Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet alles wat op een factuur staat wordt ook effectief voor die auto gebruikt, zot.

Bovendien, zot, lees ik het volgende in de afspraken omtrent het posten in dit topic :

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    MERK – MODEL + JAAR – GARAGE waar het onderhoud werd uitgevoerd (datum van onderhoud)
    Dus zot, het merk, model, bouwjaar en garage ontbrak in bericht #2636 ... of zag jij dat daar wel staan zot ?

Comment

• Hier kan ik niets zinnigs meer op posten, hoe goed ik ook probeer
      Ben niet zeker of ge me uit m'n kot aan het lokken zijt of expres zo idioot doet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
        Ben niet zeker of ge me uit m'n kot aan het lokken zijt of expres zo idioot doet
        Wel zot, als ik eerlijk moet zijn zot: je stelt me teleur zot ...

Comment

• Voor er nog slipjes in een knoop raken: Mercedes-Benz GLE W166 250D 4MATIC AIRMATIC. Configuratie online code: M9998973.
          Zo beter?

Comment

• Skoda Fabia Combi 1.2 TDI (2010) - 129.480 km

Kleine onderhoudsservice: 164 euro
            - 4,3 liter olie
            - oliefilter
            - vijs

Ruitenwisser achter diagnose: 16 euro
            Diagnose is dat de bedrading in de vouwboog defect is en dat kost ongeveer 250 euro om te herstellen. Not gonna happen. Heb twee jaar geleden al de wissermotor laten vervangen voor 104 euro (na 68.000 km).

Milieubijdrage: 4,24 euro

Samen 184.32 euro

Ter herinnering de andere kosten dit jaar:
            - sensor ergens in de luchtinjectie vervangen (augustus, een week na het onderhoud): 104.71 euro
            - groot onderhoud (augustus): 456.06 euro
            - EGR-koeler vervangen (februari): 995.54 euro
            - klein onderhoud (februari): 169.05 euro

In totaal een gezellige 1912.68 euro voor 2016, hoera!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
              In totaal een gezellige 1912.68 euro voor 2016, hoera!
              wtf !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

wtf !
                Precies, ja. En maar proberen een laag verbruik te halen om kosten te sparen. Dat houdt dus geen steek. In het vervolg maar een Toyota benzine zeker?

Comment

• Ja, maar die doet wellicht veel kilometers want is allemaal onderhoud op de egr koeler na.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ja, maar die doet wellicht veel kilometers want is allemaal onderhoud op de egr koeler na.
                    wat ik er uit opmaak een 30.000 km per jaar.

draai of keer het gelijk je wil, stevige prijzen bij vag en het wordt alleen maar duurder precies...

Comment

• wat mij ook opvalt is dat daar precies kort na onderhoud telkens iets kapot gaat?? (egr koeler na klein onderhoud, sensor na groot onderhoud)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Ruitenwisser achter diagnose: 16 euro
                        Diagnose is dat de bedrading in de vouwboog defect is en dat kost ongeveer 250 euro om te herstellen. Not gonna happen. Heb twee jaar geleden al de wissermotor laten vervangen voor 104 euro (na 68.000 km).
                        dus moraal van 't verhaal : 120 euro afgedokt maar uwe achterste ruitenwisser werkt nog steeds niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

dus moraal van 't verhaal : 120 euro afgedokt maar uwe achterste ruitenwisser werkt nog steeds niet ?
                          Hij heeft twee jaar weer gewerkt, maar nu dus opnieuw kapot op een andere plek. Voorlopig wordt die niet hersteld, ik heb het er niet voor over. Zoals ik nu kilometers vreet, heb ik over twee jaar 220.000 km (40-45.000 per jaar, op basis van mijn laatste maanden) en het zal me benieuwen of de Skoda het zo lang trekt. Moet ook nog die software-update krijgen dus ben curieus wat er daarna kapot gaat Ik ben al aan het sparen, ha.

Update: o ja, mijn koppeling is ook al kapot geweest enkele jaren geleden, rond de 80.000 km denk ik. Was toen 800 euro om te vervangen. Dus al bij al niet zo tevreden over de kwaliteit van mijn 1.2 tdi.
                          Last edited by Marvin; 19/12/2016, 14:18.

Comment

• 2012 s 350 bt incl atf wissel 805 incl

...maar zit nog met olielek, dus er zal nog bijjomen...en ik ga ni graag naar garage

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Last edited by bobo; 11/02/2017, 21:11.

Comment

• Maar hé, uw ruitensproeiervloeistof was gratis, dat eenheidje durfden ze niet meer tellen waarschijnlijk, of hebben ze met 'small material' bijgeteld

92 € zonder BTW voor AdBlue en Nox? Hebben ze weer wat bij gevonden om van te profiteren. Waar is mijn eerlijke man in't zwart?
                              Last edited by Jocar; 10/02/2017, 17:10.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• als je op die manier leest lijkt er ook geen oliewissel te zijn geweest
                                waarschijnlijk omdat de olie door de lek er gewoon doorheen zeikt en ik toch snel genoeg zal moeten bijvullen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  als je op die manier leest lijkt er ook geen oliewissel te zijn geweest
                                  waarschijnlijk omdat de olie door de lek er gewoon doorheen zeikt en ik toch snel genoeg zal moeten bijvullen
                                  Oliewissel zit in service A, daar worden dan nog wat plus pakketten, codes en andere services bijgezet zodat zeker niemand het nog zou kunnen begrijpen
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Volvo V60 D3 2013 -73k km AB ost Wetteren

Oliewissel
                                    oliefilter
                                    softwareupdate
                                    controle voor keuring
                                    koelvloeistof
                                    ruitensproeivloeistof

361 euro

Kan ik mee leven.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Maandag groot onderhoud laten uitvoeren bij de bmw dealer, een 114i met 54000 km.
                                      De remblokken voor en achter waren ook aan vervanging toe.
                                      Totaal met btw in heb ik 938 euro betaald.

Comment

• Vandaag klein onderhoud op de MPS laten uitvoeren:
                                        Totaal met btw in: 109 euro.

Daar kan ik pas mee leven

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jo2 Bekijk Berichten
                                          Maandag groot onderhoud laten uitvoeren bij de bmw dealer, een 114i met 54000 km.
                                          De remblokken voor en achter waren ook aan vervanging toe.
                                          Totaal met btw in heb ik 938 euro betaald.
                                          Wow. Ik heb een 316i en zit op 90.000 km met eerste remblokken en mag nog 30.000 km volgens de boordcomputer.

Comment

Working...
                                          X