Wat is ut van xenon in mistlicht? Verstraler van maken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Wat is het nut van xenon in de koplamp? Wat is het nut van een alu jant? Wat is het nut van x verschillende kleuren aan te bieden?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat is ut van xenon in mistlicht? Verstraler van maken?
daarom hadden franse auto's vroeger de beste koplampen, die gaven met geel licht zoveel als sommige andere merken met wit licht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat is ut van xenon in mistlicht? Verstraler van maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenXenon in koplamp, xenon in mistlicht ipv al verschillende kleuren.
Boem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVandaag een ibiza gezien met groene mistlampen jongeh! Assorti met de groene accenten in de grille.
Boem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenAah, doen ze die NFS Underground toestanden nog altijd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende spiegel en de lens bepalen lichtbeeld, niet de bron...hoe witter het licht, hoe meer wij waarnemen
daarom hadden franse auto's vroeger de beste koplampen, die gaven met geel licht zoveel als sommige andere merken met wit licht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVandaag een ibiza gezien met groene mistlampen jongeh! Assorti met de groene accenten in de grille.
Boem.
Ik wist niet da'k zo modern was zulle lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenEerste onderhoud laten doen:
Totaal 208,28 , had erger verwacht? Lagrou ( Torhout ), voor de herstellingswerken een afspraak maken en naar Diksmuide bij den Bert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenWaarom, 20%korting op het uurloon en 30 op de olie :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenOmdat VW goeie klanten beloond!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenAls ze dat op nieuw auto's ook geven ga ik naar daar :p
Zie dat ze verlies maken
Comment
-
Jawadde: Na een goeie 20.000km geeft mijn boordcomputer al aan dat ik op onderhoud 'Service A' moet.... Dit met mijn ML350cdi Bluetec met 69.000km.
Ik ging hiervoor naar de lokale mercedes boer en dit onderhoud (wat in feite een oliewissel dient te zijn) kwam uit op 410€!!!
Ik ben dan maar vertrokken naar een bosch service center in mijn dorp, met specialisatie in Mercedes Benz (dus o.a. Star toestellen....).
bij hen kost dit 240€!
Verschil tussen beide bestaat deels uit lagere kost per liter (olie) en per uur (werk).... maar vooral ook omdat de mercedes boer er vanalles bijsmijt:
1. Marly Reiging Dieselsysteem,
2. allerlei uren om de Adblue bij te vullen en te testen (??),
3. Twee wielen demonteren (waarvoor is dat goed??)
Waar slaan deze extra's op?
Het bosch service center volgt -neem ik aan- de richtlijnen van MB op zodat ze volgens het boekje werken: vanwaar dan nog die Marly vloeistof? Idem voor het demonteren van de wielen: nodig bij MB, maar niet bij Bosch service center?....
thx,
teizman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenAls ze dat op nieuw auto's ook geven ga ik naar daar :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk BerichtenJawadde: Na een goeie 20.000km geeft mijn boordcomputer al aan dat ik op onderhoud 'Service A' moet.... Dit met mijn ML350cdi Bluetec met 69.000km.
Ik ging hiervoor naar de lokale mercedes boer en dit onderhoud (wat in feite een oliewissel dient te zijn) kwam uit op 410€!!!
Ik ben dan maar vertrokken naar een bosch service center in mijn dorp, met specialisatie in Mercedes Benz (dus o.a. Star toestellen....).
bij hen kost dit 240€!
Verschil tussen beide bestaat deels uit lagere kost per liter (olie) en per uur (werk).... maar vooral ook omdat de mercedes boer er vanalles bijsmijt:
1. Marly Reiging Dieselsysteem,
2. allerlei uren om de Adblue bij te vullen en te testen (??),
3. Twee wielen demonteren (waarvoor is dat goed??)
Waar slaan deze extra's op?
Het bosch service center volgt -neem ik aan- de richtlijnen van MB op zodat ze volgens het boekje werken: vanwaar dan nog die Marly vloeistof? Idem voor het demonteren van de wielen: nodig bij MB, maar niet bij Bosch service center?....
thx,
teizman
En bij onze dealer wisselen ze ook banden en velgen van as om een meer gelijkmatige slijtage van de banden te hebben.
Werkuren zullen zeker hoger liggen bij de MB-dealer. En voor een oliewissel ga je de extra kennis die de MB dealer misschien heeft ook niet nodig hebben. Ze zullen er ook dingen controleren en preventief vervangen die misschien niet strikt noodzakelijk zijn. Die diesel cleaner ga je ook waarschijnlijk ook niet nodig hebben als je de wagen nog 5jaar / 100.000km wil gebruiken, maar als je de wagen nog heel lang wil gaan gebruiken en zwaar belasten en vaak brandstof van mindere kwaliteit zou tanken en dit en dat en ... dan zal het op de langere termijn misschien wel een verschil maken.
Dealers hebben ook checklists van dingen die ze moeten controleren en waar steekproeven op gehouden worden om te zien of ze wel uitgevoerd zijn. De dealer zal bijvoorbeeld de bandenspanning van je reservewiel moeten controleren en bijstellen. Als je geen lekke band krijgt na de onderhoudsbeurt merk je niet dat dit gebeurd is en heb je er dus ook niets aan. De technieker heeft echter wel tijd moeten investeren om dit na te kijken. Het Bosch center hoeft dit denk ik niet na te kijken, dus dat is ook weer zo een klein punt waar arbeidstijd bespaard wordt. Ik kijk zelf ook regelmatig de bandenspanning na dus voor mij is dat een dienst die ik betaal, maar waar ik weinig nut van heb. Als je echter totaal niet naar je wagen omkijkt of er niets van af weet of er niet aan denkt om periodiek wat dingen na te kijken, dan kan dat nakijken van die bandenspanning in de garage wel van nut zijn.
De dealer is inderdaad duurder en qua prijs-kwaliteit ben je beter gesteld bij een Bosch-center, maar de service zal hoogstwaarschijnlijk niet identiek zijn. Het is dus aan iedereen om zelf uit te maken wat je wil en wat je ervoor wil betalen.
Verzonden met behulp van Tapatalk
Comment
-
Het volle ruitensproeiervloeistof reservoir leeg zuigen en vervangen door hun veel te duur brouwsel heeft niet veel te maken met kwaliteit op langere termijn imo. In een ander geval waren ze zelfs niet bekwaam om 4 wielen degelijk uit te balanceren, wat een dag later door een bandenboer werd vastgesteld en opgelostEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Voila, mijn ML is weer gesmeerd....zoals hierboven vermeld bij een Mercedes gerichtt Bosch service center.
Helaas was de luchtfilter aan vervanging toe: extra kost: 120€ (voor twee luchtfilters!!!!)
Ook remblokken vooraan zijn op: extra kost: 300€
Bon, mijn goesting om de auto weg te doen groeit alleen maar.... geen SUV meer voor mij hoor....
teizman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk BerichtenVoila, mijn ML is weer gesmeerd....zoals hierboven vermeld bij een Mercedes gerichtt Bosch service center.
Helaas was de luchtfilter aan vervanging toe: extra kost: 120€ (voor twee luchtfilters!!!!)
Ook remblokken vooraan zijn op: extra kost: 300€
Bon, mijn goesting om de auto weg te doen groeit alleen maar.... geen SUV meer voor mij hoor....
teizman
Mja die mannen met hun domme checklisten ook.
In feite is het enkel paar filters vervangen en de olie en we are good to go he.. Uurtje werk tops?
Mja... Anderzijds vragen ze bij Midas ook al 450 euro en misschien kappen ze er dan nog verkeerde olie in.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
Comment