Oorspronkelijk geplaatst door koenvj
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk BerichtenEn een rolletje pepermuntjes.
Comment
-
PS, je moet tegenwoordig maar om de 30.000 kms /2 jaar naar de garage... evengoed voor een 120d als een M3/4 denk ik. Dat is sowieso een te lange interval naar mijn goesting, dus ik breng de auto binnen op 15k (nog geen jaar oud) voor een oliebeurt. Heb het 3 keer moeten uitleggen, oliebeurt. Maar 't zijn robots tegenwoordig, ze luisteren maar half en doen alleen routinejobs. De routine bestaat uit een kleine onderhoudsbeurt of een grote. Dus ipv alleen de olie, hebben ze eigenlijk de standaard inspectie uitgevoerd inclusief het vervangen van de interieur filter. Ben benieuwd hoe vuil die filter was na 7 maand, terwijl de normale interval 2 jaar zou geweest zijn. Proper is het alleszins wel (als ze 'm effectief vervangen tenminste).
EDIT: ik bedenk mij dat het misschien niet meer anders kan (langs officiële weg), omdat elke service ook geregistreerd wordt in de boordcomputer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk BerichtenBMW 116d
+/- 300 euro (incl btw) voor allereerste onderhoud (auto 1 jaar; +/- 15.000 km) waarbij een paar filtertjes vervangen zijn en de gebruikelijke hutsekluts.
Vond ik toch verrassend veel voor een eerste onderhoud van deze miniatuur bmw. Ik stel mij ook de vraag waarom er luchtfilters edm moeten vervangen worden. Zoiets gaat toch langer mee dan een jaar?
Comment
-
Ik begrijp die heisa niet rond die onderhoudsprijzen. Bij een BMW kost een onderhoud na 25.000 km gemiddeld zo'n 300 à 400 euro, na 50.000 km een 600 à 700 euro. De intervallen zijn dus al vrij groot waardoor die prijzen in eindeffect nog enigszins meevallen, vind ik. Uiteraard blijft dat een hoop centen, maar je gaat dan ook naar een officiële dealer. Ik ga altijd naar een officiële dealer, buiten de garantie (in coulance) is er dan ook al heel wat geregeld geweest. Er zijn zeker ook niet officiële garages die even goed werk leveren, maar buiten de garantie kan er dan nog amper iets of niets geregeld worden. Bekijk het als een soort extra verzekering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenVerander gewoon van merk of zoek een andere garage. Als je erover klaagt, ben je niet bereid om het te betalen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik denk nu eerlijk gezegd niet dat 'gewoon van merk veranderen' en dus mijn bmw's verkopen de intelligentste oplossing is, maar ik respecteer uiteraard je mening.
Zelf denk ik dat het geen kwaad kan zo nu en dan een kritische bedenking te formuleren.
Ik heb nu bijgeleerd dat bmw filters zeer vuil kunnen zijn, zelfs na 1 jaar.bmw 116d sportshatch
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenAmai, valt goe mee precies.
Comment
-
Bestek laten opmaken twee vw garages ovl/wvl: 330€ vs 230€ voor identiek tzelfde... Toch maar wvl dan
Comment
-
D-riem wissel met waterpomp bij een officiële Opel dealer, voor een Vectra benzine van 15 jaar oud: 331 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenEerste onderhoud voor de Lexus (15000km, valt toevallig samen met 12 maanden): 216,74 €
Omvat: olie, wat filtertjes, uitlezen, product om aircosysteem te kuisen
Wat betaal je voor die Golf R aan onderhoud?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
Comment