Oorspronkelijk geplaatst door gandalf
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe bedoelt dat de woning die ze later ooit zullen erven geen hol meer waard zal zijn?
Mocht mijn dochter wachten op haar erfenis voor vastgoed te kopen zou ze ni goed bezig zijn 😉
Dan krijgt ze een zware preek van de papa 😁
Comment
-
ik denk wel dat de komende 10-20 jaar de huizen niet meer gaan stijgen!
- ten eerste omdat heel veel huizen die nu in handen zijn van babyboom generatie verkocht zullen worden wanneer deze mensen gaan sterven
- ten tweede omdat mensen gewoon niet meer dan nu kunnen uitgeven voor een lening! we zitten echt aan het maximum! met een gemiddeld inkomen van +/- 3000 euro ( samen als koppel gerekend)
- en ook omdat de woonbonus is afgeschaft en het leven in het algemeen duurder wordt!
Comment
-
Ik denk er soms aan om het onze te verkopen en een nieuw te zetten, meer naar mijn noden toe vermits ik ziek ben. Het zou dan een erg onderhoudsvriendelijk huis op een kleine grond moeten zijn.
Momenteel is het hier erg groot. De tuinman kost veel en voor van alles en nog wat heb je mensen nodig. Maar nu zat ik eens te rekenen... stel dat ik bouw, kleiner en kleinere grond, dan reken ik zonder de grond op 300k voor dezelfde mate van comfort te hebben. Met de grond kom je dan aan minsten 400 k. Maar als ik dat later ga verkopen voor naar ons appartement te gaan, dan krijg ik dat geld nooit weer. Een kleinere woning in een verkaveling zal nooit 400 k halen.
Mijn huidige huis heeft 30 are bouwgrond. (alles ingekleurd voor bouwgrond met zelfs een straatje achteraan). Perfect om bvb achteraan twee kleine woningen te zetten voor de kinderen. Of als je het verkoopt zou een zelfstandige hier ook heel veel kunnen mee aanvangen, zoals bvb een grote stockruimte zetten of zo. Of werkelijk gaan verkavelen.
Als ik dan de rekening maak, ben ik vele beter de maandelijks vrij hoge kosten hier te dragen. Intussen heb ik het plezier van ver van de straat te wonen, geen dichte buren te hebben, een leuke tuin te hebben enz. En ik vermoed dat een woning op grote bouwgrond steeds in waarde zal blijven stijgen. Alhoewel sommigen zeggen van niet, dat er geen vraag meer zou zijn naar grote gronden. Maar dat komt dan van die mannen die bouwprojecten doen in kleine verkavelingen. Tja, wie moet je dan geloven?
In ieder geval heb ik de knoop doorgehakt. Ik blijf hier wonen en als ik ouder ben ga ik naar het appartement. En misschien kan ik het tegen dan aan de kinderen laten hier, de enen zou het woonhuis kunnen nemen, de anderen zou hier kunnen bouwen... Dan zijn ze ook goed geholpen denk ik. Of als ze wensen hier langer te blijven en toch privacy willen, lees ik dat er tegenwoordig erg leuke dingen gedaan worden met zeecontainers. Zouden ze alletwee zoiets kunnen installeren achteraan en aansluiten op mijn nutsvoorzieningen. Dan wonen ze alleen en kost het niet veel.
Ik zou het zelfs graag hebben mochten ze hier achteraan willen wonen... zelfs als ze getrouwd zijn. Een haag ertussen zodat we niet in mekaars privacy zitten en toch nooit het gevoel alleen te zijn. Maar toekomst kan je niet voorspellen of besturen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk denk er soms aan om het onze te verkopen en een nieuw te zetten, meer naar mijn noden toe vermits ik ziek ben. Het zou dan een erg onderhoudsvriendelijk huis op een kleine grond moeten zijn.
Momenteel is het hier erg groot. De tuinman kost veel en voor van alles en nog wat heb je mensen nodig. Maar nu zat ik eens te rekenen... stel dat ik bouw, kleiner en kleinere grond, dan reken ik zonder de grond op 300k voor dezelfde mate van comfort te hebben. Met de grond kom je dan aan minsten 400 k. Maar als ik dat later ga verkopen voor naar ons appartement te gaan, dan krijg ik dat geld nooit weer. Een kleinere woning in een verkaveling zal nooit 400 k halen.
Mijn huidige huis heeft 30 are bouwgrond. (alles ingekleurd voor bouwgrond met zelfs een straatje achteraan). Perfect om bvb achteraan twee kleine woningen te zetten voor de kinderen. Of als je het verkoopt zou een zelfstandige hier ook heel veel kunnen mee aanvangen, zoals bvb een grote stockruimte zetten of zo. Of werkelijk gaan verkavelen.
Als ik dan de rekening maak, ben ik vele beter de maandelijks vrij hoge kosten hier te dragen. Intussen heb ik het plezier van ver van de straat te wonen, geen dichte buren te hebben, een leuke tuin te hebben enz. En ik vermoed dat een woning op grote bouwgrond steeds in waarde zal blijven stijgen. Alhoewel sommigen zeggen van niet, dat er geen vraag meer zou zijn naar grote gronden. Maar dat komt dan van die mannen die bouwprojecten doen in kleine verkavelingen. Tja, wie moet je dan geloven?
In ieder geval heb ik de knoop doorgehakt. Ik blijf hier wonen en als ik ouder ben ga ik naar het appartement. En misschien kan ik het tegen dan aan de kinderen laten hier, de enen zou het woonhuis kunnen nemen, de anderen zou hier kunnen bouwen... Dan zijn ze ook goed geholpen denk ik. Of als ze wensen hier langer te blijven en toch privacy willen, lees ik dat er tegenwoordig erg leuke dingen gedaan worden met zeecontainers. Zouden ze alletwee zoiets kunnen installeren achteraan en aansluiten op mijn nutsvoorzieningen. Dan wonen ze alleen en kost het niet veel.
Ik zou het zelfs graag hebben mochten ze hier achteraan willen wonen... zelfs als ze getrouwd zijn. Een haag ertussen zodat we niet in mekaars privacy zitten en toch nooit het gevoel alleen te zijn. Maar toekomst kan je niet voorspellen of besturen.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Groot onderhoud 50.000 km, de neerklapbare achterbank blokkeerde en dat hebben ze opgelost, vandaar de extra werkuren.
Totaal van het grapke: 425,70 euro incl. BTW. Dure maand, deze maand.
Comment
-
Arbeidsloon, 55 Euro voor BTW? En die olie lijkt me ook vrij duur (ik ken de details niet meer, maar ik betaalde 180 euro voor klein onderhoud met pollenfilter maar zit 7,5 liter van die olie in.
Welk merk is dat als ik vragen mag? Wat is die GDS aan 15 Euro ex BTW?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenik denk wel dat de komende 10-20 jaar de huizen niet meer gaan stijgen!
- ten eerste omdat heel veel huizen die nu in handen zijn van babyboom generatie verkocht zullen worden wanneer deze mensen gaan sterven
- ten tweede omdat mensen gewoon niet meer dan nu kunnen uitgeven voor een lening! we zitten echt aan het maximum! met een gemiddeld inkomen van +/- 3000 euro ( samen als koppel gerekend)
- en ook omdat de woonbonus is afgeschaft en het leven in het algemeen duurder wordt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWelk merk is dat als ik vragen mag? Wat is die GDS aan 15 Euro ex BTW?
Waar is dit uitgevoerd?
Comment
-
Ik lees hier vandaag iets interessants:
Eén op de acht garagehouders weigert om klanten met hun auto te laten vertrekken als ze de uitgevoerde herstellingen of het onderhoud niet onmiddellijk betalen. Dat blijkt uit een rondvraag van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) bij bijna 600 garagisten. De maatregel mag dan nogal drastisch klinken, hij is in theorie wel perfect legaal. Bovendien zeggen de garagehouders dat ze niet anders kunnen, omdat er anders te veel klanten zijn die hun rekening niet betalen.
Comment
-
Ik heb zelf net gekocht. Dus heb ik mij een beetje verdiept en een opinie gevormd. Mijn 2 cents:
- niemand kan prijsevoluties voorspellen omdat prijzen i.f.z. van diverse niet te voorspellen en maakbare (denk aan QE) factoren;
- schoon grief (ligging, grond, architectuur in die volgorde) kan enkel zeldzamer worden;
- ik heb indruk dat laatste 2 decennia de top van de markt gestabiliseerd is maar dat het onderste en middensegment (vnl qua ligging) zwaar geboomd is.
Mijn verwachting is dat als monetair beleid, inflatie, economische groei min of meer gelijk blijft, op een bepaald ogenblik de top van de markt terug zal opwaarderen.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
Mijn verwachting is dat als monetair beleid, inflatie, economische groei min of meer gelijk blijft, op een bepaald ogenblik de top van de markt terug zal opwaarderen.
De economie in de EU groeit nauwelijks en onder niveau.
Dat zijn net de marktomstandigheden waaronder een markt stagneert of zakt in prijs.
Wat dus nodig is hogere economische groei als allereerste, als gevolg daarvan een hogere inflatie, én dan zullen alle activaklassen, waaronder vastgoed, opnieuw in waarde toenemen.
Comment
-
Voor mij hoeven prijsverhogingen niet hoor. Doe mij (als kersverse eigenaar) maar gerust een verlaging.
Zelfs al moet ik dan met verlies verkopen (en wie maalt nu om pakweg 10pct verlies want meer zal het wel niet zijn), wat maakt het uit als de nieuwe woning die je op dat moment aankoopt ook goedkoper is.
Zolang je niet exit uit vastgoed zijn alle schommelingen zowiezo puur virtueel.bmw 116d sportshatch
Comment
Comment