Krijg hier mijn post niet meer gewijzigd dus maar een nieuwe reply. Die 85 000 km waren met Bridgestone Turanza's. De winterbanden zijn Goodyear Ultragrip Performance (ja, echt) en die hebben noppes grip als het 10 graden en nat is. Wat ongeveer 50% van de winter is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk BerichtenDinsdag mijn Honda Civic 1.8vtec 2009 binnen gedaan om de linker toplager te vervangen. Terug gekomen met 2 nieuwe schokdempers en 2 toplagers (schokdempers lekten blijkbaar en toplagers zijn in set). Totaal prijs 935€ incl btw. 380€ aan werkuren !!
Triestig dat ze dat verleden week niet hebben opgemerkt. Ben benieuwd wat dat lolletje weer zal kosten.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Aangezien mijn volgende oliewissel slechts binnen 8000km (iedere 15k) is vraag ik me toch af of ik beter niet ééns tussendoor een bijkomend onderhoud plan voor een paar andere zaken:- remmen achter: 85k geleden vervangen, zolang de iDrive niets zegt lijkt me dit wel prima
- bougies: letterlijk nog nooit vervangen (kmstand: 137500), zolang hij vlot start geen problemen?
- remvloeistof: 60k geleden
- luchtfilter: 29k geleden
- brandstoffilter: 29k geleden
Wagen is een BMW E90 318dieselstoof.
Comment
-
Remmen is een kwestie van inspectie: dikte remblokje en opmeten schijfdikte.
Gloeikaarsen moet je nooit vervangen.
Remvloeistof zit een interval op van 2 jaar.
Bij lucht- en dieselfilter zal dat 60.000 km of zo zijn, minimaal.
Comment
-
Remvloeistof is bij mijn vorige auto's eigenlijk nooit vervangen geweestOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZou je die boordcomputer van BMW volgen voor onderhoud, of liggen die intervallen (vooral olie verversen) te ver uit elkaar ?
Remmen zijn wel vrij correct, al heb ik ook al van sommigen gehoord dat iDrive hiervan dan weer te vroeg van zijn oren maakt (remblokjes die nog makkelijk een tijdje meekunnen bijvoorbeeld).
Voor de rest is het service menu van iDrive eerder beperkt... zeker bij nieuwe modellen waar je géén fysiek onderhoudsboekje hebt is het toch wel tasten in het duister en moet je al je sleutel (laten) uitlezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten2015 Corsa OPC:
klein onderhoud: 113 euro
groot onderhoud: 302 euro
168€ voor het 1e onderhoud (1 jaar oud en 19000km), wielen V/A wisselen inbegrepen.
Toch tevreden, zeker als je MB stealer prijzen gewoon bentEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenKrijg hier mijn post niet meer gewijzigd dus maar een nieuwe reply. Die 85 000 km waren met Bridgestone Turanza's. De winterbanden zijn Goodyear Ultragrip Performance (ja, echt) en die hebben noppes grip als het 10 graden en nat is. Wat ongeveer 50% van de winter is.
Niks gripverlies...
2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenDe winterbanden zijn Goodyear Ultragrip Performance (ja, echt) en die hebben noppes grip als het 10 graden en nat is. Wat ongeveer 50% van de winter is.
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenSowieso de 2 laatste (lucht & brandstoffilter).
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZou je die boordcomputer van BMW volgen voor onderhoud, of liggen die intervallen (vooral olie verversen) te ver uit elkaar ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk Berichten
Zowel met mijn vorige (330d coupe bj2012) als met de huidige 740i é X5 40e houd ik me aan wat de onderhoudscomputer aangeeft. Tegenwoordig is de kwaliteit van moderne oliën met zijn aditieven van een ongekend hoog niveau, en metern verschillende sensoren in het syteem de oliekwaliteit wat maakt dat dit een zeer betrouwbare methode is. Zo geeft de pc bij de 740i telkens 33000a34000 km na tussen 2 beurten. Deze wagen rijdt ook enkel lange afstanden op een gezapig tempo; De X5 wordt vooral gebruikt voor stads en secundair verkeer. daarbij ligt volgens de pc het interval tussen 2 beurten op 22000km. Dit door het veel intensiever en belastender verbruik. Voor remmen edm heb ik de ervaring dat het systeem correct is.
Zal ook het schema van de wagen volgen. Idem hier, vooral grotere afstanden, geen stadsverkeer. Mijn remmen lijken effectief wel langer mee te gaan dan wat de boordcomp aangeeft. ik bedoel hiermee dat de boordcomputer trager zakt dan de effectieve kilometers. Wellicht omdat ik niet echt veel mijn remmen belast. Heb nog 7000 te gaan met voorste remblokken en 16000 tot volgend onderhoud.
T is in feite waar, je betaalt dure olie en zou die dan om de 15000 km vervangen terwijl ze in optimale omstandigheden gebruikt wordt. (lage toeren door automaat, lange afstanden, geen stad, mooi warm rijden,...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk BerichtenTegenwoordig is de kwaliteit van moderne oliën met zijn aditieven van een ongekend hoog niveau,
Comment
-
T is ook makkelijk hee met die grote intervallen. En kwestie van prijs, een onderhoud is duurder dan vroeger maar ik heb inderdaad de tijd nog geweten dat je alle 10000 km binnen moest. Als je dat maal drie doet kom je nu zelfs goedkoper uit... Mensen bekijken de prijs per onderhoud, maar in feite moet je per jaar vergelijken.
Comment
-
Met de laatste perikelen op gebied van software-gesjoemel in de wagens is mijn vertrouwen in wat mijn boordcomputer vertelt sterk gezakt. Ik kan mij niet ontdoen van het gevoel dat het zeer gemakkelijk is geworden de klant in de bloem te rollen. Als de dealers al geen zaken doen met de verkoop, van wat zouden ze nog winst maken behalve het onderhoud ? Wees gerust dat dat weinig transparante computer-gestuurde systeem om de onderhoudsbeurten te bepalen eerder bestemd is om de klant zo vlug mogelijk naar de garage te roepen. Voorbeeldje ? Periodiciteit bij Audi voor wagens die minder van 15000km per jaar bollen is 2 jaar. Maar plots verschijnt naar stipt 3 jaar de boodschap dat de wagen binnen moet... enkel om remolie te vervangen ! Alsof dit niet een jaartje later zou mogen, zonder het minste gevaar voor een wagen van een dergelijk lage leeftijd.
Comment
-
Wat olieverversing betreft respecteer ik de aanbevolen periodiciteit van 2jaar/30.000km. Leek mij lang, maar deze intelligente sensoren hebben mij nooit gesignaleerd dat mijn olie vroegtijdig diende vervangen te worden (ik hou wel mijn oliepeil in de gaten, deze is ten allen tijd op full). Mijn laatste onderhoud dateert van april 2015, en sinds een week verschijnt de "uitnodiging" van Audi bij elke start. Bewijst dat 1° mijn olie nog ok is en 2° dat de computer enkel rekening gehouden heeft met de datum. Ik zal dus gelet op de afwezigheid van andere boodschappen het onderhoud iets uitstellen om het opnieuw te doen kloppen met de keuring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWees gerust dat dat weinig transparante computer-gestuurde systeem om de onderhoudsbeurten te bepalen eerder bestemd is om de klant zo vlug mogelijk naar de garage te roepen. Voorbeeldje ? Periodiciteit bij Audi voor wagens die minder van 15000km per jaar bollen is 2 jaar. Maar plots verschijnt naar stipt 3 jaar de boodschap dat de wagen binnen moet... enkel om remolie te vervangen ! Alsof dit niet een jaartje later zou mogen, zonder het minste gevaar voor een wagen van een dergelijk lage leeftijd.
Nuja, éénmaal uit de garantieperiode trek ik mij dat toch niet meer aan. Ik check alle essentiële dingen regelmatig zelf en de mededeling in de BC is eigenlijk niet storend, momenteel al 70 dagen overschreden en er gaan nog minstens 40 dagen bijkomen eer ik bij mijn Poolse dealer komEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lastig is (voor mij toch) het feit dat je de melding niet kunt laten uitwissen, de dealer weigert kordaat dat te doen. Het gaat gemakkelijker op mijn Saab, daar kan ik het zelf wegdoen... nog een geluk met zijn och'arme 30.000km op 12 jaar ;-))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenLastig is (voor mij toch) het feit dat je de melding niet kunt laten uitwissen, de dealer weigert kordaat dat te doen. Het gaat gemakkelijker op mijn Saab, daar kan ik het zelf wegdoen... nog een geluk met zijn och'arme 30.000km op 12 jaar ;-))
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment