Accu vervangen op een Skoda Fabia 1.2 TDI (2010) bij Top Motors (Kortrijk).
- Vervangen: 6,96
- Uit- en inbouwen: 20,80
- Accu 12v 61ah: 158,00
- Kleine leveringen: 9,48
- Milieubijdrage: 3,50
= 198,74 + 41,74 BTW = 240,48
Toen ik vroeg hoeveel het mij ging kosten: "ho, ongeveer 180".
De reden waarom ik überhaupt naar Top Motors was geweest, is omdat de VAB-pechverhelpingsinterventie die inbegrepen is zolang je bij de dealer op onderhoud gaat, anders ging moeten betaald worden. VAB is namelijk moeten komen omdat ik niet meer kon starten. Daarom dacht ik: die interventie van VAB + vervangen accu bij een andere garage zal duurder zijn dan maar gewoon naar de stealer te gaan.
Ik begin mij nu toch af te vragen of dat wel zo zou geweest zijn.
En het is ook een smerige praktijk. Pechverhelping komt, mag de accu niet vervangen (wat ze anders wél gewoon doen), je MOET naar een dealer gaan, en je mag de volle pot betalen.
#lessonslearned
- Vervangen: 6,96
- Uit- en inbouwen: 20,80
- Accu 12v 61ah: 158,00
- Kleine leveringen: 9,48
- Milieubijdrage: 3,50
= 198,74 + 41,74 BTW = 240,48
Toen ik vroeg hoeveel het mij ging kosten: "ho, ongeveer 180".
De reden waarom ik überhaupt naar Top Motors was geweest, is omdat de VAB-pechverhelpingsinterventie die inbegrepen is zolang je bij de dealer op onderhoud gaat, anders ging moeten betaald worden. VAB is namelijk moeten komen omdat ik niet meer kon starten. Daarom dacht ik: die interventie van VAB + vervangen accu bij een andere garage zal duurder zijn dan maar gewoon naar de stealer te gaan.
Ik begin mij nu toch af te vragen of dat wel zo zou geweest zijn.
En het is ook een smerige praktijk. Pechverhelping komt, mag de accu niet vervangen (wat ze anders wél gewoon doen), je MOET naar een dealer gaan, en je mag de volle pot betalen.
#lessonslearned
Comment