Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGrappig, die fetisj die hier leeft van OMGWTFBBQ, niet mijn ruitensproeiervloeistof bijvullen. Dat kost enkele euro's voor een vol bakje, dat is me niet eens de woorden waard om het te vermelden bij de garage om het niet te doen...
Als cliënt zou ik teleurgesteld zijn als ik 500km na een onderhoud zelf mijn ruitensproeiervloeistof moet bijvullen... Zelfs als ik m'n nét opgevuld heb, heb ik graag dat ze er een potje concentraat inkappen om het aanvliegen tegen te gaan. Wat weet de garage nu immers of ik al dan niet gewoon water gebruikt heb...
De Hyundaigarage van hierboven rekent 3 euro en nog iets om de ruitensproeivloestof bij te vullen, terwijl je als particulier voor nog geen 10 euro een 5 liter bus kan kopen.
En zo is een onderhoudsfactuur samengesteld met allerlei kleinere bedragen, met marges van 200-300 % (?), of meer, en de klant kijkt ernaar, ziet al die kleine bedragen waarvan hij niet weet er commentaar op te kunnen geven, en dan springt er 1 bedrag uit, meerbepaald het uurloon van 80 tot 100 euro per uur, want uiteraard moet de garage nog op zijn werklui kunnen verdienen ook.
Dus de klant, tja, die betaalt dan maar zeker.
En dankzij kritische klanten zoals uzelf, is er geen enkele reden voor garages om van die ganse werkwijze af te stappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenGefeliciteerd, u bent de perfect garageklant, men ziet u ongetwijfeld heel graag komen.
De Hyundaigarage van hierboven rekent 3 euro en nog iets om de ruitensproeivloestof bij te vullen, terwijl je als particulier voor nog geen 10 euro een 5 liter bus kan kopen.
En zo is een onderhoudsfactuur samengesteld met allerlei kleinere bedragen, met marges van 200-300 % (?), of meer, en de klant kijkt ernaar, ziet al die kleine bedragen waarvan hij niet weet er commentaar op te kunnen geven, en dan springt er 1 bedrag uit, meerbepaald het uurloon van 80 tot 100 euro per uur, want uiteraard moet de garage nog op zijn werklui kunnen verdienen ook.
Dus de klant, tja, die betaalt dan maar zeker.
En dankzij kritische klanten zoals uzelf, is er geen enkele reden voor garages om van die ganse werkwijze af te stappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenGa eens bv met het N47 probleem binnen garantie naar een dealer als je op onderhoud bent geweest bij een niet-officiële dealer?
Succes, neem maar al een advocaat onder de arm.
Ge zult het uiteindelijk waarschijnlijk winnen, maar of het allemaal de moeite waard is?
Ken iemand die bij Verstraeten werkt, en die zei identiek wat ik nu zeg.
De merkdealers doen er echter alles aan om het onderhoud zo veel mogelijk bij hun te laten gebeuren, velen vertellen zelfs ronduit leugens (je bent je garantie kwijt als je bij een niet-officiële onderhoud laat uitvoeren). De marges op nieuwe wagens zijn soms belachelijk laag en dat proberen ze te recupereren bij het onderhoud en dat zie je aan de prijzen die sommigen hier komen melden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGrappig, die fetisj die hier leeft van OMGWTFBBQ, niet mijn ruitensproeiervloeistof bijvullen. Dat kost enkele euro's voor een vol bakje, dat is me niet eens de woorden waard om het te vermelden bij de garage om het niet te doen...
Als cliënt zou ik teleurgesteld zijn als ik 500km na een onderhoud zelf mijn ruitensproeiervloeistof moet bijvullen... Zelfs als ik m'n nét opgevuld heb, heb ik graag dat ze er een potje concentraat inkappen om het aanvliegen tegen te gaan. Wat weet de garage nu immers of ik al dan niet gewoon water gebruikt heb...
Bij sommige merken rekenen ze lachwekkend hoge forfaitaire bedragen voor het bijvullen van ruitensproeier. En of ze nu 10ml of 1l moeten bijvullen, het te betalen bedrag blijft even hoog. Logisch dat mensen daarover zagen, je moet de facturen van sommige onderhouden eens goed bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenVoor 10€ heb je als particulier al 15 liter hoor ��
Die "schamele" 3 euro op de factuur wordt een heel ander bedrag.
En die filters, en die carterstop, hoeveel kost zoiets in aankoop.Last edited by Vitus; 20/02/2015, 19:51.
Comment
-
ik kap er regenwater in en een geut degelijke autoshampoo. Als ik mijn bus autoshampoo enkel hiervoor zou gebruiken zou ik ongeveer 20 jaar toekomen eer die leeg is. En dat voor een bus van 15€...
in de winter gaat er nog een antivriesproduct bij. ik koop nooit geen kant-en-klaar product omdat ge daar altijd mee in het zak gezet wordt: veel te duur voor hetgeen het maar is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenGrote onderhoudsbeurt 131.76 euro
Olie 5W-30 5.4L 53.41euro
Oliefilter 15.50euro
oliekering 4.85euro
reinigingsmiddel 1.20euro
aircatfilter 38.00euro
brandstoffilter 42.45euro
luchtfilter 21.35euro
remvloeistof 7.55euro
eco concentraat diesel 14.50euro
Samen 330.57euro
40 euromyOpel korting -33.06euro
Totaal 297.51euro
BTW 62.48euro
Totaal incl. BTW 359.99euro
Hoe kom je aan die myOpel korting ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk BerichtenIk ben een aantal garages aan het vergelijken en als er effectief veel verschil op zit overweeg ik idd om van dealer te veranderen.
Naar een onafhangkelijke garage gaan vind ik toch iets te riskant zolang de garantie nog loopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenTussen officiele dealers onderling zal dat in principe weinig verschillen, bij d'ieteren bvb zijn er standaardtarieven voor alle werkzaamheden ...
Ook ik heb verschillende prijzen gekregen bij enerzijds Gregoir en Centeauto (beide Officiele bmw dealers).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenMijn ervaring is toch anders hoor, ook bie dieteren. Een kameraad heeft een audi a4 en onderhoud bij Thuy (offficiele dealer) was bijna de helft als bij Joly(officiele dealer). Heeft wel wagen aangekocht bij Thuy maar veronderstel niet dat het hier veel mee heeft te maken.
Ook ik heb verschillende prijzen gekregen bij enerzijds Gregoir en Centeauto (beide Officiele bmw dealers).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHier iemand ervaring met MB-garage Schelkens in Willebroek?
Sent from somewhere, using Tapatalk.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk BerichtenDas wel een pak minder dan bij Hyundai. Ik denk dat cupra_4 een andere dealer moet zoeken.
Hoe kom je aan die myOpel korting ?
Je krijgt dan 500 euro en die kan je gebruiken bij onderhoud, aankoop accesoires of bij aankoop nieuwe wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDe Hyundaigarage van hierboven rekent 3 euro en nog iets om de ruitensproeivloestof bij te vullen, terwijl je als particulier voor nog geen 10 euro een 5 liter bus kan kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten30.000km onderhoud VW Golf 7 1.4TSi - Officiële dealer
* inspectie service 82,29€
* vervangen oliefilter en motorolie 16,46€
* vervangen pollenfilter 16,46€
* motorolie 5w40 (4l) 48,40€
* oliefilter 11,20€
* pollenfilter 27,50€
* antivries 1/4l 2,20€
* dichting carterstop 2,20€
* kleine leveringen 5,49€
* milieubijdrage 3,20€
Totaal 260,63€ incl. btw
Ruitenwisservloeistof niet bijgevuld, op mijn vraag.
Sent from my iPhone using Tapatalk
waar zit die filter verstopt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenHet vervangen van pollenfilter kost 16€, en de filter zelf nog eens 27€...
waar zit die filter verstopt?
Staat er niet bij.
Vermoed dat er per vergissing twee keer pollenfilter staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenTussen officiele dealers onderling zal dat in principe weinig verschillen, bij d'ieteren bvb zijn er standaardtarieven voor alle werkzaamheden ...
Zo zie ik op de onderhoudsfactuur van de golf VI van mijn vrouw alsook op de factuur van de polo 6r van mijn dochter een korting van 30% op olie (19.10 x 3.20 -30 %)en 45 % op de interval service (6.33 x 11.70 -45 %)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenBij 30 dkm moet ook de luchtfilter vervangen worden.
Staat er niet bij.
Vermoed dat er per vergissing twee keer pollenfilter staat.
Comment
-
Excusie, ik ging er echt vanuit dat bij longlife 30d of 2j luchtfilter ook vervangen werd.
Heeft 1.4 tsi niet die gele Mann/ Bosch met oranje plastic rand?
Zelf groot onderhoud incl brandstoffilter voor +/- 110 euro, vw Caddy 1.9 tdi.
Elke 15d.
Brandstoffilter iedere 30d, ben er dan ongeveer 1h15 mee bezig.
Wissels misschien een beetje overkill maar heb het liever zo.
Pollenfilter ziet er na 15d behoorlijk vies uit, luchtfilter valt mee.
Comment
Comment