Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Geloof het of niet, maar mijn concessie deelde me onlangs mee dat ze het tarief werkuren per tijdseenheid wat verlaagd hebben. Ik moest even zitten!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Ja, maar dat neemt niet weg dat wél gezegd mag worden dat er onredelijke, extra marges gerekend worden zonder dat er altijd een aantoonbare meerwaarde is.
      Waar bij de aankoop van een premium wagen het prijsverschijl verantwoord is of kan zijn door de hogere kwaliteit, lijkt mij dit voor klein of groot onderhoud niet evenzeer zo te zijn.

      Je moet dit eens vragen in een merkgarage. Je krijgt direct een verhaaltje over expertise, ervaring blablabla te horen. Tuurlijk zal een merkdealer altijd zo'n dingen vertellen, ze hebben het zo al moeilijk genoeg.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Je moet dit eens vragen in een merkgarage. Je krijgt direct een verhaaltje over expertise, ervaring blablabla te horen. Tuurlijk zal een merkdealer altijd zo'n dingen vertellen, ze hebben het zo al moeilijk genoeg.
        Ik denk niet dat een mechanicien in een BMW garage naar een andere school is geweest of een betere en langere opleiding heeft gehad dan een mechanicien van een Ford garage.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Akkoord dat ieder zijn keuze moet maken waar hij gaat voor onderhoud en dat die keuze bepaalde gevolgen inhoudt, zoals dat het gaan naar premium merk brengt hogere prijzen met zich mee.

          Maar, wat je zegt "het beste willen maar er niet voor willen betalen", is wel niet correct.

          Velen willen gerust meer betalen om meer kwaliteit te hebben. Het is echter maar de vraag of je voor die meerprijs (lees: nog veel hogere marges dan bij gewone dealers) ook effectief een hogere kwaliteit krijgt bij een premium dealer.

          Is de olie, of zijn de filters, of de remblokken, of de ruitenwissers bij een premium dealer dan van een betere kwaliteit dan van een gewone dealer? In welke mate gebruiken die niet gewoon dezelfde fabrikanten?

          En het argument, je betaalt meer bij een premium dealer maar ze zijn coulanter bij garantiegevallen..tja, het is makkelijk natuurlijk om voor een klant een garantiekost van 250 euro op zich te nemen als garage wanneer de klant over de jaren heen al ettelijke honderden euro's meer heeft betaald.
          Een garantie geval van slechts 250€?

          😁 ik wist eens niet dat het bij de Duitse 3 zo goedkoop was 😉
          Neen, zal ver boven de 250€ uitsteken

          Ieder moet het voorzich uitmaken. Ik betaal de prijs en krijg er ook een uitstekende service voor terug.

          Een niet onbelangrijk gegeven en wat mij dan wel weer doet lachen is, en ik wil hier niemand persoonlijk aanvallen, dat de wagen bij verkoop ineens WEL de officiële dealer stempels moet hebben voor de kandidaat koper. Indien hij deze niet heeft lijkt het alsof de wagen met de pest besmet is.
          Terwijl het merendeel hun onderhoud bij de officiële dealer niet nodig of te duur vind. Laat staan ze er zelf mee naar de dealer gaan als ze een volledig dealer onderhouden wagen gekocht hebben.

          Mensen zijn echt grappig......

          Comment


          • Wat ik bv. ook niet begrijp, is dat garages zo klagen over dalende inkomsten, maar bewust een aantal inkomstenbronnen links laten liggen.

            Zo zijn ze precies niet geïnteresseerd om voorruiten te plaatsen, en rekenen ze hiervoor dezelfde gigantische prijzen aan als een Carglass bv.

            Als ze zich alleen al maar qua prijs zich in het midden tussen een Carglass en Autoglass Clinic zouden zetten, zouden ze daar al heel wat extra inkomsten uit kunnen halen.

            Maar daar zijn ze kennelijk niet in geïnteresserd (althans wanneer de particulier zélf betaalt, niet wanneer de verzekering betaalt).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Dat weet ik al sinds ik met de auto rij. Akkoord dat ze redelijk duur zijn, maar op dat onderhoudsinterval betaal ik dan misschien 150 euro meer dan iemand met bv z'n Peugeot. Big deal... Ik lig er niet wakker van.
              neen, ge betaalt in mijn geval 250€ meer en ik ga ook om de 30K naar de garage

              er zijn er hier precies genoeg die graag gaan werken voor iemand anders
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Ik denk niet dat een mechanicien in een BMW garage naar een andere school is geweest of een betere en langere opleiding heeft gehad dan een mechanicien van een Ford garage.

                Toch wel hoor, mecaniciens van merkgarages krijgen opleidingen van het merk zelf. Iets wat natuurlijk geen garantie op bekwaamheid is, het eerste wat ze overal doen is een auto uitlezen en kijken wat de computer dan zegt. Vervolgens beginnen ze in veel garages op goed geluk dingen te vervangen. Bekwame techniekers zijn zeer moeilijk te vinden de dag van vandaag.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Ja, maar dat neemt niet weg dat wél gezegd mag worden dat er onredelijke, extra marges gerekend worden zonder dat er altijd een aantoonbare meerwaarde is.
                  Waar bij de aankoop van een premium wagen het prijsverschijl verantwoord is of kan zijn door de hogere kwaliteit, lijkt mij dit voor klein of groot onderhoud niet evenzeer zo te zijn.
                  Dat is nu eenmaal zaken doen, een bedrijf moet winstgevend zijn, punt. Kijk, ik heb ook een eigen bedrijf , en als ik meer wil verdienen kan ik verschillende zaken doen, efficienter werken, beter aankopen, en ook duurder proberen te verkopen. Het is aan iedere bedrijfsleider vrij z’n prijszetting te kiezen. Als de klanten wegblijven kan het zijn dat je ze te hoog hebt gezet in tegenstelling tot je dienstgeving. Als de klanten blijven komen dat is het een teken dat je nog steeds marktcomform bezig bent.

                  Comment


                  • Ruiten plaatsen is nu wel één van de secuurste jobkes in het atelier. Wat daar allemaal mis kan gaan... schade aan koetswerk door ruit uitsnijden, in dasboard snijden, lijm niet perfect gespoten en waterinsijpeling nadien,...
                    Ik weet eigenlijk niet waar ik dat het liefste zou laten doen. Bij de dealer die er maar enkele per jaar vervangt of bij Carglass die dat continu doen. Maar Carglass zou dan weer geen originele ruiten gebruiken...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      Dat is nu eenmaal zaken doen, een bedrijf moet winstgevend zijn, punt. Kijk, ik heb ook een eigen bedrijf , en als ik meer wil verdienen kan ik verschillende zaken doen, efficienter werken, beter aankopen, en ook duurder proberen te verkopen. Het is aan iedere bedrijfsleider vrij z’n prijszetting te kiezen. Als de klanten wegblijven kan het zijn dat je ze te hoog hebt gezet in tegenstelling tot je dienstgeving. Als de klanten blijven komen dat is het een teken dat je nog steeds marktcomform bezig bent.
                      Het gaat mij niet om winstgevendheid, uiteraard moet een bedrijf winstgevend zijn. Maar als de marges té groot worden, is er het gevaar dat concurrentie die winstgevendheid onder druk zal zetten, door aan een concurrentiëlere prijs te werken.

                      Wat je zegt over "marktconform". Blijven mensen werkelijk komen omdat je "marktconform" bent, in de zin van "aan een competitieve prijs gelijk aan wat je elders in de markt (min of meer) vindt"? Wat betekent hier "marktconform" precies?
                      Of komen mensen gewoon terug omdat ze toch weten dat een andere premium garage evenveel zal aanrekenen, of omdat ze schrik hebben gezaag te krijgen als ze binnen de garantieperiode het onderhoud bij een onafhankelijke (al dan niet een of meerdere keren) hebben laten doen, of omdat het moet van de leasingmaatschappij die toch de rekening betaalt ? En dus maar teruggaan naar de merkgarage.

                      Dat is dan eerder marktconform in de zin van dwang, of gebrek aan een werkelijk competitief alternatief.

                      Comment


                      • de dealer laat meestal ook een externe firma komen. enkel de grote garages doen het nog zelf.
                        en dan nog is het goedkoper dan bij carglass

                        en dat carglass foutloos werkt: dream on. Ik weet niet welke lijm ze gebruiken maar in de avondschool carrosserie is me altijd geleerd geweest dat je een geplakte ruit toch een aantal uur moet laten rusten eer je terug gaat rijden. Bij carglass: ruit gezet en buiten.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ruiten plaatsen is nu wel één van de secuurste jobkes in het atelier. Wat daar allemaal mis kan gaan... schade aan koetswerk door ruit uitsnijden, in dasboard snijden, lijm niet perfect gespoten en waterinsijpeling nadien,...
                          Ik weet eigenlijk niet waar ik dat het liefste zou laten doen. Bij de dealer die er maar enkele per jaar vervangt of bij Carglass die dat continu doen. Maar Carglass zou dan weer geen originele ruiten gebruiken...
                          Het is ook gewoon een kwestie van ervaring hé. Als een garage twee personen continu ruiten laat vervangen, die er ondergeveer drie kwartier over doen om een ruit te vervangen, dan hebben deze twee na korte tijd voldoende ervaring om dit met de nodige kunden en beperking van de risico's te doen.

                          Ik kan mij niet voorstellen dat als een garage zich qua prijs competitiever zou opstellen, veel particulieren dit ook nie gewoon bij hun eigen garage zouden laten doen, in plaats van rond te bellen. Je hebt er behalve een lijmspijt en een ijzerdraad nauwelijks materiaal voor nodig. Al de rest heeft de garage al.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Akkoord dat ieder zijn keuze moet maken waar hij gaat voor onderhoud en dat die keuze bepaalde gevolgen inhoudt, zoals dat het gaan naar premium merk brengt hogere prijzen met zich mee.

                            Maar, wat je zegt "het beste willen maar er niet voor willen betalen", is wel niet correct.

                            Velen willen gerust meer betalen om meer kwaliteit te hebben. Het is echter maar de vraag of je voor die meerprijs (lees: nog veel hogere marges dan bij gewone dealers) ook effectief een hogere kwaliteit krijgt bij een premium dealer.

                            Is de olie, of zijn de filters, of de remblokken, of de ruitenwissers bij een premium dealer dan van een betere kwaliteit dan van een gewone dealer? In welke mate gebruiken die niet gewoon dezelfde fabrikanten?

                            En het argument, je betaalt meer bij een premium dealer maar ze zijn coulanter bij garantiegevallen..tja, het is makkelijk natuurlijk om voor een klant een garantiekost van 250 euro op zich te nemen als garage wanneer de klant over de jaren heen al ettelijke honderden euro's meer heeft betaald.
                            Bij mijn moeder haar tien jaar oude 3de handswagen namen ze 1/3 de voor hun rekening zonder dat we daar achter gevraagd hadden. Factuur van een paar duizend euro

                            Maar dat is voor mij de kwaliteit van de dealer en niet van het merk.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Dat is nu eenmaal zaken doen, een bedrijf moet winstgevend zijn, punt. Kijk, ik heb ook een eigen bedrijf , en als ik meer wil verdienen kan ik verschillende zaken doen, efficienter werken, beter aankopen, en ook duurder proberen te verkopen. Het is aan iedere bedrijfsleider vrij z’n prijszetting te kiezen. Als de klanten wegblijven kan het zijn dat je ze te hoog hebt gezet in tegenstelling tot je dienstgeving. Als de klanten blijven komen dat is het een teken dat je nog steeds marktcomform bezig bent.

                              De meerderheid van de concessiehouders hebben zich aan de door de invoerder opgelegde prijzen te houden.

                              Comment


                              • in drie kwartier? straf!

                                de oude ruitenkit afkrabben maakt onherroepelijk diepe krassen in de lak van het raamkader en moet je dus terug lakken. Ik heb hier thuis snelverharder staan en daar is de laklaag pas na een half uur tot 3 kwartier echt uitgehard. Als ge lijm gaat aanbrengen op nog natte lak gebeuren er twee dingen: ofwel komt de laklaag los en plakt uw ruit dus niet, ofwel houdt de lijm niet op de natte lak en is uw raam evengoed los.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Ik denk niet dat een mechanicien in een BMW garage naar een andere school is geweest of een betere en langere opleiding heeft gehad dan een mechanicien van een Ford garage.
                                  Toch wel, die mannen moeten van het merk uit vaak op opleiding.

                                  Wat daarom nog niet wil zeggen dat ze beter presteren, maar de kost is er wel.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Toch wel hoor, mecaniciens van merkgarages krijgen opleidingen van het merk zelf.
                                    Die interne opleidingen krijgen toch alle mecaniciens van merkgarages? Het garagepersoneel van mijn Renault-dealer moet in elk geval toch regelmatig op vorming. Dat is dus ook al zeker geen privilege van premiumdealers alleen.

                                    Ik herinner me nog de vroege jaren '90. Ik was nog jong en had de 8 jaar oude R9 van mijn ouders overgeërfd. Tot dan toe was die probleemloos maar na een paar maanden had die een lekkende koppakking. Auto binnen bij de dealer dus.
                                    Tegelijk, echt dezelfde week, heeft mijn neef hetzelfde voor met zijn BMW 320 van een jaar of 4 oud. Die was dus op exact hetzelfde ogenblik bij zijn dealer binnen voor hetzelfde. Toeval wil dan nog dat beide dealers recht over mekaar gehuisvest zijn. Dag op dag waren onze auto's gelijk klaar. Zijn factuur was 400% van mijn factuur...
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                      Die interne opleidingen krijgen toch alle mecaniciens van merkgarages? Het garagepersoneel van mijn Renault-dealer moet in elk geval toch regelmatig op vorming. Dat is dus ook al zeker geen privilege van premiumdealers alleen.

                                      Ik herinner me nog de vroege jaren '90. Ik was nog jong en had de 8 jaar oude R9 van mijn ouders overgeërfd. Tot dan toe was die probleemloos maar na een paar maanden had die een lekkende koppakking. Auto binnen bij de dealer dus.
                                      Tegelijk, echt dezelfde week, heeft mijn neef hetzelfde voor met zijn BMW 320 van een jaar of 4 oud. Die was dus op exact hetzelfde ogenblik bij zijn dealer binnen voor hetzelfde. Toeval wil dan nog dat beide dealers recht over mekaar gehuisvest zijn. Dag op dag waren onze auto's gelijk klaar. Zijn factuur was 400% van mijn factuur...
                                      Ja, maar voor aan een dacia te werken heb je minder opleiding nodig dan voor een Zoë. Daarom kunnen de prijzen in een zelfde werkplaats zelfs verschillen.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ja, maar voor aan een dacia te werken heb je minder opleiding nodig dan voor een Zoë. Daarom kunnen de prijzen in een zelfde werkplaats zelfs verschillen.
                                        En een Opel of Ford vs een BMW of Mercedes?
                                        Een premium zal vaker complexere technologie bevatten, maar tegenwoordig vind je veel dezelfde technologie terug over alle merken heen.
                                        Plus een onderdeel kan technologisch complexer zijn, maar daarom is de loutere vervanging ervan niet noodzakelijk ook.

                                        Comment


                                        • De techniekers van merkgarages krijgen opleidingen door de invoerders en/of constructeurs.
                                          Dit is vooral om nieuwe technologie te leren kennen. Niet om een klein onderhoud aan een normale auto te doen.
                                          lonen liggen bij alle merken vrijwel gelijk he...

                                          premium merken zoals men ze hier noemt, zijn vaak geen privé wagens, de factuur moet vaak niet betaald worden van iemand zijn maandloon, maar door de zaak, en das minder pijnlijk..

                                          wie kent bv iemand met een A6, privé gekocht?
                                          Last edited by torque; 10/03/2015, 15:20.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X