Oorspronkelijk geplaatst door Vitus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAanbod bij die merken is breder. Uitgebreider aanbod motoren, versnellingsbakken, ... . hoe groot is de kans dat je bij Renault aan een twin turbo met vierwielaandrijving moet werken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDaarstraks telefoon gehad, na personeelskorting zou het € 600 goedkoper zijn.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende 1.6dci twinturbo 160 zal vast aan een 4-wielaandrijver worden gekoppeld'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenClip RS met edc is ook geen eenvoudige lijkt mij, maar ik veronderstel dat niet iedereen die een sleutel mag vasthouden daar mag aan werken
Maar de 1.6 twin turbo diesel krijgt geen vierwielaandrijving maar wel vierwielsturing.
Dat een premiuim complexer zou zijn dan een ander merk boordevol opties klopt niet. Tenzij je bij Ferrari of zo gaat, daar zal de lat wel wat hoger liggen. Renault levert bvb motoren aan Mercedes. Die mechaniekers van Mercedes moeten dus dezelfde scholingen volgen om aan die motoren te werken.
Mechaniekers en verkopers moesten (zal wel niet veranderd zijn zeker) regelmatig op scholing gaan. Afhankelijk van de graad van de mechanieker gingen die scholingen dieper in op bepaalde zaken. Het is wel zover gekomen dat een technieker bijna niets meer kan zonder computer. De merken slagen er zo in om kleinere niet merken garages buiten spel te zetten. Nieuw onderdeel moet doorgaans ingeleerd worden en dat hebben die kleine garages niet. Enige oplossing voor die mensen is een goede band met een dealer en daar ook de volle pot betalen. Zo gebeurde het dat mensen meer betaalden bij die kleine garage tov dat ze rechtstreeks bij het merk gingen. Begint al bij het opzoeken van een storing. Die mannen zaten soms dagen te zoeken om dan uiteindelijk bij een dealer te gaan die hem op 5 minuten uitleest. Maar die zoekuren rekenen ze wel door. De toekomst van die kleine garages is zeer onzeker. Wellicht zullen die mettertijd allemaal verdwijnen, tenzij ze zich echt gaan specialiseren in iets. Kwamen zelfs geregeld mensen van de Auto5 bij ons met wagens waar ze kop noch staart aan kregen. Snap niet waarom de mensen met een moderne wagen daar nog naartoe trekken...
Comment
-
Dat bevestigt mijn vermoeden dat de technische scholing van een premium merkgarage niet zoveel diepgaander is dan bij een gewone merkgarage.
Plus dat zou ook niet verklaren waarom de marges op de stukken zoveel hoger moeten zijn.
Constructeurs maken bewust wagens inderdaad complexer en voor onderhoud en herstelling veel meer afhankelijk van de aanschaf van specifieke apparatuur (zoals het uitlezen per computer), om kleinere onafhankelijke garages, die de kost van dergelijke apparatuur moeten afwegen, het moeilijker te maken om eraan te kunnen werken, en de klanten dus zoveel mogelijk aan zich te binden en dus geen andere keuze meer hebben.
Ander voordeel van een computer is ook dat als de computer bepaalt welk stuk er vervangen moet worden, je de computer vooraf zo kan programmeren dat hij de mechanicien vertelt meerdere stukken, of duurdere stukken te vervangen, of dit nu werkelijk nodig is of niet. Waarmee ik niet beweer, of kan bewijzen, dat dit ook nu gebeurt, maar het zou me straf lijken dat ze op dit idee nog niet zelf zijn gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDie motor komt ook in de Espace... Met 7 versnellingen ipv 6.
Maar de 1.6 twin turbo diesel krijgt geen vierwielaandrijving maar wel vierwielsturing.
Dat een premiuim complexer zou zijn dan een ander merk boordevol opties klopt niet. Tenzij je bij Ferrari of zo gaat, daar zal de lat wel wat hoger liggen. Renault levert bvb motoren aan Mercedes. Die mechaniekers van Mercedes moeten dus dezelfde scholingen volgen om aan die motoren te werken.
Mechaniekers en verkopers moesten (zal wel niet veranderd zijn zeker) regelmatig op scholing gaan. Afhankelijk van de graad van de mechanieker gingen die scholingen dieper in op bepaalde zaken. Het is wel zover gekomen dat een technieker bijna niets meer kan zonder computer. De merken slagen er zo in om kleinere niet merken garages buiten spel te zetten. Nieuw onderdeel moet doorgaans ingeleerd worden en dat hebben die kleine garages niet. Enige oplossing voor die mensen is een goede band met een dealer en daar ook de volle pot betalen. Zo gebeurde het dat mensen meer betaalden bij die kleine garage tov dat ze rechtstreeks bij het merk gingen. Begint al bij het opzoeken van een storing. Die mannen zaten soms dagen te zoeken om dan uiteindelijk bij een dealer te gaan die hem op 5 minuten uitleest. Maar die zoekuren rekenen ze wel door. De toekomst van die kleine garages is zeer onzeker. Wellicht zullen die mettertijd allemaal verdwijnen, tenzij ze zich echt gaan specialiseren in iets. Kwamen zelfs geregeld mensen van de Auto5 bij ons met wagens waar ze kop noch staart aan kregen. Snap niet waarom de mensen met een moderne wagen daar nog naartoe trekken...
Het is natuurlijk ook aan de klant om te oordelen, zo is de wagen van mijn moeder een "speciale", daar moet je niet bij eender wie mee aankomen. Mijn Volvo is zo doorsnee dat iedereen daar kan aan werken.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDat bevestigt mijn vermoeden dat de technische scholing van een premium merkgarage niet zoveel diepgaander is dan bij een gewone merkgarage.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe A3 is vandaag binnen voor onderhoud (120.000km, 1.8 TFSI). Ze hebben mij daarnet gebeld voor een indicatie:
Onderhoud + lek fixen aan waterpomp: +- € 300
Remschijven + remblokken vooraan / achteraan: € 1.500
Personeelskorting moet er wel nog af, maar is dat niet gigantisch duur? Is eerste keer dat ik dat moet vervangen ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenClip RS met edc is ook geen eenvoudige lijkt mij, maar ik veronderstel dat niet iedereen die een sleutel mag vasthouden daar mag aan werken
Comment
-
Vroeger was een autotechnieker een mechanieker met een goede basis elektriciteit.
Dat in combinatie met ervaring volstond.
Nu is een motor een combinatie van complexe mechanica, elektriciteit en elektronica.
Niet mooi gescheiden van mekaar, wel volledig verweven in mekaar.
Moet niet makkelijk zijn om hoog opgeleid en ervaren te zijn in die drie vakgebieden.
En dan ook nog eens alle ontwikkelingen moeten volgen.
Ik begrijp niet hoe dealers dit kunnen bolwerken.
Bekwame techniekers/ specialisten zijn duur, hun verdere opleidingen naderhand nog niet geteld.
Is toch alleen mogelijk als die techniekers worden (bij)geschoold naar algemene brede basiskennis.
Voor de rest dan werken volgens strikte, van hogerhand, opgelegde procedures.
Lukt dat niet, dan wordt er van hogerhand met gespecialiseerde know-how ingegrepen.
Ik zou niet weten hoe het anders nog kan.Last edited by taiko; 10/03/2015, 19:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenEen merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.
Ik ben het volledig met u eens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenEen merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.
Ik zou de eigenaars van de A.'s de B.'s en de M'sen die daaraan niet kunnen voldoen niet te eten willen geven hoor...King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenVroeger was een autotechnieker een mechanieker met een goede basis elektriciteit.
Dat in combinatie met ervaring volstond.
Nu is een motor een combinatie van complexe mechanica, elektriciteit en elektronica.
Niet mooi gescheiden van mekaar, wel volledig verweven in mekaar.
Moet niet makkelijk zijn om hoog opgeleid en ervaren te zijn in die drie vakgebieden.
En dan ook nog eens alle ontwikkelingen moeten volgen.
Ik begrijp niet hoe dealers dit kunnen bolwerken.
Bekwame techniekers/ specialisten zijn duur, hun verdere opleidingen naderhand nog niet geteld.
Is toch alleen mogelijk als die techniekers worden (bij)geschoold naar algemene brede basiskennis.
Voor de rest dan werken volgens strikte, van hogerhand, opgelegde procedures.
Lukt dat niet, dan wordt er van hogerhand met gespecialiseerde know-how ingegrepen.
Ik zou niet weten hoe het anders nog kan.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenEen merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.
(behalve misschien als je je auto in het buitenland koopt, dat is onfeilbaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenDe techniekers van merkgarages krijgen opleidingen door de invoerders en/of constructeurs.
Dit is vooral om nieuwe technologie te leren kennen. Niet om een klein onderhoud aan een normale auto te doen.
lonen liggen bij alle merken vrijwel gelijk he...
premium merken zoals men ze hier noemt, zijn vaak geen privé wagens, de factuur moet vaak niet betaald worden van iemand zijn maandloon, maar door de zaak, en das minder pijnlijk..
wie kent bv iemand met een A6, privé gekocht?
Comment
Comment