Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Idem, binnen 10.000 is het de mijnen zijn eerste onderhoud, hou mijn hart al vast...
    Onderhoud dat erna volgt (60.000km) zal bij mijne garagist wel zijn. Wegens garantie kan ik dat nu nog niet doen.
    Heb je ook MyOpel? Dan krijg je korting

Als ik me niet vergis, zei de verkoper dat een eerste klein onderhoud gemiddeld € 150 - € 200 is.

Toch zien dat men ruitenvloeistof is bijgevuld, voor ze daar opnieuw € 4,95 excl. BTW voor vragen.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
      Heb je ook MyOpel? Dan krijg je korting

Als ik me niet vergis, zei de verkoper dat een eerste klein onderhoud gemiddeld € 150 - € 200 is.

Toch zien dat men ruitenvloeistof is bijgevuld, voor ze daar opnieuw € 4,95 excl. BTW voor vragen.
      Je gaat toch ook om de 30.000km?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Je gaat toch ook om de 30.000km?
        Ja, maar ze hadden ruitenvloeistof bijgevuld toen ik platte band had en ze die hebben "gestopt".

Ik moet inderdaad nog op mijn 1e onderhoud gaan.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Als dat 250EUR is valt dat mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
            Vandaag faktuur gehad voor service A onderhoud voor mijn Merc E cdi 65000km 3 jaar oud

Faktuur niet echt gedetailleerd, wel nieuwe voorste remblokjes + de gewone mikmak

Prijs 712.5 euro

Mercedesprijzen, you gotta love it.
            Vandaag voor een klant bij een 2008 E200CDI een groot onderhoud met alle filters van Bosch en Q8 olie voor +- 320 € BTW incl. Het zal hem dikwijls vooral in de werkuren zitten. 1.5h a 42 BTW excl per uur.

Soms zijn de prijzen toch echt absurd.

Comment

• Ik heb me laten wijs maken dat de onderhoudskontrakten bij Mercedes interessant zijn bij nieuwkoop. Zo heb ik dit dan eens geconfigureerd, en ja... goedkoper dan vergelijkbaar bij we-care... of zie ik het toch nog verkeerd?

Comment

• Het grote onderhoudsprijzen-topic

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                Gewoon voor een bandenwissel? Dat kan toch onmogelijk zo hoog zijn
                Yup.. Werkuren 170 euro en uitlijnen/balanceren nogmaals 170 exclusief btw.

Nu ik heb vriendelijk bedankt he, ben nog niet zot

Sent from my iPhone using Tapatalk
                Last edited by germinal; 05/02/2015, 20:14.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Da's onmogelijk.
                  Tenzij dat in die €400 4 banden inzaten.
                  Nope, prijs banden was ongeveer 550 euro

Totale factuur zou bijna 1600 euro zijn geweest voor 1 nieuwe velg ( verkoopprijs 400 euro) 4 nieuwe banden + werkuren..

In reactie op mijn protest e-mail kreeg ik als antwoord dat het niet enkel montage van de banden was maar ook de uitlijning was inbegrepen in de prijs..

Uitlijnen duurt wat, 5 minuten?

Bende afzetters willen nu nog 250 euro omdat ik mijn afspraak heb geannuleerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Factuur eens bezien.

€ 150 aan olie
                    Vorige week heb ik voor €110 20L Valvoline gekocht, vol synthetisch

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Als dat 250EUR is valt dat mee.
                    Bij ons is olie en oliefilter ongeveer €150 dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Bij mij moest de ABS sensor vervangen worden, volgens Jorssen moest heel de computer en module vervangen worden twv € 1.500. Bij B&C hebben ze de sensor vervangen en klaar is kees.

Ik moest er ook zijn met de 335d. makkelijk 20 minuten staan ronddraaien, dan kwam er een af met een lang gezicht met de vraag ik kwam doen. Ik wees naar de 335d en dat ik wat info nodig had. Inneens konden ze lachen en boden ze mij koffie aan e.d.

!
                      Daar verschiet ik niet van.. Klinkt vertrouwd in de oren.. Sensor kapot, bwoa we vervangen ineens alles..

Mijn velg was paar dagen geleden beschadigd. Ik heb bij Jorssen 5 keer gevraagd of die schade te herstellen is.

Ze zeiden categoriek neen absoluut niet. Dus ik ga akkoord met nieuwe velg.

Ik ga de dag nadien bij een bandencentrale langs en die zeggen mij: ma meneer natuurlijk is dat herstelbaar, kleine schade volgens hem..

Man man man

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                        Vandaag voor een klant bij een 2008 E200CDI een groot onderhoud met alle filters van Bosch en Q8 olie voor +- 320 € BTW incl. Het zal hem dikwijls vooral in de werkuren zitten. 1.5h a 42 BTW excl per uur.

Soms zijn de prijzen toch echt absurd.
                        Die werkuren zijn ook de reden dat zo'n onderhoud bij een officiele dealer hier in Polen 20 tot 30% goedkoper is, op de wisselstukken zal niet veel verschil zitten veronderstel ik.
                        Bij de 2 dealers hier waar ik info gevraagd heb zijn ze in ieder geval ook veel vriendelijker en ze hebben mij ook gezegd dat de Assyst plus eerst uitgelezen wordt voor ze eraan beginnen zodat je weet wat er vervangen gaat worden en wat de kosten gaan zijn.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Yup.. Werkuren 170 euro en uitlijnen/balanceren nogmaals 170 exclusief btw.

Nu ik heb vriendelijk bedankt he, ben nog niet zot

Hahaha uitlijnen en balanceren 170. Dat is toch echt een grap? WTF welke zot wil dat betalen? Uitlijnen bij mijn bandenman kost 45 euro btw in en balanceren is gratis zoals het hoort als je nieuwe banden laat steken. Desnoods de loodjes aanreken maar kost zo goed als niets.
                          Onlangs nieuwe yokohama banden 205 55 16 met uitlijnen en balanceren 210 euro. Dat ben je dus daar al bijna kwijt voor uitlijnen alleen.

Comment

• Die prijzen dat ze op sommige plaatsen aanrekenen zijn toch echt gewoon ronduit schandalig.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Amai jullie zijn goedkoop gesteld bij de MB-garages. Ik heb hier een faktuurtje liggen met een B-onderhoud op, rem schijven en blokken V & A en nog wat kleinigheden voor het schamele bedrag van iets meer dan € 2100..... 😩😡

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Dat is toch gewoon schandalig.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Amai jullie zijn goedkoop gesteld bij de MB-garages. Ik heb hier een faktuurtje liggen met een B-onderhoud op, rem schijven en blokken V & A en nog wat kleinigheden voor het schamele bedrag van iets meer dan € 2100..... ����

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  hoe lang is die set meegegaan ?

kan ik dat incalculeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    hoe lang is die set meegegaan ?

kan ik dat incalculeren
                                    Ik zal het je nog weten te zeggen want die facturen van vorig jaar liggen nog bij de boekhouder maar ik zal ze eerstdaags eens terug gaan halen. Laat me er zeker nog aan herinneren.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• doe gewoon een gok

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        doe gewoon een gok
                                        Heb het even aan't vrouwtje gevraagd, eerste keer ever schijven, blokken: 125 voorste, 130 achterste en nu dan v & a op 250.

Comment

• thx, goeie info

Comment

Working...
                                          X