Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten1woord: afzuip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls er buiten de garantieperiode een mankement aan je kar komt is het wel interessant dat je auto wel altijd bij een officiële dealer onderhouden is geweest. Dan wordt er gemakkelijker werk gemaakt van een regeling onder coulance.
Comment
-
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJa die rekenen stevig door aan werkuren. Tijdens de garantie ga ik wel altijd bij een erkende concessie. Anders doen ze lastig als er iets scheelt met de wagen.
Daarna naar de onafhankelijke bmw garage BenC. Topmensen met zeer veel vakkennis aan helft van de prijs.
Het wordt gewoon echt lachwekkend die prijzen van "premium"dealers. We hebben nu een mazda en een opel en het grote onderhoud is goedkoper dan het kleine bij BMW. Komt er nog eens bij dat er aan mijn mazda nog nooit iets is geweest..
Maar goed weet je op voorhand zeker, daar pakken ze ook de grootste winst op.Last edited by SteakFriet; 10/03/2015, 08:51.
Comment
-
Ja, dat is iets wat veel mensen vergeten. Bij Renault kreeg ik ook dikwijls de opmerking dat het duur was, alhoewel wij niet zo'n erg hoge prijzen hanteerden. De olie was wel een pak duurder dan de gewone olie van vroeger. Maar ze vergaten dat die olie er 2 jaar of 30 k mocht op blijven. Als ze een factuur kregen van 160 euro was 't kot soms te klein. (klein onderhoud). Maar deel dat bedrag eens door drie. Is nog niet zolang geleden dat er om de 10 k verse olie op moest. 5k heb ik ook nog geweten, dat was een 'smering' in dienen tijd. Met de vetspuit ook eens rondgaan lol. Toen was onderhoud eigenlijk vele duurder alhoewel het loon lager was.
Comment
-
Onderhoud bij de Duitse drie is niet goedkoop.
Dit weet je voor je zo een wagen koopt, vijgen na Pasen zeg ik dan.
Bij een concessie heb je tenminste nog verhaal als er iets scheelt, wij hebben een zeer goede relatie met onze concessie en die hebben steeds alles gedaan wat mogelijk was zelfs al was er één van onze wagens buiten garantie. Dit telt voor mij ook.
Bij de garage om de hoek worden ook mensen int zak gezet
😉
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenOnderhoud bij de Duitse drie is niet goedkoop.
Dit weet je voor je zo een wagen koopt, vijgen na Pasen zeg ik dan.
Bij een concessie heb je tenminste nog verhaal als er iets scheelt, wij hebben een zeer goede relatie met onze concessie en die hebben steeds alles gedaan wat mogelijk was zelfs al was er één van onze wagens buiten garantie. Dit telt voor mij ook.
Bij de garage om de hoek worden ook mensen int zak gezet
😉
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenMet een klant die klakkeloos honderden euros te veel betaalt zou ik ook wel een goede relatie trachten te onderhouden :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenErkende concessie ? Erkende vulgaire dieven bedoel je waarschijnlijk ! 1500 euro voor remschijven en blokken is toch pure diefstal dacht ik.Goed gek als je die prijzen betaalt.
- Koop je een preemium en ga er mee naar de garagist van achter den hoek ( wat dik in orde kan zijn ! ) maar als er garantieproblemen zijn kom dan niet mekkeren.
- Koop je diezelfde preemium en ga naar een officiele dealer, qua garantiegevallen kan dit een niet onbelangrijk voordeel zijn maar het zal je dan wat meer kosten in onderhoud
- Koop je helemaal geen preemium en een goedkoop in onderhoud-merk
Dat laatste zal voor jou denk ik de beste keuze zijn als ik zo je post’s wat in de gaten hou… zoals ik het zie wil je van alles wel het beste maar wil je er niet voor betalen… dan heb je ook wel een probleem vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk herinner mij nog de tijd dat een auto elke 5.000 km een onderhoud nodig had. Nu is dat elke 30.000 km, dat gegeven heeft uiteraard ook een invloed op de prijzen.
nu hoeft dat trouwens ook nog niet zo veel te kosten als je een beetje wil nadenken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenSimpel, je hebt zelf alle keuzes in het leven, er zijn volgende mogelijkheden :
- Koop je een preemium en ga er mee naar de garagist van achter den hoek ( wat dik in orde kan zijn ! ) maar als er garantieproblemen zijn kom dan niet mekkeren.
- Koop je diezelfde preemium en ga naar een officiele dealer, qua garantiegevallen kan dit een niet onbelangrijk voordeel zijn maar het zal je dan wat meer kosten in onderhoud
- Koop je helemaal geen preemium en een goedkoop in onderhoud-merk
Dat laatste zal voor jou denk ik de beste keuze zijn als ik zo je post’s wat in de gaten hou… zoals ik het zie wil je van alles wel het beste maar wil je er niet voor betalen… dan heb je ook wel een probleem vrees ik.
Maar, wat je zegt "het beste willen maar er niet voor willen betalen", is wel niet correct.
Velen willen gerust meer betalen om meer kwaliteit te hebben. Het is echter maar de vraag of je voor die meerprijs (lees: nog veel hogere marges dan bij gewone dealers) ook effectief een hogere kwaliteit krijgt bij een premium dealer.
Is de olie, of zijn de filters, of de remblokken, of de ruitenwissers bij een premium dealer dan van een betere kwaliteit dan van een gewone dealer? In welke mate gebruiken die niet gewoon dezelfde fabrikanten?
En het argument, je betaalt meer bij een premium dealer maar ze zijn coulanter bij garantiegevallen..tja, het is makkelijk natuurlijk om voor een klant een garantiekost van 250 euro op zich te nemen als garage wanneer de klant over de jaren heen al ettelijke honderden euro's meer heeft betaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAkkoord dat ieder zijn keuze moet maken waar hij gaat voor onderhoud en dat die keuze bepaalde gevolgen inhoudt, zoals dat het gaan naar premium merk brengt hogere prijzen met zich mee.
Maar, wat je zegt "het beste willen maar er niet voor willen betalen", is wel niet correct.
Velen willen gerust meer betalen om meer kwaliteit te hebben. Het is echter maar de vraag of je voor die meerprijs (lees: nog veel hogere marges dan bij gewone dealers) ook effectief een hogere kwaliteit krijgt bij een premium dealer.
Is de olie, of zijn de filters, of de remblokken, of de ruitenwissers bij een premium dealer dan van een betere kwaliteit dan van een gewone dealer? In welke mate gebruiken die niet gewoon dezelfde fabrikanten?
En het argument, je betaalt meer bij een premium dealer maar ze zijn coulanter bij garantiegevallen..tja, het is makkelijk natuurlijk om voor een klant een garantiekost van 250 euro op zich te nemen als garage wanneer de klant over de jaren heen al ettelijke honderden euro's meer heeft betaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenSimpel, zoals ik hierboven al zei, je hebt keuzes in het leven... dat heeft niks te maken met wat iets/waar mag kosten. Kijk, ik wil in het leven ook graag bepaalde foliekes maar ik kan/wil daar niet voor betalen, awel dan koop ik ze niet en ik ben kontent met wat ik heb... zo simpel kan het leven zijn.
Waar bij de aankoop van een premium wagen het prijsverschijl verantwoord is of kan zijn door de hogere kwaliteit, lijkt mij dit voor klein of groot onderhoud niet evenzeer zo te zijn.
Comment
Comment