Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenRemblokjes vervangen BMW 320d 1ste maal pas op 88000 km 532 euro, alleen de blokjes en de sensors. Vond ik toch veel dacht eerst dat ze ook de schijven hadden gedaan.Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenVoorste én achterste blokken? Zelfs als het zo is dan nog is dat gewoonweg geschift veel. Wij hebben hier onlangs de voorste schijven en blokken met sensors van een 520d vervangen met Bosch onderdelen voor iets van een €170 (zelf het werk gedaan).
Voor de mini van mijn vriendin vroegen ze op het 30.000km onderhoud ook om de blokken te mogen vervangen. 2 blokjes vooraan voor € 400. Van het merk TRW dan nog
brembo's laten steken voor € 160.
Heb 540i remmen steken op mijn 523i. Heeft mij € 500 gekost dacht ik. Voor 4 schijven en blokken. Zal bij de dealer wel x3 zijn geweestBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenMorgen een nieuwe EGR-klep laten steken.
Ben eens benieuwd wat het gaat kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenverwacht 2500
als het dan minder is ben ik blij
De helft zou al veel teveel zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenV50 van mijn moeder heeft twee weken geleden een nieuwe gekregen. Was niet zo duur: €180 en €40 werk dacht ik.
dat is wel echt spotgoedkoop.
waar laten doen?
mijn garagist sprak van 159 exl btw en een half uur plaatsing.
Comment
-
Bij Chris ja. Zal toch ongeveer hetzelfde zijn?
Zal 160 geweest zijn en zal de prijzen zonder btw hebben gezien. Was alleszins €40 werk vermeld, da's een uur denk ik.
Is een gereviseerde klep zeker?
Comment
-
Euhm ja... Volvo is echt goedkoop denk ik dan.
Mercedes doet die aftermarketprijzen maal 3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenEuhm ja... Volvo is echt goedkoop denk ik dan.
Mercedes doet die aftermarketprijzen maal 3.
Comment
-
Naar aanleiding van dit topic remmen eens gaan checken.
Vooraan zijn de schijven al goed ingesleten maar dealer heeft net nieuwe remblokken gestoken dus daar gaan ze afblijven.
Achteraan prima schijven maar de blokken zijn op.
Voor de onderhoudsbeurt zal ik nieuwe blokjes steken van €25 en da's €300 bespaard! http://www.mister-auto.be/fl/remblok...6!494!162.htmlLast edited by Gere; 15/01/2016, 18:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtengroot onderhoud + klaarzetten voor keuring + wisselen koplampen kwam op 460 euro voor de benz
Comment
-
over een periode van 4 jaar en 70.000km 210 euro aan onderhoudskosten. en dan wissel ik de olie nog dubbel zo snel als opgegeven. oliefilters, luchtfilter, pollenfilters (4 stuks), dieselfilter en olie inclusief. remvloeistof heb ik gratis. remblokken kunnen nog eens 70.000 km mee, achteraan misschien nog 140.000 km.
wel als hij vijf wordt nieuwe distributieriem en waterpomp plaatsen. dat kost me nog eens 200 euro ongeveer.
Comment
-
Mooi en gelijkertijd ook raar om te zien dat mensen die er iets van kennen toch veel sneller olie en filters wisselen dan wordt voorgeschreven.
Zelf wissel ik om de 10/ 12 k terwijl 15 k voorgeschreven met dit verschil dat ik er zelf niks van ken.
Is er bij jou sprake van meer dan gemiddelde belasting vd motor?Last edited by taiko; 16/01/2016, 11:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenMooi en gelijkertijd ook raar om te zien dat mensen die er iets van kennen toch veel sneller olie en filters wisselen dan wordt voorgeschreven.
Zelf wissel ik om de 10/ 12 k terwijl 15 k voorgeschreven met dit verschil dat ik er zelf niks van ken.
Is er bij jou sprake van meer dan gemiddelde belasting vd motor?
Ja. Ik rij heel veel rond 1000-1300 rpm wanneer ik mee ga met het verkeer. Dat is belastend voor de drijstanglagers dus verdunning met brandstof of verkapping van de olie (meer bepaald de polymeren) is dan echt te vermijden.
Als ik dan toch eensvrij baan heb en de motor + boite staan goedwarm gaat hij naar het andere uiterste, ruim in de rode zone... als ik er zin in heb dan toch.
Comment
-
Ik betaal ongeveer 100 euro voor een klein onderhoud, en 250 voor een groot, voor mijn Astra 1.3cdti. Officiele Opel dealer.
Bij de hobbywagens doe ik het onderhoud zelf en kost een klein me iets van een 15 euro, en een groot ongeveer 35-40 euro.
Dat vind ik normale prijzen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHa ha
De helft zou al veel teveel zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenML = ook duur, zeker in onderhoud. Ik kan je een factuurtje laten zien van net geen € 2200 voor een onderhoud, schijven & remmen voor een ML 250...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenBij Chris ja. Zal toch ongeveer hetzelfde zijn?
Zal 160 geweest zijn en zal de prijzen zonder btw hebben gezien. Was alleszins €40 werk vermeld, da's een uur denk ik.
Is een gereviseerde klep zeker?
Comment
Comment