Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In mijn herstelling zat er ook een proefrit bij, maar bij een gewoon onderhoud is er nooit een proefrit voorzien.

Comment

• Bij mij wordt de proefrit nooit aangerekend.
      De baas (is ook de hoofd mekanieker) rijdt meestal met plezier eens met mijn wagen.

Comment

• Proefrit wordt bij elk onderhoud verplicht door de elke constructeur waar ik al voor gewerkt heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Waarom doen ze bij de keuring dan geen testrit?

Daarenboven vraag ik me af in welke mate de garage bij mijn onderhoud ook een technische controle doet naast de olieverversing en filtervervanging. Ik heb 1 keer een checlist meegekregen, maar nadien niet meer.
          visuele technische controle is er altijd bij. testrit valt onder audiovisuele controle, zeg maar. wagens die slecht trekken haal je er zo ook uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Tja als ze dat niet zien op de brug... Je spreekt over een oude ketel, daar mankeert altijd wel iets aan. Op de keuring doen ze geen testritten, maar een gebroken veer halen ze er zo uit.

Er is veel wat er op de keuring niet uitgehaald wordt. Keuring gebeurd volgens een minimale standaard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
              320 euro vind ik persoonlijk ook veel voor een klein (?) onderhoud.

Ik moet morgen met mijn Astra ook op onderhoud (150.000) bij de officiële dealer.
              Dan ben ik eens benieuwd wat ik moet betalen
              Vandaag dus klein onderhoud laten uitvoeren bij officiële dealer

Jaarlijks onderhoud 84.6 euro
              Olie 5W30 54.59 euro voor 5.4L
              oliefilter 16.70 euro
              oliekering 5.25 euro
              reinigingsmiddel 1.35 euro

korting MyOpel 16.53 euro
              koring jaarlijks onderhoud 4.13 euro

171.62 euro dus
              Last edited by prins207; 08/01/2016, 19:46.
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Vorige week de Kangoo nog binnengedaan...

Naar de garage gereden en de baas heeft me met mijn auto terug thuis gebracht. Dan is die daarmee terug gereden. Later, 's avonds, heeft hij de wagen teruggebracht en was er een tweede wagen bij die de baas oppikte om terug naar de garage te brengen. Op de factuur wordt daar nooit iets voor aangerekend en ik vind het wreed gemakkelijk.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Groot onderhoud laten uitvoeren voor seat ibiza + winterbanden plaatsen
                  Werkuren: 144
                  motorolie 5w-30 4,2 liter: 40
                  oliefilter: 11,7
                  ruitensproeiervloeistof: 3,3
                  luchtfilter: 23,7
                  brandstoffilter: 42,2
                  forte advanced fuel conditioner: 15,3
                  interieurfilter: 19,8
                  remblokset: 58,5
                  remschrijf (2): 116,8
                  klein materieel 1,95

totaal 477 + btw => 577 €

Mijn idee is dat ze serieus hebben doorgerekend!... Of ben ik daar verkeerd in?

Comment

• met schijven en blokken bij valt toch mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Redtab Bekijk Berichten
                      Groot onderhoud laten uitvoeren voor seat ibiza + winterbanden plaatsen
                      Werkuren: 144
                      motorolie 5w-30 4,2 liter: 40
                      oliefilter: 11,7
                      ruitensproeiervloeistof: 3,3
                      luchtfilter: 23,7
                      brandstoffilter: 42,2
                      forte advanced fuel conditioner: 15,3
                      interieurfilter: 19,8
                      remblokset: 58,5
                      remschrijf (2): 116,8
                      klein materieel 1,95

totaal 477 + btw => 577 €

Mijn idee is dat ze serieus hebben doorgerekend!... Of ben ik daar verkeerd in?
                      Mijnen 6L ecomotive was voor eeb groot onderhoud 150EUR, maar zonder de remmen te vervangen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Eigenlijk wel grappig.betalen om uw benzine op te rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Comment

• Remblokjes vervangen BMW 320d 1ste maal pas op 88000 km 532 euro, alleen de blokjes en de sensors. Vond ik toch veel dacht eerst dat ze ook de schijven hadden gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                            Remblokjes vervangen BMW 320d 1ste maal pas op 88000 km 532 euro, alleen de blokjes en de sensors. Vond ik toch veel dacht eerst dat ze ook de schijven hadden gedaan.

Voorste én achterste blokken? Zelfs als het zo is dan nog is dat gewoonweg geschift veel. Wij hebben hier onlangs de voorste schijven en blokken met sensors van een 520d vervangen met Bosch onderdelen voor iets van een €170 (zelf het werk gedaan).

Comment

• Ik heb in 2013 toen ik nog met men e90 reed 320 euro betaald voor voorste remblokken en gewoon standaard uitlezing. Het was trouwens maar een 320d, dat was de laatste keer dat ze mij bij centrauto hebben gezien. Prijs van Dak is dus geen uitzondering bij dat merk.

Comment

• Op de C4 140 euro voor remblokken voor- en achteraan.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Remblokjes vervangen BMW 320d 1ste maal pas op 88000 km 532 euro, alleen de blokjes en de sensors. Vond ik toch veel dacht eerst dat ze ook de schijven hadden gedaan.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  Ik heb in 2013 toen ik nog met men e90 reed 320 euro betaald voor voorste remblokken en gewoon standaard uitlezing. Het was trouwens maar een 320d, dat was de laatste keer dat ze mij bij centrauto hebben gezien. Prijs van Dak is dus geen uitzondering bij dat merk.
                                  Lol, en dan vinden sommigen €320 voor een onderhoud veel

Comment

Troost u, Mercedes B180, groot onderhoud + schijven en blokken -> 1000EUR (bizar dat het een rond bedrag is...)

Comment

• Te zot voor woorden ,...
                                      Ze kunnen hun dat permitteren door al dat leasings

Comment

• Dus iedereen vindt dat zot veel. Ik dacht al dat iedereen hier ging zeggen da's normaal. Ik moet zeggen eerste auto waar de remblokjes zo lang meegaan maar toch......

En mijn auto is gewoon door mijzelf financieel geleased. Dus ik draai daar zelf voor op.

Comment

• verwacht 2500

als het dan minder is ben ik blij

Comment

Working...
                                          X