Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Mijn tante haar VW Polo van 1990.

    - 4 nieuwe banden
    - uitlijnen
    - nieuwe distributieriem
    - groot onderhoud
    - nieuwe remolie

    923€ Is meer dan dat ottoke waard is.
    Wel... respect!

    Die vrouw kan meteen weer minstens 5 jaar verder met dat autootje... heerlijk toch?

    Comment


    • Ze had ook al heeeeeeeeeeeeeeeel lang niks meer laten doen. Was trouwens nog de eerste distributieriem die erop zat, 25j oud. Goed materiaal daar bij VW.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
        toen maakten ze nog goed spul.
        ik belde zo vorige jaar naar de garage om te vragen wanneer de riem laatst was vervangen (vorige 2 eigenaars gingen daar naar de garage).
        garagist: ooh, das al heeeel lang geleden dat die vervangen werd, waarom?
        ik: tja, ik heb die nu toch al een tijdje en ik weet niet hoelang die meegaan
        garagist: bwa, die halen wel 100 000km, hoeveel heb je er al mee gereden
        ik: ik rijd er al 110 000km mee sinds ik die kocht
        t werd ff stil aan de andere kant.

        bij vervanging was er NIKS aan te zien, leek nog een nieuwe. de mechanieker zei ook: als we de auto zouden inspecteren en zien de staat van die riem, we hadden die nog niet vervangen.

        vw geeft ook geen vervanginterval op die riemen, bij de auto 80 1.6D is 100K voorgeschreven. sommige autos zijn heel zuinig op hun riemen, andere autos vreten ze op.

        mijn opel ascona 1.6SV zijn riem knapte toen ik iets boven de 60 000km zat. volgens de garage normaal, GEENENKELE riem haalt zijn voorgeschreven 100 000km. en dat zijn ook gewoon riemen van bij gates. zwakkere kwaliteit of motor die ze mishandeld???

        waarom hebben ze die riem dan toch vervangen? als het volgnes hun nog nieuw leek en je ermee door kon?
        gewoon puur omwille van de leeftijd lijkt me dan toch geen argument

        Comment


        • Kleine onderhoudsbeurt 45.000 km uitgevoerd: 5 liter Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 en een nieuwe oliefilter ... de totale kostprijs is net geen € 28.

          Op naar de 60.000 km.

          Comment


          • Wordt de onderhoudsbeurt om de 15k opgelegd of doe je het vroeger (long life )?

            Comment


            • Gebeurt vroeger (alle 15.000 km) op eigen initiatief, normaliter rijden ze 30.000 km met deze olie.

              Comment


              • Waar heb je die olie gekocht?

                Comment


                • In Duitsland.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    In Duitsland.
                    Hoe specifiek

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Euhm ja... Volvo is echt goedkoop denk ik dan.
                      Mercedes doet die aftermarketprijzen maal 3.
                      ik heb mijn Volvo V50 (2007) met bijna 200.000 km net weg gedaan omdat het veel te duur begon te worden. Altijd mooi om de 20.000 km op onderhoud. Ken er niets van dus voor mij is alles wat ze mij vertellen "normaal"

                      160.000 km: 1280 euro incl. Vervanging van alternator, nadat volvo uit Frankrijk was gerepatrieerd (volvo assistance was wel top.)
                      180.000 km: 856 euro normaal onderhoud + slijtage (geen speciale defecten)

                      keren daarvoor zat ik ook al snel aan 500 euro voor groot onderhoud'

                      heb hem nu weg gedaan omdat ik een ramp verwachtte voor volgend onderhoud: distributieriem, remblokken en -schijven en dan tegen volgende keer nog eens roetfilter. Alles bij elkaar mocht ik op 2000 euro rekenen.
                      Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                      Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                      Comment


                      • Zijn geen normale prijzen hoor, voor een normaal onderhoud heb ik €320 betaald bij een dealer, wat al aan de duurdere kant is.
                        €856 voor een onderhoud en wat onderdelen...
                        En €1280 voor een alternator? Kan toch niet dat enkel dat vervangen is?

                        Comment


                        • Alternator voor mijn V50 van 2007 heb ik 300e betaald...

                          Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

                          Comment


                          • Een Bosch ruilalternator voor een V50 kost € 121 bij Mister Auto ... voor €180 wil ik die ook wel monteren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                              ik heb mijn Volvo V50 (2007) met bijna 200.000 km net weg gedaan omdat het veel te duur begon te worden. Altijd mooi om de 20.000 km op onderhoud. Ken er niets van dus voor mij is alles wat ze mij vertellen "normaal"

                              160.000 km: 1280 euro incl. Vervanging van alternator, nadat volvo uit Frankrijk was gerepatrieerd (volvo assistance was wel top.)
                              180.000 km: 856 euro normaal onderhoud + slijtage (geen speciale defecten)

                              keren daarvoor zat ik ook al snel aan 500 euro voor groot onderhoud'

                              heb hem nu weg gedaan omdat ik een ramp verwachtte voor volgend onderhoud: distributieriem, remblokken en -schijven en dan tegen volgende keer nog eens roetfilter. Alles bij elkaar mocht ik op 2000 euro rekenen.
                              Met die leeftijd en kilometers zoek je beter een onafhankelijke specialist voor onderhoud en herstellingen. Ik was ook tevreden van de Service van de officiële dealer, maar ik was minstens even goed en goedkoper geholpen bij een onafhankelijke specialist. Voor Volvo kan je die ook wel echt vinden in elke regio.

                              Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Waar heb je die olie gekocht?
                                Hier is een specifieker vb se :

                                Total Motoröl 5L Quartz Ineo Long Life 5W-30 50400 50700 ACEA A3/B4 C3 229.51 | Der Ersatzteileprofi. Porsche C30, MB 229.51, VW 504.00, BMW Longlife 04, VW 507.00. QUARTZ INEO LONG LIFE ist speziell für die Anforderungen moderner Otto- und.

                                Comment


                                • Wie kan een goeie (onafhankelijke) garage aanraden voor onderhoud van een Citroën C3 1.4i '08 regio Zele?
                                  Wel geen toestanden zoals Midas en Auto5.

                                  Comment


                                  • Midas, onderhoud zonder zorgen lalalalala
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Midas, onderhoud zonder zorgen lalalalala
                                      Ja, en als ze aan u ophanging moeten werken staat em daarna zo scheef uitgelijnd als iets

                                      Comment


                                      • Das camber hé, goed voor de bochten.
                                        Nickotje heeft dat ook laten doen op z'n daily


                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Moet wel zuinig zijn ook, zo lage rolweerstand.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X