Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Accu vervangen op een Skoda Fabia 1.2 TDI (2010) bij Top Motors (Kortrijk).

    - Vervangen: 6,96
    - Uit- en inbouwen: 20,80
    - Accu 12v 61ah: 158,00
    - Kleine leveringen: 9,48
    - Milieubijdrage: 3,50

    = 198,74 + 41,74 BTW = 240,48

    Toen ik vroeg hoeveel het mij ging kosten: "ho, ongeveer 180".

    De reden waarom ik überhaupt naar Top Motors was geweest, is omdat de VAB-pechverhelpingsinterventie die inbegrepen is zolang je bij de dealer op onderhoud gaat, anders ging moeten betaald worden. VAB is namelijk moeten komen omdat ik niet meer kon starten. Daarom dacht ik: die interventie van VAB + vervangen accu bij een andere garage zal duurder zijn dan maar gewoon naar de stealer te gaan.

    Ik begin mij nu toch af te vragen of dat wel zo zou geweest zijn.

    En het is ook een smerige praktijk. Pechverhelping komt, mag de accu niet vervangen (wat ze anders wél gewoon doen), je MOET naar een dealer gaan, en je mag de volle pot betalen.

    #lessonslearned

    Comment


    • was het nog de eerste batterij?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        was het nog de eerste batterij?
        Ja, dus in die zin wel positief.

        Comment


        • die heeft het idd goed lang getrokken !

          Comment


          • Alles qua remmen is ook nog altijd origineel ... Maar hij heeft het laatste jaar wel weinig kilometers meer gedaan: ongeveer 3 000. In totaal heeft ie nu ongeveer 176 000 kms.

            Comment


            • Dat is een goeie batterij geweest, maar ik had ze toch zelf vervangen

              Comment


              • Gisteren is de Megane op onderhoud geweest (onderhoud B, 2 jaar of 30.000 km), heeft me 228 euro gekost.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Wel zonde dat ze in deze tijd geen exactere prijs kunnen(willen) geven.
                  En dan dat pricipe van je moét naar de dealer...
                  Als ik lees dat jij al chance hebt dat dat uw eerste batterij was...ik heb laatst mijn auto verkocht, 11jr en 412000km en reed nog steeds met de originele batterij.
                  Maar als je die batterij zag, dat was precies voor een vrachtwagen voorzien.
                  2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                    Accu vervangen op een Skoda Fabia 1.2 TDI (2010) bij Top Motors (Kortrijk).

                    - Vervangen: 6,96
                    - Uit- en inbouwen: 20,80
                    - Accu 12v 61ah: 158,00
                    - Kleine leveringen: 9,48
                    - Milieubijdrage: 3,50

                    = 198,74 + 41,74 BTW = 240,48

                    Toen ik vroeg hoeveel het mij ging kosten: "ho, ongeveer 180".

                    De reden waarom ik überhaupt naar Top Motors was geweest, is omdat de VAB-pechverhelpingsinterventie die inbegrepen is zolang je bij de dealer op onderhoud gaat, anders ging moeten betaald worden. VAB is namelijk moeten komen omdat ik niet meer kon starten. Daarom dacht ik: die interventie van VAB + vervangen accu bij een andere garage zal duurder zijn dan maar gewoon naar de stealer te gaan.

                    Ik begin mij nu toch af te vragen of dat wel zo zou geweest zijn.

                    En het is ook een smerige praktijk. Pechverhelping komt, mag de accu niet vervangen (wat ze anders wél gewoon doen), je MOET naar een dealer gaan, en je mag de volle pot betalen.

                    #lessonslearned
                    Ah, dus als je beroep doet op de "gratis VAB invterventie vanwege onderhoud", dan MOET de wagen bij die interventie naar die garage gaan? Dus STEL de knalpot valt er onderuit, dan MOET die naar de merk-garage voor herstelling?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
                      Wel zonde dat ze in deze tijd geen exactere prijs kunnen(willen) geven.
                      En dan dat pricipe van je moét naar de dealer...
                      Als ik lees dat jij al chance hebt dat dat uw eerste batterij was...ik heb laatst mijn auto verkocht, 11jr en 412000km en reed nog steeds met de originele batterij.
                      Maar als je die batterij zag, dat was precies voor een vrachtwagen voorzien.
                      Mijne Citroën C4 had ook nog zijn eerste batterij toen ik die inruilde.
                      Was toen ook 10 jaar, maar wel slechts een dikke 80.000 km
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                        Ah, dus als je beroep doet op de "gratis VAB invterventie vanwege onderhoud", dan MOET de wagen bij die interventie naar die garage gaan? Dus STEL de knalpot valt er onderuit, dan MOET die naar de merk-garage voor herstelling?
                        Zo werd het gezegd door de VAB-man. Anders ging D'Ieteren (dat die VAB aanbiedt) de factuur van de interventie nasturen.

                        Comment


                        • Bij BMW sleept men de wagen ook enkel naar een BMW dealer indien er van BMW assistance gebruik worde gemaakt. Ondanks dat dit telkens lokale sleepdiensten zijn. Zo diende ik mijn voertuig eens te laten slepen met een gescheurde RFT band. enkel naar de dealer dus, en niet naar de bandenboer.

                          Comment


                          • tja, zal bij mobilo-benz niet anders zijn, niet fijn voor marvin...maar ergens wel te begrijpen

                            Comment


                            • vandaag de zoe gehaald na onderhoudsbeurt type b 2 jaar 26000km
                              onderhoudsbeurt + update gps-r-link
                              teruggekregen met volgeladen accu
                              kosten 45 euro ,nog iemand die twijfelt dat onderhoud veel goedkoper is?

                              Comment


                              • BMW F31 320d, groot onderhoud: 532 euro.

                                Comment


                                • ik moet vlg week

                                  ik verwacht niet veel behalve een hoge factuur

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    vandaag de zoe gehaald na onderhoudsbeurt type b 2 jaar 26000km
                                    onderhoudsbeurt + update gps-r-link
                                    teruggekregen met volgeladen accu
                                    kosten 45 euro ,nog iemand die twijfelt dat onderhoud veel goedkoper is?
                                    in nl is dat 58

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik moet vlg week

                                      ik verwacht niet veel behalve een hoge factuur
                                      Als ge met nen directeursbak rijdt, dan zult ge betalen als nen directeur hé.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                        Accu vervangen op een Skoda Fabia 1.2 TDI (2010) bij Top Motors (Kortrijk).

                                        - Vervangen: 6,96
                                        - Uit- en inbouwen: 20,80
                                        - Accu 12v 61ah: 158,00
                                        - Kleine leveringen: 9,48
                                        - Milieubijdrage: 3,50

                                        = 198,74 + 41,74 BTW = 240,48

                                        Toen ik vroeg hoeveel het mij ging kosten: "ho, ongeveer 180".

                                        De reden waarom ik überhaupt naar Top Motors was geweest, is omdat de VAB-pechverhelpingsinterventie die inbegrepen is zolang je bij de dealer op onderhoud gaat, anders ging moeten betaald worden. VAB is namelijk moeten komen omdat ik niet meer kon starten. Daarom dacht ik: die interventie van VAB + vervangen accu bij een andere garage zal duurder zijn dan maar gewoon naar de stealer te gaan.

                                        Ik begin mij nu toch af te vragen of dat wel zo zou geweest zijn.

                                        En het is ook een smerige praktijk. Pechverhelping komt, mag de accu niet vervangen (wat ze anders wél gewoon doen), je MOET naar een dealer gaan, en je mag de volle pot betalen.

                                        #lessonslearned
                                        Wat heb je voor die bijna 10euro aan “kleine leveringen” gekregen? Is dat niet gewoon een kost die ze iedere keer toevoegen? Dus gewoon bij elke interventie op elke auto 10euro, loopt mooi op

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                          vandaag de zoe gehaald na onderhoudsbeurt type b 2 jaar 26000km
                                          onderhoudsbeurt + update gps-r-link
                                          teruggekregen met volgeladen accu
                                          kosten 45 euro ,nog iemand die twijfelt dat onderhoud veel goedkoper is?
                                          Moest die accu kost er niet elke maand bijzitten wel ja. Maar die auto staat gewoon nog te duur nu. En ik lees in Frankrijk dat die effectief maar een 130a170km ver kan.
                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X