Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn auto heeft 18k kwasi 0 geremd en had geen prob op de keuring

(smart net zo hoor of alle anderen, op de mb 100 na)

Comment

• Soms durven de remmen dan niet goed meer terugkeren. Maar is natuurlijk niet altijd zo hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Is wel aan te raden om van tijd eens stevig door te remmen.
        Doe dit ook zo.

Remmen zo weinig als mogelijk gebruiken maar op z'n tijd eens goed laten werken.
        Dat houdt ze wakker. En mezelf eigenlijk ook.

Comment

• Het is voor remmen beter korter en krachtiger te remmen bij bv een verkeerslicht. Beter dan van heel ver al zachtjes de rem de hele tijd in te drukken.

Na het afremmen (bij stilstand) het pedaal lossen zodat de hitte kan ontsnappen. Bij een automaat is dat lastig, maar als ik eens stevig heb moeten remmen voor een licht met flitspaal dan zet ik em in park en laat de rem los.

Bovenstaande verlengt de levensduur wat.

Comment

• Ik rem ook kort en krachtig.
            Vriendin vindt dat niet zo plezant aangezien ze dan soms denkt dat ik een wagen niet gezien heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Het is voor remmen beter korter en krachtiger te remmen bij bv een verkeerslicht. Beter dan van heel ver al zachtjes de rem de hele tijd in te drukken.
              't Is dat. En als degene achter u niet op tijd reageert is het zijn eigen schuld.
              Ik laat mijn timing in't verkeer niet afhangen van zuinigheid. En voor een rood licht betekent dat, ruim op tijd vertragen en kijken of die achter mij zit bij de les is.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Ik rem ook kort en krachtig.
                Vriendin vindt dat niet zo plezant aangezien ze dan soms denkt dat ik een wagen niet gezien heb
                Kort en krachtig, dat hebben ze inderdaad niet zo graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  't Is dat. En als degene achter u niet op tijd reageert is het zijn eigen schuld.
                  Ik laat mijn timing in't verkeer niet afhangen van zuinigheid. En voor een rood licht betekent dat, ruim op tijd vertragen en kijken of die achter mij zit bij de les is.
                  Als ik ergens in de verte voor moet vertragen, tik ik ook de rem aan om die te waarschuwen.

In m'n voorbeeld van het rood licht, hoop ik dat je achterliggende automobilist zich ook focust op het licht in de verte en niet enkel jouw koffer....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Kort en krachtig, dat hebben ze inderdaad niet zo graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Als ik ergens in de verte voor moet vertragen, tik ik ook de rem aan om die te waarschuwen.

In m'n voorbeeld van het rood licht, hoop ik dat je achterliggende automobilist zich ook focust op het licht in de verte en niet enkel jouw koffer....
                      aantikken om de cc uit te schakelen ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        aantikken om de cc uit te schakelen ook
                        Niet nodig, doe ik met een knopje op het stuur.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• jamaar dan gaan uw remlichten niet even aan hee

Comment

• 507 EUR inclusief BTW voor oliewissel, oliefilter, pollenfilter, brandstofreiniger en airco cleaner bij een Range Rover Sport.
                            Normale prijs of stevig?

Comment

• Ik vind dat stevig, maar het kan natuurlijk een normale prijs zijn voor een RRS...
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Het grote onderhoudsprijzen-topic

Net de Laguna coupe binnengedaan voor onderhoud en enkele andere dingen.

Stevige rekening maar op zich vind ik het best meevallen voor wat er effectief is gebeurd.
                                V-riem is vervangen wat maar om de 6jaar moet gebeuren en achterste remmen hadden nieuwe blokjes nodig.

Had ook een goei gevoel bij deze dealer, dat is al veel anders anders geweest.

Last edited by SteakFriet; 10/03/2016, 20:35.

Comment

• Onderhoud voor mijn bluemotion Golf was €165... incl. 2 lampen vervangen. Normaal kan ik er terug 30.000km tegen...
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Net de Laguna coupe binnengedaan voor onderhoud en enkele andere dingen.

Stevige rekening maar op zich vind ik het best meevallen voor wat er effectief is gebeurd.
                                    V-riem is vervangen wat maar om de 6jaar moet gebeuren en achterste remmen hadden nieuwe blokjes nodig.

Had ook een goei gevoel bij deze dealer, dat is al veel anders anders geweest.

600 ml remmenreiniger, heel de onderkant van je wagen zal ontvet zijn dan

Verzonden met behulp van Tapatalk

Comment

• Jaguar XJ6

Olie + filter, 6 nieuwe bougies, luchtfilter en gedeeltelijke verversing van ATF. 2 nieuwe kofferpompjes geplaatst en glas van koplamp teruggeplakt. Nog 2.5 liter olie op overschot om bij te vullen of bij volgend oh te gebruiken.

kostprijs: 225 euro.

Comment

• Mijn tante haar VW Polo van 1990.

- 4 nieuwe banden
                                        - uitlijnen
                                        - nieuwe distributieriem
                                        - groot onderhoud
                                        - nieuwe remolie

923€ Is meer dan dat ottoke waard is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                                          507 EUR inclusief BTW voor oliewissel, oliefilter, pollenfilter, brandstofreiniger en airco cleaner bij een Range Rover Sport.
                                          Normale prijs of stevig?

Stevig nee, diefstal ja.

Comment

Working...
                                          X