Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    En een Opel of Ford vs een BMW of Mercedes?
    Een premium zal vaker complexere technologie bevatten, maar tegenwoordig vind je veel dezelfde technologie terug over alle merken heen.
    Plus een onderdeel kan technologisch complexer zijn, maar daarom is de loutere vervanging ervan niet noodzakelijk ook.
    Aanbod bij die merken is breder. Uitgebreider aanbod motoren, versnellingsbakken, ... . hoe groot is de kans dat je bij Renault aan een twin turbo met vierwielaandrijving moet werken?
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Mijn wagen is een privé wagen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Aanbod bij die merken is breder. Uitgebreider aanbod motoren, versnellingsbakken, ... . hoe groot is de kans dat je bij Renault aan een twin turbo met vierwielaandrijving moet werken?
        de 1.6dci twinturbo 160 zal vast aan een 4-wielaandrijver worden gekoppeld

        Comment


        • Daarstraks telefoon gehad, na personeelskorting zou het € 600 goedkoper zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Daarstraks telefoon gehad, na personeelskorting zou het € 600 goedkoper zijn.
            Dat ze hun niet-personeel(aka klanten) in de zak zetten was al duidelijk, maar ZOVEEL???
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              de 1.6dci twinturbo 160 zal vast aan een 4-wielaandrijver worden gekoppeld
              Clip RS met edc is ook geen eenvoudige lijkt mij, maar ik veronderstel dat niet iedereen die een sleutel mag vasthouden daar mag aan werken
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Clip RS met edc is ook geen eenvoudige lijkt mij, maar ik veronderstel dat niet iedereen die een sleutel mag vasthouden daar mag aan werken
                Die motor komt ook in de Espace... Met 7 versnellingen ipv 6.
                Maar de 1.6 twin turbo diesel krijgt geen vierwielaandrijving maar wel vierwielsturing.
                Dat een premiuim complexer zou zijn dan een ander merk boordevol opties klopt niet. Tenzij je bij Ferrari of zo gaat, daar zal de lat wel wat hoger liggen. Renault levert bvb motoren aan Mercedes. Die mechaniekers van Mercedes moeten dus dezelfde scholingen volgen om aan die motoren te werken.
                Mechaniekers en verkopers moesten (zal wel niet veranderd zijn zeker) regelmatig op scholing gaan. Afhankelijk van de graad van de mechanieker gingen die scholingen dieper in op bepaalde zaken. Het is wel zover gekomen dat een technieker bijna niets meer kan zonder computer. De merken slagen er zo in om kleinere niet merken garages buiten spel te zetten. Nieuw onderdeel moet doorgaans ingeleerd worden en dat hebben die kleine garages niet. Enige oplossing voor die mensen is een goede band met een dealer en daar ook de volle pot betalen. Zo gebeurde het dat mensen meer betaalden bij die kleine garage tov dat ze rechtstreeks bij het merk gingen. Begint al bij het opzoeken van een storing. Die mannen zaten soms dagen te zoeken om dan uiteindelijk bij een dealer te gaan die hem op 5 minuten uitleest. Maar die zoekuren rekenen ze wel door. De toekomst van die kleine garages is zeer onzeker. Wellicht zullen die mettertijd allemaal verdwijnen, tenzij ze zich echt gaan specialiseren in iets. Kwamen zelfs geregeld mensen van de Auto5 bij ons met wagens waar ze kop noch staart aan kregen. Snap niet waarom de mensen met een moderne wagen daar nog naartoe trekken...

                Comment


                • Dat bevestigt mijn vermoeden dat de technische scholing van een premium merkgarage niet zoveel diepgaander is dan bij een gewone merkgarage.
                  Plus dat zou ook niet verklaren waarom de marges op de stukken zoveel hoger moeten zijn.

                  Constructeurs maken bewust wagens inderdaad complexer en voor onderhoud en herstelling veel meer afhankelijk van de aanschaf van specifieke apparatuur (zoals het uitlezen per computer), om kleinere onafhankelijke garages, die de kost van dergelijke apparatuur moeten afwegen, het moeilijker te maken om eraan te kunnen werken, en de klanten dus zoveel mogelijk aan zich te binden en dus geen andere keuze meer hebben.

                  Ander voordeel van een computer is ook dat als de computer bepaalt welk stuk er vervangen moet worden, je de computer vooraf zo kan programmeren dat hij de mechanicien vertelt meerdere stukken, of duurdere stukken te vervangen, of dit nu werkelijk nodig is of niet. Waarmee ik niet beweer, of kan bewijzen, dat dit ook nu gebeurt, maar het zou me straf lijken dat ze op dit idee nog niet zelf zijn gekomen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Die motor komt ook in de Espace... Met 7 versnellingen ipv 6.
                    Maar de 1.6 twin turbo diesel krijgt geen vierwielaandrijving maar wel vierwielsturing.
                    Dat een premiuim complexer zou zijn dan een ander merk boordevol opties klopt niet. Tenzij je bij Ferrari of zo gaat, daar zal de lat wel wat hoger liggen. Renault levert bvb motoren aan Mercedes. Die mechaniekers van Mercedes moeten dus dezelfde scholingen volgen om aan die motoren te werken.
                    Mechaniekers en verkopers moesten (zal wel niet veranderd zijn zeker) regelmatig op scholing gaan. Afhankelijk van de graad van de mechanieker gingen die scholingen dieper in op bepaalde zaken. Het is wel zover gekomen dat een technieker bijna niets meer kan zonder computer. De merken slagen er zo in om kleinere niet merken garages buiten spel te zetten. Nieuw onderdeel moet doorgaans ingeleerd worden en dat hebben die kleine garages niet. Enige oplossing voor die mensen is een goede band met een dealer en daar ook de volle pot betalen. Zo gebeurde het dat mensen meer betaalden bij die kleine garage tov dat ze rechtstreeks bij het merk gingen. Begint al bij het opzoeken van een storing. Die mannen zaten soms dagen te zoeken om dan uiteindelijk bij een dealer te gaan die hem op 5 minuten uitleest. Maar die zoekuren rekenen ze wel door. De toekomst van die kleine garages is zeer onzeker. Wellicht zullen die mettertijd allemaal verdwijnen, tenzij ze zich echt gaan specialiseren in iets. Kwamen zelfs geregeld mensen van de Auto5 bij ons met wagens waar ze kop noch staart aan kregen. Snap niet waarom de mensen met een moderne wagen daar nog naartoe trekken...
                    Het gaat om volume natuurlijk ook. Hoeveel mechaniekers moet je hebben die aan zoiets kunnen werken. Bij Renault kan dat de helft zijn dan bij BMW, ook al verkopen ze evenveel auto's. Niet elke mechanieker in een garage heeft dezelfde scholing nodig.

                    Het is natuurlijk ook aan de klant om te oordelen, zo is de wagen van mijn moeder een "speciale", daar moet je niet bij eender wie mee aankomen. Mijn Volvo is zo doorsnee dat iedereen daar kan aan werken.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Dat bevestigt mijn vermoeden dat de technische scholing van een premium merkgarage niet zoveel diepgaander is dan bij een gewone merkgarage.
                      .
                      Uiteraard niet. Wie dat beweert is helemaal gek geworden. Alsof de premiummerken de pioneers zijn in ontwikkelingen in de autowereld...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        De A3 is vandaag binnen voor onderhoud (120.000km, 1.8 TFSI). Ze hebben mij daarnet gebeld voor een indicatie:

                        Onderhoud + lek fixen aan waterpomp: +- € 300
                        Remschijven + remblokken vooraan / achteraan: € 1.500

                        Personeelskorting moet er wel nog af, maar is dat niet gigantisch duur? Is eerste keer dat ik dat moet vervangen ..
                        Ok, enige verduidelijking nadat ik de factuur heb ontvangen, want ik merk dat het toch wat stof heeft doen opwaaien. Ik had al gemerkt dat mijn contactpersoon aan de telefoon Franstalig was en heel goed zijn best deed om Nederlands te praten, en daar zijn wel enkele communicatiefoutjes gelopen. De eerste offerte (zonder personeelskorting) van € 1.800 was niet opgedeeld in onderhoud / waterpomp vs remmen, maar onderhoud vs waterpomp / remmen. De waterpomp moest vervangen worden en is verantwoordelijk voor een mooi deel van de kosten, nl. € 675. Vond het al verdacht goedkoop. Voorste remblokken + remschijven komt op € 373, achterste remblokken + remschijven op € 286, en dan nog een € 75 voor remvloeistof / remolie / ontluchting koppelingssysteem. Het onderhoud zelf kwam uiteindelijk op € 334. In totaal ongeveer € 1.750. En na personeelskorting werd dat € 1.277.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Clip RS met edc is ook geen eenvoudige lijkt mij, maar ik veronderstel dat niet iedereen die een sleutel mag vasthouden daar mag aan werken
                          ik ben helemaal mee hoor, zag op de facturen van de nieuwe torenhoge uurlonen, vroeger verpakte men de onderdelen anders...nu steken ze het op training (en das terecht hoor deels, hangt ervan hoe de training wordt gegeven, een blad laten lezen en poot eronder is geen training)

                          Comment


                          • Vroeger was een autotechnieker een mechanieker met een goede basis elektriciteit.
                            Dat in combinatie met ervaring volstond.
                            Nu is een motor een combinatie van complexe mechanica, elektriciteit en elektronica.
                            Niet mooi gescheiden van mekaar, wel volledig verweven in mekaar.

                            Moet niet makkelijk zijn om hoog opgeleid en ervaren te zijn in die drie vakgebieden.
                            En dan ook nog eens alle ontwikkelingen moeten volgen.

                            Ik begrijp niet hoe dealers dit kunnen bolwerken.
                            Bekwame techniekers/ specialisten zijn duur, hun verdere opleidingen naderhand nog niet geteld.
                            Is toch alleen mogelijk als die techniekers worden (bij)geschoold naar algemene brede basiskennis.
                            Voor de rest dan werken volgens strikte, van hogerhand, opgelegde procedures.
                            Lukt dat niet, dan wordt er van hogerhand met gespecialiseerde know-how ingegrepen.

                            Ik zou niet weten hoe het anders nog kan.
                            Last edited by taiko; 10/03/2015, 19:21.

                            Comment


                            • Een merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.

                              Comment


                              • vind ik ook wel

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                  Een merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.
                                  Daarmee ik al lang niet meer over premium spreek maar over "de Duitse 3" 😉

                                  Ik ben het volledig met u eens

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                    Een merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.
                                    Oei.

                                    Ik zou de eigenaars van de A.'s de B.'s en de M'sen die daaraan niet kunnen voldoen niet te eten willen geven hoor...
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Vroeger was een autotechnieker een mechanieker met een goede basis elektriciteit.
                                      Dat in combinatie met ervaring volstond.
                                      Nu is een motor een combinatie van complexe mechanica, elektriciteit en elektronica.
                                      Niet mooi gescheiden van mekaar, wel volledig verweven in mekaar.

                                      Moet niet makkelijk zijn om hoog opgeleid en ervaren te zijn in die drie vakgebieden.
                                      En dan ook nog eens alle ontwikkelingen moeten volgen.

                                      Ik begrijp niet hoe dealers dit kunnen bolwerken.
                                      Bekwame techniekers/ specialisten zijn duur, hun verdere opleidingen naderhand nog niet geteld.
                                      Is toch alleen mogelijk als die techniekers worden (bij)geschoold naar algemene brede basiskennis.
                                      Voor de rest dan werken volgens strikte, van hogerhand, opgelegde procedures.
                                      Lukt dat niet, dan wordt er van hogerhand met gespecialiseerde know-how ingegrepen.

                                      Ik zou niet weten hoe het anders nog kan.
                                      Ieder zijn specialisatie is denk ik de enige mogelijkheid. Al zullen zelfs de specialisten een brede basis nodig hebben.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                        Een merk waar je na nog geen 200.000 km/5 jaar al zware kosten krijgt kan je bezwaarlijk premium noemen.
                                        Een merk (ook buiten de autosector) waar geen enkel geval van onverwacht zware kosten bij gekend is moet ik nog tegenkomen. Dan is niks premium.
                                        (behalve misschien als je je auto in het buitenland koopt, dat is onfeilbaar)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                          De techniekers van merkgarages krijgen opleidingen door de invoerders en/of constructeurs.
                                          Dit is vooral om nieuwe technologie te leren kennen. Niet om een klein onderhoud aan een normale auto te doen.
                                          lonen liggen bij alle merken vrijwel gelijk he...

                                          premium merken zoals men ze hier noemt, zijn vaak geen privé wagens, de factuur moet vaak niet betaald worden van iemand zijn maandloon, maar door de zaak, en das minder pijnlijk..

                                          wie kent bv iemand met een A6, privé gekocht?
                                          Ik ken er veel ze

                                          Comment

                                          Working...
                                          X