Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Even een berichte van een ander topic .
    Lekker leesplezier voor de prijsbewuste koper

    Ik heb daarnet met BMW Bornem gebeld over het mogelijke kettingprobleem van mijn BMW 320d. Ze hebben mij aangeraden om naar een officieel verdeler te rijden omdat mijn wagen geregistreerd stond voor de terugroepactie. B&C mag geen vaststellingen voor hen doen. Ik ben naar BMW Smets in Lier gereden en ik heb er een goed contact aan overgehouden. Onmiddellijk iets gekregen om te drinken in afwachting gingen ze mijn BMW nakijken. Verdict: heel kleine slijtage merkbaar. De procedure is dat er bij een wagen met minder dan 75000kms enkel maar de geleiders mogen vervangen worden en bij wagens met meer dan 75000kms moet de ketting, geleiders en mogelijks de krukas vervangen worden. Zij nemen de kosten voor 100% op zich. Ik moet er mij niks van aantrekken. Bijkomend krijg ik gedurende 3 dagen een gratis vervangwagen ter beschikking. Wel straf eigenlijk want op 74000kms was de auto nog binnengeweest bij BMW Centrauto voor een volledig onderhoud. Daar hebben ze toen niks over gezegd blijkbaar.

    Bij deze komt er in één keer een budget vrij voor de afneembare trekhaak en een setje alu's

    Comment


    • ik weet nu al dat mijn onderhoud duur gaat zijn en fijn is dat niet

      Comment


      • Dit is een normale en vanzelfsprekende reactie van de importeur. Een auto mag bij deze kilometerstand nog geen slijtage vertonen en een gratis reparatie is het minste wat je mag verwachten bij een productiefout.

        Comment


        • net zoals een antwerpenaar minstens tot zijn 62 in dienst moet zijn

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Onzin. Het is niet omdat je premium koopt dat je niet meer prijsbewust moet zijn en dat je je zomaar moet laten afrippen. Enkel snobs of domme mensen denken zoals jij het hier neerzet. Jij hebt trouwens makkelijk praten met je Renault Espace.
            Moet je even uitleggen wat ik makkelijk praten heb. Voor de prijs van een Espace rijdt je makkelijk met een premiumwagen die dan ook nog eens veel minder olie in het carter heeft, die veel goedkopere banden heeft,...

            Ik vraag me af met welke jonge dikke premium jij rijdt dat je het nu zo moeilijk hebt. Overkocht? En nu de centjes niet om het onderhoud in het net te betalen? Willen en nie kunnen... Dat leidt ik af uit je reaktie dat ik makkelijk praten heb met mijn Espace. Triestige situatie man...

            Ik zeg niet dat je je moet laten rippen, maar van een te dure merkgarage die je ript naar een serieuze merkgarage gaan die eerlijke prijzen handteert is toch nog altijd wat anders dan met een jonge premium staan aan te schuiven in de Auto 5, Midas en wat weet ik nog allemaal.

            Vraag me af waarom sommigen nog een auto kopen als het allemaal oplichters zijn. Er zitten er tussen, maar verdorie er zitten ook een pak dealers tussen die hun best doen, die goede service leveren en zich inzetten voor de klant. Dat dit wat meer kost dan de Auto 5 vind ik nu niet bepaald rippen. Omwille van enkele dealers vind ik het zeer kort door de bocht dat het allemaal afzetters zouden zijn. Ik heb er jaren zelf ingestaan, degenen die (wij waren een normale garage met normale prijzen) het te duur vonden, reden gewoon met een voor hun te duur model. In plaats van een Laguna te kopen met hun laatste centen hadden die beter een Megane gekocht en nog wat reserve gehad. En dat is zo bij alle merken... ik denk nog slechter bij de premiums. Je wil niet weten hoeveel zich zeer doen om met een BMW, Mercedes of zo te rijden. Tja, ik ben die fase al heel lang voorbij, vandaar een comfortabele Franse Espace die ik makkelijk kan betalen bij een dealer, waar ik enorm veel plezier van heb. De tering naar de nering zetten, maar jammer genoeg kakken er veel hoger dan hun gat om het plattekes te zeggen...

            Comment


            • Het grote onderhoudsprijzen-topic

              Persoonlijk worden heeft echt geen zin denk ik... Getuigt van weinig respect.

              Iedereen doet wat hij wil he..

              Als je met een BMW wil rijden maar niet de afbetaling van de mooie showroom voor Uw rekening wil nemen en naar Midas of een zelfstandig kleine garagist wenst te gaan, wat is daar dan verkeerd aan??


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • Ik werd niet persoonlijk hoor, is een antwoord op zijn reaktie die persoonlijk was...

                Het gaat hier niet over een kleine garagist, zoals ik in mijn vorige post al schreef. Het is door de klanten dat net die kleine garagist aan het verdwijnen is. Moet die post nog eens goed lezen... Men wil niet meer kopen in een kleine toonzaal maar wel in een paleis en als het onderhoud dan ietwat duurder is bij de dealer kan het plots niet meer. Door die houding verdwijnen al die kleine onderagenten. Wat heel jammer is.
                Maar Midas en kleine garagist, da's wat anders zulle. Met ne jonge premium aanschuiven, mag zelfs ne jonge Renault zijn, in de Midas omdat de olie daar wat goedkoper is.. En nadien klagen dat er na 5 jaar geen tussenkomst meer is in garantie.
                Gun een (eerlijke) daler ook zijn boterham, of we gaan naar nog veel grotere paleizen gaan met veel minder marktconcurrentie! De garages die maar 250 wagens per jaar verkopen vallen er nu al van tussen. Let op mijn woorden, als het zo voortgaat koopt men via internet en heeft de invoerder nog 5 showrooms en voldoende servicepunten doorheen het ganse land.(die zullen allen aan dezelfde prijzen werken) Dat wil zeggen dat de prijsconcurrentie volledig wegvalt. Door steeds goedkoper te willen zou men de boemerang wel eens in het gezicht kunnen krijgen op die manier

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                  Dit is een normale en vanzelfsprekende reactie van de importeur. Een auto mag bij deze kilometerstand nog geen slijtage vertonen en een gratis reparatie is het minste wat je mag verwachten bij een productiefout.
                  Probeer maar eens als je met je wagen altijd op onderhoud gaat bij Piet en Paul van om de hoek.
                  Trouwens ik begrijp al die heisa niet zo goed rond die onderhoudsprijzen.
                  Voor het weinige onderhoud dat nen oto nog nodig heeft, ocharme om de 30000 km eens nieuwe olie en wat onderhoud.
                  Bekijk het eens procentueel tov de aanschafprijs van de wagen.
                  Ik heeft DHL volkomen gelijk, er zijn verdorie te veel mensen die een wagen kopen die ze niet kunnen onderhouden.

                  Comment


                  • Het grote onderhoudsprijzen-topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Probeer maar eens als je met je wagen altijd op onderhoud gaat bij Piet en Paul van om de hoek.
                    Trouwens ik begrijp al die heisa niet zo goed rond die onderhoudsprijzen.
                    Voor het weinige onderhoud dat nen oto nog nodig heeft, ocharme om de 30000 km eens nieuwe olie en wat onderhoud.
                    Bekijk het eens procentueel tov de aanschafprijs van de wagen.
                    Ik heeft DHL volkomen gelijk, er zijn verdorie te veel mensen die een wagen kopen die ze niet kunnen onderhouden.
                    An sich is het verschil in onderhoud tussen een nieuwe Mazda en nieuwe BMW krak hetzelfde he.. Toch de eerste 150 a 200.000 km.

                    Normaliter is er dan niet meer nodig dan wat filters en olie vervangen. Die olie en die filters kosten krak hetzelfde.

                    Als je begint met exotische wagens/luchtvering/grote bandenmaat/zware SUV's ok dat is een ander verhaal...


                    Ik geloof wel dat er velen zijn die zwaar besparen op onderhoud. Nooit filters vervangen/ zelf eens de olie aflaten/ remblokken compleet oprijden, idem met de remschijven, banden etc... Maar dat zullen dan eerder mensen zijn die voor paar 1000 euro een auto kopen?
                    Last edited by germinal; 26/03/2015, 23:53.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Nee hoor, vergis je daarin echt niet. Je weet niet wat mensen uitsteken om zich een bepaalde auto toch te kunnen kopen. En geloof me, dat zijn de moeilijkste klanten. Altijd zagen: te duur, te snel versleten,... Terwijl het maar gewone concurrentiele prijzen zijn (oplichters dat is wat anders dan een eerlijke garage he).
                      Veel mensen geloven nog in de status van hun wagen. Ze denken dat het een weerspiegeling is van hun vermogen.
                      Je kan het enkel echt maar weten als je de financieringen invult bij de aankoop van een wagen. Dan komt alles op tafel. Eigendom, leningen, inkomsten,... (en ik heb er veel aangevraagd in mijn leven )
                      Ik durf stellen dat veel mensen gewoon te duur kopen volgens hun budget. Als je moet gaan rekenen dat de wegentaks zal gaan binnenkomen, dat je binnenkort banden moet hebben, dat je op onderhoud moet,... Die mensen zijn echt verkeerd bezig. Op zichzelf mij niet gelaten. Iedereen leeft zoals hij het wil. Maar het jammere is dat die dikwijls kinderen hebben en dat die gastjes er de dupe van zijn. Kunnen dikwijls niet studeren, hebben geen spaarboek waar een bedrag op staat,.. Die vertrekken dan ook met dezelfde achterstand in hun leven en doen hetzelfde als wat ze thuis altijd gezien hebben. Van generatie op generatie...
                      Last edited by ; 27/03/2015, 00:12.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        An sich is het verschil in onderhoud tussen een nieuwe Mazda en nieuwe BMW krak hetzelfde he.. Toch de eerste 150 a 200.000 km.

                        Normaliter is er dan niet meer nodig dan wat filters en olie vervangen. Die olie en die filters kosten krak hetzelfde.

                        Als je begint met exotische wagens/luchtvering/grote bandenmaat/zware SUV's ok dat is een ander verhaal...


                        Ik geloof wel dat er velen zijn die zwaar besparen op onderhoud. Nooit filters vervangen/ zelf eens de olie aflaten/ remblokken compleet oprijden, idem met de remschijven, banden etc... Maar dat zullen dan eerder mensen zijn die voor paar 1000 euro een auto kopen?
                        Die vergelijking kan je eigenlijk voor alles maken,
                        Neem nu een restaurantbezoek: In een "gewoon" degelijk restaurant kan je soms net zo lekker eten als in een 3 sterrenzaak. ( je betaald nog niet half zoveel en je krijgt meestal dubbel zoveel in uw bord) Toch hebben die sterrenzaken ook hun klanten.
                        Ik denk dat er ook mensen zijn die een dure wagen kopen en zwaar besparen (al dan niet uit noodzaak)op onderhoud. (een blik op de banden -merk/slijtage kan je soms al veel vertellen)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Jij hebt trouwens makkelijk praten met je Renault Espace.
                          LolIk moet zeggen dat mijn laatste factuur bij mercedes, a rato van 80 euro per uur (excl btw) ook in mijn verkeerde keelgat geschoten is. Zeker als de factuur 300 euro bedraagt om gewoon een offerte op te stellen.Als zelfstandige durf ik het zo bont niet maken.Mij zien ze in die garage nooit meer terug. Ook al omdat ik nu met een bmw rij :-)
                          bmw 116d sportshatch

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Nee hoor, vergis je daarin echt niet. Je weet niet wat mensen uitsteken om zich een bepaalde auto toch te kunnen kopen. En geloof me, dat zijn de moeilijkste klanten. Altijd zagen: te duur, te snel versleten,... Terwijl het maar gewone concurrentiele prijzen zijn (oplichters dat is wat anders dan een eerlijke garage he).
                            Veel mensen geloven nog in de status van hun wagen. Ze denken dat het een weerspiegeling is van hun vermogen.
                            Je kan het enkel echt maar weten als je de financieringen invult bij de aankoop van een wagen. Dan komt alles op tafel. Eigendom, leningen, inkomsten,... (en ik heb er veel aangevraagd in mijn leven )
                            Ik durf stellen dat veel mensen gewoon te duur kopen volgens hun budget. Als je moet gaan rekenen dat de wegentaks zal gaan binnenkomen, dat je binnenkort banden moet hebben, dat je op onderhoud moet,... Die mensen zijn echt verkeerd bezig. Op zichzelf mij niet gelaten. Iedereen leeft zoals hij het wil. Maar het jammere is dat die dikwijls kinderen hebben en dat die gastjes er de dupe van zijn. Kunnen dikwijls niet studeren, hebben geen spaarboek waar een bedrag op staat,.. Die vertrekken dan ook met dezelfde achterstand in hun leven en doen hetzelfde als wat ze thuis altijd gezien hebben. Van generatie op generatie...
                            Ga er nog een voorbeeldje bijzetten om aan te tonen hoe erg het soms is... We hadden een jonge volledig uitgebouwde wagen staan. Ne gast van een jaar of twintig moest hem hebben. Die zijn zo ver gegaan dat ze bij de notaris de hypotheek van de vader zijn huis omhoog getrokken hebben met het bedrag dat die wagen kostte! Zulke zaken kom je allemaal tegen. En dan heb ik nog niet over het aantal mensen op de zwarte lijst gesproken, die dan via bepaalde kanalen toch nog aan een lening geraken aan woekerintresten...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Nee hoor, vergis je daarin echt niet. Je weet niet wat mensen uitsteken om zich een bepaalde auto toch te kunnen kopen. En geloof me, dat zijn de moeilijkste klanten. Altijd zagen: te duur, te snel versleten,... Terwijl het maar gewone concurrentiele prijzen zijn (oplichters dat is wat anders dan een eerlijke garage he).
                              Veel mensen geloven nog in de status van hun wagen. Ze denken dat het een weerspiegeling is van hun vermogen.
                              Je kan het enkel echt maar weten als je de financieringen invult bij de aankoop van een wagen. Dan komt alles op tafel. Eigendom, leningen, inkomsten,... (en ik heb er veel aangevraagd in mijn leven )
                              Ik durf stellen dat veel mensen gewoon te duur kopen volgens hun budget. Als je moet gaan rekenen dat de wegentaks zal gaan binnenkomen, dat je binnenkort banden moet hebben, dat je op onderhoud moet,... Die mensen zijn echt verkeerd bezig. Op zichzelf mij niet gelaten. Iedereen leeft zoals hij het wil. Maar het jammere is dat die dikwijls kinderen hebben en dat die gastjes er de dupe van zijn. Kunnen dikwijls niet studeren, hebben geen spaarboek waar een bedrag op staat,.. Die vertrekken dan ook met dezelfde achterstand in hun leven en doen hetzelfde als wat ze thuis altijd gezien hebben. Van generatie op generatie...
                              triestig maar waar, en je kan er mensen niet op wijzen om rationeel te consumeren/spenderen, als ik budgetvriendelijk een korte afstand naar het werk doe met de fiets en er vergoeding nog voor krijg word ik uitgelachen, terwijl ik makkelijk een mooie nieuwe auto kan kopen zonder lening. dat status argument geldt dus nog echtt, en er zijn er nog niet veel die erdoor prikken...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                die dan via bepaalde kanalen toch nog aan een lening geraken aan woekerintresten...
                                Ik ken iemand die 'ontvanger' is voor zo'n leningen, heeft een paar jaar gewerkt voor Aegis Defence (private huurlingenfirma) in Irak...
                                Geloof me die leningen los je best op tijd af...
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                  triestig maar waar, en je kan er mensen niet op wijzen om rationeel te consumeren/spenderen, als ik budgetvriendelijk een korte afstand naar het werk doe met de fiets en er vergoeding nog voor krijg word ik uitgelachen, terwijl ik makkelijk een mooie nieuwe auto kan kopen zonder lening. dat status argument geldt dus nog echtt, en er zijn er nog niet veel die erdoor prikken...
                                  Awel... dat zijn de echte rijke weet je dat. Je zal nooit tekort komen. Dat zijn de mensen waar ik respect voor heb. (heb ook respect voor de mensen die veel gewerkt hebben en een dikke bak rijden hoor). Maar mensen zoals Fujin die lak hebben aan wat anderen over hem denken, maar wellicht op het einde van de maand zich geen zorgen hoeven te maken, dat zijn de mensen waar ik me graag mee omring.

                                  Comment


                                  • Dus conclusie,

                                    Als je een premjum kar koopt moet je daar altijd mee naar de dealer bollen voor onderhoud (voor de eerste jaren kan ik dat nog begrijpen), en dan moet je maar dom genoeg zijn en geld genoeg hebben op bij de dealer nieuwe banden te laten steken aan de normale prijs X4 omdat ge dat maar moet kunnen betalen.

                                    Sterk.


                                    Onze mini moest nieuwe remblokken hebben vooraan. Is ondermerk van bmw dus ze vragen dikke prijzen daarvoor'

                                    € 450 voor trw blokken, en dat voor 2 blokskes en 30min werk. Das een derderangsmerk en hoort niet thuis op zo'n auto. Heb er zelf gestoken van Brembo @ 150€. Ben ik nu achterlijk en een patser omdat ik geen 450€ heb betaald voor een derderangsmerk?

                                    Of mijn 5 reeks. Moesten nieuwe schijven en blokken op. 900€ bij de dealer, en nu 540i remmen geplaatst voor 350€. Of volgens mijn dealer was de ECU kapot a rato van 1200€. Sensorke gestoken van 200€ en hup het was klaar.


                                    Wat een plebs ben ik om niet de volle pot te betalen
                                    Last edited by kefkie; 27/03/2015, 05:29.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Ik ga met mijn benzen naar een specialist die meer weet over die auto's dan tegenwoordig de dealers... En betaal een pak minder .

                                      Ik rij niet voor de status met mercedesen (ze zijn alle twee 24 jaar oud ) maar puur voor plezier, en spotgoedkope KMS te maken als je alles optelt
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                      Comment


                                      • WV en Kefkie , schandalig dat jullie de officiele dealers niets gunnen , en dan verschieten jullie er van dat sommigen failliet gaan . Als je met Mercedes wil rijden moet je ook maar 50 euro voor een literke olie willen betalen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Dus conclusie,

                                          Als je een premjum kar koopt moet je daar altijd mee naar de dealer bollen voor onderhoud (voor de eerste jaren kan ik dat nog begrijpen), en dan moet je maar dom genoeg zijn en geld genoeg hebben op bij de dealer nieuwe banden te laten steken aan de normale prijs X4 omdat ge dat maar moet kunnen betalen.

                                          Sterk.


                                          Onze mini moest nieuwe remblokken hebben vooraan. Is ondermerk van bmw dus ze vragen dikke prijzen daarvoor'

                                          € 450 voor trw blokken, en dat voor 2 blokskes en 30min werk. Das een derderangsmerk en hoort niet thuis op zo'n auto. Heb er zelf gestoken van Brembo @ 150€. Ben ik nu achterlijk en een patser omdat ik geen 450€ heb betaald voor een derderangsmerk?

                                          Of mijn 5 reeks. Moesten nieuwe schijven en blokken op. 900€ bij de dealer, en nu 540i remmen geplaatst voor 350€. Of volgens mijn dealer was de ECU kapot a rato van 1200€. Sensorke gestoken van 200€ en hup het was klaar.


                                          Wat een plebs ben ik om niet de volle pot te betalen
                                          Volgens DHL ben jij een marginaal die boven zijn stand leeft, zijn kinderen laat verhongeren om premium te rijden en o ja, je staat ook op de zwarte lijst mocht je het nog niet weten... Hij kan het weten want hij heeft vroeger veel auto's verkocht

                                          Comment

                                          Working...
                                          X