Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier iemand ervaring met MB-garage Schelkens in Willebroek?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Mijn eerste onderhoudsbeurt viel me 286 % (en euro's) mee voor mijn Mercedes-Benz Sprinter 313 cdi mede omdat er al bijna 11 liter olie ingaat, ik tot nu toe heel tevreden :-)
Olie, oliefilter, luchtfilter en brandstoffilter
Koelvloeistof bijgevuld.
Remblokken vooraan vervangen.
Totaal: 269 euro
Valt beter mee dan verwacht.
Pollenfilter had hem niet liggen, dus daarvoor moet ik nog eens terug gaan.
Vandaag voor die pollenfilter geweest, komt nog 23 euro bij.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Samen dus 465 euro excl. en 563 euro incl. BTW
Lijkt mij nogal aan de hoge kant? Of zijn dit tegenwoordig de gangbare prijzen voor een groot onderhoud?
Welke garage is dit??
Ik hou mijn hart al vast als ik met mijn ix35 binnen moet!
Tja, inderdaad de 'forfaitaire' d'ieterenprijzen, maar toont nog eens aan dat die heel ruim gerekend zijn .... Dan moeten zeniet verwonderd zijn dat je na de garantieperiode naar en onafhankelijk garagist gaat die nog gewoon per effctief uur rekent.
Mijn eerste onderhoudsbeurt viel me 286 % (en euro's) mee voor mijn Mercedes-Benz Sprinter 313 cdi mede omdat er al bijna 11 liter olie ingaat, ik tot nu toe heel tevreden :-)
Als je weet dat die 11l hen max 25euro gekost heeft hebben ze nog een mooi bedrag over!
Tja, inderdaad de 'forfaitaire' d'ieterenprijzen, maar toont nog eens aan dat die heel ruim gerekend zijn .... Dan moeten zeniet verwonderd zijn dat je na de garantieperiode naar en onafhankelijk garagist gaat die nog gewoon per effctief uur rekent.
Ik ben verwonderd dat je dan niet tijdens de garantieperiode al naar een onafhankelijke gaat? Indien die de juiste voorschriften hanteert blijft je garantie gelden.
Gene zever want deze regel gaan ze dan altijd laten gelden. En gij moogt het tegendeel bewijzen.
Als de onafhankelijke hersteldienst de onderhouds- of hestellingswerken slecht uitvoerde, kan de consument zijn garantierechten verliezen. Een erkende concessiehouder is in dit geval niet verplicht de fouten van een onafhankelijke garagist recht te zetten.
Ik ben verwonderd dat je dan niet tijdens de garantieperiode al naar een onafhankelijke gaat? Indien die de juiste voorschriften hanteert blijft je garantie gelden.
dat klopt allemaal in theorie, maar we weten allemaal dat in dat geval het minste probleempje aanleiding geeft tot een gigantische discussie en betwisting, men vindt altijd wel iets als argument waarom het net dan toch niet telt enzo ... Dus ik wacht maar even tot na de garantieperiode.
Gene zever want deze regel gaan ze dan altijd laten gelden. En gij moogt het tegendeel bewijzen.
Als de onafhankelijke hersteldienst de onderhouds- of hestellingswerken slecht uitvoerde, kan de consument zijn garantierechten verliezen. Een erkende concessiehouder is in dit geval niet verplicht de fouten van een onafhankelijke garagist recht te zetten.
De merkdealers doen er natuurlijk alles aan om hun klanten toch minstens binnen de garantieperiode terug te laten komen voor onderhoud. Dit doen ze vooral door hen wijs te maken dat ze hun garantie verliezen wanneer ze bij een niet officiële garage op onderhoud gaan. Vervolgens rekenen ze bij Hyundai belachelijk hoge bedragen aan voor wat onderhoud.
Mijn ervaring bij Toyota is van hetzelfde order, het probleem is dat de vervangmaterialen peperduur zijn, ik betaalde bvb 200 euro voor een batterij na 5 jaar die dus niet langer meegaat dan een van 100 euro, tel daarbij nog een stel remschijven met blokken en je ligt erin voor 855,99 voor je 60000 km-onderhoud. Ik heb uit nieuwsgierigheid een online bestek aangevraagd bij Midas (345 euro) en Auto5 (257 euro) voor het 60000 km service plan van Toyota hetgeen tot 50 % lager ligt en waardoor je de garantie bewaard, het enige voordeel bij de dealer is de ervaringen en terugkoppeling van Toyota met de nodige eventuele downloads en bijstellingen of aandachtspunten die interne keuken zijn kunnen in het voordeel van de dealer spelen.
Als je weet dat die 11l hen max 25euro gekost heeft hebben ze nog een mooi bedrag over!
Ik betaalde vroeger ook maar enkele tientallen euro's voor een smeerbeurt bij Van De Pol in Dessel maar ik heb geen zin om nu naar een goedkopere garagist te gaan om dan terug naar Mercedes te gaan als er echt iets aan is wat met de computer moet uitgelezen worden, al bij al viel het nog mee vond ik.
Comment