Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Paar weken terug m'n onderhoud dat normaal op 30.000km staat al laten doen (toen op 22.000) bij erkende concessie.

    The usual, olie en allerhande filters en op mijn vraag nieuwe ruitenwissers vooraan.
    In totaal 420,- incl. Btw.
    1woord: afzuip

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
      1woord: afzuip
      Ja die rekenen stevig door aan werkuren. Tijdens de garantie ga ik wel altijd bij een erkende concessie. Anders doen ze lastig als er iets scheelt met de wagen.

      Comment


      • Erkende concessie ? Erkende vulgaire dieven bedoel je waarschijnlijk ! 1500 euro voor remschijven en blokken is toch pure diefstal dacht ik.Goed gek als je die prijzen betaalt.

        Comment


        • Als er buiten de garantieperiode een mankement aan je kar komt is het wel interessant dat je auto wel altijd bij een officiële dealer onderhouden is geweest. Dan wordt er gemakkelijker werk gemaakt van een regeling onder coulance.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Als er buiten de garantieperiode een mankement aan je kar komt is het wel interessant dat je auto wel altijd bij een officiële dealer onderhouden is geweest. Dan wordt er gemakkelijker werk gemaakt van een regeling onder coulance.
            Idd zelfs m'n 1 reeksje van toen bijna 8 jaar oud ging steeds naar een erkende dealer.

            Comment


            • Het grote onderhoudsprijzen-topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Ja die rekenen stevig door aan werkuren. Tijdens de garantie ga ik wel altijd bij een erkende concessie. Anders doen ze lastig als er iets scheelt met de wagen.
              Je hebt wel gelijk, ik heb 2x een premium selection gekocht (waar ik trouwens de nodige mankementen heb aan gehad) en ben er ook in die tijd mee naar de officiele geweest. Onderhoud was zeer prijzig maar ze hebben nooit moeilijk gedaan over zaken die binnen garantie vielen.
              Daarna naar de onafhankelijke bmw garage BenC. Topmensen met zeer veel vakkennis aan helft van de prijs.
              Het wordt gewoon echt lachwekkend die prijzen van "premium"dealers. We hebben nu een mazda en een opel en het grote onderhoud is goedkoper dan het kleine bij BMW. Komt er nog eens bij dat er aan mijn mazda nog nooit iets is geweest..
              Maar goed weet je op voorhand zeker, daar pakken ze ook de grootste winst op.
              Last edited by SteakFriet; 10/03/2015, 08:51.

              Comment


              • Ik herinner mij nog de tijd dat een auto elke 5.000 km een onderhoud nodig had. Nu is dat elke 30.000 km, dat gegeven heeft uiteraard ook een invloed op de prijzen.

                Comment


                • Ja, dat is iets wat veel mensen vergeten. Bij Renault kreeg ik ook dikwijls de opmerking dat het duur was, alhoewel wij niet zo'n erg hoge prijzen hanteerden. De olie was wel een pak duurder dan de gewone olie van vroeger. Maar ze vergaten dat die olie er 2 jaar of 30 k mocht op blijven. Als ze een factuur kregen van 160 euro was 't kot soms te klein. (klein onderhoud). Maar deel dat bedrag eens door drie. Is nog niet zolang geleden dat er om de 10 k verse olie op moest. 5k heb ik ook nog geweten, dat was een 'smering' in dienen tijd. Met de vetspuit ook eens rondgaan lol. Toen was onderhoud eigenlijk vele duurder alhoewel het loon lager was.

                  Comment


                  • Onderhoud bij de Duitse drie is niet goedkoop.
                    Dit weet je voor je zo een wagen koopt, vijgen na Pasen zeg ik dan.
                    Bij een concessie heb je tenminste nog verhaal als er iets scheelt, wij hebben een zeer goede relatie met onze concessie en die hebben steeds alles gedaan wat mogelijk was zelfs al was er één van onze wagens buiten garantie. Dit telt voor mij ook.

                    Bij de garage om de hoek worden ook mensen int zak gezet
                    😉

                    Comment


                    • Onderhoud op een Duitse premium hoeft niet duur te zijn, je moet gewoon niet naar een merkdealer gaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                        Onderhoud bij de Duitse drie is niet goedkoop.
                        Dit weet je voor je zo een wagen koopt, vijgen na Pasen zeg ik dan.
                        Bij een concessie heb je tenminste nog verhaal als er iets scheelt, wij hebben een zeer goede relatie met onze concessie en die hebben steeds alles gedaan wat mogelijk was zelfs al was er één van onze wagens buiten garantie. Dit telt voor mij ook.

                        Bij de garage om de hoek worden ook mensen int zak gezet
                        😉
                        Dat weet ik al sinds ik met de auto rij. Akkoord dat ze redelijk duur zijn, maar op dat onderhoudsinterval betaal ik dan misschien 150 euro meer dan iemand met bv z'n Peugeot. Big deal... Ik lig er niet wakker van.

                        Comment


                        • Met een klant die klakkeloos honderden euros te veel betaalt zou ik ook wel een goede relatie trachten te onderhouden :-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                            Met een klant die klakkeloos honderden euros te veel betaalt zou ik ook wel een goede relatie trachten te onderhouden :-)
                            Zo hoort het ook 😁

                            Comment


                            • Als je al eens een turbo, injectoren en een trillingsdemper op garantie krijgt na 4 jaar op mijn toenmalige E60 heb ik geen probleem met enkele honderden € op onderhoudsintervallen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                Erkende concessie ? Erkende vulgaire dieven bedoel je waarschijnlijk ! 1500 euro voor remschijven en blokken is toch pure diefstal dacht ik.Goed gek als je die prijzen betaalt.
                                Simpel, je hebt zelf alle keuzes in het leven, er zijn volgende mogelijkheden :
                                • Koop je een preemium en ga er mee naar de garagist van achter den hoek ( wat dik in orde kan zijn ! ) maar als er garantieproblemen zijn kom dan niet mekkeren.
                                • Koop je diezelfde preemium en ga naar een officiele dealer, qua garantiegevallen kan dit een niet onbelangrijk voordeel zijn maar het zal je dan wat meer kosten in onderhoud
                                • Koop je helemaal geen preemium en een goedkoop in onderhoud-merk

                                Dat laatste zal voor jou denk ik de beste keuze zijn als ik zo je post’s wat in de gaten hou… zoals ik het zie wil je van alles wel het beste maar wil je er niet voor betalen… dan heb je ook wel een probleem vrees ik.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik herinner mij nog de tijd dat een auto elke 5.000 km een onderhoud nodig had. Nu is dat elke 30.000 km, dat gegeven heeft uiteraard ook een invloed op de prijzen.
                                  Ja dat is juist van die 5.000 km (of 7.500 km) maar dan nog... schijven en blokken vervangen kostte in die "vergelijkbare tijd" toch geen 60.000 fr.

                                  nu hoeft dat trouwens ook nog niet zo veel te kosten als je een beetje wil nadenken...

                                  Comment


                                  • dat een amg of een zware jeep dure remmen hebben akkoord...of niet akkoord, dat wist ik intussen

                                    ...maar een a3 begot

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Simpel, je hebt zelf alle keuzes in het leven, er zijn volgende mogelijkheden :
                                      • Koop je een preemium en ga er mee naar de garagist van achter den hoek ( wat dik in orde kan zijn ! ) maar als er garantieproblemen zijn kom dan niet mekkeren.
                                      • Koop je diezelfde preemium en ga naar een officiele dealer, qua garantiegevallen kan dit een niet onbelangrijk voordeel zijn maar het zal je dan wat meer kosten in onderhoud
                                      • Koop je helemaal geen preemium en een goedkoop in onderhoud-merk

                                      Dat laatste zal voor jou denk ik de beste keuze zijn als ik zo je post’s wat in de gaten hou… zoals ik het zie wil je van alles wel het beste maar wil je er niet voor betalen… dan heb je ook wel een probleem vrees ik.
                                      Akkoord dat ieder zijn keuze moet maken waar hij gaat voor onderhoud en dat die keuze bepaalde gevolgen inhoudt, zoals dat het gaan naar premium merk brengt hogere prijzen met zich mee.

                                      Maar, wat je zegt "het beste willen maar er niet voor willen betalen", is wel niet correct.

                                      Velen willen gerust meer betalen om meer kwaliteit te hebben. Het is echter maar de vraag of je voor die meerprijs (lees: nog veel hogere marges dan bij gewone dealers) ook effectief een hogere kwaliteit krijgt bij een premium dealer.

                                      Is de olie, of zijn de filters, of de remblokken, of de ruitenwissers bij een premium dealer dan van een betere kwaliteit dan van een gewone dealer? In welke mate gebruiken die niet gewoon dezelfde fabrikanten?

                                      En het argument, je betaalt meer bij een premium dealer maar ze zijn coulanter bij garantiegevallen..tja, het is makkelijk natuurlijk om voor een klant een garantiekost van 250 euro op zich te nemen als garage wanneer de klant over de jaren heen al ettelijke honderden euro's meer heeft betaald.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Akkoord dat ieder zijn keuze moet maken waar hij gaat voor onderhoud en dat die keuze bepaalde gevolgen inhoudt, zoals dat het gaan naar premium merk brengt hogere prijzen met zich mee.

                                        Maar, wat je zegt "het beste willen maar er niet voor willen betalen", is wel niet correct.

                                        Velen willen gerust meer betalen om meer kwaliteit te hebben. Het is echter maar de vraag of je voor die meerprijs (lees: nog veel hogere marges dan bij gewone dealers) ook effectief een hogere kwaliteit krijgt bij een premium dealer.

                                        Is de olie, of zijn de filters, of de remblokken, of de ruitenwissers bij een premium dealer dan van een betere kwaliteit dan van een gewone dealer? In welke mate gebruiken die niet gewoon dezelfde fabrikanten?

                                        En het argument, je betaalt meer bij een premium dealer maar ze zijn coulanter bij garantiegevallen..tja, het is makkelijk natuurlijk om voor een klant een garantiekost van 250 euro op zich te nemen als garage wanneer de klant over de jaren heen al ettelijke honderden euro's meer heeft betaald.
                                        Simpel, zoals ik hierboven al zei, je hebt keuzes in het leven... dat heeft niks te maken met wat iets/waar mag kosten. Kijk, ik wil in het leven ook graag bepaalde foliekes maar ik kan/wil daar niet voor betalen, awel dan koop ik ze niet en ik ben kontent met wat ik heb... zo simpel kan het leven zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Simpel, zoals ik hierboven al zei, je hebt keuzes in het leven... dat heeft niks te maken met wat iets/waar mag kosten. Kijk, ik wil in het leven ook graag bepaalde foliekes maar ik kan/wil daar niet voor betalen, awel dan koop ik ze niet en ik ben kontent met wat ik heb... zo simpel kan het leven zijn.
                                          Ja, maar dat neemt niet weg dat wél gezegd mag worden dat er onredelijke, extra marges gerekend worden zonder dat er altijd een aantoonbare meerwaarde is.
                                          Waar bij de aankoop van een premium wagen het prijsverschijl verantwoord is of kan zijn door de hogere kwaliteit, lijkt mij dit voor klein of groot onderhoud niet evenzeer zo te zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X