Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Krijg hier mijn post niet meer gewijzigd dus maar een nieuwe reply. Die 85 000 km waren met Bridgestone Turanza's. De winterbanden zijn Goodyear Ultragrip Performance (ja, echt) en die hebben noppes grip als het 10 graden en nat is. Wat ongeveer 50% van de winter is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
      Dinsdag mijn Honda Civic 1.8vtec 2009 binnen gedaan om de linker toplager te vervangen. Terug gekomen met 2 nieuwe schokdempers en 2 toplagers (schokdempers lekten blijkbaar en toplagers zijn in set). Totaal prijs 935€ incl btw. 380€ aan werkuren !!
      Net naar de keuring geweest. Rechter wiellager rechts voor zou speling opzitten.
      Triestig dat ze dat verleden week niet hebben opgemerkt. Ben benieuwd wat dat lolletje weer zal kosten.
      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
      Audi S3 '02 sold => topic
      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

      Comment


      • Aangezien mijn volgende oliewissel slechts binnen 8000km (iedere 15k) is vraag ik me toch af of ik beter niet ééns tussendoor een bijkomend onderhoud plan voor een paar andere zaken:
        • remmen achter: 85k geleden vervangen, zolang de iDrive niets zegt lijkt me dit wel prima
        • bougies: letterlijk nog nooit vervangen (kmstand: 137500), zolang hij vlot start geen problemen?
        • remvloeistof: 60k geleden
        • luchtfilter: 29k geleden
        • brandstoffilter: 29k geleden
        Sowieso de 2 laatste (lucht & brandstoffilter). Nog andere zaken die ik het best ééns bekijk?
        Wagen is een BMW E90 318dieselstoof.

        Comment


        • Niks tussendoor onderhoud. Die dingen kunnen nog wel 8.000 km mee hoor.

          Comment


          • Remmen is een kwestie van inspectie: dikte remblokje en opmeten schijfdikte.
            Gloeikaarsen moet je nooit vervangen.
            Remvloeistof zit een interval op van 2 jaar.
            Bij lucht- en dieselfilter zal dat 60.000 km of zo zijn, minimaal.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • Remvloeistof is bij mijn vorige auto's eigenlijk nooit vervangen geweest
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Zou je die boordcomputer van BMW volgen voor onderhoud, of liggen die intervallen (vooral olie verversen) te ver uit elkaar ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Zou je die boordcomputer van BMW volgen voor onderhoud, of liggen die intervallen (vooral olie verversen) te ver uit elkaar ?
                  ZEKER voor olie liggen die intervallen te ver uit elkaar. Mijn olie (inclusief filter) is 7k geleden ververst en volgens iDrive mag ik er nog 25k mee rijden... No thanks.Ik doe olie en oliefilter iedere 15k.

                  Remmen zijn wel vrij correct, al heb ik ook al van sommigen gehoord dat iDrive hiervan dan weer te vroeg van zijn oren maakt (remblokjes die nog makkelijk een tijdje meekunnen bijvoorbeeld).

                  Voor de rest is het service menu van iDrive eerder beperkt... zeker bij nieuwe modellen waar je géén fysiek onderhoudsboekje hebt is het toch wel tasten in het duister en moet je al je sleutel (laten) uitlezen.
                  Last edited by ; 15/03/2017, 10:37.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                    2015 Corsa OPC:

                    klein onderhoud: 113 euro
                    groot onderhoud: 302 euro

                    113 € Daar raak ik niet aan met de Adam

                    168€ voor het 1e onderhoud (1 jaar oud en 19000km), wielen V/A wisselen inbegrepen.

                    Toch tevreden, zeker als je MB stealer prijzen gewoon bent
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                      Krijg hier mijn post niet meer gewijzigd dus maar een nieuwe reply. Die 85 000 km waren met Bridgestone Turanza's. De winterbanden zijn Goodyear Ultragrip Performance (ja, echt) en die hebben noppes grip als het 10 graden en nat is. Wat ongeveer 50% van de winter is.
                      Ik heb ook de Ultragrip 8 performance liggen op mijn v60 en trek die nog steeds evenhard door de bochten als met mijn zomerbanden... Ook bij 15°
                      Niks gripverlies...
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                        De winterbanden zijn Goodyear Ultragrip Performance (ja, echt) en die hebben noppes grip als het 10 graden en nat is. Wat ongeveer 50% van de winter is.
                        Dat het gedurende 50% van de Belgische winter 10 graden en nat is, dat zou best wel eens kunnen ... maar, dat die GoodYear's geen grip hebben in dergelijke omstandigheden is dan weer een heel ander verhaal dan mijn ervaring en ook dan deze ervaring.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                        Sowieso de 2 laatste (lucht & brandstoffilter).
                        Die mogen er inderdaad af na 30.000 km ... voor wat dat maar kost heeft het geen enkele zin om daarop te willen besparen, onafgezien van wat de constructeur voorschrijft.




                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Zou je die boordcomputer van BMW volgen voor onderhoud, of liggen die intervallen (vooral olie verversen) te ver uit elkaar ?
                          Zowel met mijn vorige (330d coupe bj2012) als met de huidige 740i é X5 40e houd ik me aan wat de onderhoudscomputer aangeeft. Tegenwoordig is de kwaliteit van moderne oliën met zijn aditieven van een ongekend hoog niveau, en metern verschillende sensoren in het syteem de oliekwaliteit wat maakt dat dit een zeer betrouwbare methode is. Zo geeft de pc bij de 740i telkens 33000a34000 km na tussen 2 beurten. Deze wagen rijdt ook enkel lange afstanden op een gezapig tempo; De X5 wordt vooral gebruikt voor stads en secundair verkeer. daarbij ligt volgens de pc het interval tussen 2 beurten op 22000km. Dit door het veel intensiever en belastender verbruik. Voor remmen edm heb ik de ervaring dat het systeem correct is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk Berichten

                            Zowel met mijn vorige (330d coupe bj2012) als met de huidige 740i é X5 40e houd ik me aan wat de onderhoudscomputer aangeeft. Tegenwoordig is de kwaliteit van moderne oliën met zijn aditieven van een ongekend hoog niveau, en metern verschillende sensoren in het syteem de oliekwaliteit wat maakt dat dit een zeer betrouwbare methode is. Zo geeft de pc bij de 740i telkens 33000a34000 km na tussen 2 beurten. Deze wagen rijdt ook enkel lange afstanden op een gezapig tempo; De X5 wordt vooral gebruikt voor stads en secundair verkeer. daarbij ligt volgens de pc het interval tussen 2 beurten op 22000km. Dit door het veel intensiever en belastender verbruik. Voor remmen edm heb ik de ervaring dat het systeem correct is.
                            Bedankt voor de info !
                            Zal ook het schema van de wagen volgen. Idem hier, vooral grotere afstanden, geen stadsverkeer. Mijn remmen lijken effectief wel langer mee te gaan dan wat de boordcomp aangeeft. ik bedoel hiermee dat de boordcomputer trager zakt dan de effectieve kilometers. Wellicht omdat ik niet echt veel mijn remmen belast. Heb nog 7000 te gaan met voorste remblokken en 16000 tot volgend onderhoud.
                            T is in feite waar, je betaalt dure olie en zou die dan om de 15000 km vervangen terwijl ze in optimale omstandigheden gebruikt wordt. (lage toeren door automaat, lange afstanden, geen stad, mooi warm rijden,...)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk Berichten
                              Tegenwoordig is de kwaliteit van moderne oliën met zijn aditieven van een ongekend hoog niveau,
                              Klopt. De tijd dat olie elke 5.000 km 'op' was ligt al even achter ons.

                              Comment


                              • T is ook makkelijk hee met die grote intervallen. En kwestie van prijs, een onderhoud is duurder dan vroeger maar ik heb inderdaad de tijd nog geweten dat je alle 10000 km binnen moest. Als je dat maal drie doet kom je nu zelfs goedkoper uit... Mensen bekijken de prijs per onderhoud, maar in feite moet je per jaar vergelijken.

                                Comment


                                • Met de laatste perikelen op gebied van software-gesjoemel in de wagens is mijn vertrouwen in wat mijn boordcomputer vertelt sterk gezakt. Ik kan mij niet ontdoen van het gevoel dat het zeer gemakkelijk is geworden de klant in de bloem te rollen. Als de dealers al geen zaken doen met de verkoop, van wat zouden ze nog winst maken behalve het onderhoud ? Wees gerust dat dat weinig transparante computer-gestuurde systeem om de onderhoudsbeurten te bepalen eerder bestemd is om de klant zo vlug mogelijk naar de garage te roepen. Voorbeeldje ? Periodiciteit bij Audi voor wagens die minder van 15000km per jaar bollen is 2 jaar. Maar plots verschijnt naar stipt 3 jaar de boodschap dat de wagen binnen moet... enkel om remolie te vervangen ! Alsof dit niet een jaartje later zou mogen, zonder het minste gevaar voor een wagen van een dergelijk lage leeftijd.

                                  Comment


                                  • Wat olieverversing betreft respecteer ik de aanbevolen periodiciteit van 2jaar/30.000km. Leek mij lang, maar deze intelligente sensoren hebben mij nooit gesignaleerd dat mijn olie vroegtijdig diende vervangen te worden (ik hou wel mijn oliepeil in de gaten, deze is ten allen tijd op full). Mijn laatste onderhoud dateert van april 2015, en sinds een week verschijnt de "uitnodiging" van Audi bij elke start. Bewijst dat 1° mijn olie nog ok is en 2° dat de computer enkel rekening gehouden heeft met de datum. Ik zal dus gelet op de afwezigheid van andere boodschappen het onderhoud iets uitstellen om het opnieuw te doen kloppen met de keuring.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Wees gerust dat dat weinig transparante computer-gestuurde systeem om de onderhoudsbeurten te bepalen eerder bestemd is om de klant zo vlug mogelijk naar de garage te roepen. Voorbeeldje ? Periodiciteit bij Audi voor wagens die minder van 15000km per jaar bollen is 2 jaar. Maar plots verschijnt naar stipt 3 jaar de boodschap dat de wagen binnen moet... enkel om remolie te vervangen ! Alsof dit niet een jaartje later zou mogen, zonder het minste gevaar voor een wagen van een dergelijk lage leeftijd.
                                      Bij Audi en nog wat andere merken is het dan nog 2 jaar, bij Mercedes is het maar 1 jaar als je de voorziene kilometers niet bereikt

                                      Nuja, éénmaal uit de garantieperiode trek ik mij dat toch niet meer aan. Ik check alle essentiële dingen regelmatig zelf en de mededeling in de BC is eigenlijk niet storend, momenteel al 70 dagen overschreden en er gaan nog minstens 40 dagen bijkomen eer ik bij mijn Poolse dealer kom
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Lastig is (voor mij toch) het feit dat je de melding niet kunt laten uitwissen, de dealer weigert kordaat dat te doen. Het gaat gemakkelijker op mijn Saab, daar kan ik het zelf wegdoen... nog een geluk met zijn och'arme 30.000km op 12 jaar ;-))

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Lastig is (voor mij toch) het feit dat je de melding niet kunt laten uitwissen, de dealer weigert kordaat dat te doen. Het gaat gemakkelijker op mijn Saab, daar kan ik het zelf wegdoen... nog een geluk met zijn och'arme 30.000km op 12 jaar ;-))
                                          Bij MB gaat dat ook in het verborgen menu (zie filmpje). Zolang ik nog in het dealernet ga laat ik het door hun doen maar het is eigenlijk heel simpel om te resetten, heb het al geprobeerd tot bevestiging. Youtube staat vol met filmpjes erover, zal ook zo wel over het systeem bij andere merken zijn. Piece of cake!

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X