Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb ooit een forel achter de bumper van iemand gestoken in volle zomer... Moet niet vertellen dat die auto uren in de wind stonk? Was eigen fout want hadden mij ook iets gelapt
lol zalig.
kzal maar niet vertellen wat ik al allemaal heb uitgestoken
Volvo deze week binnengedaan bij officieel volvo servicepunt.
De wagen is nu 3 jaar oud maar heeft pas 57K km.
Geopteerd voor een 'tussentijdse beurt' + hulpriem. ipv de 90000 km beurt
-Functiecontrole en testrit : 63,50 euro
-helix ultra AS 100 synt 0W30: 117,41 euro
-Oliefilter : 13,67 euro
-pakking: 1,30 euro
-ruitensproeiervloeistof: 2,78 euro
-ontvetter : 1,75 euro
-Hulpaggregatenriem verwijderen-bevestigen: 24,80 euro
-aggregatenriem : 34,07 euro
-milieubijdragen en kleine benodigdheden: 6 euro
Totaal + BTW : 321,15 euro
Wel de melding gekregen van mechanieker dat de achterste remblokken nog een 10K km te gaan hebben en ze dan vervangen moeten worden. Is het normaal niet de voorste die sneller slijten? Die zijn echter ook nog nooit vervangen en die zouden helemaal nog niet aan vervanging toezijn.
Ik heb dan wel geen Volvo maar bij onze scenic en onze vorige espace moesten de remblokken achter ook sneller worden vervangen dan de voorste. Ik vond dit ook vreemd. Maar de achterste remblokken zouden kleiner zijn en hierdoor sneller versleten zijn...
Bij mij zijn de achterste remblokken enkele maanden na de voorste vervangen geweest. (ze hadden even gelijktijdig vervangen kunnen worden).
Op de camionet van het werk, een Citroën Jumper, zijn ze voor en achteraan gelijktijdig vervangen geweest.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik heb dan wel geen Volvo maar bij onze scenic en onze vorige espace moesten de remblokken achter ook sneller worden vervangen dan de voorste. Ik vond dit ook vreemd. Maar de achterste remblokken zouden kleiner zijn en hierdoor sneller versleten zijn...
Zouden? Dat is toch meestal zo? Ik had nochtans de indruk dat desondanks de voorste remblokken nog altijd rapper op waren. Anderzijds vermoed ik ook dat er niet veel moet misgaan opdat een van de blokken wat te veel begint te slepen, en dan moet ge er 4 vervangen natuurlijk.
er is helemaal geen deugdelijkheidsregel die stelt dat voorste of achterste sneller op moeten zijn das allemaal modelgebonden
Ik heb dat met al mijn auto's gehad... Ongeacht het model...
heeft met het gebruik van het rempedaal te maken... Zachtjes afremmen of alles op de laatste meter dichtgooien...
mijn achterste remmen worden meestal vervangen op 80000km en de voorste op 160000 km... (De eerste maal)
wel allemaal auto's die ongeveer even veel wegen... Een 2 tonner... Zal anders slijten...
Hangt inderdaad af van hoe hard je remt. Een remkrachtverdeler zal meten hoeveel gewicht op de voor- en de achteras ligt. Als je hard remt zal de achteras lichter worden en de vooras meer belast worden waardoor de voorste remmen ook meer aangesproken worden. Anderzijds zijn er ook wagens die bij zachte, normale remmaneuvers iets meer achteraan remmen om die duikbeweging tegen te gaan. Als je vaak met een aanhanger of veel gewicht in de koffer rijdt zullen de achterremmen ook harder gebruikt worden.
Remkrachtverdelers die met gewicht werken zijn er uit. Tegenwoordig gebruikt men EBD (abs sensoren). De achterste remmen zullen pas begrensd worden in remkracht als er slip wordt gemeten. Rem je meestal zacht, gebeurt er dus niks en zullen de achterste eerst verslijten. Rem je wat steviger door en er ontstaat slip (dit merk je niet als chauffeur, de huidige sensoren zijn hypergevoelig + digitaal waardoor het abs ook sneller kan berekenen) en zal de remdruk achter een trapje verminderd worden, tot er weer slip optreedt etc...
dringend wat steviger beginnen rijden en remmen dus, dan slijt vooraan wat meer ipv achteraan
mijn gemiddelde ligt op 70km per uur. 50% autosnelweg...
voorutziend remmen, heeft niets met al dan niet stevig rijden te maken...
ik ben gemiddeld sneller dan de personen die zeer jachtig rijden en remmen op eenzelfde traject...
Comment