Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Of service B, ik weet het niet meer precies, was iets meer dan gewoon onderhoud.

Reeds 2 maal gewoon onderhoud gehad aan ong 400 euro

Gelukkig is de wagen anders steengoed, en moet ik maar 1 x per jaar naar de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
      Of service B, ik weet het niet meer precies, was iets meer dan gewoon onderhoud.

Reeds 2 maal gewoon onderhoud gehad aan ong 400 euro

Gelukkig is de wagen anders steengoed, en moet ik maar 1 x per jaar naar de garage
      Ik dacht toch dat het 2de een B-service is, een groot onderhoud dus. En van die niet gedetailleerde facturen bij de MB dealer ken ik alles, was 7 jaar geleden zo en is blijkbaar nog altijd dan.

Maar het is zoals je schrijft, het rijden en de kwaliteit van een Mercedes maken veel goed, wat niet betekent dat ik bij een dealer geld ga betalen voor iets wat ik niet gevraagd heb
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ow man, dat is duur, weer een reden om nooit Mercedes te kopen
        En een auto is zo al duur genoeg.

Heb net gezien dat mijn auto mij sinds ik hem heb (Juli 2010) mij al bijna 9000 euro gekost heeft.
        Dat is dan brandstof, verzekering, belastingen, onderhoud, ... alles inbegrepen dus.
        En dat terwijl de auto zelf maar 10400 euro gekost heeft.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Ik dacht toch dat het 2de een B-service is, een groot onderhoud dus. En van die niet gedetailleerde facturen bij de MB dealer ken ik alles, was 7 jaar geleden zo en is blijkbaar nog altijd dan.

Maar het is zoals je schrijft, het rijden en de kwaliteit van een Mercedes maken veel goed, wat niet betekent dat ik bij een dealer geld ga betalen voor iets wat ik niet gevraagd heb
          A of B maakt niks uit, ge kunt een A hebben (in principe klein) met alle filters en een B (in principe groot) met enkel olie + filter. Het assyst menu bedenkt dit zelf aan de hand van gereden km's en rijstijl. Ik kan er geen logica in volgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            ow man, dat is duur, weer een reden om nooit Mercedes te kopen
            En een auto is zo al duur genoeg.

Heb net gezien dat mijn auto mij sinds ik hem heb (Juli 2010) mij al bijna 9000 euro gekost heeft.
            Dat is dan brandstof, verzekering, belastingen, onderhoud, ... alles inbegrepen dus.
            En dat terwijl de auto zelf maar 10400 euro gekost heeft.

en per km?
            en wat schat je van waardeverlies, en dat dan meegeteld, opnieuw per km?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
              en per km?
              en wat schat je van waardeverlies, en dat dan meegeteld, opnieuw per km?
              Zo ver heb ik nog niet gerekend.
              Gekocht met iets meer dan 12000 km en vandaag net de 59000 km gehaald.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Zo ver heb ik nog niet gerekend.
                Gekocht met iets meer dan 12000 km en vandaag net de 59000 km gehaald.

ah dus zonder afschrijving ruwweg berekend een 20 cent per km.

lijkt veel maar is erg netjes eigenlijk, nuja met afschrijving is het miss ca 30, en dan zit je beetje waarrond iedereen met een betaalbare zuinige moderne wagen zit.

Comment

• Niet echt onderhoud maar 400 euro om 4 banden te steken.. Say what??? Werkuur aan 800 euro gerekend 😱

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Niet echt onderhoud maar 400 euro om 4 banden te steken.. Say what??? Werkuur aan 800 euro gerekend ��

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                      A of B maakt niks uit, ge kunt een A hebben (in principe klein) met alle filters en een B (in principe groot) met enkel olie + filter. Het assyst menu bedenkt dit zelf aan de hand van gereden km's en rijstijl. Ik kan er geen logica in volgen...
                      Ah zo werkt dat, inderdaad, geen logica dan, net zoals hun onderhoudsfacturen, het Assyst systeem zal zichzelf wel geen schade berokkenen dan want de klant weet nooit waaraan hij zich mag verwachten, slim gezien
                      Bedankt voor de info Kenny
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Niet echt onderhoud maar 400 euro om 4 banden te steken.. Say what??? Werkuur aan 800 euro gerekend 😱

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        BMW Jorssen trouwens

previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• Gewoon voor een bandenwissel? Dat kan toch onmogelijk zo hoog zijn

Comment

Niet echt onderhoud maar 400 euro om 4 banden te steken.. Say what??? Werkuur aan 800 euro gerekend 

What the fuck?
                            Das puur diefstal

Comment

• Da's onmogelijk.
                              Tenzij dat in die €400 4 banden inzaten.

Comment

BMW Jorssen trouwens

goei garage!

ook dik 900 € voor 2 nieuwe achterbandjes voor de 335d.
                                1.200 € voor een 100k km onderhoud en controle keuring ( nog afgekeurd ook!)

€ 300 voor een klein onderhoudje voor de mini
                                Net geen € 400 voor 2 nieuwe remblokken vooraan, na 30k km.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  goei garage!

ook dik 900 € voor 2 nieuwe achterbandjes voor de 335d.
                                  1.200 € voor een 100k km onderhoud en controle keuring ( nog afgekeurd ook!)

€ 300 voor een klein onderhoudje voor de mini
                                  Net geen € 400 voor 2 nieuwe remblokken vooraan, na 30k km.
                                  Om te walgen is het, en dat puur om hun nog niet zo oude concessie te sponseren wss. Een litertje olie kost daar 27 euro, om te lachen...
                                  Al zijn er wel concessies waar ik betere ervaringen mee heb, Gregoir in Puurs bv.. die prijzen van die concessies liggen niet vast.

Ik ben klant geweest bij centrauto wijnegem en daar moest ik met mijn E90320D voor 2 remblokjes voor ook 350 euro betalen. Dit is echt pure diefstal, niet meer niet minder. Na de garantieperiode naar BenC in Merksem (onafhankelijek BMW garage). Bekwamere mensen + bekwamere prijzen.

Een groot onderhoud bij mijn mazda dealer kost me 250 euro.

Premium shit, mij kunnen ze niet meer overtuigen vrees ik. Kost bakken onderhoud en de betrouwbaarheid is er niet echt naar. Dit is natuurlijk auto en persoonsgebonden, elke auto kan problemen hebben. Alleszins waren mijn twee ex bmw's de onbetrouwbaarste uit mijn autogeschiedenis.
                                  Last edited by SteakFriet; 05/02/2015, 11:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Om te walgen is het, en dat puur om hun nog niet zo oude concessie te sponseren wss. Een litertje olie kost daar 27 euro, om te lachen...
                                    Al zijn er wel concessies waar ik betere ervaringen mee heb, Gregoir in Puurs bv.. die prijzen van die concessies liggen niet vast.

Ik ben klant geweest bij centrauto wijnegem en daar moest ik met mijn E90320D voor 2 remblokjes voor ook 350 euro betalen. Dit is echt pure diefstal, niet meer niet minder. Na de garantieperiode naar BenC in Merksem (onafhankelijek BMW garage). Bekwamere mensen + bekwamere prijzen.

Een groot onderhoud bij mijn mazda dealer kost me 250 euro.

Premium shit, mij kunnen ze niet meer overtuigen vrees ik. Kost bakken onderhoud en de betrouwbaarheid is er niet echt naar. Dit is natuurlijk auto en persoonsgebonden, elke auto kan problemen hebben. Alleszins waren mijn twee ex bmw's de onbetrouwbaarste uit mijn autogeschiedenis.
                                    Klopt, de mini gaat hierna ook naar B&C. Mijn 5 maakt niet uit. Das toch een oude bak, doe ik wel zelf bij iemand op de brug. Heb voor 345€ nieuwe schijven, blokken en olie gestoken.

Bij mij moest de ABS sensor vervangen worden, volgens Jorssen moest heel de computer en module vervangen worden twv € 1.500. Bij B&C hebben ze de sensor vervangen en klaar is kees.

Mijn broer wilde ooit daar zen E39 inruilen voor een X5. Hij werd daar zelfs nog niet verder geholpen en buiten gekeken. Heeft z'n X5 elders gekocht en eens goed gaan lachen bij de Jorssen.

Ik moest er ook zijn met de 335d. makkelijk 20 minuten staan ronddraaien, dan kwam er een af met een lang gezicht met de vraag ik kwam doen. Ik wees naar de 335d en dat ik wat info nodig had. Inneens konden ze lachen en boden ze mij koffie aan e.d.

Ik moet wel zeggen dat de verkoop en na-service van Centerauto in Wijnegem voor de mini wel top was!
                                    BMW X5 45e

Comment

• Factuur eens bezien.

€ 150 aan olie
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Klopt, de mini gaat hierna ook naar B&C. Mijn 5 maakt niet uit. Das toch een oude bak, doe ik wel zelf bij iemand op de brug. Heb voor 345€ nieuwe schijven, blokken en olie gestoken.

Bij mij moest de ABS sensor vervangen worden, volgens Jorssen moest heel de computer en module vervangen worden twv € 1.500. Bij B&C hebben ze de sensor vervangen en klaar is kees.

Mijn broer wilde ooit daar zen E39 inruilen voor een X5. Hij werd daar zelfs nog niet verder geholpen en buiten gekeken. Heeft z'n X5 elders gekocht en eens goed gaan lachen bij de Jorssen.

Ik moest er ook zijn met de 335d. makkelijk 20 minuten staan ronddraaien, dan kwam er een af met een lang gezicht met de vraag ik kwam doen. Ik wees naar de 335d en dat ik wat info nodig had. Inneens konden ze lachen en boden ze mij koffie aan e.d.

Ik moet wel zeggen dat de verkoop en na-service van Centerauto in Wijnegem voor de mini wel top was!
                                        Zo! Dat kan tellen.

Ik had het zelfs in een niet nader genoemde opel garage voor nen astra Offerte laten maken, veel duurder dan waar ik hem nu heb gekocht. Grappige was dan ook nog dat mijn vader een "iets hogere" positie in de niet nader genoemde garage heeft. De dag derna was het niet zijn beste dag, arme jongen.

Een kameraad moest om 13u op klein onderhoud met zijn A-klasse, ik ben benieuwd wat ze bij hem gaan vragen

Ik moet pas over 10.000 km op onderhoud.
                                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                          Zo! Dat kan tellen.

Ik had het zelfs in een niet nader genoemde opel garage voor nen astra Offerte laten maken, veel duurder dan waar ik hem nu heb gekocht. Grappige was dan ook nog dat mijn vader een "iets hogere" positie in de niet nader genoemde garage heeft. De dag derna was het niet zijn beste dag, arme jongen.

Een kameraad moest om 13u op klein onderhoud met zijn A-klasse, ik ben benieuwd wat ze bij hem gaan vragen

Ik moet pas over 10.000 km op onderhoud.

Idem, binnen 10.000 is het de mijnen zijn eerste onderhoud, hou mijn hart al vast...
                                          Onderhoud dat erna volgt (60.000km) zal bij mijne garagist wel zijn. Wegens garantie kan ik dat nu nog niet doen.

Comment

Working...
                                          X