Oorspronkelijk geplaatst door gandalf
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenDan hebt ge een zeldzaam eerlijke dealer getroffen. Goed dat die nog bestaan. Ik zag onlangs op het bedrijf een factuurke passeren waarop een Noord Antwerpse dealer 70 euro vroeg voor hetzelfde werkje (weet niet of er koffie bij was).The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe A3 is vandaag binnen voor onderhoud (120.000km, 1.8 TFSI). Ze hebben mij daarnet gebeld voor een indicatie:
Onderhoud + lek fixen aan waterpomp: +- € 300
Remschijven + remblokken vooraan / achteraan: € 1.500
Personeelskorting moet er wel nog af, maar is dat niet gigantisch duur? Is eerste keer dat ik dat moet vervangen ..The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenRuiten plaatsen is nu wel één van de secuurste jobkes in het atelier. Wat daar allemaal mis kan gaan... schade aan koetswerk door ruit uitsnijden, in dasboard snijden, lijm niet perfect gespoten en waterinsijpeling nadien,...
Ik weet eigenlijk niet waar ik dat het liefste zou laten doen. Bij de dealer die er maar enkele per jaar vervangt of bij Carglass die dat continu doen. Maar Carglass zou dan weer geen originele ruiten gebruiken...
Carglass maakt veel reclame en vele mensen kennen enkel maar carglass. Maar hun ruit was wel x keer duurder dan eentje van een concurrent. De ruiten zelf zouden uit 1 depot komen. Alleen wordt op vraag van dealers een logo geplaatst. Voor de rest zou er geen verschil zijn.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenUiteraard heb je hier niet veel voor maar als je dan met een gezamelijk inkomen van 3k of iets meer zit moet je er ook niet aan beginnen als je niet serieus geholpen wordt door ouders oid.
De prijzen zijn dezer jaren zeer hoog in verhouding van wat je krijgt. Maar toch wil iedereen met dat basisloon er voor gaan en krijgen ze hun zin. Er er zijn er echt wel veel die dan nog eens een auto op afbetaling bijkopen ipv een tweedehands corsa van 5k te kopen.
Het erge is dat ze die leningen gewoon krijgen van de banken. Leef naar wat je hebt. Dat is bij veel mensen niet het geval.
Ik zie in de toekomst nog hypotheken over 2 generaties.
Nog zoiets vuil is, dat steeds verkondigd werd we in een vastgoedbubbel zaten.
Regering heeft hier mooi op ingespeeld door de woonbonus aan te passen met voorspelbare een daling van de vastgoedmarkt als argument.
Wat blijkt uit de laatste artikelen?
Na het aanpassen van de woonbonus?
Prijzen Vastgoed in Belgie zijn normaal op de Europese markt, in de verste verte geen sprake meer van een bubbel.
Walgelijk gewoon.
Comment
-
Ik weet niet of de banken de grote schurken zijn. Ze hebben een aandeel in het leed van sommigen, dat wel. Maar op de eerste plaats zijn het de mensen zelf die verantwoordelijk zijn voor hun uitgaven. Op de tweede plaats staat voor mij de reclame in het algemeen. Heel veel mensen denken iets nieuws nodig te hebben om mee te zijn, om niet onder te doen voor een ander.
Nu ben ik ziek en heb ik 1000 euro per maand. En toch heb ik een heel goed leven, mede dankzij het mooie inkomen van mijn vrouw.
Maar wat vooral aan de basis lag, ik heb altijd erg opgelet. Voor ik ziek werd verdiende ik veel. Ik zou me heel veel kunnen permitteren hebben. Maar ik spaarde. Ik leende een erg kleine som voor ons huis en betaalde dit snel weer. Ik ben nooit verder geweest in mijn leven dan 1 keer naar Spanje met de vlieger. Heb altijd tweedehandse wagens gekocht. Hier was maar 1 slogan: werken en sparen.
Slim, nee. Dom, ook niet... Door zo te leven vroeger kan ik nu doen waar ik zin in heb. Anderzijds heb ik de 'gezonde' jaren van mijn leven enkel gewerkt. Ik had geen tijd om iets op te doen. Nu heb ik genoeg, maar ben ik ziek. Voor mij een geluk dat ik het zo deed. Anderzijds, ware ik niet ziek geworden dan was ik wellicht blijven doorgaan tot mijn zestigste. En wat voor leven had ik dan gehad? Veel centen op de bank, mijn kinderen niet zien opgroeien, misschien vervreemd van mijn vrouw,...
Al ben ik ziek, heb ik veel pijn, lig ik heel veel in bed, toch voel ik me rijker dan vroeger. De band met mijn kinderen is groter dan ooit. Mijn vrouw en ik kunnen niet zonder elkaar. We praten veel, we zorgen voor elkaar... d'r is hier veel liefde in huis onder het gezin. Vele meer dan voeger. En dat overtreft alles.
De kunst is de middenweg te bewandelen in het leven. Ik ben er niet in geslaagd en mij hebben ze een lesje moeten leren voor ik bepaalde dingen anders ging bekijken...
Comment
-
De grootste schurken blijven voor mij de Belgische staat 😉
Banken staan toch op de tweede plaats in mn ogen. Als geen ander manipuleren ze de financiële markt, beurs,....
Wat mensen betreft, daar ben ik het volledig eens met jou DHL.
Menselijk domheid is en blijft een feit, maakt ze bang dat ze een bepaald product nodig hebben en ze zullen het kopen. Daar speelt de reclame goed op in.
Iedereen vaart erbij, behalve de bevolking.
Mensen zouden door de bank uit meer begeleid moeten worden wat hun uitgaven betreft.
En geen kredietkaart toestaan à la mediamarkt of makro bv.
Dan komen we al een heel eind verder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenIdd misdadig van de banken, dergelijke toestanden zijn gewoon onaanvaardbaar.
Regering heeft hier mooi op ingespeeld door de woonbonus aan te passen met voorspelbare een daling van de vastgoedmarkt als argument.
Prijzen Vastgoed in Belgie zijn normaal op de Europese markt, in de verste verte geen sprake meer van een bubbel.
Walgelijk gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenIdd misdadig van de banken, dergelijke toestanden zijn gewoon onaanvaardbaar.
Walgelijk gewoon.
Meer dan 80% (of het kan meer zijn) van de lopende woonkrediet hebben een looptijd van rond de 20 jaar.
Regering heeft de woonbonus aangepast omdat er gewoon geen geld was om de financiering op hetzelfde niveau aan te houden na de overdracht van die bevoegdheid naar Vlaanderen (federaal niveau droeg slechts 80% van de financiering mee over).
En als ik in mijn regio kijk, dan stelde ik toch al zeker de afgelopen 2 jaar een geleidelijke daling van de prijzen vast. Geen crash of uiteenspattende bubbel, maar wel een duidelijke terugkeer van de piek.
Dus dat proces was al ingezet, en ik geloof niet dat de wijziging van de woonbonus hier grote invloed op heeft.
Comment
-
Prijzen zullen blijven stijgen beste Vitus.
Lees de post van int3x0r en denk eens goed na.
Overbevolking zal nog erger worden, bijna alles is volgebouwd en de vraag zal groter zijn dan het aanbod.
Daling van de prijzen? Onmogelijk, dit is gewoon ondenkbaar als je er rationeel over nadenkt.
Tuurlijk gaan ze met ups en downs van een paar percenten,
MAAR steeds in stijgende lijn.
De eerste 20/30 jaar zie ik een hypotheek over 2 generaties niet gebeuren. Maar het zal een feit zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
En geen kredietkaart toestaan à la mediamarkt of makro bv.
Dan komen we al een heel eind verder
Dat maakt inderdaad veel kapot!! Veel 'domme' mensen lopen in die valkuil.
Maar ik ken iemand die in al zijn domheid eigenlijk slim is. Die zegt zelf dat hij niet kan omgaan met geld. Hij betaalt een woning af en de overschot doet hij in 't begin van de maand op aan nutteloze zaken.
Die is uit zichzelf naar het ocmw gegaan en heeft hulp gevraagd om zijn inkomen te beheren. Nu krijgt die alle weken wat geld, ocmw regelt zijn betalingen en zo.
Awel, die man is niet geschoold of zo, toch heb ik veel respect voor hem. Dat siert hem werkelijk.
Over leningen voor een huis, ik dacht onlangs gelezen te hebben dat je nog 75k moet hebben voor je een huis kan kopen als koppel. In feite is dat niet onoverkomelijk vind ik. Als de jongere een spaarboekje heeft van thuis uit en een paar jaar gaat werken voor hij het ouderlijke huis verlaat, dan heeft die makkelijk de helft van 75k bij elkaar toch.
Maar nee, alles moet direct gebeuren. Ik hoop dat mijn kinderen verstandig omgaan met hun spaarboekje, want hierin ben ik nu eens dom geweest. Heb het al eens gezegd in één of ander topic, ik ben zo stom geweest dat ze op hun 18de aan al hun geld kunnen. Als ze ne sportwagen willen kopen of gekke dingen doen op hun 18de heb je als ouder niets meer te zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenPrijzen zullen blijven stijgen beste Vitus.
Lees de post van int3x0r en denk eens goed na.
Overbevolking zal nog erger worden, bijna alles is volgebouwd en de vraag zal groter zijn dan het aanbod.
Daling van de prijzen? Onmogelijk, dit is gewoon ondenkbaar als je er rationeel over nadenkt.
Tuurlijk gaan ze met ups en downs van een paar percenten,
MAAR steeds in stijgende lijn.
De eerste 20/30 jaar zie ik een hypotheek over 2 generaties niet gebeuren. Maar het zal een feit zijn.
Wat ik zeg is dat er een tijdelijke afkoeling is van de hoge pieken nu we wat terugkomen van de sterke stijging die tot 2008-2009 gekend hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk voorspelde al voor dat ze aan de woonbonus gingen rommelen dat het niets ging doen aan de prijzen. Onze markt is volgebouwd, er is teveel vraag. Dan gaan prijzen nooit dalen. Hoogstens aanvankelijk enkele procenten om nadien weer rustig te stijgen. Alleen heeft de regering der bruinhemden onder valse voorwendsels de mensen weer geld uit hun zakken geslaan.
Misschien speelt onze hoge spaarquote hierin ook een rol.
Zelfs in tijden van crisis is er voldoende geld om huizen te kunnen blijven kopen.
Ouders die hun kinderen kunnen helpen bij een aankoop bv.
Naast investeerders die van elke mogelijke prijsdrop onmiddellijk gebruik maken om (bij) te kopen.
Comment
-
in nederland is wel een vastgoedbuble gecreëerd en die is wel degelijk gebarsten
hier zal het wat afwachten zijn hoe het gaat evolueren qua vraag, maar die lijkt alsnog aan te houden ondanks alle negatieve condities. En hypotheken worden hier volgens sommigen vrij makkelijk gegeven, maar dan is het toch nog een pak strenger dan hetgeen in andere landen gebeurd waar mensen die eigenlijk geen krediet hadden moeten krijgen het toch gekregen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIn Nederland dachten ze enkele jaren geleden ook dat de prijzen nooit zouden zakken. Zijn er daar enkelen van een zeer kale reis thuisgekomen...
De manier van een hypotheek toekennen was er ook fundamenteel anders dan bij ons. Zij betaalden enkel de rente af en niet het kapitaal. Daardoor waren leningen veel goedkoper en konden ze meer lenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIn Nederland dachten ze enkele jaren geleden ook dat de prijzen nooit zouden zakken. Zijn er daar enkelen van een zeer kale reis thuisgekomen...
Ik denk dat deze zal herstellen.
Let wel, voor onze kinderen hoop ik naar een correctie van om en bij de 40%.
Maar ik vrees ervoor.
Naar constructie toe is het al helemaal ondenkbaar.
Wie wil bouwen zal snel 2K/m2 betalen naar gelang de afwerkingsgraad.
Materiaal zal niet goedkoper worden en werkuren al helemaal niet.
Wat onze schaarse gronden betreft, die stijgen elk jaar.
Zo kan je 130K betalen voor 2'5a wat niks voorsteld, of 12a voor 330K
Comment
-
Feit is dat niemand kan voorspellen wat er zal gebeuren met de huizenprijzen. Mensen die er belang bij hebben dat ze stijgen zullen blijven roepen dat er zeker geen daling komt en omgekeerd.
Het is dan wel offtopic maar voor wie het mocht interesseren, hier kan je zien hoe het immowereldje rondgaat in dit land: http://www.canvas.be/programmas/pano...3-4a2f8d4a33fb
Comment
Comment