Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo lang er voldoende mensen zijn die met hun voeten laten spelen zullen ze dat ook zo blijven doen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het grote onderhoudsprijzen-topic

Er zijn mensen die bij een merkdealer met plezier het dubbele betalen voor banden dan wat ze bij een bandencentrale zouden betalen. Ik begrijp zo'n mensen ook niet maar ze bestaan. Er zijn er ook die graag veel betalen puur uit snobisme.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Er zijn mensen die bij een merkdealer met plezier het dubbele betalen voor banden dan wat ze bij een bandencentrale zouden betalen. Ik begrijp zo'n mensen ook niet maar ze bestaan. Er zijn er ook die graag veel betalen puur uit snobisme.
        Heeft niks met snobise te maken. Er zijn nu eenmaal mensen met veel geld en weinig vrije tijd (die dingen gaan meestal samen). Een chirurg die in een ziekenhuis 14 uur per dag werkt en 20 K per maand schept, die wil dat alles in 1 keer aan zijn wagen opgelost is. Die man ligt er heus niet wakker van , dat hij 200 euro meer betaalt bij de dealer voor banden. Die ligt wel wakker als hij 2 uur minder vrije tijd heeft door naar de bandencentrale te moeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          het probleem is eerder waarom eenzelfde type olie bij ene garage dubbel zo duur is als bij de andere garage

als ik bij mijn lokale dealer voor hetzelfde kleine onderhoud bijna 300€ kwijt ben en bij de dealer iets verder 140€, dan is er iemand met mijn voeten aan het spelen
          Hoh ik denk dat er wel meerdere mensen met uw(onze) voeten aan het spelen zijn, zonder dat jij(wij) het zelf merken.
          Om een voorbeeld te geven :
          Eenzelfde produkt die onder verschillende merknaam op de markt wordt gebracht verschilt soms ook 50 % in prijs, alleen we weten niet altijd dat het om hetzelfde produkt gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
            Hoh ik denk dat er wel meerdere mensen met uw(onze) voeten aan het spelen zijn, zonder dat jij(wij) het zelf merken.
            Om een voorbeeld te geven :
            Eenzelfde produkt die onder verschillende merknaam op de markt wordt gebracht verschilt soms ook 50 % in prijs, alleen we weten niet altijd dat het om hetzelfde produkt gaat.
            Nen olé en ne leo!

Comment

• daarvoor is het internet nu heel handig geworden

er zal wel iemand zijn die daar gewerkt heeft, de moeite heeft gedaan om het uit elkaar te vijzen, één of andere consumentenorganisatie die een vergelijking gemaakt heeft,...

enfin, informatie genoeg om als consument een keuze te maken

als wij hier thuis voor een belangrijke aankoop staan wordt het desbetreffende product door google gedraaid en staat ge soms versteld wat ge allemaal aan informatie vindt. En neen, wij zoeken niet altijd het goedkoopste want de service van de winkel waar we het kopen is ook van belang en dat moet ook betaald worden op de één of andere manier. Zo gaan we voor onze electro altijd naar twee bepaalde winkels omdat die nog een eigen reparatie dienst hebben. Meestal niet de goedkoopste van de hoop, maar ze doen niet moeilijk als er een garantiegeval is, geven u een vervangtoestel als iets gemaakt moet worden.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Groot onderhoud bij mijn Espace 2.0dci inclusief controle van de remmen: 396.08 euro.
                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                1990 Volvo 344
                1991 Mercedes W124 230CE
                2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                1980 Volkswagen Derby CLS
                1990 Mercedes W124 230CE
                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Heb je autogids? Espace 2.0 dci staat erin bij de reviews over tweedehandswagens. Komt er goed uit...
                  Groot onderhoud lijkt me vrij duur... Wat deden ze? Luchtfilter, olie, oliefilter, remmen nazien en pollenfilter? Waar ga jij met je wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Nen olé en ne leo!
                    Ik smaak anders wel verschil!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik smaak anders wel verschil!
                      dan zit dat in het kopje.
                      er is al een docu over geweest omdat ze uit dezelfde fabriek komen. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        En omdat iets uit dezelfde fabriek komt is het hetzelfde??? Rare redenering volgens mij, het is perfect mogelijk om verschillende recepten te hebben hé zelfs binnen dezelfde fabriek
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          En omdat iets uit dezelfde fabriek komt is het hetzelfde??? Rare redenering volgens mij, het is perfect mogelijk om verschillende recepten te hebben hé zelfs binnen dezelfde fabriek

In dit geval is het wel degelijk hetzelfde, enkel een andere persvorm en een ander papiertje errond. Logisch dat sommige badgerijders dan toch een denkbeeldig verschil smaken.

Comment

• is raar dat luxe hier als 't over onderhoud direct vergeleken wordt met snobisme... Wat is er verkeerd met geld geven aan luxe? Dan zou mijn mac iphone ipad ook weg moeten wegens te duur want bij huawei en zo betaal je een fractie. Als je 't zo draait mag je je niks meer permitteren. Snap het niet goed hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              In dit geval is het wel degelijk hetzelfde, enkel een andere persvorm en een ander papiertje errond. Logisch dat sommige badgerijders dan toch een denkbeeldig verschil smaken.
                              Die Chips Piratos? Of hoe heette dat? Die kwamen ook uit de fabriek van een A merk chips. Wel volstonden ze niet aan de kwaliteitseisen van het A merk.

Ga je dan ook beweren geen verschil te smaken tussen chips van huismerk supermarkt en chips van Lays of Crocky?

Comment

• Mini op onderhoud gedaan.
                                Volgens de boordcomputer moesten de remblokken vooraan vervangen worden en ineens een klein onderhoud uitvoeren. Er was ook een gerammel aan het panoramisch dak.
                                Uiteindelijk zei men dat het ineens een groot onderhoud werd door de leeftijd van de auto en moesten de remblokken toch niet worden vervangen.

Service voertuig-check
                                Service voertuig-check, 5 PE, €29,00

Service motorolie
                                Service standaard omvang, 2 PE, €11,60
                                Service motorolie, 3 PE, €17,40
                                Castrol MP LL04 5W30, 4,2 stuk, €82,53
                                Set oliefilterelement, 1 stuk, €13,89
                                Som Service motorolie: €125,42

Service bougies

Service bougies, 3 PE, €17,40
                                Bougie high power, 4 stuks, €76,88
                                Som service bougies: €94,28

Service aanzuiggeluiddemper
                                Service aanzuiggeluiddemper, 2 PE, €11,60
                                Luchtfilterelement, 1 stuk, €20,72
                                Som service aanzuiggeluiddemper: €32,32

Klein materiaal, 1, €4,46

Som uurloon: €87,00
                                Som wisselstuk: €194,02
                                Som andere: €4,46

Totaal: €345,43
                                Last edited by fuxhound; 22/05/2015, 21:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                  Groot onderhoud bij mijn Espace 2.0dci inclusief controle van de remmen: 396.08 euro.
                                  Ik hoop dat ze bij elk onderhoud de remmen zullen controleren

Prijs is normaal, de olie is met die roetfilters pakken duurder geworden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Schoonmoeder 20 jaar bij Crocky, later Lays gewerkt. Al die chips van B merken is hetzelfde. Ze gaan niet heel de band en machine stil leggen omdat er net dan een levering van merk X moet gebeuren. Enige verschil hier en daar is de hoeveelheid smaakstoffen. Smaken verschillen per land.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Die Chips Piratos? Of hoe heette dat? Die kwamen ook uit de fabriek van een A merk chips. Wel volstonden ze niet aan de kwaliteitseisen van het A merk.

Ga je dan ook beweren geen verschil te smaken tussen chips van huismerk supermarkt en chips van Lays of Crocky?
                                    In 90% van d egevallen du sbijna niet. Enkel details kunnen verschillen.
                                    Tijd geleden Franse reportage gezien over o.a. Yohurts van A en B merken. Hetzelfde product, iets meer of minder kleurstof maar wel 50-100% duurder.
                                    Veel, zeker als het over eten gaat, zit wel degelijk in het hoofd.

Onafhankelijke olijfolie-test enkele jaren gelden. Eén van de beste was merk van de Aldi.
                                    Last edited by Hayes; 22/05/2015, 21:32.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik denk dat er toch wel productieverschillen zitten tussen "echte" merken en de goedkopere.

Men "tweakt" hier en daar aan de productie zodat wat voor het goedkopere merk gemaakt wordt een lagere productiekost heeft.

Het is niet omdat er geen verschil lijkt op het eerste zicht dat zij het niet aan een lagere productiekost hebben gemaakt door aan het productieproces te sleutelen.

Want uiteindelijk is er geen verschil tussen de voedingsindustrie en de fabricatie van gewone goederen. Langs alle kanten wordt gekeken welke "onderdelen" van het product men op een goedkopere manier kan aankopen of fabriceren om de productiekost lager te krijgen.

Zie maar hoe industriële pizza's gemaakt worden: in plaats van echte kaas te gebruiken, maakt men een soort melkachtig product met toegevoegde kaasmaak omdat dit goedkoper is dan echte kaas te gebruiken.
                                      Last edited by Vitus; 23/05/2015, 00:07.

Comment

• Olie moet je gewoon zelf meenemen.Mag het niet?Zoek een andere garage!!
                                        http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Maar waarom? Waarom mag iemand niks meer verdienen? Als de garage een normale prijs vraagt voor de olie en het onderhoud dan is dat toch allemaal niet nodig. Ik betaalde 180 euro ongeveer voor onderhoud met 8 a 8,5 liter olie.
                                          In een restaurant brengt ge uwen steak toch ook niet zelf mee?

Comment

Working...
                                          X