Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ach, is het omdat het over een Renault-merkgarage gaat dat ge er zo lastig over doet? Wat bij zeer veel mensen geweten is (merkgarages zijn afzetters) wordt hier gewoon bevestigt. Ik vond het een zeer objectief en nauwkeurig onderzoek met voorspelbare resultaten:

    -Merkgarage: veel te duur en zeker niet beter
    -Grote keten: goedkoop maar soms bedenkelijk uitgevoerd
    -Onafhankelijke garagist: beste prijs kwaliteit

    Wat ook niet algemeen geweten is en aan bod kwam in de reportage: de onderdelen die merkgarages gebruiken en waar ze zo dikwijls mee schermen, namelijk dat hun onderdelen "originele merkonderdelen" zijn, dat zijn gewoon identiek dezelfde onderdelen als de onderdelen die van de fabrikant ervan komen maar dan dubbel zo duur... Als je weet dat de marges op die onderdelen al dikwijls enorm zijn dan weet je dat merkgarages hun afzetterij hiermee nog verder opdrijven.

    Voor wie het nog eens wil bekijken: http://www.een.be/programmas/voor-he...ud-van-je-auto
    Amen

    Comment


    • Stel dat je als klant goedkopere merkloze onderdelen vraagt. Wat gaan ze zeggen denken jullie?

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G6-L11 met Tapatalk
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ach, is het omdat het over een Renault-merkgarage gaat dat ge er zo lastig over doet? Wat bij zeer veel mensen geweten is (merkgarages zijn afzetters) wordt hier gewoon bevestigt. Ik vond het een zeer objectief en nauwkeurig onderzoek met voorspelbare resultaten:

        -Merkgarage: veel te duur en zeker niet beter
        -Grote keten: goedkoop maar soms bedenkelijk uitgevoerd
        -Onafhankelijke garagist: beste prijs kwaliteit

        Wat ook niet algemeen geweten is en aan bod kwam in de reportage: de onderdelen die merkgarages gebruiken en waar ze zo dikwijls mee schermen, namelijk dat hun onderdelen "originele merkonderdelen" zijn, dat zijn gewoon identiek dezelfde onderdelen als de onderdelen die van de fabrikant ervan komen maar dan dubbel zo duur... Als je weet dat de marges op die onderdelen al dikwijls enorm zijn dan weet je dat merkgarages hun afzetterij hiermee nog verder opdrijven.

        Voor wie het nog eens wil bekijken: http://www.een.be/programmas/voor-he...ud-van-je-auto
        Tja, als gij voor de goedkoop met te weinig olie wil rondrijden... Doe maar, ik had nog nooit probs en vind het onderhoud goedkoop. Tip, nog goedkoper, ga naar de Action en doe er zelf andere olie op als ze u overal bedriegen.
        Is wel bijzonder dat het altijd dezelfde mensen zijn die ze bedriegen (of die zich bedrogen voelen).

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Tja, als gij voor de goedkoop met te weinig olie wil rondrijden... Doe maar, ik had nog nooit probs en vind het onderhoud goedkoop. Tip, nog goedkoper, ga naar de Action en doe er zelf andere olie op als ze u overal bedriegen.
          Is wel bijzonder dat het altijd dezelfde mensen zijn die ze bedriegen (of die zich bedrogen voelen).

          Waar zeg ik dat het zo goedkoop mogelijk moet? Waar zeg ik dat de grote ketens zoals Midas en Auto 5 de beste keuze zijn? Als we zo gaan discussiëren dan zullen we snel klaar zijn.

          Comment


          • Als jij begint met " is 't omdat het een Renaultgarage is dat je..."
            Is gewoon belachelijk om alle merkgarages over dezelfde kam te scheren. Bedriegen is niet een beetje meer betalen voor iets. Nee, je betaalt voor service, een propere wachthoek, een vervangwagen en een goed onderhoud natuurlijk. Als de Comme chez soi duurder is dan de Mac Donalds wil dat toch ook niet zeggen dat je bedrogen wordt. Zelfs al krijg je daar minder eten.
            Het woord bedriegen zomaar in de mond nemen is goedkoop, zeg liever duurder en repliceer waarom je het te duur vindt...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Ach, is het omdat het over een Renault-merkgarage gaat dat ge er zo lastig over doet? Wat bij zeer veel mensen geweten is (merkgarages zijn afzetters) wordt hier gewoon bevestigt. Ik vond het een zeer objectief en nauwkeurig onderzoek met voorspelbare resultaten:

              -Merkgarage: veel te duur en zeker niet beter
              -Grote keten: goedkoop maar soms bedenkelijk uitgevoerd
              -Onafhankelijke garagist: beste prijs kwaliteit

              Wat ook niet algemeen geweten is en aan bod kwam in de reportage: de onderdelen die merkgarages gebruiken en waar ze zo dikwijls mee schermen, namelijk dat hun onderdelen "originele merkonderdelen" zijn, dat zijn gewoon identiek dezelfde onderdelen als de onderdelen die van de fabrikant ervan komen maar dan dubbel zo duur... Als je weet dat de marges op die onderdelen al dikwijls enorm zijn dan weet je dat merkgarages hun afzetterij hiermee nog verder opdrijven.

              Voor wie het nog eens wil bekijken: http://www.een.be/programmas/voor-he...ud-van-je-auto
              Heb een aantal jaren geleden gewerkt bij fabrikant van graafmachines, daar werden oliefilters herverpakt in branded doosjes. Dat maakt dan het verschil tussen origineel of niet...
              Is in de autosector niet anders

              Sent from my D5803 using Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Ik vond het een zeer objectief en nauwkeurig onderzoek met voorspelbare resultaten:

                -Merkgarage: veel te duur en zeker niet beter
                -Grote keten: goedkoop maar soms bedenkelijk uitgevoerd
                -Onafhankelijke garagist: beste prijs kwaliteit
                Stel je voor dat een onafhankelijk garagist hier, moedwillig of niet, een serieuze steek liet vallen.
                Moeten we dan concluderen dat alle onafhankelijke garagisten niet deugen?
                Als ik u goed begrijp, wil je dit toch niet.

                Maar zoiets kan wel gebeuren als je slechts met 1 wagen naar slechts 1 filiaal van een 'groep' gaat.
                De kans op ongelukken of misverstanden is zo wel erg groot.

                Hier kan je ook niet spreken van een onderzoek, wel van een steekproef(je).
                Na een steekproef trek je best geen conclusies.
                Het kan wel uitwijzen dat een diepgaand onderzoek nodig of wenselijk is.

                Comment


                • Volgens die mannen zijn de providers veel te duur, moet je herstellingen zelf uitvoeren,... Als ge zo'n mannen laat doen dan ligt alles plat. Binnen de 5 jaar zijn we een arm land met arme inwoners, gewoon door niemand iets te gunnen. Begrijpen sommige mensen niet dat de economie enkel maar kan blijven draaien doordat er mensen zijn die centen uitgeven?
                  Ge kunt zelf uwen tuin snoeien omdat die dief 30 euro vraagt, de auto zelf wassen omdat de carwash daar geld voor vraagt, uw brood zelf bakken omdat 't goedkoper is, maar dan moet je ook je eigen graan oogsten of de boeren verdienen iets.
                  Last edited by ; 10/09/2015, 20:55.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                    Heb een aantal jaren geleden gewerkt bij fabrikant van graafmachines, daar werden oliefilters herverpakt in branded doosjes. Dat maakt dan het verschil tussen origineel of niet...
                    Is in de autosector niet anders

                    Sent from my D5803 using Tapatalk
                    Sommige klanten zullen meer gemoedsrust hebben als ze een oliefilter steken van de fabrikant (automerk), dan wanneer ze er een steken van de onderdelenleverancier (waarvan het automerk de onderdelen inkoopt). Immers, als de fabrikant er zijn logo durft opzetten en dus ook zijn goede naam ermee wil verbinden, dan kan het niet anders dat dat het een goed onderdeel is en een waar de fabrikant ook zelf in gelooft.

                    Als er iets misloopt met de oliefilter met het logo van het automerk op dan zullen de meeste klanten ook meteen het automerk aanwijzen als de schuldige. Zij hebben het immers verkocht als goed zijnde en de klant zal er waarschijnlijk ook geen oren naar hebben dat productiefouten altijd kunnen voorvallen bij een onderdelenleverancier. Om dit te voorkomen kan je als fabrikant een extra inspectiebeurt inplannen alvorens het onderdeel het logo van het merk mag dragen. In 99,99% van de gevallen zal deze controle geen gebreken aan het licht brengen, maar ze moet wel uitgevoerd worden en zorgt dus uiteindelijk mee voor de hogere prijs. Onderdelen kunnen dan nog wel volgens dezelfde specificaties gemaakt zijn, de goedkeuringsdrempel kan bij de fabrikant nog net iets hoger liggen (maar dat is daarom ook niet noodzakelijk zo!).

                    OEM onderdelen kunnen een heel pak meer kosten dan OE onderdelen en de prijsstijging is zeer vaak (meestal) niet volledig te verantwoorden. Maar er zijn wel mensen die hier belang aan hechten, al dan niet uit onwetendheid, dus het is logisch dat automerken ze op de markt brengen en houden. Het blijven tenslotte ondernemingen en geen liefdadigheidsinstellingen.

                    Comment


                    • ik ga altijd naar een merkengarage, moet nooit teveel betalen en word niet afgezeken
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Allé, da's goed, want dacht al dat ik de enige was die content was over zijn garage

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          Stel je voor dat een onafhankelijk garagist hier, moedwillig of niet, een serieuze steek liet vallen.
                          Moeten we dan concluderen dat alle onafhankelijke garagisten niet deugen?
                          Als ik u goed begrijp, wil je dit toch niet.

                          Maar zoiets kan wel gebeuren als je slechts met 1 wagen naar slechts 1 filiaal van een 'groep' gaat.
                          De kans op ongelukken of misverstanden is zo wel erg groot.

                          Hier kan je ook niet spreken van een onderzoek, wel van een steekproef(je).
                          Na een steekproef trek je best geen conclusies.
                          Het kan wel uitwijzen dat een diepgaand onderzoek nodig of wenselijk is.
                          Heb je wel gelijk in. Anderzijds staan hier op het forum en meer bepaald in dit topic genoeg ervaringen die uitwijzen dat een grote merkgarage geen garantie is op betere service.

                          Dat er mensen zijn die wel tevreden zijn van merkgarages is logisch, er zijn wel degelijk goede en zeer goede merkgarages en misschien wel heel veel. Er zijn echter ook zeer veel mensen die niks van auto's kennen en die zelfs nooit zullen beseffen dat er zaken aangerekend worden die niet uitgevoerd zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik ga altijd naar een merkengarage, moet nooit teveel betalen en word niet afgezeken
                            Idem hier, service gaat veel verder dan mijn vorige onafhankelijke garage.

                            Comment


                            • Ik ga nooit naar een merkengarage....
                              Ga ik naar buga die rekenen 15x zoveel aan voor een onderdeel van 20 euro.

                              Ook mijn prijzen zijn lager dan die van de meeste garages.


                              Festraets ? Ik lever beter werk.

                              Opel waar die origineel verkocht werd. Weten niet wat ze moeten aanvangen.

                              Chevrolet " wij doen enkel de nieuwe camaro, niet de oudere "


                              Dan maar de lokale garage...ik maak een afspraak. Zeg wat er moet gebeuren. Ik lever het materiaal aan. ( splinternieuw waardoor ze niet terug materiaal moeten heropfrissen )

                              Auto word savonds op de parking gezet met al het nodige materiaal en een papier wat er allemaal moet gebeuren. ( Afvinklijstje). Enkele dagen later telefoontje dat het in orde is.

                              Comment


                              • Een gewoon simpel onderhoud kan iedereen doen. En bij een garagist die alle merken doet zal dat waarschijnlijk goedkoper zijn dan bij een dealer en even goed gedaan zijn.

                                Het is pas als er dingen kapot gaan die specifiek merk- of modelgebonden zijn dat ge misschien beter bij een dealer (of merkspecialist) gaat, die die herstelling al misschien 10-tallen keren heeft moeten doen.

                                Vergeet ook niet dat moderne auto's software updates moeten krijgen met een computer die merkgebonden is. Een universele uitlezer gaat dat niet kunnen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                  Een gewoon simpel onderhoud kan iedereen doen. En bij een garagist die alle merken doet zal dat waarschijnlijk goedkoper zijn dan bij een dealer en even goed gedaan zijn.

                                  Het is pas als er dingen kapot gaan die specifiek merk- of modelgebonden zijn dat ge misschien beter bij een dealer (of merkspecialist) gaat, die die herstelling al misschien 10-tallen keren heeft moeten doen.

                                  Vergeet ook niet dat moderne auto's software updates moeten krijgen met een computer die merkgebonden is. Een universele uitlezer gaat dat niet kunnen.
                                  Correctie. Vanaf 2009 (EURO5) kan iedereen (ook jij) software-updates aan je wagen uitvoeren.
                                  Je moet echter over de correcte PassThru-kop beschikken (er zijn er verschillende op de markt), de nodige kennis hebben, er voor betalen en met de OEM-software kunnen werken.

                                  Zeg dus niet dat een onafhankelijke garage niet hetzelfde KAN als een erkend hersteller, want dat is niet waar. Alle middelen en informatie zijn voor iedereen toegankelijk.
                                  Is dit altijd het geval ? Dat heb ik ook niet gezegd ...

                                  Comment


                                  • Hangt volgens mij, naast het feit of het al dan niet een merkgarage is, toch vooral af van de instelling van de garagist zelf.
                                    Ik ging met mijn Opel altijd bij een officieel Service Center (Berckmans in Denderwindeke). Zeer tevreden van de service en kwaliteit van het uitgevoerde werk daar, maar werkt enkel met onderdelen die hij via Opel bestelt dus redelijk prijzig.
                                    Nu ga ik zowel met de Opel als met de Skoda bij een officiële Ford-garage, wel een kleine die aan alle merken werkt. Die mannen hebben toch een andere instelling: onlangs nieuwe remschijven laten plaatsen voor ongeveer de helft van de prijs dan ik er bij Opel voor betaalde. Alternator kapot, dan stelde hij voor om hem te laten reviseren omdat de aftermarket exemplaren volgens hem kwalitatief niet goed genoeg zijn. Zeer content daar, dus, en nooit het gevoel dat ik te veel betaal. Jammer dat ik als bedrijfswagen geen Ford mag kiezen, anders had ik hem zeker daar besteld. Garage is De Doncker in Denderhoutem, trouwens.

                                    Comment


                                    • Begin deze maand mijn Doblo binnen gedaan voor groot onderhoud. Gisteren zat de factuur in de bus.

                                      - olie en oliefilter vervangen
                                      - pollenfilter
                                      - brandstoffilter
                                      - wat kleinigheden
                                      - testrit omdat ik dacht dat thermostaat niet meer goed was, is niet het geval dus nog ok.
                                      - lossnijden buitenste mantel uitlaat (begon te roesten, uitlaat echter nog ok dus enkel proper zetten)
                                      - kuisen stekkers ABS (kreeg soms ABS defect-melding als ik in een put reed)
                                      - afregelen voorste lichten
                                      - werk
                                      - BTW

                                      242,xx euro. Officiële dealer trouwens, waar ik hem gekocht heb en al 150000 km laat onderhouden. Dat lijkt me zelfs heel goedkoop als ik hier wat rondlees...

                                      Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om elders te gaan dus... 1 keer gedaan, toen mijn garage in verlof was, en ik een zeer alarmerende fluittoon hoorde (dat dacht ik toch). Door een ander servicepunt van Fiat zowel nutteloos alternator als multiriem laten veranderen zonder resultaat. Ging hij een beetje trial en error een nieuwe turbo steken. Auto er weggehaald en een week later bij mijn garage binnengedaan. Het was een loszittend darmpje en 20 euro later was alles verholpen.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Onderhoud 60.000km (longlife) + versnellingsbak olie bij merkgarage -> €970
                                        Nog maar eens gezien dat de standaard werktijden die audi voorziet/aanrekend voor die werken véél te ruim berekend is.
                                        (volgens dashcam (alleen actief als contact op staat)) Auto is om 11:45 binnengereden, om 14:57 stond hij terug op de parking na een testrit(je) met de muziek volle bak.
                                        Rekening houdend met het feit dat ze pauze hebben tussen 12 en 1 is er dus iets van een 2 uur effectief aan gewerkt ... denk dat iets van een 400 euro werkuren was.

                                        Best pittig
                                        Last edited by viperman; 22/09/2015, 15:34.
                                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

                                        Comment


                                        • Zelfs zonder pauze pittig gerekend

                                          Comment

                                          Working...
                                          X