Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik bedoel financieel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
      Werkt ge bij een dealer want u intervallen kloppen wel ni.. Remolie testen???

Niet iedereen over dezelfde kam scheren.. Wij rekenen voor het plaatsen van ruitenwissers geen geld aan! :cool:
      Zo'n grote mond en dan de kapitale fout maken en remolie uitspreken. Dat bestaat niet. Een kookpunttester daarentegen wel.

Wat zijn volgens u dan de intervallen van een huidige VW ?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
        Zo'n grote mond en dan de kapitale fout maken en remolie uitspreken. Dat bestaat niet. Een kookpunttester daarentegen wel.

Wat zijn volgens u dan de intervallen van een huidige VW ?!
        Grote mond???? Amai das een dure service als je dat bij elke wagen doet.. 30.000 km 2 jaar of variabel

Comment

• hangt ook een beetje van de remvloeistof af, denk ik dan.
          is dot 5 niet lichter dan water waardoor het water dus naar het laagste punt gaat (remklauwen) en daar roest veroorzaakt terwijl de anderen (dot3 ,4 ,5.1) wel water absorberen. of je de remmen nu veel gebruikt of niet, heeft daar volgens mij weinig mee te maken.
          niet alle garages controleren de remvloeistof, en t zou mij verwonderen dat ALLE garages zomaar systematisch dat controlleren en vervangen. heb nog geenenkele garage weten zeggen dat mijn remvloeistof te vervangen is, terwijl ze wel zagen over banden, remblokken of remschijven.
          ik vervang mijn remvloeistof ook zelf, en bij mijn golf is die een jaar of 2-3 geleden vervangen geweest (koperen remleidingen gestoken).
          ik heb toen geen verschil gemerkt tov de oude vloeistof ervoor

Comment

Grote mond???? Amai das een dure service als je dat bij elke wagen doet.. 30.000 km 2 jaar of variabel
            Is dat niet exact dezelfde interval die ik heb genoteerd ? Gij bent precies niet goed bij de les.
            Een dure service ? Een goede tester kost +- 250 euro en gaat tientallen jaren mee. Dus ja, bij elk groot onderhoud wordt dat door mij getest.

Het is niet omdat een ander te lui is en het zo maar nodeloos vervangt, dat ik dat ook ben.
            Want als je zo redeneert, dan wordt het pas een DURE SERVICE !!

Comment

Is dat niet exact dezelfde interval die ik heb genoteerd ? Gij bent precies niet goed bij de les.
              Een dure service ? Een goede tester kost +- 250 euro en gaat tientallen jaren mee. Dus ja, bij elk groot onderhoud wordt dat door mij getest.

Het is niet omdat een ander te lui is en het zo maar nodeloos vervangt, dat ik dat ook ben.
              Want als je zo redeneert, dan wordt het pas een DURE SERVICE !!
              You're THE man!!

Comment

You're THE man!!
                Heel zeker. Bedankt voor de toegevoegde waarde.

Comment

Heel zeker. Bedankt voor de toegevoegde waarde.
                  Graag gedaan

Comment

• De A3 is vandaag binnen voor onderhoud (120.000km, 1.8 TFSI). Ze hebben mij daarnet gebeld voor een indicatie:

Onderhoud + lek fixen aan waterpomp: +- € 300
                    Remschijven + remblokken vooraan / achteraan: € 1.500

Personeelskorting moet er wel nog af, maar is dat niet gigantisch duur? Is eerste keer dat ik dat moet vervangen ..
                    Last edited by caoimhin; 09/03/2015, 16:00.

Comment

• Paar weken terug m'n onderhoud dat normaal op 30.000km staat al laten doen (toen op 22.000) bij erkende concessie.

The usual, olie en allerhande filters en op mijn vraag nieuwe ruitenwissers vooraan.
                      In totaal 420,- incl. Btw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        De A3 is vandaag binnen voor onderhoud (120.000km, 1.8 TFSI). Ze hebben mij daarnet gebeld voor een indicatie:

Personeelskorting moet er wel nog af, maar is dat niet gigantisch duur? Is eerste keer dat ik dat moet vervangen ..
                        1500 EUR das een grap zeker. Brembo remschijven 2 stuks 100 EUR en remblokken 55 EUR 2 paar (maal 2 is een goeie 300 EUR aan onderdelen). Das maar maximum 2 uurkes werk.
                        Of het zou beteken dat die OEM producten immens veel kosten en ze daar super veel marge opnemen.
                        Ik zou vriendelijk weigeren en elders gaan.
                        Last edited by ; 09/03/2015, 19:24. Reden: oops, 2 uurkes, voor en achter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                          1500 EUR das een grap zeker. Brembo remschijven 2 stuks 100 EUR en remblokken 55 EUR 2 paar (maal 2 is een goeie 300 EUR aan onderdelen). Das maar maximum 2 uurkes werk.
                          Of het zou beteken dat die OEM producten immens veel kosten en ze daar super veel marge opnemen.
                          Ik zou vriendelijk weigeren en elders gaan.

Ik vind zo'n prijzen ook diefstal maar je zou ervan verschieten op hoeveel plaatsen ze zo'n prijzen rekenen en effectief ook krijgen. OEM kwaliteit kost echt niet zoveel meer dan pakweg een B merk. Ze rekenen gewoon zoveel omdat het zogezegd 'originele merkonderdelen' zijn, een A merk met hun stempel op maw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            De A3 is vandaag binnen voor onderhoud (120.000km, 1.8 TFSI). Ze hebben mij daarnet gebeld voor een indicatie:

Om op je vraag te antwoorden: ja, dat is gigantisch duur!! Niet doen dus, laat dat steken in een onafhankelijke gafage, als die deftig gebruiken kan je daar niks verkeerds mee doen, behalve je portemonnee redden ...

Comment

• dat onderhoudsfactuur van 1800, ik word niet goed

Comment

• Deze zomer enkel nieuwe remblokken gestoken ... Koste €80

€1800 heb ik in het totaal nog niet uitgeven aan mijn Benz aan onderhoudkosten incl banden ... Ik heb die kar meer dan 4 jaar en 130.000 km
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Mijn broer kwam ook met een leuke factuur af: groot onderhoud + airco opvullen voor een Skoda Roomster 1.4tdi= +-600EUR.

Comment

• Groot onderhoud bij mij is ongeveer een €200...
                                    Benzine

Diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      Groot onderhoud bij mij is ongeveer een €200...
                                      Bij mijnen Astra zal dat ook zo zijn, is gewoon niet bij een dealer dat je hem moet steken.

Comment

• idd..
                                        Benzine

Diesel

Comment

• Wij zijn in ieder geval bij onze MB-dealer weggegaan na het factuurtje van € 2100+.
                                          Ondertussen zijn we al een keer binnen geweest bij een Nearly New Car dealer en bij het A-onderhoud was er al een verschil van € 155. Ons zien ze daar uiteraard wel nog terug.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X