Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
    Onze auto (Hyundai I30 wagon 1.6crdi van 2013)is net binnen geweest in de garage voor een groot onderhoud (60000 km)

    -dichting oliestop 0.77
    -motor oil Helix Ultra AG 5W30 68,04 (5,3L)
    -milieubijdrage 5.00
    -oliefilter 13.11
    -filter-air cleaner 19.56
    -filter cartridge 44.00
    -filter assy-air 33.74
    -ruitensproeiervl. 3.25
    -airco cleaner 12.75
    -gebruik GDS-testapp. 2.34
    -klein materiaal 6.25
    -pad kit-fr disc brake 94.70
    -dieselspoeling 500 ml 16.78
    -werk 145.50 (3u)

    Samen dus 465 euro excl. en 563 euro incl. BTW
    Lijkt mij nogal aan de hoge kant? Of zijn dit tegenwoordig de gangbare prijzen voor een groot onderhoud?
    Voor onze Astra diesel van 2012 was het bij 60.000km (ook groot nazicht) 360 euro
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
      Voor onze Astra diesel van 2012 was het bij 60.000km (ook groot nazicht) 360 euro
      Het is een beetje oneerlijk om te vergelijken als er geen gedetailleerde beschrijving is he.

      Comment


      • Als uw een onafhankelijke garagist een constructieve relatie heeft met de merkdealer moet je niet vrezen voor de garantie. Hij zal tenslotte met jouw wagen naar de dealer gaan waar hij (al dan niet af en toe) ook onderdelen koopt. Een goede garagist regelt namelijk ook de garantieproblemen voor de klant. Daar wringt het schoentje dikwijls.

        Garantie is echt wel een verworven recht en dit al sinds 2001. Mensen worden ten onrechte bang gemaakt. Ik ken echter geen enkele dealer of constructeur die op papier durft zetten dat de garantie vervalt. Wist je dat je het onderhoud ook zelf mag uitvoeren ?

        Comment


        • Bij BMW staat het er nochtans wel degelijk in, onder de term 'onderhoud volgens hun richtlijnen', en is het geweten dat ge naar garantie kunt fluiten indien niet dealer onderhouden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Bij BMW staat het er nochtans wel degelijk in, onder de term 'onderhoud volgens hun richtlijnen', en is het geweten dat ge naar garantie kunt fluiten indien niet dealer onderhouden.
            Dan kan jij niet goed begrijpend lezen.
            Denk jij dat de technieker bij BMW de enige is die het onderhoud volgens hun richtlijnen kan uitvoeren ? Met de Europese wetgeving is ook elke constructeur verplicht om technische informatie, onderhoudsplannen, e.d. te delen. Dus via een Bosch ESITRONIC, Autodata, HaynesPro, e.d. kan iedereen het onderhoudsschema opvragen en dan ook uitvoeren.
            Er staat toch niet dat het onderhoud bij BMW moet gebeuren ?

            En ik heb al verschillende wagens met problemen onder garantie gehad.
            Deze worden netjes door de BMW-dealer opgelost. Dit zijn ze verplicht EN het maakt voor hen toch niets uit ?
            Zowel uurloon als onderdelen worden door de invoerder terugbetaald. Dit is zelfs extra omzet voor de werkplaats.
            Dus ik vrees dat er hier weer een verhaal "van horen zeggen" is.

            Comment


            • Range Rover Evoque 2.2TD

              Olie 5W30 Q8 FORMULA VX LONGLIFE 6 LITER à 12,15/Liter
              Verwerking afval 6 à 0,65/Liter
              Ruitenreiniger premix 2,2 à 1,65/Liter (Enkel indien uitdrukkelijk niet gevraagd = niet gevuld. Waar zijn we anders met bezig ? Vragen of we een lampje mogen vervangen ?)
              Oliefilter Bosch à 12
              Pollenfilter Carbon Bosch à 31,2
              Koelvloeistof Q8 Premix 0,4 à 8,95/Liter
              Werk per kwartier 2 à 10,5
              148.21 + BTW = 179.33

              De wagen heeft elke 26000 KM een onderhoud nodig.
              De huidige eigenaar is bij de officiële dealer elke 13000 KM op onderhoud moeten komen.

              Zeker niet de goedkoopste uit de streek, maar we rekenen nog een menselijk uurloon aan. Denk ik toch

              Comment


              • idd heel laag uurloon, 50 zag ik nergens nog

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                  Zowel uurloon als onderdelen worden door de invoerder terugbetaald. Dit is zelfs extra omzet voor de werkplaats.
                  Dus ik vrees dat er hier weer een verhaal "van horen zeggen" is.
                  Toch even melden dat de merkdealers veel te weinig werkuren krijgen van de constructeur om bepaalde garantieherstellingen uitvoeren.
                  Constructeurs geven vaste uren op voor die herstellingen onder ideale omstandigheden die gewoon niet haalbaar zijn.
                  Dus blij met (de meeste) herstellingen te doen in garantie gaan ze niet zijn neen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Bij BMW staat het er nochtans wel degelijk in, onder de term 'onderhoud volgens hun richtlijnen', en is het geweten dat ge naar garantie kunt fluiten indien niet dealer onderhouden.

                    Bij BMW kan je vooral naar garantie fluiten als er dan iets net buiten de garantie voorvalt of als je ver buiten de garantie met een gekend probleem te maken krijgt. Binnen de garantie zullen ze het echter moeten oplossen, dealeronderhouden of niet.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                      Toch even melden dat de merkdealers veel te weinig werkuren krijgen van de constructeur om bepaalde garantieherstellingen uitvoeren.
                      Constructeurs geven vaste uren op voor die herstellingen onder ideale omstandigheden die gewoon niet haalbaar zijn.
                      Dus blij met (de meeste) herstellingen te doen in garantie gaan ze niet zijn neen.
                      Ik vind dat "de publieke opinie" zich hier tegenspreekt.

                      Als men het moet betalen is het "puntensysteem" en "forfaitsysteem" te ruim gerekend qua tijd.
                      Als het onder waarborg is, zou dit te krap zijn ?

                      Wij zijn zelf dealer geweest en zowel onder waarborg als "verkopend" tellen dezelfde forfaits en werktijden.

                      Het is het één of het ander hé !!

                      Comment


                      • Voor mij is het simpel. Binnen garantie ga ik naar de merkdealer en erna naar een onafhankelijke specialist die me een goei gevoel heeft. Bij BMW was dit van Centrauto naar B en C. Nu bij mijn mazda blijf ik bij Schelkens. Leuke, betrouwbare garage en heel men familie komt er en ik ken ze ondertussen. Prijzen zijn ook zeer competitief voor een grotere garage.

                        Comment


                        • 30.000km onderhoud VW Golf 7 1.4TSi - Officiële dealer

                          * inspectie service 82,29€
                          * vervangen oliefilter en motorolie 16,46€
                          * vervangen pollenfilter 16,46€
                          * motorolie 5w40 (4l) 48,40€
                          * oliefilter 11,20€
                          * pollenfilter 27,50€
                          * antivries 1/4l 2,20€
                          * dichting carterstop 2,20€
                          * kleine leveringen 5,49€
                          * milieubijdrage 3,20€
                          Totaal 260,63€ incl. btw

                          Ruitenwisservloeistof niet bijgevuld, op mijn vraag.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment


                          • Lijkt me meer dan correct!
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                              Lijkt me meer dan correct!
                              Is maar hoe je 't bekijkt. Is gelijkaardig als die seat van ons, maar als je dan merkt ( doordat je gewoon op de wagen wacht tot hij klaar is) dat ze er amper 1u aan bezig zijn, dan zit je aan een uurloon van boven de 100€ (zie 'n eerdere post). Zo correct noem ik dat niet meer, dan zeg ik dat de forfaits zeer ruim gerekend zijn... Strikt genomen ben je dan 1 prsoon op een dag twee keer aan t factureren als je t over een dag bekijkt ...
                              Eens sbenieuwd als pakweg je elektricien 100€ rekent per uur of men dit nog correct zal vinden ( en nee, ben absoluut zelf geen elektricien of enig ander zelfstandige)

                              Comment


                              • In elk geval, het is met het onderhoud en herstellingen dat de garages hun omzet mee draaien.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  In elk geval, het is met het onderhoud en herstellingen dat de garages hun omzet mee draaien.
                                  da's zeker een feit, beter een klant die altijd voor z'n onderhoud komt maar er geen nieuwe koopt dan omgekeerd denk ik.

                                  Comment


                                  • Ik heb op de mijne ter plaatse gewacht; 1u40 (binnen/buiten rijden mechanieker).
                                    Wat mij betreft vind ik het best een correcte prijs voor een officiële garage.
                                    Ik had mij enige tijd geleden op voorhand al geïnformeerd en vandaag bij het aanmelden werd er mij een raming van de kosten voorgelegd. Uiteindelijk heb ik iets minder dan deze raming betaald.


                                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                                      Het is een beetje oneerlijk om te vergelijken als er geen gedetailleerde beschrijving is he.
                                      Grote onderhoudsbeurt 131.76 euro
                                      Olie 5W-30 5.4L 53.41euro
                                      Oliefilter 15.50euro
                                      oliekering 4.85euro
                                      reinigingsmiddel 1.20euro
                                      aircatfilter 38.00euro
                                      brandstoffilter 42.45euro
                                      luchtfilter 21.35euro
                                      remvloeistof 7.55euro
                                      eco concentraat diesel 14.50euro

                                      Samen 330.57euro
                                      40 euromyOpel korting -33.06euro

                                      Totaal 297.51euro
                                      BTW 62.48euro

                                      Totaal incl. BTW 359.99euro
                                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

                                      Comment


                                      • Grappig, die fetisj die hier leeft van OMGWTFBBQ, niet mijn ruitensproeiervloeistof bijvullen. Dat kost enkele euro's voor een vol bakje, dat is me niet eens de woorden waard om het te vermelden bij de garage om het niet te doen...

                                        Als cliënt zou ik teleurgesteld zijn als ik 500km na een onderhoud zelf mijn ruitensproeiervloeistof moet bijvullen... Zelfs als ik m'n nét opgevuld heb, heb ik graag dat ze er een potje concentraat inkappen om het aanvliegen tegen te gaan. Wat weet de garage nu immers of ik al dan niet gewoon water gebruikt heb...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                          Dan kan jij niet goed begrijpend lezen.
                                          Denk jij dat de technieker bij BMW de enige is die het onderhoud volgens hun richtlijnen kan uitvoeren ? Met de Europese wetgeving is ook elke constructeur verplicht om technische informatie, onderhoudsplannen, e.d. te delen. Dus via een Bosch ESITRONIC, Autodata, HaynesPro, e.d. kan iedereen het onderhoudsschema opvragen en dan ook uitvoeren.
                                          Er staat toch niet dat het onderhoud bij BMW moet gebeuren ?

                                          En ik heb al verschillende wagens met problemen onder garantie gehad.
                                          Deze worden netjes door de BMW-dealer opgelost. Dit zijn ze verplicht EN het maakt voor hen toch niets uit ?
                                          Zowel uurloon als onderdelen worden door de invoerder terugbetaald. Dit is zelfs extra omzet voor de werkplaats.
                                          Dus ik vrees dat er hier weer een verhaal "van horen zeggen" is.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Bij BMW kan je vooral naar garantie fluiten als er dan iets net buiten de garantie voorvalt of als je ver buiten de garantie met een gekend probleem te maken krijgt. Binnen de garantie zullen ze het echter moeten oplossen, dealeronderhouden of niet.
                                          Ga eens bv met het N47 probleem binnen garantie naar een dealer als je op onderhoud bent geweest bij een niet-officiële dealer?
                                          Succes, neem maar al een advocaat onder de arm.
                                          Ge zult het uiteindelijk waarschijnlijk winnen, maar of het allemaal de moeite waard is?
                                          Ken iemand die bij Verstraeten werkt, en die zei identiek wat ik nu zeg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X