Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • edit

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Begin deze maand mijn Doblo binnen gedaan voor groot onderhoud. Gisteren zat de factuur in de bus.

      - olie en oliefilter vervangen
      - pollenfilter
      - brandstoffilter
      - wat kleinigheden
      - testrit omdat ik dacht dat thermostaat niet meer goed was, is niet het geval dus nog ok.
      - lossnijden buitenste mantel uitlaat (begon te roesten, uitlaat echter nog ok dus enkel proper zetten)
      - kuisen stekkers ABS (kreeg soms ABS defect-melding als ik in een put reed)
      - afregelen voorste lichten
      - werk
      - BTW

      242,xx euro. Officiële dealer trouwens, waar ik hem gekocht heb en al 150000 km laat onderhouden. Dat lijkt me zelfs heel goedkoop als ik hier wat rondlees...

      Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om elders te gaan dus... 1 keer gedaan, toen mijn garage in verlof was, en ik een zeer alarmerende fluittoon hoorde (dat dacht ik toch). Door een ander servicepunt van Fiat zowel nutteloos alternator als multiriem laten veranderen zonder resultaat. Ging hij een beetje trial en error een nieuwe turbo steken. Auto er weggehaald en een week later bij mijn garage binnengedaan. Het was een loszittend darmpje en 20 euro later was alles verholpen.
      +1

      Zeer goedkoop onderhoud. Als je daar tevreden bent, blijf je daar gaan. Zorgt ook voor een vertrouwensband met uw garagist.
      Zou mij beter ook een Fiat kopen. Heerlijk goedkoop onderhoud... Bij de mijne is dat zowat het 4 dubbele ...

      Comment


      • Onderhoud van Logan bij merkgarage.
        Oliewissel / oliefilter / koelvloeistof / ruitenproduct / pollenfilter / ontstoffen remmen / luchtfilter / vervangen raamrubber (bedankt meneer ik koop uw auto, die bijna dagelijks een kaartje tussen deze rubber komt steken) / vervangwagen.

        Totaal 150euro en auto nog gewassen teruggekregen ook. Ik kan dit allemaal zelf ook, maar voor dat bedrag steek ik er mijn tijd niet in.
        Last edited by ; 23/09/2015, 02:26.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          Onderhoud 60.000km (longlife) + versnellingsbak olie bij merkgarage -> €970
          Nog maar eens gezien dat de standaard werktijden die audi voorziet/aanrekend voor die werken véél te ruim berekend is.
          (volgens dashcam (alleen actief als contact op staat)) Auto is om 11:45 binnengereden, om 14:57 stond hij terug op de parking na een testrit(je) met de muziek volle bak.
          Rekening houdend met het feit dat ze pauze hebben tussen 12 en 1 is er dus iets van een 2 uur effectief aan gewerkt ... denk dat iets van een 400 euro werkuren was.

          Best pittig
          Lol, zou ik toch eens op aanspreken, al is het maar te zien hoe ze reageren.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
            Onderhoud van Logan bij merkgarage.
            Oliewissel / oliefilter / koelvloeistof / ruitenproduct / pollenfilter / ontstoffen remmen / luchtfilter / vervangen raamrubber (bedankt meneer ik koop uw auto, die bijna dagelijks een kaartje tussen deze rubber komt steken) / vervangwagen.

            Totaal 150euro en auto nog gewassen teruggekregen ook. Ik kan dit allemaal zelf ook, maar voor dat bedrag steek ik er mijn tijd niet in.

            Dat is zeer goedkoop. Anderzijds hoeft dit niet te verbazen he, Dacia is een budgetmerk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Dat is zeer goedkoop. Anderzijds hoeft dit niet te verbazen he, Dacia is een budgetmerk.
              Vraag me af hoeveel van die wisselstukken / vloeistoffen ze ook bij Renault gebruiken, met gewoon een andere naam op.
              Hoe dan ook, zeer straffe prijs, vervangwagen kost mij zelf al €42 per dag. Dan zou er maar €100 overblijven voor de rest, kom ik ver enkel mee voor de olie denk ik

              Comment


              • Net eens gekeken. Mijn garage rekent voor DPF-motorolie 11 euro/liter + BTW.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Vraag me af hoeveel van die wisselstukken / vloeistoffen ze ook bij Renault gebruiken, met gewoon een andere naam op.
                  Hoe dan ook, zeer straffe prijs, vervangwagen kost mij zelf al €42 per dag. Dan zou er maar €100 overblijven voor de rest, kom ik ver enkel mee voor de olie denk ik
                  15 euro voor een vervangwagen bij mijn onafhankelijke Volvo specialist, het is wel een oude v70 die je meekrijgt of een aygo. Ik ben tevreden van de officiële dealer, maar je betaald natuurlijk wat je ziet. Mooie balie, mooie vervangwagen, 1 jaar Volvo assistance, ...

                  Hoe soberder de omgeving zoveel te minder je daarvoor moet bijleggen op je onderhoud.

                  Ik betaal mijn onderdelen en werkuren zo goed als even duur bij de onafhankelijke specialist als bij de dealer, maar die extra's zijn er niet bij en dat maakt het verschil.

                  Ik denk dat de extra's bij Renault ook daar zullen zitten tegenover dacia en niet zozeer in de marge op de onderdelen
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Zeker, volg ik je volledig in.
                    Toen ik met mijn E46 op onderhoud ging bij een onafhankelijke BMW specialist, zat ik in ongeveer dezelfde situatie als jou.
                    Ik moet echter een gelijkwaardige wagen zoals mijn V70 meekrijgen, een Aygo lukt niet voor mijn gerief van het werk.
                    En ik zit ook nog met garantie, wat er ook voor zorgt dat ik bij de dealer ga. Tenslotte ben ik er voorlopig ook zeer tevreden van, wat er voor zorgt dat ik daar bij blijf gaan.
                    Mijn ontvangen offerte voor de volgende onderhoudsbeurt (150k km) zou op een €250 komen bij de dealer.

                    Comment


                    • Onderhoud op 50.000 km voor een F31 BMW320D Touring bij BMW Brussels in Evere @ 396,36 EUR (btw incl). Hierover hebben ze:

                      Service Liquide Frein: 60,52 EUR
                      Service Huile Moteur: 156,84 EUR (Filter + motorolie SAE 0W-30 @ 116,60 EUR - precies vloeibaar goud)
                      Service Controle Véhicule: 36,00 EUR
                      Service Microfiltre: 70,96 EUR

                      Deze prijzen zonder btw... Toch niet goedkoop me dunkt...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                        Onderhoud op 50.000 km voor een F31 BMW320D Touring bij BMW Brussels in Evere @ 396,36 EUR (btw incl). Hierover hebben ze:

                        Service Liquide Frein: 60,52 EUR
                        Service Huile Moteur: 156,84 EUR (Filter + motorolie SAE 0W-30 @ 116,60 EUR - precies vloeibaar goud)
                        Service Controle Véhicule: 36,00 EUR
                        Service Microfiltre: 70,96 EUR

                        Deze prijzen zonder btw... Toch niet goedkoop me dunkt...
                        Het kan erger, als dat een troost is:
                        Onderhoud 53000km op F11 525d, 635,67 EUR btw incl.
                        Zaten wel wat meer filters bij, geen remvloeistof.
                        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                        2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                        1999 Volvo V70 classic 2.5d
                        1967 Volvo 123 GT

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                          Het kan erger, als dat een troost is:
                          Onderhoud 53000km op F11 525d, 635,67 EUR btw incl.
                          Zaten wel wat meer filters bij, geen remvloeistof.
                          Zo erg vind ik dat niet. Lijkt met normaal bij BMW *kuch*
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            Vraag me af hoeveel van die wisselstukken / vloeistoffen ze ook bij Renault gebruiken, met gewoon een andere naam op.
                            Hoe dan ook, zeer straffe prijs, vervangwagen kost mij zelf al €42 per dag. Dan zou er maar €100 overblijven voor de rest, kom ik ver enkel mee voor de olie denk ik
                            Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat de raamrubber onder garantie was en dat ik daar altijd een gratis vervangwagen krijg, omdat er van onze familie daar veel klant zijn met renaults/dacia's

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Net eens gekeken. Mijn garage rekent voor DPF-motorolie 11 euro/liter + BTW.
                              Valt goed mee hé.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                Het kan erger, als dat een troost is:
                                Onderhoud 53000km op F11 525d, 635,67 EUR btw incl.
                                Zaten wel wat meer filters bij, geen remvloeistof.
                                zou voor mijn volgende wagen ook wel eens een knappe bmw willen, maar als je deze onderhoudsprijzen ziet, pfff. En dan spreken we nog niet over herstellingen.

                                Bij ons in de familie doet mijn broer het onderhoud en herstellingen voor onze wagens. Hoeven enkel de onderdelen en olie te betalen (aan garageprijzen). Scheelt toch serieus in de kosten. Keuze is dan wel beperkt uit skoda en vw :-) in principe onderhoud aan andere merken gaat wel, maar herstellingen en fouten opzoeken is een stuk ambetanter.

                                Comment


                                • Onderhoud van een BMW kan net zo goed bij een onafhankelijke BMW specialist of een Midas of zo gebeuren , je bent dus niet gebonden aan de dure dealer.

                                  Comment


                                  • Groot onderhoud bij Midas is nog steeds 450 voor een 3 reeks. En met alle respect maar dan betaal ik liever iets meer bij BMW hoewel het overal prutsers kunnen zijn
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      Zo erg vind ik dat niet. Lijkt met normaal bij BMW *kuch*
                                      Laat je ons weten hoe "normaal" ze zijn bij Porsche?

                                      Comment


                                      • Ik doe het onderhoud zelf, Audi A4 20TDI.

                                        Groot onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof ... totale kostprijs = € 85.

                                        Klein onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 en oliefilter ... totale kostprijs = net geen € 28.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                          Ik doe het onderhoud zelf, Audi A4 20TDI.

                                          Groot onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof ... totale kostprijs = € 85.

                                          Klein onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 en oliefilter ... totale kostprijs = net geen € 28.
                                          Waar kun je zo goedkoop olie vinden? Ge zijt al zeker 30 euro kwijt voor 5L, of koopt ge per 60L?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X