Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Wissers van Bosch kosten ook zoveel in de autohandel. Daar is niets mis mee in mijn ogen.
    Online kosten Bosch ruitenwissers rond de €35. Er is dus wel iets mis met die doorgerekende prijs.


    In een ander topic was er ene aan het snoeven dat hij de dealer zo goed had uitgeknepen bij de aankoop van zijn nieuwe wagen. In dit topic zie je dus hoe die dealers hun klanten terugpakken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
      Wissers vooraan Bosch voor een Golf 6 kosten op een Duitse webshop +/- 22 euro , bij Auto 5 en de Makro +/- 45 euro en bij de VW stealer +/- 70 euro (wel gemonteerd). Dit geeft je een idee van de enorme winstmarges op die dingen....
      Bij een officiele VW dealer betaalde mijn vrouw 34.95 € (btw inb) voor 2 bosch ruitenwissers geleverd en geplaatst op een golf VI .
      De pot koffie tijdens het wachten was er ook bij inbegrepen.

      Comment


      • Dan hebt ge een zeldzaam eerlijke dealer getroffen. Goed dat die nog bestaan. Ik zag onlangs op het bedrijf een factuurke passeren waarop een Noord Antwerpse dealer 70 euro vroeg voor hetzelfde werkje (weet niet of er koffie bij was).

        Comment


        • wat is jouw tegenprestatie tov de mij ?

          Comment


          • Kameraad van mij; 48€ betaald voor originele VW wissers voor z'n Golf 7.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • Is volvo altijd zo duur voor onderhoud? Ik weet uit ervaring dat BMW belachelijk duur en horen zeggen mercedes.. Maar vind die factuur van volvo toch ook niet mals. Ik betaalde zelfs een pak minder voor groot onderhoud en remblokken bij mijn groot onderhoud laatst.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                Je moet u niet excuseren hoor. Dat was mijn bedoeling niet.

                In theorie is het bij de meeste VAG's zo momenteel:
                30000 KM OF + PF
                60000 KM OF + PF + LF
                90000 KM OF + PF + BF
                120000 KM OF + PF + LF
                150000 KM OF + PF
                180000 KM OF + PF + LF + BF

                Nu doen wij het gewoon zo
                30000 KM OF + PF
                60000 KM OF + PF + LF + BF

                Anders zie je door het bos de bomen niet meer.
                Afhankelijk van benzine en/of diesel komen daar nog bougies bij natuurlijk.
                Maar je snapt wel waar ik naartoe wil. Ook de remvloeistof moet soms ververst worden.
                Deze wordt door mij echter steeds getest, alvorens te vervangen. Remvloeistof is namelijk op 2 jaar tijd echt niet aan verversing toe.
                Ik spreek nu wel over dagdagelijks gebruik. Daarom ook de test.
                Werkt ge bij een dealer want u intervallen kloppen wel ni.. Remolie testen???
                Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                Dan hebt ge een zeldzaam eerlijke dealer getroffen. Goed dat die nog bestaan. Ik zag onlangs op het bedrijf een factuurke passeren waarop een Noord Antwerpse dealer 70 euro vroeg voor hetzelfde werkje (weet niet of er koffie bij was).
                Niet iedereen over dezelfde kam scheren.. Wij rekenen voor het plaatsen van ruitenwissers geen geld aan! :cool:

                Comment


                • Het is remvloeistof, niet remolie.
                  En ja, bij mij word die ook getest en niet zomaar vervangen als dat niet nodig is.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Het is remvloeistof, niet remolie.
                    En ja, bij mij word die ook getest en niet zomaar vervangen als dat niet nodig is.
                    En hoe test je de remvloeistof?

                    Comment


                    • daar bestaan testers voor.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                        En hoe test je de remvloeistof?
                        Er bestaat daar een toestelletje voor die het percentage water in uw remvloeistof meet, ik denk aan de hand van de geleidbaarheid. Zo'n toestelletje kan je ook op Ebay kopen voor een 12-14 EUR.
                        Als er meer dan 2% water in zit, wordt het aangeraden om je remvloeistof te vervangen. Bij 4% of meer moet die onmiddellijk vervangen worden.

                        Hier grafiek met kookpunt:

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                          Er bestaat daar een toestelletje voor die het percentage water in uw remvloeistof meet, ik denk aan de hand van de geleidbaarheid. Zo'n toestelletje kan je ook op Ebay kopen voor een 12-14 EUR.
                          Als er meer dan 2% water in zit, wordt het aangeraden om je remvloeistof te vervangen. Bij 4% of meer moet die onmiddellijk vervangen worden.

                          Hier grafiek met kookpunt:
                          Ja oke dat begrijp ik maar zie je elke garagist dit al doen?! Ik praat over realiteit..

                          Comment


                          • Bij mijn Vectra werd dat al bij de dealer gedaan en dat is 15 jaar geleden.
                            Bij mijn Saxo en nu met de C4 doet een kennis dat ook altijd.

                            Het is zelfs zo, dat zo lang ik met de auto rijd, de remvloeistof nog nooit bij één van mijn auto's vervangen werd.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Ik vraag me nog altijd af of ge die toestelletjes kunt vertrouwen. De geleidbaarheid hangt af van het vocht en van het type remvloeistof. Hoeveel impact heeft het soort remvloeistof en wordt er een vorm van ijking toegepast?
                              Een test van de kooktemperatuur is echt betrouwbaar wat dat is wat ook telt in gebruik.
                              Het lijkt me ook wiedes dat ge veel langer met uw remvloeistof moogt doen als ge de remmen niet belast in dagelijks verkeer.
                              30 jaar Mr Yuge!

                              Comment


                              • Hebbes. Er zijn kookpunttesters in de handel en die zijn betrouwbaar.
                                Hier staan er een paar. Prijs niet gevonden[edit: prijzen gevonden van 200 euro], maar een stuk duurder dan de geleidbaarheidstesten. Ze zeggen er nog bij dat het watergehalte aan de remmen helemaal anders kan zijn dan aan de vulopening[edit: en dat testen vraagt veel meer werk].
                                Last edited by Den Paarse Capri; 28/02/2015, 22:37.
                                30 jaar Mr Yuge!

                                Comment


                                • 2 nieuwe remschijven + remblokjes voor de Ignis 1.3 kosten me 280€ geplaatst. Beestje werd afgekeurd op TC wegens ingevreten remschijven.
                                  Na 11 jaar en 75.000km de eerste kosten... kan tellen.
                                  Last edited by Utah; 01/03/2015, 06:55. Reden: ù
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Bij mijn Vectra werd dat al bij de dealer gedaan en dat is 15 jaar geleden.
                                    Bij mijn Saxo en nu met de C4 doet een kennis dat ook altijd.

                                    Het is zelfs zo, dat zo lang ik met de auto rijd, de remvloeistof nog nooit bij één van mijn auto's vervangen werd.
                                    Ik heb wel nog de remvloeistof vervangen bij sommige van mijn auto's en ik moet zeggen dat dat soms een serieus verschil gaf. Het is zeker geen nutteloos werkje. Merkgarages doen het ook meer en meer want dan kunnen ze immers nog eens goed doorrekenen. Staat ook meestal bij het periodiek onderhoud na 2 of 3 jaar.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Ik heb wel nog de remvloeistof vervangen bij sommige van mijn auto's en ik moet zeggen dat dat soms een serieus verschil gaf. Het is zeker geen nutteloos werkje. Merkgarages doen het ook meer en meer want dan kunnen ze immers nog eens goed doorrekenen. Staat ook meestal bij het periodiek onderhoud na 2 of 3 jaar.
                                      Dat zijn de constructeurs die dat voorschrijven (om de 2jaar). Merkgarages hebben daar nietveel over te zeggen.

                                      Comment


                                      • Ik heb komende donderdag mijn eerste onderhoud aan mijn caddy. Ik heb een we-care kontrakt van 6jaar-90000km. Dus 15000 op jaarbasis. Nu zit ik op 30000 na 21maanden... Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken, want ben 3 maanden te vroeg.

                                        Comment


                                        • Bij de intervallen geldt altijd wat het eerst komt.
                                          Dus. na 1J of 15000km of 2J of 30000km etc.....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X