er dus best nog wel wat aan verdienen :-) .Overigens volledig akkoord met de opmerkingen van Jan en Shoves.

Comment

• Overlaatst 130€ betaald voor het laten vervangen van olie + oliefilter bij de E39.
                    Ik ben erbij gebleven en eigenlijk is dat piece of cake.. Ik kan alleen niet onder mijn auto geraken voor de olie af te laten..
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                      De prijzen van een of andere nonkel die in het zwart een onderhoudje doet kan je inderdaad moeilijk vergelijken met een officiele dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        Overlaatst 130€ betaald voor het laten vervangen van olie + oliefilter bij de E39.
                        Ik ben erbij gebleven en eigenlijk is dat piece of cake.. Ik kan alleen niet onder mijn auto geraken voor de olie af te laten..
                        Zit dat zover dat je er niet meer aankan met je handen als je op je rug ligt naast de wagen? Of moet je eerst nog die bodemplaat verwijderen?
                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          De prijzen van een of andere nonkel die in het zwart een onderhoudje doet kan je inderdaad moeilijk vergelijken met een officiele dealer.
                          Het gaat over de opmerking "zo zie je maar wat een klein onderhoud kost aan een garage". Werkuren moet de garage ook uitbetalen hé ;-)

Comment

• Onderhoud BMW 118d '09, bij PSG in Geel, €236.

Castrol Edge, microfilter, oliefilter, luchtfilter...
                            Een half werkuur, €22,50
                            Last edited by ; 16/01/2014, 22:24. Reden: €236 ipv €265

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Onderhoud BMW 118d '09, bij PSG in Geel, €265.

Castrol Edge, microfilter, oliefilter, luchtfilter...
                              Een half werkuur, €22,50
                              dus 240€ onderdelen??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                dus 240€ onderdelen??
                                Jep, die Castrol zat ergens achteraan de €80, luchtfilter ook dik €50...
                                Even wel een edit moeten doen, was blijkbaar €236

Comment

Jep, die Castrol zat ergens achteraan de €80, luchtfilter ook dik €50...
                                  Even wel een edit moeten doen, was blijkbaar €236
                                  Hée?
                                  80 euro? Ik ben daarstraks toevallig ook een bus olie gaan kopen en die was maar 23 euro? Was Castrol LongLife04 0W-30.

Wat is het verschil tussen verschillende olie's?

Bekijk

Comment

• Kwaliteit, oliedikte, syntetisch of niet,..
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Hée?
                                      80 euro? Ik ben daarstraks toevallig ook een bus olie gaan kopen en die was maar 23 euro? Was Castrol LongLife04 0W-30.

Wat is het verschil tussen verschillende olie's?
                                      Da's normaal ook de Edge, bij mij was het 5W30.
                                      Was het 5 liter misschien?

Comment

Da's normaal ook de Edge, bij mij was het 5W30.
                                        Was het 5 liter misschien?
                                        Wat betekent de 5 of de 0? Of is dit gewoon een type van Castrol en geen universele aanduiding?
                                        5 liter? Ik veronderstel dat er geen 5 liter olie moet in een motor?

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                          Wat betekent de 5 of de 0? Of is dit gewoon een type van Castrol en geen universele aanduiding?
                                          5 liter? Ik veronderstel dat er geen 5 liter olie moet in een motor?
                                          Het eerste getal met de letter W: hoe lager het getal, des te dunner is de olie bij lage temperaturen (van belang bij koude starts). De meest voorkomende zijn: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W.

Het tweede getal na de letter W: hoe hoger het getal des te dikker de olie blijft bij hoge motortemperaturen (van belang in de zomer). De meest gebruikte zijn: 30, 40, 50.

In mijn motor kan 5,2 liter

Comment

Working...
                                          X