Op een originele Benz wisser staat er 124 201 op
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenOp een originele Benz wisser staat er 124 201 op
Comment
-
Voila... toch mensen die het snappen..
Diabolic en Kefkie proberen door het citeren van stukjes alles uit zijn context te trekken, maar ik ben ervan overtuigd dat de aandachtige lezer weet dat het hier totaal niet over de premiumwagens gaat. Dat het voorbeeld van die mensen die alles doen om toch een financiering te krijgen geen algemeen gegeven is maar toch regelmatig gebeurt, dat niet iedereen zich overkoopt maar dat er wel velen zijn die bij de aankoop best al een stapje terug deden zodat er budget blijft voor onderhoud ipv alle dealers met hun paleizen over dezelfde kam te scheren, dat ik gerust kan begrijpen dat iemand een tweedehandse wagen koopt en hiervoor de goedkoopste manier van onderhoud zoekt omdat dit beter in budget past,...
Ik vind het nogal bij zijn haar getrokken dat Diabolic een opmerking geeft zoals 'jij heb makkelijk praten met je renault espace' alsof ik geen recht tot spreken zou hebben omdat ik niet premium rijd. Zelfs niet met een tweedehands, tja, daar leid ik uit af dat ik dan toch maar een sukkelaar ben. Maar beste, en dit zal nu wellicht weer snobistisch klinken, een auto is zeker geen bewijs van wie je bent of wat je hebt. Als men je vermogen berekent (eigendom en gelden) worden auto's zelfs niet meegerekend als zijnde effectieve waarde.
En om je helemaal te ontgoochelen, Renault levert motoren aan Mercedes wist je dat dan niet? En er zijn tal van Espaces als de mijne met 500k op de teller, is één van de meest betrouwbare wagens als je hem koopt na bouwjaar 2008...
Een premium koop je om andere redenen. Ze zijn mooier en degelijker afgewerkt en ze hebben meer imago. Zelf keek ik ook even naar de ML en de R Klasse toen ik een jaar geleden mijn auto kocht. Maar waar de Espace een goeie 40k kost zou ik dan rond de 70 k zitten. En dat vond ik teveel om te spenderen aan een wagen die enkel moet dienen om eens naar zee of zo te rijden. Misschien ben ik de dommerik dat ik mijn geld niet in auto's wil steken, tja dat kan. Maar zelf geef ik het liever aan mijn kinderen. En dat is nu eens mijn persoonlijke keuze. En die is evenveel waard als die van iemand die toch de 70k aan de premium geeft omdat die het wel erg graag heeft. Ieder heeft zijn gelijk hierin...
Comment
-
Zelfs 40k zou ik nooit aan een auto geven... Daarvoor koop ik een stuk grondBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenZelfs 40k zou ik nooit aan een auto geven... Daarvoor koop ik een stuk grond
Comment
-
Het feit is en blijft ook dat je moet willen als je kunt. Een auto aankopen van 40k, daar kan je naar sparen en kan je gerust doen als je een autoliefhebber bent. Dat wil daarom toch nog niet zeggen dat je akkoord moet gaan met absurde onderhoudsprijzen? Het eerste zou ik bvb. over mijn hart krijgen, maar na een paar van die facturen zou ik diep intriest zijn. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar ik zou het gewoon niet willen.
Komaan, 500 euro voor een groot onderhoud... Ik liet onlangs bij de officiële dealer voor mijn Doblo een groot onderhoud uitvoeren (120k km), incl. remblokken en remschijven voor en wat prullen en was nog maar 600 euro kwijt. Een klein onderhoudje, daar betaal ik steevast minder dan €100 voor.
Wees maar zeker dat als ik ooit twijfel tussen een wagen van merk XYZ of een Fiat/Alfa/Lancia/..., dat dit ZEKER meespeelt.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet feit dat beemer zijn ketting verniet wordt vervangen is niet van naar de auto 5 te gaan
je kan voor jezelf de vraag stellen of het het waard is, dat moet ik ook doen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet is de klant die slachtoffer wordt van zijn eisen en jammer genoeg wil men dat niet inzien. Een oud gebouw met drie modellen erin of een tempel met alle modellen erin. Waar koopt de klant, wetende dat zijn onderhoud in de tempel duurder zal zijn?
Mensen zijn lastig omdat ze een kwartier moeten wachten, dus is er meer personeel nodig.
Tja, men moet weten wat men wilt he. Je kan moeilijk het beste van alles combineren aan een lage prijs.
D'een Aldi en de Lidl hebben dat ingezien en die kiezen voor het omgekeerde. Lelijke ietwat vuile winkels in ruil voor lage prijzen.
En daar loopt het storm. Maar voor een auto moet het sjieker zijn dan bij de beste juwelier of men haalt de neus op.
Hoeveel kleine merkdealertjes met 1 auto in de toonzaal aan hun huis zoals vroeger kent men nog?
Volgens mij moet men weten wat men wilt, of je betaalt voor een mooie infrastructuur met veel personeel, of je gaat naar Auto 5 waar je een kwartier aan de kassa mag wachten, waar men je auto niet voorziet van papieren matjes en zo, en waar je op de parking mag wachten.
Vindt men het onderhoud van een premiummerk te duur, dan heeft men zich overkocht. Dan moest je maar een lagere klasse gekocht hebben die wel in je budget valt. Maar met een 2 jaar oude E staan aanschuiven in de Auto 5 om de prijs van hun banden te vragen..., dat is echt marginaal vind ik.
Comment
-
@ Josenjef
Dat speelt bij mij ook een rol. Maar je weet toch op voorhand hoe duur een garage is he? Het uurloon hangt uit, je kan vragen naar forfaitprijzen als die bestaan,... Ik ga altijd bij de dealer, een hele grote zelfs. Laatste onderhoud met 7,5 liter 5W30 olie was 180 euro. Nu weet iedereen dat sommige merken duurder zijn in onderhoud, mij stoot het een beetje dat men ze daarom allemaal oplichters noemt.
Jij blijft toch ook je dealer trouw he? Er zijn absoluut meer eerlijke garages dan oneerlijke. Waarom zouden de leasemaatschappijen anders bij de dealers blijven gaan? Die mannen zijn kapitaalkrachtig genoeg om eigen servicepunten op te richten en hebben genoeg invloed op de invoerders om toch nog garantie te bekomen en zo...
@Jakkel, ik ga altijd voor alles bij de dealer. En ben nog nooit bedrogen. Tuurlijk zou ik kunnen zoeken voor een paar euro's minder, maar dat weegt niet op tov het gemak van een nette zithoek, een koffietje, een gratis vervangwagen, geen kapot getrokken sensoren van de wielen, auto netjes gewassen bij onderhoud, bescherming in de auto tegen vuile voeten en handen, enz enz. Dat is wat het verschil maakt.
Ok, die banden zijn misschien te extreem als voorbeeld geweest, maar als je een auto koopt en je wil service zal je toch bij de dealer moeten gaan. Zoals je zegt coulance en zo vervalt als je buiten het net gaat, en terecht he..
Comment
-
Allez met mijn golf IV ging ik naar een kleine garagist ( 35 € per uur )... Heb nu een nieuwe auto en woon nu ergens anders. Zit aan 19k km's. Tegen dat ik aan 25k zit keer wat garages opbellen hoeveel een onderhoud mij gaat kosten... Ben curieus wat dat gaat geven bij VW, maar voor één onderhoud per jaar moet wel lukken zeker.
Met mij golf IV moest ik om de 15k op onderhoud, scheelt toch wel wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten@Jakkel, ik ga altijd voor alles bij de dealer. En ben nog nooit bedrogen. Tuurlijk zou ik kunnen zoeken voor een paar euro's minder, maar dat weegt niet op tov het gemak van een nette zithoek, een koffietje, een gratis vervangwagen, geen kapot getrokken sensoren van de wielen enz enz.
Ok, die banden zijn misschien te extreem als voorbeeld geweest, maar als je een auto koopt en je wil service zal je toch bij de dealer moeten gaan. Zoals je zegt coulance en zo vervalt als je buiten het net gaat, en terecht he..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichtenmaar als je een auto koopt en je wil service zal je toch bij de dealer moeten gaan. Zoals je zegt coulance en zo vervalt als je buiten het net gaat, en terecht he..
Alweer een hoop nonsens. Er zijn echt wel andere plaatsen dan een officiële dealer waar je ook degelijke service krijgt en bovendien nog betaalbaar. Het feit dat sommige merken garantie weigeren omdat je zogezegd niet naar een officiële merkdealer bent geweest is trouwens totaal onwettelijk. De wet zegt dat ze verplicht zijn om garantie te geven indien de wagen volgens de voorschriften van de constructeur is onderhouden. Merkdealers houden die hardnekkige leugen natuurlijk met graagte in stand want dan blijven er klanten komen op onderhoud.
Comment
-
Maar die wettelijke verplichting gaat enkel over de eerste twee jaren Diabolic, daarna is er geen wettelijke verplichting meer .
En coulance zit nu net buiten die twee jaren hé dus daarom kan het soms lonen om bij de "wat" duurdere dealer op onderhoud te gaan (is een afweging die ieder voor zich moet maken)...Last edited by 96gr; 27/03/2015, 12:05.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zeg niet dat je bij de dealer bedrogen wordt, en voor een paar euro's moet je 't inderdaad niet laten. Maar remblokken, schijven, banden, velgen,... dan spreken we niet over enkele euro's hé. En er zijn genoeg garagisten die dat zeker zo goed kunnen (of nog beter) dan die officiële mecaniciens hoor. En ik persoonlijk, en nog genoeg anderen, hoef geen knusse zithoek, koffietje,... . Ik sta zelfs liever mee zelf onder de wagen.
Maar gaat hem niet zozeer over het feit van bij een andere garage te gaan he. Is gewoon jammer dat sommigen (jij niet) oogkleppen hebben wat betreft officiele dealers.
En dan vind ik ook dat er nog zoiets bestaat als loyaal zijn. In vele gevallen moet de dealer tot het uiterste gaan qua korting zodat er maar bitter weinig winst gemaakt wordt. Op het onderhoud kan hij wat verdienen, maar op dat moment zijn er die zeggen dat het afzetters zijn. Dus een beetje winst wordt hem daar ook niet gegund.
En om het nog erger te maken zou diezelfde dealer wel met de glimlach een gratis garantieprobleem moeten oplossen waar hij ook weeral niks op verdient.
Iedereen merkt dat er steeds grotere dealers komen met vier, vijf vestigingen. Da's het gevolg hiervan. Hierdoor kunnen ze in grotere sectoren betere controle krijgen over de kortingen. Nogmaals, door die houding zijn in Belgie al honderden kleine dealers moeten stoppen. Geef het nog tien a vijftien jaar en er zijn per merk maar enkele dealers meer in Belgie. Als het nog dealers zullen zijn. Veel kans dat het servicepunten worden en dat de invoerder de verkoop volledig zal gaan leiden. Zoals ik al zei, denk aan een aantal supergrote showrooms in Belgie per merk die eigendom zijn van de invoerder. En de verkoop zal gebeuren via internet of via die kanalen. Geen tussenpersonen meer die de invoerder geld kosten. Dealers die blij zijn dat ze geen auto's meer moeten verkopen omdat er niks aan te verdienen valt. En wat hebben we dan bereikt? Geen marktconcurrentie meer, vaste prijzen. Dat is nu toch ook niet wat we willen bereiken door altijd goedkoper te eisen van de dealers he?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenMaar die wettelijke verplichting gaat enkel over de eerste twee jaren Diabolic, daarna is er geen wettelijke verplichting meer .
En coulance zit nu net buiten die twee jaren hé dus daarom kan het soms lonen om bij de "wat" duurdere dealer op onderhoud te gaan (is een afweging die ieder voor zich moet maken)...
Correctie: die wettelijke verplichting gaat over de garantieperiode die op de auto werd gegeven door de constructeur/invoerder. Bij sommige merken is dit slechts twee jaar, bij andere is dit drie tot zeven jaar.
Het valt verder ook wel op dat die coulance regelingen zeer veel bij zogenaamde premium constructeurs voorkomt. Neem nu die kettingproblemen met de N47 motor bij BMW. Ik heb daar bij een ander merk buiten VW/Audi nog nooit van gehoord. Je kan trouwens ook eens de berekening maken he: hoeveel spaar je uit over de jaren waarin je niet bij een officiële op onderhoud gaat. Dat zijn meestal duizenden euro's. Dan mag er al eens iets ernstigs misgaan, dan hou je er nog aan over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk zou het op mijn 25ste ook nooit gedaan hebben. Groot gelijk heb je, eerst de echt belangrijke zaken...
Ik heb ook twee jaar geleden eerst een woning aangekocht en ben nu deftig aan het sparen voor een nieuwe wagen. Hiervoor altijd max 15k per wagen uitgegeven. Echter niets is blijvend, mss koop ik met de spaarcenten toch een auto van 10k en nog een extra garage, extra studio, ... wie zal het zeggen.
War voor de ene belangrijk is, is voor de andere een prul.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenIk betaal voor een klein onderhoud €90
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenCorrectie: die wettelijke verplichting gaat over de garantieperiode die op de auto werd gegeven door de constructeur/invoerder. Bij sommige merken is dit slechts twee jaar, bij andere is dit drie tot zeven jaar.
Het valt verder ook wel op dat die coulance regelingen zeer veel bij zogenaamde premium constructeurs voorkomt. Neem nu die kettingproblemen met de N47 motor bij BMW. Ik heb daar bij een ander merk buiten VW/Audi nog nooit van gehoord. Je kan trouwens ook eens de berekening maken he: hoeveel spaar je uit over de jaren waarin je niet bij een officiële op onderhoud gaat. Dat zijn meestal duizenden euro's. Dan mag er al eens iets ernstigs misgaan, dan hou je er nog aan over.
En je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat door X aantal euro's te besparen je deze later zou kunnen gebruiken mocht het toch eens mislopen, maar weer dat is een berekening die ieder voor zich moet maken... ik zeg niet dat jij ongelijk hebt (jij moet dit voor jezelf uitmaken).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet valt verder ook wel op dat die coulance regelingen zeer veel bij zogenaamde premium constructeurs voorkomt. Neem nu die kettingproblemen met de N47 motor bij BMW. Ik heb daar bij een ander merk buiten VW/Audi nog nooit van gehoord..
Buiten destijds bij mijn VW heb ik nog nooit die coulance regeling nodig gehad. Dit omdat er buiten onderhoud, nog nooit kosten zijn geweest aan al mijn goedkope blikken (hout vasthouden)
Comment
Comment