Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• groot onderhoud peugeot 607 2.0 hdi op 240K

747,26€

pakking 2.14
    olie 12.4
    oliefilter 13.87
    interieurfilter - koolstof 34.87
    luchtfilter 20.84
    mazoutfilter 27.6
    klein materiaal 5
    occasie remklauw rechtsachter 50 (oude zat muurvast en ook bij het demonteren werkte ze niet echt mee, zijn ze bijna uur met bezig geweest)
    ruitenwissers 40.24
    marteralarm 40.9
    lampje voor de nummerplaat 2.18
    demper ? 21
    remblokken voor achteraan 70.64
    koelvloeistof (0.2 eenheden) 1.09
    ruitenwisservloeistof 5l 8.55
    nieuwe aansluitstekker voor de trekhaak 31.48
    werkloon 187.2
    btw 129.69

we kunnen er weer tegen voor 120.000 km's
    enkel nog de darm van de turbo gaan halen en die was 49€ en een sjiek
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
      Hoezo, niet tevreden van?
      Toch wel, maar wordt afgeschreven op 5j. en aan het huidige tempo gaan we nooit aan die 90k geraken
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Skoda Fabia Combi 1.2 TDI uit 2010 met 117.000 km: grote onderhoudsservice met een hoop filters volgens de forfaits: 456 euro bij een officiële garage.

- Grote onderhoudsservice
        - Interieurfilter
        - Luchtfilter
        - Brandstoffilter
        - Remvloeistof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
          Skoda Fabia Combi 1.2 TDI uit 2010 met 117.000 km: grote onderhoudsservice met een hoop filters volgens de forfaits: 456 euro bij een officiële garage.

- Interieurfilter
          - Luchtfilter
          - Brandstoffilter
          - Remvloeistof
          Wetende als je het zelf aankoopt het moet lukken onder de €100.
          En werk ik zou zeggen max 1u.
          Bijzonder duur!
          Polo 6n 1.4

Comment

• Geen onderhoud maar defect: een of andere sensor vervangen voor 105 euro.
            Lamp voor het uitlaatgassysteem was aangegaan. Halfjaar geleden (17 000 km) was de koeler voor de EGR vervangen voor 1000 euro ongeveer.

Hoorah ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Wetende als je het zelf aankoopt het moet lukken onder de €100.
              En werk ik zou zeggen max 1u.
              Bijzonder duur!
              Dan zou ik geen auto meer kopen als ik van u was.
              Tel alle delen op, maak hem zelf. hooguit 1 maand werk en je ben er veel goedkoper vanaf.

je geeft zelf garantie op je werk, en de garage waar de werken uitvoert heb je toch al staan.
              personeel heb je ook niet nodig, laat staan wat klein materiaal en een brug.
              stelt toch niets voor.

de onderhoud voer je dan ook zelf uit, want je hebt het materiaal toch staan.
              Last edited by ; 07/09/2016, 15:43.

Comment

• als ge het zelf kunt, waarom dan niet? Net daar kunt ge het meeste op besparen bij een auto. Niet door ergens anders te gaan tanken aan 0.002€ per liter minder.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                  Skoda Fabia Combi 1.2 TDI uit 2010 met 117.000 km: grote onderhoudsservice met een hoop filters volgens de forfaits: 456 euro bij een officiële garage.

- Interieurfilter
                  - Luchtfilter
                  - Brandstoffilter
                  - Remvloeistof
                  Voor een BMW 3-reeks betaal je 100 euro meer voor datzelfde onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Voor een BMW 3-reeks betaal je 100 euro meer voor datzelfde onderhoud.
                    Als je die bedragen vergelijkt in relatie tot de nieuwwaarde, dan is de bmw goedkoper...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Als je die bedragen vergelijkt in relatie tot de nieuwwaarde, dan is de bmw goedkoper...
                      Indien identieke onderdelen is zo'n vergelijking dikke zever.
                      Een oliefilter is een oliefilter, of die nu in een A3 of A6 zit.

Na de garantieperiode doe ik onderhoud en herstellingen zelf.
                      Akkoord dat je wel de kennis moet hebben...

Comment

• Als een filter een filter is, doe er dan een koffiefilter in...

Comment

Ik tel ze liever absoluut
                          Last edited by Marvin; 07/09/2016, 17:29. Reden: Quote vergeten

Comment

Als een filter een filter is, doe er dan een koffiefilter in...
                            koffiefilter filtert te goed voor de motorolie... maar heeft te weinig oppervlak ook.

Comment

• Groot onderhoud + nieuwe distributieriem Volvo V50 1.6d

-> 932 euro'kes (officiële dealer)

Comment

• dat vind ik dan weer wel een correcte prijs
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  dat vind ik dan weer wel een correcte prijs
                                  Ik had inderdaad ook meer verwacht (niet dat 932 euro weinig geld is ... )

Comment

• Onderhoudsbeurt Opel Tigra bij officiële garage: 241 euro.

olie
                                    olie filter
                                    brandstof filter
                                    luchtfilter
                                    pollenfilter
                                    4 bougies
                                    remvloeistof
                                    anti-vries
                                    banden verwisseld (vooraan-achteraan)

Comment

• onderhoud??? wa is da??? de laatste keer dat ik dat deed was op mijn opel ascona, en ik heb toen iets van 500frank betaald (150frank voor de oliefilter, paar 100frank voor de olie en de luchtfilter eens uitgekuisd).
                                      sindsdien doe ik da niemeer, gewoon op tijd de olie eens bijvullen, en als ik mij niet meer herinner wanneer ik de olie filter vervangen heb, steek ik eens een nieuwe.

luchtfilter en brandstoffilter vervang ik als ik merk dat de auto precies trager rijd

Comment

Als een filter een filter is, doe er dan een koffiefilter in...
                                        Ik zei: een oliefilter is een oliefilter.

Als je maar zo'n dingen kunt zeggen: zeg dan niets!

Comment

• Groot onderhoud (10 jaar) van mijn vader zijn Bentley. Kostprijs was een kleine 5.000 euro. Er was niks speciaal te vervangen. Ik mocht er wel speciaal voor naar Drogenbos rijden, omdat de garage in Zaventem net weg is...

Comment

Working...
                                          X