Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Natuurlijk moet iedereen verdienen, dat is de essentie van de economie.

    Ik zou wel graag eens de marges zien die garages op olie en al die andere onderdelen, filters, pakkingen etc die bij een standaard onderhoud horen, hebben, nl. de prijs waaraan ze dat zelf aankopen. Ik zou durven vermoeden dat het om veelvouden gaat. Plus dan nog eens 80 euro uurloon.

    En het eigenlijk probleem ligt erin dat je als consument geen keuze hebt. Als je je wagen niet bij een officiële - met dus overal dezelfde, vastgelegde, prijzen - dealer laat onderhouden, heb je een hoop garantiegezeur als er een defect optreedt. Dus is er geen ruimte voor concurrentie, wat de prijzen in stand houdt.
    Last edited by Vitus; 23/05/2015, 08:51.

    Comment


    • Ik heb enkel maar ervaring de laatste tiental jaren met Renault. En daar heb je er ook 'goeie' en 'slechte'. Maar die slechte krijgen het toch alsmaar moeilijker hoor. De grote garages die de forfaitprijzen eerlijk volgen zijn betaalbaar.

      Hoe meer ik lees, hoe meer ik de indruk krijg dat het toch wel sterk merkgebonden is. Vergis ik mij wanneer ik denk dat bvb VAG zeer duur blijkt te zijn in na verkoop?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Maar waarom? Waarom mag iemand niks meer verdienen? Als de garage een normale prijs vraagt voor de olie en het onderhoud dan is dat toch allemaal niet nodig. Ik betaalde 180 euro ongeveer voor onderhoud met 8 a 8,5 liter olie.
        In een restaurant brengt ge uwen steak toch ook niet zelf mee?
        Sorry,maar als ge garage 27€ per liter wil aanrekenen en ik moet er 11,5 in doen,niet met mij hoor.
        Als je weet dat je die olie voor -10€ de liter kan kopen.
        Iedereen mag verdienen,maar hou het aub binnen grenzen.
        http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

        Comment


        • Als bij p&g als de dozen dash op zijn worden de dozen ariel gebruikt.
          Men probeert gewoon op de premium als 2dekeus markt te scoren.

          Leo, ole, kitkat,.... is ook elke keer hetzelfde koekje.
          Het is een fabriek die de koekjes voor bedrijven maakt. Wat en hoe die bedrijven hun koekje promoten is hun zaak.
          Leo beslist om hopen te investeren in reclame en het koekje is dus duurder aangeprijsd maar eigenlijk is het identiek aan devole van den aldi

          Comment


          • als eens bij p&g binnengeweest in de waspoeder sectie? niet normaal hoeveel merken die in handen hebben. da kunnen wel 20-30merken zijn die wereldwijd verkocht worden.
            het is wel altijd raar dat merk x ineens met iets heel nieuws afkomt, en werk y ineens ook hetzelfde heeft gevonden. eerst van poeder naar blokjes, dan van blokjes naar liquid zakjes... en bij al die merken zien die zakjes en verpakkingen allemaal hetzelfde uit (alleen t kleur verschilt).

            niet alle olieën zijn hetzelfde. die duurdere olieën halen heel andere specificaties (je moet op zo een bus maar eens kijken waaraan die allemaal voldoen).
            wat er wel is, uwe auto heeft waarschijnlijk allemaal die specificaties niet nodig.

            mijn olie hier thuis is multigrade olie 15W40 voor benzine en diesel motoren, specificatie API SF/CD en thats it...
            als ik dan een andere (goedkope uit carrefour, auto5,...) bus hier uit de hangaar pak, dan is dat dezelfde olie 15W40 maar heeft als specificatie: API/SF/CF/CCMC, D2/G2, MIL-L-46152B MIL-L-2104 D
            nog een andere bus: API SL/CF ACEA A3/B3
            nog een andere: API SJ, ACEA A2, VW 501.01

            mijn voorgeschreven busje olie van mijn opel vroeger (1liter fleske en duur, 10W40): ACEA A3,B3, API SL-CF, en das precies ook wat die 3de goedkope bus als specificatie heeft staan
            en die bussen zijn ALLEMAAL in dezelfde auto gegaan, en hebben ook allemaal verschillende prijzen. zowel mijn oldtimers als daily wagens krijgen dezelfde semi-synthetic olie
            Last edited by ; 23/05/2015, 13:17.

            Comment


            • Vele particulieren beseffen totaal niet wat het kost om een grote merkgarage open te houden. Die denken: een liter olie kost online €5, bij de dealer €15 dus steken ze zomaar €10 per liter op zak...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Vele particulieren beseffen totaal niet wat het kost om een grote merkgarage open te houden. Die denken: een liter olie kost online €5, bij de dealer €15 dus steken ze zomaar €10 per liter op zak...
                Ik koop dezelfde castrol voor 8€ bei een handelaar in olie.Als je dan als garage richting het 3 dubbele vraagt is dat woeker.Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken olie mee te brengen bij een prijs van 16€.
                http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

                Comment


                • Weet ge hoeveel ze in een restaurant voor ne biefstuk vragen? Afschaffen die handel...
                  Een garage die winst maakt, sluiten dat spel...
                  Apple die dure iphones verkoopt, bij wet verbieden...
                  De kuisvrouw die dinges komt doen in huis die ik zelf ook kan... afschaffen.
                  De tuinman aan 25 euro per uur... zelf snoeien
                  Condooms van bij die dure apotheker als je op tijd kan terugtrekken... verloren kosten
                  En als slot, waarom een dure kist kopen als ze u tegenwoordig toch in brand steken?
                  Allé, 'k bedoel maar, ik leef toch liever een beetje zonder me steeds bedrogen te voelen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Vele particulieren beseffen totaal niet wat het kost om een grote merkgarage open te houden. Die denken: een liter olie kost online €5, bij de dealer €15 dus steken ze zomaar €10 per liter op zak...
                    Als die liter online 5 euro kost, ga je mij niet zeggen dat de aankoopprijs voor een dealer hoger is dan 5 euro...

                    Dus is de verkoopprijs een veelvoud, kom daar gewoon voor uit. En natuurlijk is dat een bruto margo waar kosten af moeten, maar dan nog is het een mooie marge tiens.

                    Zoals ik al eerder heb gezegd, toon eens de eigen aankoopprijzen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Weet ge hoeveel ze in een restaurant voor ne biefstuk vragen? Afschaffen die handel...
                      Een garage die winst maakt, sluiten dat spel...
                      Apple die dure iphones verkoopt, bij wet verbieden...
                      De kuisvrouw die dinges komt doen in huis die ik zelf ook kan... afschaffen.
                      De tuinman aan 25 euro per uur... zelf snoeien
                      Condooms van bij die dure apotheker als je op tijd kan terugtrekken... verloren kosten
                      En als slot, waarom een dure kist kopen als ze u tegenwoordig toch in brand steken?
                      Allé, 'k bedoel maar, ik leef toch liever een beetje zonder me steeds bedrogen te voelen
                      Overschot van gelijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Weet ge hoeveel ze in een restaurant voor ne biefstuk vragen? Afschaffen die handel...
                        Een garage die winst maakt, sluiten dat spel...
                        Apple die dure iphones verkoopt, bij wet verbieden...
                        De kuisvrouw die dinges komt doen in huis die ik zelf ook kan... afschaffen.
                        De tuinman aan 25 euro per uur... zelf snoeien
                        Condooms van bij die dure apotheker als je op tijd kan terugtrekken... verloren kosten
                        En als slot, waarom een dure kist kopen als ze u tegenwoordig toch in brand steken?
                        Allé, 'k bedoel maar, ik leef toch liever een beetje zonder me steeds bedrogen te voelen
                        Vind ik nu ook wel.

                        Drinkt nog wat dure Hendrick's gin met fever tree tonic.

                        Hips.

                        Comment


                        • de vergelijking met het restaurant gaat niet op

                          ge betaalt voor de tijd van de kok, de ober, enzovoort. Het stukje vlees is maar een deel van de totale prijs van heel die bediening.

                          De garage rekent u naast de prijs van de olie ook de prijs van de werkuren apart aan. Dus als ze de prijs van olie zo duur doorrekenen, moeten daar nog andere kosten bij inzitten. Ik denk dan aan de infrastructuur (want die kost ook geld: stookkosten, onderhoud, reiniging), de afvalverwerking van de oude gebruikte olie (kost heel veel geld), enzovoort. En op het einde van de rit moet de eigenaar van de garage er natuurlijk ook nog iets aan overhouden. Gratis voor niets gaat die geen garage blijven openhouden.
                          Maar soms zijn de prijzen van een liter olie echt wel bij hun haar gesleurd.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Je betaalt voor de ober en de kok in een restaurant. In een garage betaal je ook voor de receptionist die je wagen ontvangt, de technieker, de magazijnier die de stukken aanbrengt en bestelt, de facturatiedienst die je factuur maakt,... Mensen vergeten soms, buiten de infrastructuur, wat voor een kosten er allemaal moeten betaald worden he. Bijscholingen van de techniekers, een behoorlijke stock in het magazijn aanleggen, enz enz. Van mij mogen ze de olie duur verkopen. Ik voel me niet geroepen om zelf een dealer te worden en proberen elke maand rond te komen. Eerst een pak investeren waar je al ongemakkelijk van wordt, dan je personeel betalen en vaste kosten zoals verwarming, electr, verzekeringen, depannagewagen,.. en dan hopelijk nog een beetje een mooi eigen loon. Ik wil echt niet meer wisselen met die mannen. Ik zou het bij God niet aandurven tegenwoordig om een dealer te worden.
                            Volgens mij zijn heel veel verhaaltjes gebaseerd op vooroordelen.
                            Ook ik maak me er schuldig aan. Ik denk bvb dat een BMW garage veel meer zal vragen dan een Renaultgarage. Misschien is dit volledig onterecht? Ik ben niet in een BMW garage geweest, dus mag ik niet oordelen. Maar sommigen oordelen en veroordelen zonder dat ze kunnen vergelijken en da's jammer.

                            Comment


                            • ik kan alleen maar vergelijken met de dealers waar ik naartoe ga/ging. Als ik dan bij de ene merkdealer meer dan het dubbel moet betalen dan bij de andere merkdealer... ja dan stel ik me vragen. Die dure heeft dan een mega grote showroom waar een hoop volk rondloopt om niets te doen. 2 man aan de receptie is nutteloos, 2 man aan de receptie van het magazijn ook, loopt er nog een andere rond die de hele dag aan het poetsen is, enzovoort. Dat betaal je als klant dan allemaal mee. Goed, klanten die van lifestyle houden, gaan daar helemaal uit de bol van... zeker als de koffie niet zomaar koffie is maar er een duur espresso machine staat met echte porseleinen kopjes. Ik krijg dat allemaal niet bij mijn huidige dealer omdat ik ga voor het onderhoud van mijn auto. Niet om op chique stoelen te zitten, niet om koffie te drinken, niet om de laatste nieuwe magazines te lezen vol met onzin. Neen, ik sta liever mee langs mijn auto, van tijd nog zelfs mee te werken eraan.
                              Maar kom, niet iedereen is zo natuurlijk... anders had die andere al lang failliet geweest. Het geeft wel weer waar het geld naartoe gaat dat jij betaalt aan de kassa. Ik heb liever dat mijn geld naar zinvolle dingen gaat.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Waarom zou 2 of meer man aan een receptie nutteloos zijn? Weet jij dan perfect wat die hun jobinhoud is om dat te kunnen beweren?

                                Comment


                                • Mijne wagen is toe aan zijn eerste onderhoud . Afspraak gaan vestleggen bij de officiële dealer en ook gevraagd om de start stop om te keren . Eerst kon dit niet en toen ik echt aandrong werd een tweede persoon erbij gehaald die mij leuk wist te zeggen dat dit eerst moest aangevraagd worden aan Bornem en dat een herprogrammatie nodig was die 4a500€ ging kosten . Ten eerste is mijn wagen niet van een bank noch van eender welke leasemaatschappij noch van iemand anders en dus stel ik mij de vraag wat Bornem zich heeft te moeien met mijn wagen .

                                  Comment


                                  • Dit topic is samen met het chiptuning topic toch één van de betere van het forum
                                    Wat je hier soms kan lezen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      ...
                                      Maar kom, niet iedereen is zo natuurlijk... anders had die andere al lang failliet geweest. Het geeft wel weer waar het geld naartoe gaat dat jij betaalt aan de kassa. Ik heb liever dat mijn geld naar zinvolle dingen gaat.
                                      Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar wanneer is iets zinvol? Ik weet niet welke wagen je rijdt maar was die aankoop zinvol? Je kunt ook stellen dat met de goedkoopste Dacia je net zo op je plaats van bestemming zou zijn gekomen en die had waarschijnlijk in aankoop een stuk minder gekost, dat glas bier of die koffie die je laatst dronk heb je veel te duur betaald want in den Aldi koop je voor de prijs van een pint een halve bak bier... als je spreekt over zinvol wel dan moet je altijd thuis blijven nergens heen gaan want die kost zal altijd hoger zijn dan thuis te blijven en of het echt zinvol is om ergens heen te gaan? Moet je die dure Iphone kopen, neen want met die "goedkope" smartphone kun je net zo goed bellen, sms'en en op internet gaan
                                      Neen ik kan jou begrijpen dat jij niet (teveel) wenst te betalen voor luxe in je garage maar voor sommigen zal dit minder een belemmering zijn dan voor jou, maar die zullen dan andere uitgaven die jij zinvol vindt minder zinvol vinden , en garages die echt teveel vragen (lees hier meer dan hun collega's) zullen daar vroeg of laat wel de weerslag van ondervinden hoor.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                        Mijne wagen is toe aan zijn eerste onderhoud . Afspraak gaan vestleggen bij de officiële dealer en ook gevraagd om de start stop om te keren . Eerst kon dit niet en toen ik echt aandrong werd een tweede persoon erbij gehaald die mij leuk wist te zeggen dat dit eerst moest aangevraagd worden aan Bornem en dat een herprogrammatie nodig was die 4a500€ ging kosten . Ten eerste is mijn wagen niet van een bank noch van eender welke leasemaatschappij noch van iemand anders en dus stel ik mij de vraag wat Bornem zich heeft te moeien met mijn wagen .
                                        Door het start/stop systeem uit te schakelen verhogen ze in principe de co2 uitstoot. Het lijkt me dus normaal dat de constructeur/invoerder hier iets over te zeggen heeft. Anderzijds kan een chiptuner dit volgens mij zomaar en veel goedkoper doen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X