Oorspronkelijk geplaatst door germinal
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenVorige week heb ik voor €110 20L Valvoline gekocht, vol synthetisch
Bij ons is olie en oliefilter ongeveer €150 dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAmai jullie zijn goedkoop gesteld bij de MB-garages. Ik heb hier een faktuurtje liggen met een B-onderhoud op, rem schijven en blokken V & A en nog wat kleinigheden voor het schamele bedrag van iets meer dan € 2100..... ����
Sent from somewhere, using Tapatalk.
@bobo, hangt er serieus vanaf hoe men de auto gebruikt.. Iemand die ik ken heeft niet bepaald een vlugge rijstijl maar rijdt wel enkel stad & korte afstandjes. Remblokken V+A op 40.000 km.. (ook een ML250)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenEnkel remblokken rondom voor een ML zijn al +- 500€.. Een ML is schandalig duur in onderhoud
@bobo, hangt er serieus vanaf hoe men de auto gebruikt.. Iemand die ik ken heeft niet bepaald een vlugge rijstijl maar rijdt wel enkel stad & korte afstandjes. Remblokken V+A op 40.000 km.. (ook een ML250)
a: € 258,59
Schijven: € 381
Excl. btw
totaal van het factuur was € 2141,33 btw in.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenRemblokken v: € 285,69
a: € 258,59
Schijven: € 381
Excl. btw
totaal van het factuur was € 2141,33 btw in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichtenremmen van een ml zijn idd heel duur. Altijd al geweest... Is ook een serieus gewicht dat gestopt moet worden
Comment
-
straf dat dergelijke prijzen precies met de glimlach betaald worden. Ik had vorig jaar een factuur van 1400€ maar daar stond wel iets tegenover
distributiewissel en waterpomp
onderhoud
wisselen rechterfuseepen (de fusee hebben ze nog moeten wegbrengen om de schroefdraad proper uit te laten draaien)
twee nieuwe parkeersensoren waardoor de achterbumper en heel de reutemeteut moest gedemonteerd worden (85€/stuk)
en nog iets wat ik vergeten ben
vorig jaar ook voorste remschijven en blokken laten vervangen. remschijven zijn 330mm groot, dus niet bepaalt kleine schijfjes en ik was nog geen 400€ kwijt...
alles laten doen bij officiële dealer
er worden er hier toch wel een heel deel serieus in hun kont genaaid en precies nog met een brede glimlach ook
Comment
-
-
Hangt ook allemaal van het merk af he, bij bapaalde merken weet je gewoon al van bij aankoop dat je daarbij bij elk onderhoud serieus zal moeten betalen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ah ja? Die steken andere stukken die kwalitatief beter zijn? Ik heb met mijn voorste remschijven 'maar' 130.000 km's gedaan.
Neen dus, de onderhoudsprijzen hangen af van de grootte van de showroom, hoeveel volk er daar nutteloos rondloopt (en dus ook betaalt moeten worden) en hoe groot het ego van de zaakvoerder is.
Dan ben ik toch blij met de garage in Paal waar ik ga: sympathieke zaakvoerder die zijn klanten bij naam en toenaam kent, niet zo'n mooie toonzaal heeft en koffie serveert in een plastieken bekertje. Als ik met 'klasse' wil ontvangen worden ga ik naar de peugeot garage van Diest en betaal ik dubbele tot het drievoudige voor net hetzelfde. Enfin, niet hetzelfde. Veel van de mecaniciens daar doen hun werk, in Paal zijn het mecaniciens die hun werk heel graag doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenDan ben ik toch blij met de garage in Paal waar ik ga: sympathieke zaakvoerder die zijn klanten bij naam en toenaam kent, niet zo'n mooie toonzaal heeft en koffie serveert in een plastieken bekertje. Als ik met 'klasse' wil ontvangen worden ga ik naar de peugeot garage van Diest en betaal ik dubbele tot het drievoudige voor net hetzelfde. Enfin, niet hetzelfde. Veel van de mecaniciens daar doen hun werk, in Paal zijn het mecaniciens die hun werk heel graag doen.
Ken de garage wel van ziens maar geen ervaringen mee, leuk om horen dat het daar goed is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtener worden er hier toch wel een heel deel serieus in hun kont genaaid en precies nog met een brede glimlach ook
Volgende week worden de schokdempers achteraan vervangen + nieuwe remblokken achteraan op de Golf bij m'n alle merken garagist die tegen 32 euro per uur werkt. Geen goesting om het dubbele voor hetzelfde te betalen bij WV zenne !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenah ja? Die steken andere stukken die kwalitatief beter zijn? Ik heb met mijn voorste remschijven 'maar' 130.000 km's gedaan.
Neen dus, de onderhoudsprijzen hangen af van de grootte van de showroom, hoeveel volk er daar nutteloos rondloopt (en dus ook betaalt moeten worden) en hoe groot het ego van de zaakvoerder is.
En toch kan ik jou stelling niet bijtreden, ik ken 7 verschillende Citroën dealers, van klein tot groot. Het verschil in prijzen voor een ondehoud tussen die dealers is vrij klein. Maximum 25% tussen de laagste en de hoogste prijs. Dus zeker niet het dubbele tot driedubbele zoals jij zegt dat het bij Peugeot zou zijn.
Mijn vergelijkig tussen merken onderling is anders ook wel intressant. Neem nu één dealer die Skoda, VW en Audi doet.
VW is minstens 30% duurder dan Skoda en Audi is nog eens dik 50% (kan zelfs oplopen tot 100%) duurder dan VW en dat voor dezelfde stukken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
nochtans is mijn vergelijking wel correct: klein onderhoud binnen dezelfde groep is het dubbele. En citroën rekent zijn klanten ook teveel aan. Toen mijn vrouw met haar C4 picasso bij de officiële dealer ging betaalde ze ook veel te veel voor een klein onderhoud. Die kwam niet onder de 250€ buiten. Groot verschil met mijn 120€. Bij de C4 hebben we bij een onderhoud vermeld dat één van de grootlichten niet ging. Na het onderhoud was dat nog steeds zo. Nadat ik heb vastgesteld dat de kabel niet goed op de stekker zat hebben we maar besloten dat de auto bij mijn merkgarage op onderhoud ging. Die hebben meteen gezien dat de auto olie lekte (dichting oliepan) en dit al gedurende geruime tijd als we de aangebakken olieresten hebben ontdekt op de bodemplaat, alsook dat ze het nagelaten waren om de injectoren eens af en toe bij te trekken (nochtans een gekend 'probleem' bij een 1.6 hdi). Gevolg was dan ook dat er zich al vuil had opgehoopt. Netjes en goedkoop verholpen door mijn dealer. De polie van de multieriem ook vervangen en dat alles samen maakte dat de auto plots een pak stiller liep dan voorheen.
Dat merk ik helaas vaak genoeg in mijn vriendenkring: veel betalen voor onderhoud maar het werk maar half uitgevoerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenWat kost een onderhoud bij jullie?
Ik doe het voor de helft!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenIk doe het voor de helft!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtendat is
Volgende week worden de schokdempers achteraan vervangen + nieuwe remblokken achteraan op de Golf bij m'n alle merken garagist die tegen 32 euro per uur werkt. Geen goesting om het dubbele voor hetzelfde te betalen bij WV zenne !
Bij mij
als ik hier die prijzen zie
Ben ik blij dat ik niet zoveel moet betalen voor mijn BenzenBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenBij mij
Oorspronkelijk geplaatst door WV.als ik hier die prijzen zie
Ben ik blij dat ik niet zoveel moet betalen voor mijn Benzen
Comment
Comment