Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Afgelopen week een onderhoudje laten doen (movano B van 2012) 68.358 km
Olie 8 l : 64,00
mileubijdrage : 1,50
Oliefilter : 16,05
Dichting oliestop : 0,20
Ruitantivries 0,5 l : 1,00
Werk 1 uur : 30,00
Vorige week 2x in panne gestaan hiervan ook de factuur en ondertussen ook de remblokljes laten vervangen :
Kit remblokjes :104,00
Remgeleider 2st.: 40,30
Gebruik Tech II : 10,00
Werkuren : 60,00
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichtenge had nog een oliefilter op stock?
nee, oliefilter zit er nog maar 5000 km in.
luchtfilter was beschadigd, en dus kan er zand/vuil in de motor gekomen zijn. Daarom werd de olie vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWorden er nu ook al offertes gemaakt voor een onderhoud? Willen de dealers dat doen?
Comment
-
30.000 km onderhoud bmw X3 1.8 s drive diesel, iets van een 240 of 260 euro of zo
60.000 km (groot onderhoud) --> net 480 euro afgeklokt
vind dit zeer redelijke prijzen bij bmw
Auto is net uit garantie, dus vanaf nu naar bmw specialist waar ik nieuwe remblokken ga laten steken (250 euro voor nieuwe remblokjes bij de dealer vond ik prijzig, de gemiddelde autofitter verkoopt en monteert ze voor 120 euro ongeveer)
ik vind dat de officiele dealer zeker duurder mag zijn, maar niet het dubbele
Auto gaat over 30.000 km toch de deur uit dus doe geen zotte kosten meer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten30.000 km onderhoud bmw X3 1.8 s drive diesel, iets van een 240 of 260 euro of zo
60.000 km (groot onderhoud) --> net 480 euro afgeklokt
vind dit zeer redelijke prijzen bij bmw
Auto is net uit garantie, dus vanaf nu naar bmw specialist waar ik nieuwe remblokken ga laten steken (250 euro voor nieuwe remblokjes bij de dealer vond ik prijzig, de gemiddelde autofitter verkoopt en monteert ze voor 120 euro ongeveer)
ik vind dat de officiele dealer zeker duurder mag zijn, maar niet het dubbele
Auto gaat over 30.000 km toch de deur uit dus doe geen zotte kosten meer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtennee, oliefilter zit er nog maar 5000 km in.
luchtfilter was beschadigd, en dus kan er zand/vuil in de motor gekomen zijn. Daarom werd de olie vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenDat kan toch niet?
waarom kan dat niet? roet komt ook in de motorolie via de cilinders.
Niet alleen kan het, het is zelfs meetbaar als je een oli analyse laat uitvoeren. Kost wel meer dan gewoon de olie wisselen in mijn geval....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenOké. Dat zijn wel héél kleine deeltjes.
dat zijn de gevaarlijkste....
Een oliefilter is ongeveer 50% effectief bij 20 micron. onder de 15 micron filter die er nagenoeg niets uit, zeker als hij nieuw is. de minimum oliefilm dikte in je lagers en bij je zuigerveren bedraagt 1 tot 4 micron, afhankelijk van toerental (meer toeren is dikkere film), temperatuur (warmer is dunner), olieviscositeit (c3 dikker dan c2, a3/b4 dikker dan a1/b1 etc) en belasting (meer belasting is dunnere film).
Je wilt die mogelijke verontreinigingen echt niet in de olie laten circuleren. in je lager kunnen deze nog ingraven in het zachte metaal, maar bij je zuigerveren veroorzaken ze zware slijtage. Ook voor de verschillende oliekeerringen verre van ideaal. Binnen 10.000 km gaat de olie er opnieuw af.
Comment
Comment