Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
    Ik stel mij ook de vraag waarom er luchtfilters edm moeten vervangen worden. Zoiets gaat toch langer mee dan een jaar?
    Daarom dat ze die alleen aanrekenen & niet vervangen hé.

Comment

En een rolletje pepermuntjes.
      Dat dient dus om de zure smaak in je bek te onderdrukken die het gevolg is van een oprisping na het lezen van je factuur ... in de toekomst best preventief een slok Gaviscon nemen voor je je karreke gaat afhalen.

Comment

• PS, je moet tegenwoordig maar om de 30.000 kms /2 jaar naar de garage... evengoed voor een 120d als een M3/4 denk ik. Dat is sowieso een te lange interval naar mijn goesting, dus ik breng de auto binnen op 15k (nog geen jaar oud) voor een oliebeurt. Heb het 3 keer moeten uitleggen, oliebeurt. Maar 't zijn robots tegenwoordig, ze luisteren maar half en doen alleen routinejobs. De routine bestaat uit een kleine onderhoudsbeurt of een grote. Dus ipv alleen de olie, hebben ze eigenlijk de standaard inspectie uitgevoerd inclusief het vervangen van de interieur filter. Ben benieuwd hoe vuil die filter was na 7 maand, terwijl de normale interval 2 jaar zou geweest zijn. Proper is het alleszins wel (als ze 'm effectief vervangen tenminste).

EDIT: ik bedenk mij dat het misschien niet meer anders kan (langs officiële weg), omdat elke service ook geregistreerd wordt in de boordcomputer.
        Last edited by ; 22/06/2016, 18:45.

Comment

• Als ge sommige interieurfilters, die er na 30k worden uitgehaald, hebt gezien... Zijt ge blij dat die nu op 15k al vervangen is.

Comment

• Verander gewoon van merk of zoek een andere garage. Als je erover klaagt, ben je niet bereid om het te betalen.

Comment

BMW 116d
              +/- 300 euro (incl btw) voor allereerste onderhoud (auto 1 jaar; +/- 15.000 km) waarbij een paar filtertjes vervangen zijn en de gebruikelijke hutsekluts.

Vond ik toch verrassend veel voor een eerste onderhoud van deze miniatuur bmw. Ik stel mij ook de vraag waarom er luchtfilters edm moeten vervangen worden. Zoiets gaat toch langer mee dan een jaar?
              De werkuren zijn hetzelfde voor een 116d'tje als voor een 535d.

Comment

• Ik begrijp die heisa niet rond die onderhoudsprijzen. Bij een BMW kost een onderhoud na 25.000 km gemiddeld zo'n 300 à 400 euro, na 50.000 km een 600 à 700 euro. De intervallen zijn dus al vrij groot waardoor die prijzen in eindeffect nog enigszins meevallen, vind ik. Uiteraard blijft dat een hoop centen, maar je gaat dan ook naar een officiële dealer. Ik ga altijd naar een officiële dealer, buiten de garantie (in coulance) is er dan ook al heel wat geregeld geweest. Er zijn zeker ook niet officiële garages die even goed werk leveren, maar buiten de garantie kan er dan nog amper iets of niets geregeld worden. Bekijk het als een soort extra verzekering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Verander gewoon van merk of zoek een andere garage. Als je erover klaagt, ben je niet bereid om het te betalen.
                  Dit.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik denk nu eerlijk gezegd niet dat 'gewoon van merk veranderen' en dus mijn bmw's verkopen de intelligentste oplossing is, maar ik respecteer uiteraard je mening.

Zelf denk ik dat het geen kwaad kan zo nu en dan een kritische bedenking te formuleren.
                    Ik heb nu bijgeleerd dat bmw filters zeer vuil kunnen zijn, zelfs na 1 jaar.
                    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Dit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Eerste onderhoud voor de Lexus (15000km, valt toevallig samen met 12 maanden): 216,74 €

Omvat: olie, wat filtertjes, uitlezen, product om aircosysteem te kuisen
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Amai, valt goe mee precies.
                            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Amai, valt goe mee precies.
                              vind ik ook!

Comment

• Bestek laten opmaken twee vw garages ovl/wvl: 330€ vs 230€ voor identiek tzelfde... Toch maar wvl dan
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• zelf onderhoudje gedaan, 18,33 euro en ben er weer vanaf voor 1 jaar/25000 km... tijdens de lunchpauze gebeurt.

Comment

• Op eerste onderhoud gegaan vandaag met de Hyundai i10 van mijn vriendin: € 136,27. Ik begin dat merk steeds leuker te vinden.

Comment

• zit ook maar amper 3 liter olie in, en hoeft na 10.00 km alleen ne oliefilter en olie...

Comment

• D-riem wissel met waterpomp bij een officiële Opel dealer, voor een Vectra benzine van 15 jaar oud: 331 euro
                                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Eerste onderhoud voor de Lexus (15000km, valt toevallig samen met 12 maanden): 216,74 €

Omvat: olie, wat filtertjes, uitlezen, product om aircosysteem te kuisen
                                          Groot onderhoud 90000km op de IS250 V6 was bij mij 623€ paar maand geleden, was het duurste tot nog toe omwille van een een paar extra zaken die na 90k vervangen moeten worden o.a. bougies, multiriem, differentieelolie

Wat betaal je voor die Golf R aan onderhoud?
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X