Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk Berichten

Zowel met mijn vorige (330d coupe bj2012) als met de huidige 740i é X5 40e houd ik me aan wat de onderhoudscomputer aangeeft. Tegenwoordig is de kwaliteit van moderne oliën met zijn aditieven van een ongekend hoog niveau, en metern verschillende sensoren in het syteem de oliekwaliteit wat maakt dat dit een zeer betrouwbare methode is.
    Er zijn geen sensoren die effectief de kwaliteit van de olie kunnen controleren.
    Enkel in een uitgerust labo kan je dit uitvoeren.

De controle hier gebeurt op basis van algorithmen ( berekeningen dus ) op basis van de motorbelasting,
    die dus wel door sensoren continu kunnen gemeten worden.
    Denk aan temperaturen, toerentallen, oliedruk, etc.

Comment

• ik deed na garantie ook 2 jaar
      al lijkt dat bij nieuwe bmw's niet zo goed
      en ik sla met de s ook nog geen beurt over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        maar ik heb inderdaad de tijd nog geweten dat je alle 10000 km binnen moest. Als je dat maal drie doet kom je nu zelfs goedkoper uit...
        Gerekend aan de prijzen van tegenwoordig mss wel ja

Comment

• ThomasT / Packard: jullie ervaringen zullen ongetwijfeld anders zijn, aangezien jullie andere banden hebben dan ik. Ik heb Ultragrip Performance (zonder cijfer) uit 2011. Jullie hebben recentere Ultragrip Performance 8 en 9.

Comment

• edit
            foutje

Comment

• MINI inspectie I van een oude R50 Cooper bij Mini Gent dus Verstraeten.
              Dus inspectie met olie en oliefilter en pollenfilter.
              Plus vervangen remolie.

€300

Vind ik prima.
              Garage komt ook zeer goed over. Kleinschalig, duidelijk, prijzen en alles wordt op voorhand besproken.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                MINI inspectie I van een oude R50 Cooper bij Mini Gent dus Verstraeten.
                Dus inspectie met olie en oliefilter en pollenfilter.
                Plus vervangen remolie.

€300

Vind ik prima.
                Garage komt ook zeer goed over. Kleinschalig, duidelijk, prijzen en alles wordt op voorhand besproken.

Hoe lang hebben ze gewerkt aan uw wagen voor dit alles, het stukje uurloon interesseert mij

Comment

• Telefoonnummer staat er bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Telefoonnummer staat er bij.
                    De werktijd staat er ook op:
                    8 + 13 Prest = 21 Prest.
                    1 Prest.Eenheid = 5 minuten = 5.5 € excl btw (merk op : bij het vervangen van 1 liter remolie is een korting van 50 % op de werkuren)
                    21 x 5 minuten = 105 minuten

Comment

• Die korting voor de remvloeistof is omwille van een defect toestel waardoor ze het manueel moesten doen wat iets langer duurde.

€260 voor de Inspectie I dus.
                      Dit is geen gewone olieservice, die is goedkoper. Vind de uren wel oké gerekend al zijn ze wel peperduur.
                      Die vind ik prima van mij eerder hierboven was misschien wat overdreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere
                        Service A laten uitvoeren bij ouder dan 5 jaar dus de versnellingsbak is ook ververst.
                        Tot vervelenstoe op voorhand herhaald dat dit moest gebeuren maar blijkbaar had men bij het uitlezen toch geen blauwe olie op voorraad voor de bak dus heb de auto een dag langer moeten achterlaten.

De service A kost gewoon het gebruikelijke forfait.
                        Verversen van de versnellingsbak was te duur vond ik. Bobo betaalde 1,20 werkuren bij MB Antwerpen, ik moest 2,7 werkuren betalen + nog een van herstelling van 0,5 u aan start/stop door iets wat afgebroken was bij het verversen van de bak.
                        €567 in plaats van €387 bij bobo dus.

Als ik vroeg waarom het zo duur was werd me verteld dat de bak gespoeld werd. Hmmm. Wel maar 9 liter olie op de factuur maar da's wellicht een forfetaire hoeveelheid. Als de koppelomvormer inderdaad mee ververst zou zijn dan is de prijs wel nog te verantwoorden maar het zou me verbazen als Mercedes dat voorschrijft.

Groot voordeel is wel: de versnellingsbak schakelt nu nog zachter. Echt enorm zacht nu! Had geen verschil verwacht omdat ik niet wist dat het nog beter kon.

Comment

• Chapeau dat jij naar Verstraetenb durft gaan. Hoor daar quasi nooit iets positief over.

Btw ik heb uw nicht nog niet gehoord.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Op aanraden van Gixxer. Kwam echt zéér goed over. Is echt helemaal anders dan de BMW garage in Lochristi ook. Eén jongen die alles regelt en dan twee mechaniekers. Werd op voorhand verteld wat alles zou kosten en als ze wou kon ze ook enkel de olie laten vervangen om de prijs te drukken. Ook een mooie plooifiets van Mini meegrekegen tijdens de onderhoudsbeurt.

Moet best meevallen een Mini laten onderhouden t.o.v. Mercedes. Met een BMW zou ik wel naar Daeninck gaan natuurlijk.
                            Wat hoor je er dan over?

Ohja, oei. Ik pols nog eens. Afstandbediening is ook stuk gegaan en zal ze ook niet laten herstellen (€190) dus het zal wellicht nog niet voor meteen zijn.

Comment

• 2 jaarlijks of 30.000km onderhoud voor mijn Leon FR 184 DSG. 220Eur

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Skoda Fabia Combi 1.2 TDI - 145 000 km

- oliewissel (4 liter)
                                - interieurluchtfilter en pollenfilter, dacht ik
                                - remtrommels achteraan proper gemaakt
                                - "inspectieservice"

320 euro bij Lamaire Motors in Kortrijk
                                Last edited by Marvin; 02/05/2017, 11:48. Reden: Edit: geen luchtfilter. Was de 'interieurluchtfilter'

Comment

• ook niet goeie koop zenne !

Comment

• Audi S4 B8
                                    - klein onderhoud
                                    - motorflush
                                    - vervangen waterpomp, alternator riem en multiriem.

648€

Comment

• Eerste onderhoud van mijn MX-5 ND 2.0, na 363 dagen in mijn bezit en 8525 km op de teller. 165 €, voornamelijk olie, oliefilter, werkuren en BTW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                                        Audi S4 B8
                                        - klein onderhoud
                                        - motorflush
                                        - vervangen waterpomp, alternator riem en multiriem.

648€
                                        Zelf gedaan ?

Comment

• Nee, in een garage (geen officiële Audi)

Comment

Working...
                                          X