Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dinsdag mijn Honda Civic 1.8vtec 2009 binnen gedaan om de linker toplager te vervangen. Terug gekomen met 2 nieuwe schokdempers en 2 toplagers (schokdempers lekten blijkbaar en toplagers zijn in set). Totaal prijs 935€ incl btw. 380€ aan werkuren !!
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Foutje, sorry...

Comment

• Onderhoud 4j - 32.000km seat ibiza 2013, niks extra, 265euro. Waarvan 2,5 voor bijvullen van een reeds boordevolle ruitensproeiertank... (dat bedrag heb ik er uiteraard weer laten afhalen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
          Waarvan 2,5 voor bijvullen van een reeds boordevolle ruitensproeiertank... (dat bedrag heb ik er uiteraard weer laten afhalen)
          Ongelooflijk eigenlijk, ik dacht dat ze die dingen alleen bij Mercedes deden Tja, oplichting kan overal en is van alle tijden
          Last edited by Jocar; 05/03/2017, 11:09.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 2015 Corsa OPC:

klein onderhoud: 113 euro
            groot onderhoud: 302 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
              Dinsdag mijn Honda Civic 1.8vtec 2009 binnen gedaan om de linker toplager te vervangen. Terug gekomen met 2 nieuwe schokdempers en 2 toplagers (schokdempers lekten blijkbaar en toplagers zijn in set). Totaal prijs 935€ incl btw. 380€ aan werkuren !!
              6 uur werk???

Comment

Dinsdag mijn Honda Civic 1.8vtec 2009 binnen gedaan om de linker toplager te vervangen. Terug gekomen met 2 nieuwe schokdempers en 2 toplagers (schokdempers lekten blijkbaar en toplagers zijn in set). Totaal prijs 935€ incl btw. 380€ aan werkuren !!
                Stevig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

6 uur werk???
                  Ik weet niet wat 1 werkuur kost maar het zal idd wel zoiets zijn. Blijkbaar zou de centermoer hebben vastgezeten en hebben ze meer moeten demonteren om alles los te krijgen.
                  Blijft wel schandalig duur uiteindelijk.
                  Wat ik dan nog het ergste vind is dat ik nog maar 80K kilometers heb. Toch wel vroeg dat die dempers al lekken. Honda kwaliteit ???
                  Op 50K hadden ze zelfs al mijn achterste remschijven vervangen. Hier stelde ik toch ook mijn vragen bij.

Comment

Op 50K hadden ze zelfs al mijn achterste remschijven vervangen. Hier stelde ik toch ook mijn vragen bij.
                    Valt toch mee, als je sommige cowboys hier moet geloven jagen die ze er soms een set door in minder dan 15k

Comment

• een wijs man zei me ooit, dat je aan het aantal km's mensen met hun freins doen, gelijk weet hoe 'goed' ze kunnen rijden

Comment

• Hangt ook hèèl veel van je traject af
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• ja tuurlijk rennfox, geen exacte wetenschap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Valt toch mee, als je sommige cowboys hier moet geloven jagen die ze er soms een set door in minder dan 15k
                            Achterste remschijven? De voorste kan ik nog geloven.

Comment

Honda kwaliteit ???
                              Mijn zus had ook een Civic 2.2 ctdi van die generatie (2008 )was een echte probleembak.
                              Koppeling kaduuk na 70k (vorige auto had na 180k nog de eerste koppeling dus het lag niet aan haar), roetfilter problemen, krakende schokdempers, waterinsijpeling, alarm dat een eigen leven leidde,... Was de meest onbetrouwbare kar ooit bij ons in huis.
                              Alleen een Japanner kopen die ook daar wordt gemaakt (voor Honda was dat de Accord bvb., die is super betrouwbaar)
                              Die Honda's uit de UK (zoals de Civic) zijn niet betrouwbaarder dan de Europese merken
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

Mijn zus had ook een Civic 2.2 ctdi van die generatie (2008 )was een echte probleembak.
                                Koppeling kaduuk na 70k (vorige auto had na 180k nog de eerste koppeling dus het lag niet aan haar), roetfilter problemen, krakende schokdempers, waterinsijpeling, alarm dat een eigen leven leidde,... Was de meest onbetrouwbare kar ooit bij ons in huis.
                                Alleen een Japanner kopen die ook daar wordt gemaakt (voor Honda was dat de Accord bvb., die is super betrouwbaar)
                                Die Honda's uit de UK (zoals de Civic) zijn niet betrouwbaarder dan de Europese merken
                                De 2.2 is idd gekend voor koppeling en roetfilterproblemen. Gelukkig heb ik een benzine.
                                Voor de rest valt alles betrekkelijk goed mee bij mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Remschijven op 15k d'r door is toch wel heel snel.
                                  Bij de Citroën C4 zijn de blokken voor- en achteraan vervangen in 2015, rond de 60.000 km, maar de schijven waren zelfs nu met 82.000 km nog goed.

Ik ben benieuwd wat dat bij de Megane gaat geven.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    een wijs man zei me ooit, dat je aan het aantal km's mensen met hun freins doen, gelijk weet hoe 'goed' ze kunnen rijden
                                    83000 km nu, met alles nog origineel af fabriek. meestal stadsverkeer, gemiddeld 36-38km/u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Remschijven op 15k d'r door is toch wel heel snel.
                                      Bij de Citroën C4 zijn de blokken voor- en achteraan vervangen in 2015, rond de 60.000 km, maar de schijven waren zelfs nu met 82.000 km nog goed.

Ik ben benieuwd wat dat bij de Megane gaat geven.
                                      ik zei dan ook "cowboys"

Comment

• Zelfs voor "cowboys" vind ik dat snel.
                                        Dat er mensen zijn die hun blokken snel verslijten, dat heb ik al vaker gehoord, maar de schijven.

Ale ja, alles is mogelijk he, ik verschiet tegenwoordig van niks meer.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik al 140 000 km zonder remblokken of -schijven te vervangen. Achteraan zijn het wel trommels :p Voordeel van een auto die niet snel kan: moet ook niet veel remmen

Ook voor het eerst nieuwe zomerbanden gekocht: Vredestein Sportrac 5, 376 euro voor 4 stuks. Ongeveer 85 000 km mee gereden. Winterbanden hebben er 55 000 en die gaan ook nog wel een winter mee.

Comment

Working...
                                          X