Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb in het voorjaar van 2014 een voorraadje aangekocht in Duitsland: 4 x 5 liter voor €85 ... €4.25 per liter, €21.25 per 5 liter.

Momenteel kost ze bij die handelaar €28.40 per 5 liter ... bij de Belgische Audi-dealer ligt de prijs ergens rond €26 (!!) per liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Ik doe het onderhoud zelf, Audi A4 20TDI.

Groot onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof ... totale kostprijs = € 85.

Klein onderhoud: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 en oliefilter ... totale kostprijs = net geen € 28.
      Waar koop je de filters? Die zijn wel heel erg goedkoop nee?
      Oliefilter is al snel 10€, Luchtfilter 20€, Brandstoffilter 50€ en interieurfilter 20€ (gemiddeld op mister-auto).

Comment

• Eén van de vrienden werkt in een auto-onderdelen shop, dan krijg je een puike korting.

Werk uitsluitend met MANN filters, die zitten er ook in eerste montage in.

Comment

Eén van de vrienden werkt in een auto-onderdelen shop, dan krijg je een puike korting.

Werk uitsluitend met MANN filters, die zitten er ook in eerste montage in.
          Nice. Bij mijn lokale autohandel krijg ik 25% korting maar dan nog is het duurder dan mister-auto.

Comment

• Ben voor jou eventjes in mijn archieven gedoken.

Zit aan 50% korting op alle filters: oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof kosten me samen €63.74 ... tel daar €21.25 voor de olie bij en ik kom op €84.99 voor mijn groot onderhoud.

Klein onderhoud: €6.29 (oliefilter) en €21.25 (olie), dat geeft samen €27.54.

Comment

Ben voor jou eventjes in mijn archieven gedoken.

Zit aan 50% korting op alle filters: oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter met actief koolstof kosten me samen €63.74 ... tel daar €21.25 voor de olie bij en ik kom op €84.99 voor mijn groot onderhoud.

Klein onderhoud: €6.29 (oliefilter) en €21.25 (olie), dat geeft samen €27.54.
              Nice. Geen zin om tussenpersoon te spelen? :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Laat je ons weten hoe "normaal" ze zijn bij Porsche?
                Will do..

Als ik ze op hun woord mag geloven zou het minder zijn dan BMW. Ik ben benieuwd.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P3ImuS Bekijk Berichten
                  Nice. Geen zin om tussenpersoon te spelen? :-)
                  Nee, want dan ga je even veel betalen dan bij Mr. Auto ...

Comment

• Onderhoud polo 6n
                    Olie €8
                    Filter €3,5

Bougies €40 (LPG)
                    Luchtfilter €10
                    Interieur filter €7
                    Remblokken €20
                    Polo 6n 1.4

Comment

• Er bestaat ook echt wel dure goede olie voor de consument. 30€ voor 5liter vind je niet in de winkel
                      Ik zelf rijdt met Valvoline Synpower
                      Via mijn garagist krijg ik die voor bijna letterlijk een appel en een ei. Als ik er zelf 6 liter van moest kopen was ik een pak geld kwijt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        30€ voor 5liter vind je niet in de winkel
                        Tuurlijk niet, daarom dat ik €21.25 betaalde ... moest ik dan verder zoeken om > €30/5l te mogen betalen ?

Comment

• Brandstoffilter vervangen gisterenavond (de oude was 5j oud en had er 150k opzitten, goed bezig Ford...)

54€ - merk Bosch

Verschil met Mister-Auto was te klein dus gewoon gaan halen bij lokale autoparts (met "garagistenkorting").
                          Ik merk eigenlijk dat de prijzen altijd maar enkele % schelen met Mister-Auto.
                          Olie ga ik online bestellen maar filters ga ik gewoon halen hier in het dorp.
                          Halen, betalen, monteren, blij

Comment

• Injector vervangen door dealer bij een C3, €118.

Comment

• eerste klein onderhoud 30.000 km bmw X3 1.8 diesel : 260 euro... viel me hééél goed mee !

Comment

• Niet cheap, maar kan inderdaad veel erger!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                  eerste klein onderhoud 30.000 km bmw X3 1.8 diesel : 260 euro... viel me hééél goed mee !
                                  wat had je verwacht dan voor waarschijnlijk enkel olie en 2 filterkes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                    wat had je verwacht dan voor waarschijnlijk enkel olie en 2 filterkes?
                                    Bij bmw? het dubbele...
                                    Ik was al heel wat meer kwijt voor wat olie en 2 filterkes bij volvo.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Voila se, daarnet de V70 gaan halen van onderhoud bij Charels Lokeren, alweer mooie en correcte service.
                                      Factuurtje is ook mooi
                                      - Totale onderhoudsbeurt bij 150.000 km / jaarlijks, functiecontrole en testrit: €98,31
                                      - Motorolie: €142,06
                                      - Oliefilter: €16,54
                                      - Multifilter: €54,08
                                      - Pakking: €1,58
                                      - Koelvloeistof: €1,60

Mooie €320 dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Voila se, daarnet de V70 gaan halen van onderhoud bij Charels Lokeren, alweer mooie en correcte service.
                                        Factuurtje is ook mooi
                                        - Totale onderhoudsbeurt bij 150.000 km / jaarlijks, functiecontrole en testrit: €98,31
                                        - Motorolie: €142,06
                                        - Oliefilter: €16,54
                                        - Multifilter: €54,08
                                        - Pakking: €1,58
                                        - Koelvloeistof: €1,60

Mooie €320 dus
                                        klein onderhoud?
                                        waar teken ik hiervoor :p ?
                                        Ik heb nu 56K km's na 3 jaar.
                                        volvo rekent dus jaarlijks ofwel 30k km per onderhoud.
                                        Nu heb ik vorig jaar reeds het onderhoud van 60K laten doen.
                                        Als die nu binnensteek gaan ze dan een onderhoud van 90K doen(+ eventueel al zaken vervangen die pas op 90K moeten) of kan ik gewoon een tussentijdje olieverversing laten doen(klein onderhoudje zonder vervangingen?)
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                          klein onderhoud?
                                          waar teken ik hiervoor :p ?
                                          Ik heb nu 56K km's na 3 jaar.
                                          volvo rekent dus jaarlijks ofwel 30k km per onderhoud.
                                          Nu heb ik vorig jaar reeds het onderhoud van 60K laten doen.
                                          Als die nu binnensteek gaan ze dan een onderhoud van 90K doen(+ eventueel al zaken vervangen die pas op 90K moeten) of kan ik gewoon een tussentijdje olieverversing laten doen(klein onderhoudje zonder vervangingen?)
                                          Geen idee of dat een klein of groot is. Vermoed een klein aangezien er niet zoveel gedaan is?
                                          Ik denk dat ze in uw geval wel gewoon een klein onderhoud zullen doen? Zou zot zijn om op die km-stand dat van 90k al te doen.
                                          Vraag me zelf feitelijk wat af hoe Volvo dat 'uitrekent'. Aangezien dit mijn eerste 'echte' onderhoud is bij hen, moet ik afwachten wat ze volgend jaar gaan doen.
                                          Nu ja, ik doe gemiddeld 25k - 30k per jaar, dus komt ongeveer altijd uit met een jaarlijks onderhoud.

Comment

Working...
                                          X