Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, maar merendeel zullen wel zelfstandigen zijn of leasings hoor. Niet zoveel gezinnen kunnen in die prijsklasse 2 auto's kopen. Bvb een A6 en een A3 voor de vrouw. Gebeurt, maar is zeker niet de massa die dat kan of doet.

Comment

• Er zullen er wel meer zijn die dat (makkelijk) kunnen, maar doorgaans hebben zij die in de hogere loonklassen zitten ook het voordeel van een wagen in hun loon te vinden (of dit nu loontrekkenden dan wel zelfstandigen zijn doet er niets toe, wagen staat veelal ingeschreven op rechtspersoon eerder dan als privaat bezit, maar niet allemaal ).
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Of sommigen kopen wel een nieuwe Duitsers en rijden er dan meer dan 8 jaar mee ipv om de 3-4 jaar te wisselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Er zullen er wel meer zijn die dat (makkelijk) kunnen, maar doorgaans hebben zij die in de hogere loonklassen zitten ook het voordeel van een wagen in hun loon te vinden (of dit nu loontrekkenden dan wel zelfstandigen zijn doet er niets toe, wagen staat veelal ingeschreven op rechtspersoon eerder dan als privaat bezit, maar niet allemaal ).
          Sommige mensen doen zich soms wel pijn voor een auto hoor. Ik denk dat er veel meer burgers zijn die een persoonlijke auto kopen in de prijsklasse tot 25k dan dat er particulieren zijn die daar een stuk overgaan. Ik heb indertijd gezien 'hoe makkelijk' doorsnee gezinnen een auto kunnen kopen. Vooral als de leningen an nul procent stonden en de zogenaamde goede burgers dan toch ook maar een lening afsloten omdat het gratis was en hun geld bleef renderen. Dan kwam alles op tafel, inkomsten en leningen. Veel gezinnen met 2 inkomens zitten al met 1 inkomen aan leningen. En dan hebben ze nog geen vaste kosten betaald en nog niet geleefd, laat staan sparen. En dat is dan nog de 'betere' klasse die een eigen woonst hebben.
          Ne keer 60, 65 plus ja, dan hebben ze het doorgaans beter. Ze hebben geerfd en geen leningen meer...
          Miskijk u niet op wat je ziet op straat. BMW 3 met lening of tweedehands gekocht, of leasing via werk, dat zie je niet he. Laat staan wat er nog op hun spaarrekeningen staat...

Comment

• Maximum 10% van je vermogen of inkomen aan een auto besteden lijkt me een goede richtlijn.

Comment

• Het lijkt me nogal arbitrair om daar een percentage op te plakken. Hangt allemaal af van je inkomen. Denk dat Marc Coucke een zeer conservatief autorijder is dan (hoewel ik niet weet of hij veel (dure) wagens heeft).

Wat voorop moet staan, lijkt me gezond verstand en niet meer investeren aan het inherent devaluerend stalen ros dan verstandig is, in het licht van je inkomsten en openstaande schulden.
              Last edited by Vitus; 11/03/2015, 11:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Maximum 10% van je vermogen of inkomen aan een auto besteden lijkt me een goede richtlijn.
                met zo'n percentage kan je nooit geen nieuwe wagen meer kopen he, tenzij er hier zijn die vlot boven de 250 K spaargeld hebben...
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                  Maximum 10% van je vermogen of inkomen aan een auto besteden lijkt me een goede richtlijn.
                  Van je totaal netto inkomen of van wat er na alle andere afbetalingen nog overschiet?

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Het lijkt me nogal arbitrair om daar een percentage op te plakken. Hangt allemaal af van je inkomen. Denk dat Marc Coucke een zeer conversatief autorijder is dan (hoewel ik niet weet of hij veel (dure) wagens heeft).

Wat voorop moet staan, lijkt me gezond verstand en niet meer investeren aan het inherent devaluerend stalen ros dan verstandig is, in het licht van je inkomsten en openstaande schulden.
                  Reed de Coucke niet met een Skoda Superb bedrijfswagen? Enfin, toch voor de schone schijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Sommige mensen doen zich soms wel pijn voor een auto hoor. Ik denk dat er veel meer burgers zijn die een persoonlijke auto kopen in de prijsklasse tot 25k dan dat er particulieren zijn die daar een stuk overgaan. Ik heb indertijd gezien 'hoe makkelijk' doorsnee gezinnen een auto kunnen kopen. Vooral als de leningen an nul procent stonden en de zogenaamde goede burgers dan toch ook maar een lening afsloten omdat het gratis was en hun geld bleef renderen. Dan kwam alles op tafel, inkomsten en leningen. Veel gezinnen met 2 inkomens zitten al met 1 inkomen aan leningen. En dan hebben ze nog geen vaste kosten betaald en nog niet geleefd, laat staan sparen. En dat is dan nog de 'betere' klasse die een eigen woonst hebben.
                    Ne keer 60, 65 plus ja, dan hebben ze het doorgaans beter. Ze hebben geerfd en geen leningen meer...
                    Miskijk u niet op wat je ziet op straat. BMW 3 met lening of tweedehands gekocht, of leasing via werk, dat zie je niet he. Laat staan wat er nog op hun spaarrekeningen staat...
                    Nagel op de kop, de meeste zijn leasing wagens. Particulieren zullen niet snel +50K uitgeven.

Dit merk ik nu met de verkoop van mijn F10, die nochtans aan een scherpe prijs tekoop staat met vergelijkbare F10's van 2013.
                    De meeste haken af omdat het GEEN btw wagen is maar privé.
                    Als particulieren al dan een wagen kopen in die prijsklasse gaan ze liever voor een nieuwe. Wat ik wel kan begrijpen.

Comment

Waarschijnlijk niet goed uitgedrukt, wat ik bedoelde was: er zijn hier (in vlaanderen) nog genoeg mensen die potentieel zouden kunnen een wagen kopen uit de klasse A6 (of zelfs groter), ik zeg niet dat die dat allemaal doen hé, zonder afbreuk te willen doen aan het publiek dat bij u kwam maar je spreekt dikwijls over een andere grootte van inkomen met zij die potentieel gemakkelijk een A6 zouden kunnen kopen...
                      En nogmaals zij die makkelijk een A6 zouden kunnen kopen hebben dan nog dikwijks het voordeel van een wagen van de zaak te mogen gebruiken en kopen bijgevolg dan geen wagen (of toch geen A6 )...
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Begrijp niet zo goed wat je wil zeggen.. Bedoel je dat er mensen zijn die droog brood gaan eten omwille van een auto??

Dat zal toch de uitzondering zijn..

Je hebt er die elke week een paar keer de bloemekes buitenzetten en de grote jan uithangen, elke dag een pakje sigaretten, 3 keer per week op restaurant etc...

Je hebt dan weer mensen die spaarzaam leven en elke jaar 3 continenten aandoen..

En je hebt mensen die niet ver op reis gaan, spaarzaam leven en veel geld aan een auto geven

En dan heb je weer combinaties van bovenstaande

Iedereen is vrij te doen wat hij wil en meestal zal de vrouw de man wel wat in het gareel laten lopen en voorkomen dat er te zotte auto-aankopen gedaan worden.

Tot slot zie ik niet in wat er verkeerd is aan een tweedehands auto. Lijkt mij dat dat in uw verhaal dan slimme mensen zijn die zich daardoor juist niet pijn doen ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• Ik had het topic mss wat beter moeten doornemen, maar inderdaad de gemiddelde werknemer zal op zijn 30-40ste niet in staat zijn privé 100k stuk te slaan op een A6 ( na een paar jaar is die wagen nog 30% waard dus gooi je per jaar 30k in de vuilbak oftewel bijna 3000 euro netto in de maand) als je dat kan moet je toch al een zwaar zwaar bovengemiddeld loon hebben imo

Sent from my iPhone using Tapatalk
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

Comment

• Ik pleit er voor om op voertuigen die op afbetaling werden gekocht in het groot de melding "dit voertuig is voor xx% eigendom van bank yy" te zetten. Op firmawagens verplicht publiciteit van de werkgever om van een gunstig fiscaal regime te genieten.

Comment

• Dus elke maand een nieuwe sticker, dbr2? Je bent duidelijk geen fan van het milieu en op vlak van praktisch denken schiet je ook zwaar te kort.
                              Je stelt me diep teleur.

Comment

• Dat mensen droog brood gaan eten omwille van hun auto... Sommigen wel, anderen ook, maar niet enkel door de auto.
                                Wat ik zag is dat veel, heel veel mensen een zeer hoge hypotheek hebben op 25 a 30 jaar tegenwoordig. Als die dan twee auto's willen kopen zijn er al problemen. En dan heb je het over de middenklasse die zich een huis kunnen kopen. Bovenaan de ladder zijn er ook natuurlijk, maar ik weet zeker dat er veel meer onderaan en in het midden van de ladder staan. Alhoewel de uiterlijke schijn soms het tegendeel laat uitschijnen.
                                Ik weet dat er veel moeten werken voor een 1750 euro netto hoor. En vrouwen die het met 1300 a 1400 moeten doen. Maar slechts weinigen zullen toegeven dat ze maar zoveel verdienen.
                                Als je de kranten naleest en ziet wat de gemiddelde Belg bezit qua eigendom en financiën, dan ben je in de goede groep als je het gemiddelde of iets meer bezit (voor dat je erfde natuurlijk, daarna zou je hoger moeten zitten)van wat de kranten schrijven. Zolang ik als gemiddelde Belg door het leven kan, ben ik een tevreden mens zulle. Meer heb ik niet nodig.

Comment

• Het grote onderhoudsprijzen-topic

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Dat mensen droog brood gaan eten omwille van hun auto... Sommigen wel, anderen ook, maar niet enkel door de auto.
                                  Wat ik zag is dat veel, heel veel mensen een zeer hoge hypotheek hebben op 25 a 30 jaar tegenwoordig. Als die dan twee auto's willen kopen zijn er al problemen. En dan heb je het over de middenklasse die zich een huis kunnen kopen. Bovenaan de ladder zijn er ook natuurlijk, maar ik weet zeker dat er veel meer onderaan en in het midden van de ladder staan. Alhoewel de uiterlijke schijn soms het tegendeel laat uitschijnen.
                                  Ik weet dat er veel moeten werken voor een 1750 euro netto hoor. En vrouwen die het met 1300 a 1400 moeten doen. Maar slechts weinigen zullen toegeven dat ze maar zoveel verdienen.
                                  Als je de kranten naleest en ziet wat de gemiddelde Belg bezit qua eigendom en financiën, dan ben je in de goede groep als je het gemiddelde of iets meer bezit (voor dat je erfde natuurlijk, daarna zou je hoger moeten zitten)van wat de kranten schrijven. Zolang ik als gemiddelde Belg door het leven kan, ben ik een tevreden mens zulle. Meer heb ik niet nodig.
                                  In deze post zit veel waarheid. Ik denk dat het gemiddelde jonge gezin grofweg 3k a 3,5k samen zal verdienen. Je bent dan gewoon niet in staat en een woning en een chique wagen aan te kopen. Meeste gezinnen willen dan nog eens twee wagens ook. Waar ligt dat probleem? Enerzijds de mensen die altijd meer willen hebben dan de buren. Anderzijds zijn de grote bandieten hier de banken in mijn ogen..
                                  Ik ken er die namelijk met een gemiddeld loon van het genre dat ik hierboven aanhaalde al een hupotheek hebben van 1500 euro.
                                  Een jaartje later willen ze een dure wagen erbij en gaan hier nog eens lening van ettelijke honderden euros per maanf voor aan... Ligt het aan die mensen of de banken? Ik denk allebei.. Dit zijn nog eens dezelfde mensen die geen geld meer over hebben om op het einde van de maand de creche van de kinderen te betalen.
                                  Ik ben mijn hypotheek aangegaan op 65% van wat eventueel kon voor de bank omdat ik ook eens graag andere dingen wil doen.
                                  Wat ik hiermee wil zeggen is dat de banken nog steeds veel te relaxed zijn in het verschaffen van leningen, het is al beter dan enkele jaren geleden maar nog niet streng genoeg. Waarom zitten we nu met enorm veel mensen die de lening niet meer kunnen betalen? Omdat ze gewoon geweigerd moest worden, zijn dan nog eens die mensen die eerst zullen staken terwijl ze een goede job hebben.
                                  Enfin kan hier nog even doorgaan maar je begrijpt mijn standpunt.
                                  Last edited by SteakFriet; 12/03/2015, 10:08.

Comment

• Hypotheek van 1500€...
                                    Daarmee kan je ongeveer 250K lenen voor een woning op 20jaar.

Lijkt enorm, maar wat heb je de dag van vandaag nog voor 250K op de vastgoedmarkt?

Nothing fancy, je mag al blij zijn dat je daarvoor een gerenoveerde 2-gevel woning hebt. Die 1500€ is harde realiteit voor veel jonge gezinnen. Zware hypotheek voor 2 keer niks aan woning.
                                    Die mensen gaan heus geen A6/5-reeks kopen, da gaat gewoon niet.
                                    Er leven er veel op een wolk hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                      Hypotheek van 1500€...

Lijkt enorm, maar wat heb je de dag van vandaag nog voor 250K op de vastgoedmarkt?

Nothing fancy, je mag al blij zijn dat je daarvoor een gerenoveerde 2-gevel woning hebt. Die 1500€ is harde realiteit voor veel jonge gezinnen. Zware hypotheek voor 2 keer niks aan woning.
                                      Correct. Ofwel hebben ze geluk gehad in de gouden tijden een woonst te kopen of ze hebben serieus hulp gekregen van thuis uit (in de vorm van grond, kapitaal, of gewoon het gehele huis). Mijn pa was kantoorhouder en de hypotheken van 1000-1100 EUR waren bijzonder courant.

Als je dan zo die artikels leest in de kranten over het "gemiddeld loon" of het "gemiddeld vermogen", dan frons ik toch eens serieus de wenkbrauwen. Beetje later lees je dan (zoals vandaag) dat 1 op 4 niet eens een kost van 1 maandloon direct kan betalen zonder te lenen of hulp te vragen aan familie...

Comment

• ik ben blij dat ik mijn huis heb gekocht voor de grote hype
                                        er is zelfs nog 30k van de verkoopsprijs afgegaan omdat iedereen afknapte op de overwoekerde tuin
                                        lening een paar jaar geleden een stuk terugbetaald en zit nu nog maar aan een paar honderd euro's per maand afbetaling. Nog 7 jaar en het is volledig van mij.

als ik zie wat ge nu betaalt voor een huis dan vraag ik me af wie het nog kan betalen
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Het grote onderhoudsprijzen-topic

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                          Hypotheek van 1500€...

Uiteraard heb je hier niet veel voor maar als je dan met een gezamelijk inkomen van 3k of iets meer zit moet je er ook niet aan beginnen als je niet serieus geholpen wordt door ouders oid.
                                          De prijzen zijn dezer jaren zeer hoog in verhouding van wat je krijgt. Maar toch wil iedereen met dat basisloon er voor gaan en krijgen ze hun zin. Er er zijn er echt wel veel die dan nog eens een auto op afbetaling bijkopen ipv een tweedehands corsa van 5k te kopen.
                                          Het erge is dat ze die leningen gewoon krijgen van de banken. Leef naar wat je hebt. Dat is bij veel mensen niet het geval.
                                          Last edited by SteakFriet; 12/03/2015, 11:13.

Comment

Working...
                                          X