Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhoud voor BMW X3 20d bij Juma in Mechelen :
    2de onderhoud 70000 km voor 498 euro.

service standaard 11 euro
    service motorolie 16,53
    service voertuigcheck 33,06
    service brandstoffilter 27,55
    service luchtfilter 5,51
    service microfilter 5,51

set oliefilter 22,24
    brandstoffiltercartouche 46,98
    slangklem 1,05
    luchtfilter 56,93
    koolfilter 49,80
    interieurluchtfilter 8,41
    motorolie 5,5 liter 110 eur
    ruitenreiniger 2 liter 7,20 eur

Het is eigenlijk de eerste keer dat ik een factuur van 500 euro krijg bij BMW dealer. Meestal maar tussen 260 en 350 euro voor onderhoud.
    hebben ze plots de prijzen omhoog gezet ? is er verschil tussen de dealers of moeten ze allemaal de zelfde prijs rekenen ?

Wou wel is weten wat dit bij een onafhankelijke garage kost ?
    Iemand een idee wat je bvb voor een Porche Macan betaalt voor dit type onderhoud ?
    Last edited by ; 18/12/2014, 19:15.

Comment

• 110€ voor 5,5l olie? voor die filters rekenen ze precies ook goed door...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
        Onderhoud voor BMW X3 20d bij Juma in Mechelen :
        2de onderhoud 70000 km voor 498 euro.

service standaard 11 euro
        service motorolie 16,53
        service voertuigcheck 33,06
        service brandstoffilter 27,55
        service luchtfilter 5,51
        service microfilter 5,51

set oliefilter 22,24
        brandstoffiltercartouche 46,98
        slangklem 1,05
        luchtfilter 56,93
        koolfilter 49,80
        interieurluchtfilter 8,41
        motorolie 5,5 liter 110 eur
        ruitenreiniger 2 liter 7,20 eur

Het is eigenlijk de eerste keer dat ik een factuur van 500 euro krijg bij BMW dealer. Meestal maar tussen 260 en 350 euro voor onderhoud.
        hebben ze plots de prijzen omhoog gezet ? is er verschil tussen de dealers of moeten ze allemaal de zelfde prijs rekenen ?

Wou wel is weten wat dit bij een onafhankelijke garage kost ?
        Iemand een idee wat je bvb voor een Porche Macan betaalt voor dit type onderhoud ?
        Eerste keer dat je bij deze garage op onderhoud ging?

Ik heb ook nog meegemaakt dat de eerste keer dat ik ergens op onderhoud ging de prijs zeer laag was maar ze vanaf de tweede keer ongelofelijk zwaar begonnen door te rekenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Eerste keer dat je bij deze garage op onderhoud ging?

Ik heb ook nog meegemaakt dat de eerste keer dat ik ergens op onderhoud ging de prijs zeer laag was maar ze vanaf de tweede keer ongelofelijk zwaar begonnen door te rekenen.
          Misschien ook omdat het eerste onderhoud een klein onderhoud is? Bij bovenstaand onderhoud zijn alle filters vervangen. Nogal logisch dan dat het duurder is dan z'n eerste onderhoud.

Mocht je 350€ betalen voor een groot onderhoud bij een andere dealer zou ik vlug terug gaan. Scherpe prijs voor een officiele garage..

Comment

• Had niks met klein of groot onderhoud te maken, eerder met een goede eerste indruk geven en je daarna bij je kl*ten te nemen.

Comment

• Bij VAG is de brandstoffilter het duurst, de luchtfilter vrij goedkoop.

Hier is de luchtfilter het duurst. Is die zo speciaal bij BMW?

Comment

• Klein onderhoud Opel Combo 1.3 CDTI + vervangen voorste remblokken + uitlezen foutcodes & wissen = 268€ bij officiële dealer.

Comment

• Toyota Auris 1.4 Diesel 2010 Garage Jenaer 13/1/2015

Onderhoud 60 000 km
                  Batterij vervangen
                  Ruitenwisser achter vervangen
                  Voorste remschijven zijn versleten

Kosten 544,90 euro

Remschijven en blokken vervangen op 22/01/215

Kosten 311,09

Totaal 855,99

Men heeft mij wel gevraagd om de batterij te vervangen die had nog maar 50% van haar capaciteit en de remschijven hadden een roestrandje, deze konden ze niet vervangen en daarvoor ben ik terug moeten komen. Mijn conclusie is dat Toyota heel duur geworden is met hun onderhoud en de onderdelen heel snel versleten zijn, ik rij nog met mijn eerste banden ( wel sinds 2 jaar winterbanden maar die hebben slecht 5000 km gelopen) Als de remschijven sneller verslijten als je banden klopt er iets niet meer.

Comment

• Goe gerekend toch!

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Binnenkort ook 60.000 km onderhoud voor de C4.

Toch benieuwd wat dat mij zal gaan kosten.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ja, zo wil ik hele dagen wel vloeistof bijvullen

"ruitenreiniger 2 liter 7,20 eur" Die zou ik dus protesteren. (niet voor die 7,20 Euro, maar gewoon uit principe)

Cheers

B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Binnenkort ook 60.000 km onderhoud voor de C4.

Toch benieuwd wat dat mij zal gaan kosten.
                          Vandaag geweest voor groot onderhoud.

Olie, oliefilter, luchtfilter en brandstoffilter
                          Koelvloeistof bijgevuld.
                          Remblokken vooraan vervangen.

Totaal: 269 euro

Valt beter mee dan verwacht.

Pollenfilter had hem niet liggen, dus daarvoor moet ik nog eens terug gaan.
                          Last edited by knight-rider; 02/02/2015, 19:42.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Totaal: 269 euro

Valt beter mee dan verwacht.
                            Dat is zelf goedkoop te noemen.
                            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                              Inderdaad, zoveel betaald ge voor een klein onderhoud bij de 'premium' merken.

Comment

• De mini gaat donderdag binnen.

een klein onderhoud begon aan 280 €.

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                                  Eigenlijk wel ja.

Klein onderhoud is ongeveer een 100 euro.

Maar is dan ook bij iemand dat ik goed ken, werkt aan alle merken.

Comment

• Aah verklaart al veel.

Comment

• Inderdaad, officiële prijs bij Citroën voor een groot onderhoud (met pollenfilter maar zonder de remblokken) zou tussen de 350 en de 400 euro zitten.

Comment

• Vandaag faktuur gehad voor service A onderhoud voor mijn Merc E cdi 65000km 3 jaar oud

Faktuur niet echt gedetailleerd, wel nieuwe voorste remblokjes + de gewone mikmak

Prijs 712.5 euro

Mercedesprijzen, you gotta love it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                          Vandaag faktuur gehad voor service A onderhoud voor mijn Merc E cdi 65000km 3 jaar oud

Faktuur niet echt gedetailleerd, wel nieuwe voorste remblokjes + de gewone mikmak

Prijs 712.5 euro

Mercedesprijzen, you gotta love it.

A-service is toch maar een klein onderhoud, nu ben ik echt overtuigd om mijn onderhoud in Polen te laten uitvoeren
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X