edit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBegin deze maand mijn Doblo binnen gedaan voor groot onderhoud. Gisteren zat de factuur in de bus.
- olie en oliefilter vervangen
- pollenfilter
- brandstoffilter
- wat kleinigheden
- testrit omdat ik dacht dat thermostaat niet meer goed was, is niet het geval dus nog ok.
- lossnijden buitenste mantel uitlaat (begon te roesten, uitlaat echter nog ok dus enkel proper zetten)
- kuisen stekkers ABS (kreeg soms ABS defect-melding als ik in een put reed)
- afregelen voorste lichten
- werk
- BTW
242,xx euro. Officiële dealer trouwens, waar ik hem gekocht heb en al 150000 km laat onderhouden. Dat lijkt me zelfs heel goedkoop als ik hier wat rondlees...
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om elders te gaan dus... 1 keer gedaan, toen mijn garage in verlof was, en ik een zeer alarmerende fluittoon hoorde (dat dacht ik toch). Door een ander servicepunt van Fiat zowel nutteloos alternator als multiriem laten veranderen zonder resultaat. Ging hij een beetje trial en error een nieuwe turbo steken. Auto er weggehaald en een week later bij mijn garage binnengedaan. Het was een loszittend darmpje en 20 euro later was alles verholpen.
Zeer goedkoop onderhoud. Als je daar tevreden bent, blijf je daar gaan. Zorgt ook voor een vertrouwensband met uw garagist.
Zou mij beter ook een Fiat kopen. Heerlijk goedkoop onderhoud... Bij de mijne is dat zowat het 4 dubbele ...
Comment
-
Onderhoud van Logan bij merkgarage.
Oliewissel / oliefilter / koelvloeistof / ruitenproduct / pollenfilter / ontstoffen remmen / luchtfilter / vervangen raamrubber (bedankt meneer ik koop uw auto, die bijna dagelijks een kaartje tussen deze rubber komt steken) / vervangwagen.
Totaal 150euro en auto nog gewassen teruggekregen ook. Ik kan dit allemaal zelf ook, maar voor dat bedrag steek ik er mijn tijd niet in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenOnderhoud 60.000km (longlife) + versnellingsbak olie bij merkgarage -> €970
Nog maar eens gezien dat de standaard werktijden die audi voorziet/aanrekend voor die werken véél te ruim berekend is.
(volgens dashcam (alleen actief als contact op staat)) Auto is om 11:45 binnengereden, om 14:57 stond hij terug op de parking na een testrit(je) met de muziek volle bak.
Rekening houdend met het feit dat ze pauze hebben tussen 12 en 1 is er dus iets van een 2 uur effectief aan gewerkt ... denk dat iets van een 400 euro werkuren was.
Best pittig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenOnderhoud van Logan bij merkgarage.
Oliewissel / oliefilter / koelvloeistof / ruitenproduct / pollenfilter / ontstoffen remmen / luchtfilter / vervangen raamrubber (bedankt meneer ik koop uw auto, die bijna dagelijks een kaartje tussen deze rubber komt steken) / vervangwagen.
Totaal 150euro en auto nog gewassen teruggekregen ook. Ik kan dit allemaal zelf ook, maar voor dat bedrag steek ik er mijn tijd niet in.
Dat is zeer goedkoop. Anderzijds hoeft dit niet te verbazen he, Dacia is een budgetmerk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDat is zeer goedkoop. Anderzijds hoeft dit niet te verbazen he, Dacia is een budgetmerk.
Hoe dan ook, zeer straffe prijs, vervangwagen kost mij zelf al €42 per dag. Dan zou er maar €100 overblijven voor de rest, kom ik ver enkel mee voor de olie denk ik
Comment
-
Net eens gekeken. Mijn garage rekent voor DPF-motorolie 11 euro/liter + BTW.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenVraag me af hoeveel van die wisselstukken / vloeistoffen ze ook bij Renault gebruiken, met gewoon een andere naam op.
Hoe dan ook, zeer straffe prijs, vervangwagen kost mij zelf al €42 per dag. Dan zou er maar €100 overblijven voor de rest, kom ik ver enkel mee voor de olie denk ik
Hoe soberder de omgeving zoveel te minder je daarvoor moet bijleggen op je onderhoud.
Ik betaal mijn onderdelen en werkuren zo goed als even duur bij de onafhankelijke specialist als bij de dealer, maar die extra's zijn er niet bij en dat maakt het verschil.
Ik denk dat de extra's bij Renault ook daar zullen zitten tegenover dacia en niet zozeer in de marge op de onderdelen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Zeker, volg ik je volledig in.
Toen ik met mijn E46 op onderhoud ging bij een onafhankelijke BMW specialist, zat ik in ongeveer dezelfde situatie als jou.
Ik moet echter een gelijkwaardige wagen zoals mijn V70 meekrijgen, een Aygo lukt niet voor mijn gerief van het werk.
En ik zit ook nog met garantie, wat er ook voor zorgt dat ik bij de dealer ga. Tenslotte ben ik er voorlopig ook zeer tevreden van, wat er voor zorgt dat ik daar bij blijf gaan.
Mijn ontvangen offerte voor de volgende onderhoudsbeurt (150k km) zou op een €250 komen bij de dealer.
Comment
-
Onderhoud op 50.000 km voor een F31 BMW320D Touring bij BMW Brussels in Evere @ 396,36 EUR (btw incl). Hierover hebben ze:
Service Liquide Frein: 60,52 EUR
Service Huile Moteur: 156,84 EUR (Filter + motorolie SAE 0W-30 @ 116,60 EUR - precies vloeibaar goud)
Service Controle Véhicule: 36,00 EUR
Service Microfiltre: 70,96 EUR
Deze prijzen zonder btw... Toch niet goedkoop me dunkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk BerichtenOnderhoud op 50.000 km voor een F31 BMW320D Touring bij BMW Brussels in Evere @ 396,36 EUR (btw incl). Hierover hebben ze:
Service Liquide Frein: 60,52 EUR
Service Huile Moteur: 156,84 EUR (Filter + motorolie SAE 0W-30 @ 116,60 EUR - precies vloeibaar goud)
Service Controle Véhicule: 36,00 EUR
Service Microfiltre: 70,96 EUR
Deze prijzen zonder btw... Toch niet goedkoop me dunkt...
Onderhoud 53000km op F11 525d, 635,67 EUR btw incl.
Zaten wel wat meer filters bij, geen remvloeistof.2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk BerichtenHet kan erger, als dat een troost is:
Onderhoud 53000km op F11 525d, 635,67 EUR btw incl.
Zaten wel wat meer filters bij, geen remvloeistof.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenVraag me af hoeveel van die wisselstukken / vloeistoffen ze ook bij Renault gebruiken, met gewoon een andere naam op.
Hoe dan ook, zeer straffe prijs, vervangwagen kost mij zelf al €42 per dag. Dan zou er maar €100 overblijven voor de rest, kom ik ver enkel mee voor de olie denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNet eens gekeken. Mijn garage rekent voor DPF-motorolie 11 euro/liter + BTW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk BerichtenHet kan erger, als dat een troost is:
Onderhoud 53000km op F11 525d, 635,67 EUR btw incl.
Zaten wel wat meer filters bij, geen remvloeistof.
Bij ons in de familie doet mijn broer het onderhoud en herstellingen voor onze wagens. Hoeven enkel de onderdelen en olie te betalen (aan garageprijzen). Scheelt toch serieus in de kosten. Keuze is dan wel beperkt uit skoda en vw :-) in principe onderhoud aan andere merken gaat wel, maar herstellingen en fouten opzoeken is een stuk ambetanter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenZo erg vind ik dat niet. Lijkt met normaal bij BMW *kuch*
Comment
-
Ik doe het onderhoud zelf, Audi A4 20TDI.
Groot onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof ... totale kostprijs = € 85.
Klein onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 en oliefilter ... totale kostprijs = net geen € 28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenIk doe het onderhoud zelf, Audi A4 20TDI.
Groot onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof ... totale kostprijs = € 85.
Klein onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 en oliefilter ... totale kostprijs = net geen € 28.
Comment
Comment