Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Nope, prijs banden was ongeveer 550 euro

    Totale factuur zou bijna 1600 euro zijn geweest voor 1 nieuwe velg ( verkoopprijs 400 euro) 4 nieuwe banden + werkuren..

    In reactie op mijn protest e-mail kreeg ik als antwoord dat het niet enkel montage van de banden was maar ook de uitlijning was inbegrepen in de prijs..

    Uitlijnen duurt wat, 5 minuten?

    Bende afzetters willen nu nog 250 euro omdat ik mijn afspraak heb geannuleerd


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Maar alé man, zo kan het toch niet anders dat ge klanten verliest?!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
      Vorige week heb ik voor €110 20L Valvoline gekocht, vol synthetisch


      Bij ons is olie en oliefilter ongeveer €150 dacht ik.
      Wat kost een onderhoud bij jullie?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Amai jullie zijn goedkoop gesteld bij de MB-garages. Ik heb hier een faktuurtje liggen met een B-onderhoud op, rem schijven en blokken V & A en nog wat kleinigheden voor het schamele bedrag van iets meer dan € 2100..... ����


        Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Enkel remblokken rondom voor een ML zijn al +- 500€.. Een ML is schandalig duur in onderhoud

        @bobo, hangt er serieus vanaf hoe men de auto gebruikt.. Iemand die ik ken heeft niet bepaald een vlugge rijstijl maar rijdt wel enkel stad & korte afstandjes. Remblokken V+A op 40.000 km.. (ook een ML250)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
          Enkel remblokken rondom voor een ML zijn al +- 500€.. Een ML is schandalig duur in onderhoud

          @bobo, hangt er serieus vanaf hoe men de auto gebruikt.. Iemand die ik ken heeft niet bepaald een vlugge rijstijl maar rijdt wel enkel stad & korte afstandjes. Remblokken V+A op 40.000 km.. (ook een ML250)
          Remblokken v: € 285,69
          a: € 258,59
          Schijven: € 381
          Excl. btw

          totaal van het factuur was € 2141,33 btw in.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Remblokken v: € 285,69
            a: € 258,59
            Schijven: € 381
            Excl. btw

            totaal van het factuur was € 2141,33 btw in.
            Is idd veel geld , remmerij van de ML is sowieso schandelig duur. Dat was bij de W164 ook zo

            Comment


            • remmen van een ml zijn idd heel duur. Altijd al geweest... Is ook een serieus gewicht dat gestopt moet worden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                remmen van een ml zijn idd heel duur. Altijd al geweest... Is ook een serieus gewicht dat gestopt moet worden
                Remmen van een ML zijn vooral heel duur bij Mercedes. Bestel die zelf op een onderdelensite en die dingen kosten zelfs niet zo veel meer dan remmen van een gewone auto...

                Comment


                • Ja, maar als je bij mercedes zelf gaat weet je dat... (of niet ) ik bestel 99% van mijn stukken ook online.

                  Comment


                  • straf dat dergelijke prijzen precies met de glimlach betaald worden. Ik had vorig jaar een factuur van 1400€ maar daar stond wel iets tegenover
                    distributiewissel en waterpomp
                    onderhoud
                    wisselen rechterfuseepen (de fusee hebben ze nog moeten wegbrengen om de schroefdraad proper uit te laten draaien)
                    twee nieuwe parkeersensoren waardoor de achterbumper en heel de reutemeteut moest gedemonteerd worden (85€/stuk)
                    en nog iets wat ik vergeten ben

                    vorig jaar ook voorste remschijven en blokken laten vervangen. remschijven zijn 330mm groot, dus niet bepaalt kleine schijfjes en ik was nog geen 400€ kwijt...

                    alles laten doen bij officiële dealer

                    er worden er hier toch wel een heel deel serieus in hun kont genaaid en precies nog met een brede glimlach ook
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • ow ja was één vd motorsteunen
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Hangt ook allemaal van het merk af he, bij bapaalde merken weet je gewoon al van bij aankoop dat je daarbij bij elk onderhoud serieus zal moeten betalen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • ah ja? Die steken andere stukken die kwalitatief beter zijn? Ik heb met mijn voorste remschijven 'maar' 130.000 km's gedaan.

                          Neen dus, de onderhoudsprijzen hangen af van de grootte van de showroom, hoeveel volk er daar nutteloos rondloopt (en dus ook betaalt moeten worden) en hoe groot het ego van de zaakvoerder is.
                          Dan ben ik toch blij met de garage in Paal waar ik ga: sympathieke zaakvoerder die zijn klanten bij naam en toenaam kent, niet zo'n mooie toonzaal heeft en koffie serveert in een plastieken bekertje. Als ik met 'klasse' wil ontvangen worden ga ik naar de peugeot garage van Diest en betaal ik dubbele tot het drievoudige voor net hetzelfde. Enfin, niet hetzelfde. Veel van de mecaniciens daar doen hun werk, in Paal zijn het mecaniciens die hun werk heel graag doen.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            Dan ben ik toch blij met de garage in Paal waar ik ga: sympathieke zaakvoerder die zijn klanten bij naam en toenaam kent, niet zo'n mooie toonzaal heeft en koffie serveert in een plastieken bekertje. Als ik met 'klasse' wil ontvangen worden ga ik naar de peugeot garage van Diest en betaal ik dubbele tot het drievoudige voor net hetzelfde. Enfin, niet hetzelfde. Veel van de mecaniciens daar doen hun werk, in Paal zijn het mecaniciens die hun werk heel graag doen.
                            Goed om weten, dat er nog "gezellige" dealers bestaan, voor als ik ooit eens een Peugeot in huis haal

                            Ken de garage wel van ziens maar geen ervaringen mee, leuk om horen dat het daar goed is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              er worden er hier toch wel een heel deel serieus in hun kont genaaid en precies nog met een brede glimlach ook
                              dat is


                              Volgende week worden de schokdempers achteraan vervangen + nieuwe remblokken achteraan op de Golf bij m'n alle merken garagist die tegen 32 euro per uur werkt. Geen goesting om het dubbele voor hetzelfde te betalen bij WV zenne !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ah ja? Die steken andere stukken die kwalitatief beter zijn? Ik heb met mijn voorste remschijven 'maar' 130.000 km's gedaan.

                                Neen dus, de onderhoudsprijzen hangen af van de grootte van de showroom, hoeveel volk er daar nutteloos rondloopt (en dus ook betaalt moeten worden) en hoe groot het ego van de zaakvoerder is.
                                Jij vergelijkt binnen hetzelfde merk, mijn vergelijking was tussen merken onderling.

                                En toch kan ik jou stelling niet bijtreden, ik ken 7 verschillende Citroën dealers, van klein tot groot. Het verschil in prijzen voor een ondehoud tussen die dealers is vrij klein. Maximum 25% tussen de laagste en de hoogste prijs. Dus zeker niet het dubbele tot driedubbele zoals jij zegt dat het bij Peugeot zou zijn.

                                Mijn vergelijkig tussen merken onderling is anders ook wel intressant. Neem nu één dealer die Skoda, VW en Audi doet.
                                VW is minstens 30% duurder dan Skoda en Audi is nog eens dik 50% (kan zelfs oplopen tot 100%) duurder dan VW en dat voor dezelfde stukken.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • nochtans is mijn vergelijking wel correct: klein onderhoud binnen dezelfde groep is het dubbele. En citroën rekent zijn klanten ook teveel aan. Toen mijn vrouw met haar C4 picasso bij de officiële dealer ging betaalde ze ook veel te veel voor een klein onderhoud. Die kwam niet onder de 250€ buiten. Groot verschil met mijn 120€. Bij de C4 hebben we bij een onderhoud vermeld dat één van de grootlichten niet ging. Na het onderhoud was dat nog steeds zo. Nadat ik heb vastgesteld dat de kabel niet goed op de stekker zat hebben we maar besloten dat de auto bij mijn merkgarage op onderhoud ging. Die hebben meteen gezien dat de auto olie lekte (dichting oliepan) en dit al gedurende geruime tijd als we de aangebakken olieresten hebben ontdekt op de bodemplaat, alsook dat ze het nagelaten waren om de injectoren eens af en toe bij te trekken (nochtans een gekend 'probleem' bij een 1.6 hdi). Gevolg was dan ook dat er zich al vuil had opgehoopt. Netjes en goedkoop verholpen door mijn dealer. De polie van de multieriem ook vervangen en dat alles samen maakte dat de auto plots een pak stiller liep dan voorheen.
                                  Dat merk ik helaas vaak genoeg in mijn vriendenkring: veel betalen voor onderhoud maar het werk maar half uitgevoerd.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Wat kost een onderhoud bij jullie?
                                    Wel zoals ik zij een simpel onderhoud (olie + oliefilter + ruitenreiniger + werk) is rond de €150
                                    Ik doe het voor de helft!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                                      Ik doe het voor de helft!
                                      Mijne garagist ook

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        dat is


                                        Volgende week worden de schokdempers achteraan vervangen + nieuwe remblokken achteraan op de Golf bij m'n alle merken garagist die tegen 32 euro per uur werkt. Geen goesting om het dubbele voor hetzelfde te betalen bij WV zenne !

                                        Bij mij

                                        als ik hier die prijzen zie

                                        Ben ik blij dat ik niet zoveel moet betalen voor mijn Benzen
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                          Bij mij
                                          Woeps


                                          Oorspronkelijk geplaatst door WV.
                                          als ik hier die prijzen zie

                                          Ben ik blij dat ik niet zoveel moet betalen voor mijn Benzen
                                          Ik betaal voor klein onderhoud max. 80 euro bij m'n garagist (voor de Golf) voor de Ford is het nog minder 50 - 60 euro.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X