Heeft uw dealer een uitlijnbank? Meestal gaan die gewoon naar de dichtstbijzijnde bandencentrale.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenHeeft uw dealer een uitlijnbank? Meestal gaan die gewoon naar de dichtstbijzijnde bandencentrale.
Ik vind het best wel grappig dat officiële dealers hoger tarieven rekenen dan bijvoorbeeld advocaten. Om wat olie te verversen moet je nu weinig kunnen he. Maar ja, die garages moeten natuurlijk hun schone toonzalen en hun overhead aan personeel kunnen betalen. Dus met het loon van een technieker moeten nog 4 andere betaald worden + het gebouw.
Ach ja, als zelfstandige factuur je aan Uw volgende klanten dan weer ietsje 'extra' om dergelijke facturen goed te maken he.. And so the world turns and turns...
Voor mijn remblokjes voor en achter ga ik toch eens bij Midas informeren Bij BMW rekenen ze 650 euro voor de 4 blokjes :sLast edited by germinal; 26/03/2015, 14:46.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenidd enorm veel geld.
onze mini is bij de bmw dealer binnen geweest en was dik € 300 voor een klein onderhoud.
335d van kantoor was € 1.200 incl nazicht voor keuring. Is daarna wel afgekeurd geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenAls ik nog garantie heb laat ik het door de garage doen. Dit was dus in elk geval de laatste keer
Ik had op voorhand de prijs gevraagd, maar als je dan ziet dat er feitelijk enkel olie wordt gewisseld en de microfilter dan is het wel heel duur.. Die visuele check en service (hier een 140 euro btw incl.) is eigenlijk gewoon eens rond dat voertuig stappen en onderaan eens kijken.. meer niet blijkbaar.
Kunnen onafhankelijke dealers die computers van de nieuwe BMW's ook resetten? want die hebben geen onderhoudsboekje meer.. enkel elektronisch..
Nu anderzijds overlaatst ook slechte ervaring met bandenboer die mijn wagen 3 keer heeft uitgelijnd, maar dan was het NOG niet goed.
OK zij vroegen slechts 70 euro om uit te lijnen, maar zoals gezegd 3 keer moeten teruggaan en dan was het nog niet goed.
Nu ook bij BMW laten uitlijnen en nu is het wel goed.
Olie wisselen is natuurlijk een andere materie, is niet echt moeilijk te noemen )BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenwth! dan nemen ze kosten toch op hun??? pummels!Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenwth! dan nemen ze kosten toch op hun??? pummels!
ze hebben die auto binnen gedaan bij de jaguar garage wat verder om die beter af te stellenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtende kosten van de herkeuring toch.
ze hebben die auto binnen gedaan bij de jaguar garage wat verder om die beter af te stellen
Waarom verbaasd me dit allemaal niet meer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichtengeen idee.. heb een uitlijnrapportje gekregen, dat kon ik van de bandencentrale niet zeggen.. (Tyre Center in Kontich)
Ik vind het best wel grappig dat officiële dealers hoger tarieven rekenen dan bijvoorbeeld advocaten. Om wat olie te verversen moet je nu weinig kunnen he. Maar ja, die garages moeten natuurlijk hun schone toonzalen en hun overhead aan personeel kunnen betalen. Dus met het loon van een technieker moeten nog 4 andere betaald worden + het gebouw.
Ach ja, als zelfstandige factuur je aan Uw volgende klanten dan weer ietsje 'extra' om dergelijke facturen goed te maken he.. And so the world turns and turns...
Voor mijn remblokjes voor en achter ga ik toch eens bij Midas informeren [IMG]file:///C:/Users/BRECHT~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] Bij BMW rekenen ze 650 euro voor de 4 blokjes :sThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Het is de klant die slachtoffer wordt van zijn eisen en jammer genoeg wil men dat niet inzien. Een oud gebouw met drie modellen erin of een tempel met alle modellen erin. Waar koopt de klant, wetende dat zijn onderhoud in de tempel duurder zal zijn?
Mensen zijn lastig omdat ze een kwartier moeten wachten, dus is er meer personeel nodig.
Tja, men moet weten wat men wilt he. Je kan moeilijk het beste van alles combineren aan een lage prijs.
D'een Aldi en de Lidl hebben dat ingezien en die kiezen voor het omgekeerde. Lelijke ietwat vuile winkels in ruil voor lage prijzen.
En daar loopt het storm. Maar voor een auto moet het sjieker zijn dan bij de beste juwelier of men haalt de neus op.
Hoeveel kleine merkdealertjes met 1 auto in de toonzaal aan hun huis zoals vroeger kent men nog?
Volgens mij moet men weten wat men wilt, of je betaalt voor een mooie infrastructuur met veel personeel, of je gaat naar Auto 5 waar je een kwartier aan de kassa mag wachten, waar men je auto niet voorziet van papieren matjes en zo, en waar je op de parking mag wachten.
Vindt men het onderhoud van een premiummerk te duur, dan heeft men zich overkocht. Dan moest je maar een lagere klasse gekocht hebben die wel in je budget valt. Maar met een 2 jaar oude E staan aanschuiven in de Auto 5 om de prijs van hun banden te vragen..., dat is echt marginaal vind ik.
Comment
-
Mijn 2 BMW's zijn altijd al op onderhoud geweest bij een sobere garage waar ze met 2 man werken.
Ik wacht daar zelfs soms met plezier een uurke of 2, dan doe ik een klapke met die mannen, geil wat op al de oude BMW's in hun toonzaal (een 7 tal).
Nu goed, dat ben ik misschien. Voor de doorsnee gebruiker kan ik ergens in je uitleg komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJorssen zeker?
Waarom verbaasd me dit allemaal niet meer?
idd
Komt ook altijd mij over héBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar met een 2 jaar oude E staan aanschuiven in de Auto 5 om de prijs van hun banden te vragen..., dat is echt marginaal vind ik.
Ik zie het probleem niet?
zelfde vb van die 335d.
die moest 2 nieuwe achterbandjes hebben. 18" michelin PS2 banden. 800€ was dat.
800€! Daar koop je bij de auto 5 een volledige set voor en schiet er nog 150€ over om eens goed te gaan eten.
Het is niet omdat je premjum rijdt, dat je zo dom moet zijn om overal premjum voor moet betalen.
en een autoband bij de dealer, bij de auto5 of bij een bandenboer is volgens mij nog altijd hetzelfde.
Ik moet voor mijn 5, is nu wel een wrak van 14 jaar, 4 nieuwe banden hebben. Als auto5 dan goedkoper is, zal ik zeker naar daar gaan.
Ok er loopt schraal volk rond, maar als dat goedkoper is mogen die gerust mijn banden stekenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet is de klant die slachtoffer wordt van zijn eisen en jammer genoeg wil men dat niet inzien. Een oud gebouw met drie modellen erin of een tempel met alle modellen erin. Waar koopt de klant, wetende dat zijn onderhoud in de tempel duurder zal zijn?
Mensen zijn lastig omdat ze een kwartier moeten wachten, dus is er meer personeel nodig.
Tja, men moet weten wat men wilt he. Je kan moeilijk het beste van alles combineren aan een lage prijs.
D'een Aldi en de Lidl hebben dat ingezien en die kiezen voor het omgekeerde. Lelijke ietwat vuile winkels in ruil voor lage prijzen.
En daar loopt het storm. Maar voor een auto moet het sjieker zijn dan bij de beste juwelier of men haalt de neus op.
Hoeveel kleine merkdealertjes met 1 auto in de toonzaal aan hun huis zoals vroeger kent men nog?
Volgens mij moet men weten wat men wilt, of je betaalt voor een mooie infrastructuur met veel personeel, of je gaat naar Auto 5 waar je een kwartier aan de kassa mag wachten, waar men je auto niet voorziet van papieren matjes en zo, en waar je op de parking mag wachten.
Vindt men het onderhoud van een premiummerk te duur, dan heeft men zich overkocht. Dan moest je maar een lagere klasse gekocht hebben die wel in je budget valt. Maar met een 2 jaar oude E staan aanschuiven in de Auto 5 om de prijs van hun banden te vragen..., dat is echt marginaal vind ik.
Of je nu een 1 reeks koopt voor 20k of een 7 reeks van 140k, ik denk dat iedereen het schandalig zou vinden als ze plots een hoger uurlonen gaan rekenen in het tweede geval, niet?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet is de klant die slachtoffer wordt van zijn eisen en jammer genoeg wil men dat niet inzien. Een oud gebouw met drie modellen erin of een tempel met alle modellen erin. Waar koopt de klant, wetende dat zijn onderhoud in de tempel duurder zal zijn?
Mensen zijn lastig omdat ze een kwartier moeten wachten, dus is er meer personeel nodig.
Tja, men moet weten wat men wilt he. Je kan moeilijk het beste van alles combineren aan een lage prijs.
D'een Aldi en de Lidl hebben dat ingezien en die kiezen voor het omgekeerde. Lelijke ietwat vuile winkels in ruil voor lage prijzen.
En daar loopt het storm. Maar voor een auto moet het sjieker zijn dan bij de beste juwelier of men haalt de neus op.
Hoeveel kleine merkdealertjes met 1 auto in de toonzaal aan hun huis zoals vroeger kent men nog?
Volgens mij moet men weten wat men wilt, of je betaalt voor een mooie infrastructuur met veel personeel, of je gaat naar Auto 5 waar je een kwartier aan de kassa mag wachten, waar men je auto niet voorziet van papieren matjes en zo, en waar je op de parking mag wachten.
Vindt men het onderhoud van een premiummerk te duur, dan heeft men zich overkocht. Dan moest je maar een lagere klasse gekocht hebben die wel in je budget valt. Maar met een 2 jaar oude E staan aanschuiven in de Auto 5 om de prijs van hun banden te vragen..., dat is echt marginaal vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenReden temeer om bij een BMW garage te gaan die niet 'officieel' is.
+1,btw,ik betaal 35€ voor de uitlijning,naar mijn wensen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet is de klant die slachtoffer wordt van zijn eisen en jammer genoeg wil men dat niet inzien. Een oud gebouw met drie modellen erin of een tempel met alle modellen erin. Waar koopt de klant, wetende dat zijn onderhoud in de tempel duurder zal zijn?
Mensen zijn lastig omdat ze een kwartier moeten wachten, dus is er meer personeel nodig.
Tja, men moet weten wat men wilt he. Je kan moeilijk het beste van alles combineren aan een lage prijs.
D'een Aldi en de Lidl hebben dat ingezien en die kiezen voor het omgekeerde. Lelijke ietwat vuile winkels in ruil voor lage prijzen.
En daar loopt het storm. Maar voor een auto moet het sjieker zijn dan bij de beste juwelier of men haalt de neus op.
Hoeveel kleine merkdealertjes met 1 auto in de toonzaal aan hun huis zoals vroeger kent men nog?
Volgens mij moet men weten wat men wilt, of je betaalt voor een mooie infrastructuur met veel personeel, of je gaat naar Auto 5 waar je een kwartier aan de kassa mag wachten, waar men je auto niet voorziet van papieren matjes en zo, en waar je op de parking mag wachten.
Vindt men het onderhoud van een premiummerk te duur, dan heeft men zich overkocht. Dan moest je maar een lagere klasse gekocht hebben die wel in je budget valt. Maar met een 2 jaar oude E staan aanschuiven in de Auto 5 om de prijs van hun banden te vragen..., dat is echt marginaal vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten+1,btw,ik betaal 35€ voor de uitlijning,naar mijn wensen
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenMet een uitlijning zijn ze toch een uurtje bezig niet ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik laat dat doen bij Declercq, toen ik mijn E46 voor de 1e keer liet uitlijnen als de KW V2 was geïnstalleerd, heeft hij er ongeveer 1,5u aan bezig gezeten. Heeft hem zelfs 2 keer van de brug gereden, om te gaan testen.
Nu, in de bandencentrale waar ik werkte, duurde dat tussen een kwartier en een half uurke...
Comment
Comment