Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ooit ging het hier over onderhoud van auto's
    je hoort dan vanalle bedragen,van enkele 100 euro tot 1000euro en meer.
    wanneer je dan al ev rijder op vraag van sommigen wil aantonen dat het onderhoud op een ev inderdaad veel goedkoper is wordt je gegarandeert wel in een richting geduwd die je eigenlijk niet wil, blijkbaar mogen sommigen hier zeggen wat ze willen ,en worden anderen konstant bekritiseert,wanneer het bepaalde personen niet aanstaat....
    iedereen heeft (gelukkig) zijn eigen mening,maar blijkbaar mag niet iedereen zijn mening uiten,getuige topics die verwijderd of geblokkeerd worden omdat er gezegd wordt wat bepaalde personen niet bevalt.......... wie het schoentje past trekke het aan!
    dus nog 1x onderhoud ev
    eerste beurt 40 euro
    tweede beurt 45 euro
    wagen telkens terug met volgeladen batterij.
    en voor diegenen die toch willen vitten
    nee ik ga geen documenten toevoegen,daar staan gegevens op waar niemand iets mee te maken heeft,zowel van mij als van de garage..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Bij de Mazda dealer van mijn ouders net hetzelfde. Als je er niet zelf achter vraagt vervangen ze dat ook nooit. Mijn ouders kennen er niet veel van en bellen ook altijd maar 'voor een onderhoud'. Maar aangezien die wagen vanaf km 1 bij hun onderhouden wordt met bijhouden van historiek zouden ze toch zelf moeten weten wanneer wat vervangen dient te worden. Maar nee, als je hun laat doen vervangen ze enkel alleen de olie en filter, naar de rest kijken ze niet eens.

​​2 jaar geleden met twee kale voorbanden op onderhoud geweest, niet eens opgemerkt.
      Maar wel €85 aanrekenen voor een plastic clipje van de bumper dat was afgebroken.
      Waarom ze er nog blijven gaan, ik snap het niet.
      ​​
      tja de reden is simpel,omdat het goedkoop is.....
      veel klanten willen gewoon goedkoop geholpen worden,wat er gebeurt wordt zelfs niet nagekeken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

het gaat ook totaal niet over geld uitgeven op zich,daar doet inderdaad ieder mee wat hij/zij wil.
        er zijn er genoeg hier die die degoutante bedragen verdedigen,leuk voor hen........
        maar ik verdediging nu eenmaal liever de andere kant,zolang er in dit land mensen zijn die het moeilijk hebben,en er lachwekkend over gedaan wordt zal ik die dure bakken met hun extravagante bedragen blijven bekritiseren.
        het is jullie goed recht om met zulke bedragen te pochen,
        het is mijn goed recht om het te bekritiseren.
        ps wat die witte kamionetten betreft,hoeveel witte mensen zitten erin?
        Ga eens elders zagen. Hier gaat het over onderhoudsprijzen.

Ontopic over je Renault: hoeveel kilometers heb je ondertussen? Al problemen gehad? Wat wordt er dan gedaan bij zo'n onderhoud? Zijn het altijd dezelfde prijzen/werken of is er ook zoiets als een groot en klein onderhoud?

Er is hier nog niet veel te lezen over ervaringen met elektrische auto's, dus probeer op die manier een beetje meerwaarde toe te voegen in plaats van te zagen over waar anderen hun geld aan uitgeven. Misschien kan je daarmee meer mensen overtuigen om voor een elektrische auto te kiezen of op zijn minst te begrijpen waarom jij dat gedaan hebt.

Comment

helaas,dat noemen ze dan de moderne tijden.
          vroeger kwam je binnen,en kende je als vaste klant iedereen,nu raak je met moeite verder dan de receptie,en wordt je aangesproken met mijnheer(hatelijk,onpersoonlijk)
          volgende stap ontvangst door robot?
          Ik haat het gewoon om naar de garage te gaan. Ik hoef die mensen echt niet te kennen bij naam, dat betekent alleen dat je er te dikwijls staat.

Mijn vorige A6: enkel in de garage geweest voor de levering, al de rest via pick-up service en nooit tussentijds moeten binnenstappen.
          Mijn 3 weken oude VOLVO had een software probleem, en daar begon het al.
          Voor garantie is er geen pick-up, maar we zullen U gratis een vervangwagen geven, want die software resetten duurt wel een paar uur.
          Je komt ter plaatse en de receptionist weet niks van die gratis vervangwagen. Begint te bellen en wat onvriendelijk te zijn tegen mij (weet je, de tijd dat er nog iets gratis was is voorbij, hier is NIKS nog gratis), maar uiteindelijk (na een half uur) toch een vuile auto meegekregen.

Dan ga ik mijn auto ophalen, zit diezelfde receptionist wat te tikken op zijn computer. Ik sta voor hem, en in plaats van even goeiedag te zeggen pakt hij zijn telefoon, en zegt gewoon niks tegen mij. Pas na 10 minuten (na telefoongesprek zijn FB nog geupdate zeker) vraag hij mijn naam en voor welke auto ik kom. (ik zag aan zijn gezicht dat hij het wel wist, maar moest nog wat de moeilijke uithangen).
          En dan kreeg ik een beetje onder mijn voeten dat ik de updates via wifi had geprobeerd. (staat zo in de handleiding)
          Nee, je doet dat helemaal verkeerd, dat werkt niet, je moet dat met een USB stick doen. Jij hebt te veel updates tegelijk gestart, en daardoor is alles in het honderd gelopen.

Dus voor onderhoud pick-up service, en als er iets anders is, dan gaan ze me op voorhand per mail mogen bevestigen wat ik moet doen.

Die klassieke garages snappen niet dat de consument het niet meer pikt. Als ze dan bij Tesla op een andere manier behandeld worden, dan komen die klanten niet zo makkelijk meer terug.
          Als ik naar een garage ga, dan wil daar geen slechte koffie drinken en ondertussen merkreclame kijken in hun boekskes of op hun TV. Ik wil daar gewoon niet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Ga eens elders zagen.
            Die mens zaagt toch niet?
            Hij heeft een vrij uitgesproken mening, maar dat stoort (mij) niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Vind ik ook. Ik heb ondertussen een natuurlijke afkeer van die stealers gekregen, vooral bij MB dan. Ze denken daar dat de nulmeridiaan door hun reet loopt
              Last edited by Jocar; 12/03/2019, 12:51. Reden: Schrijffout
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

ooit ging het hier over onderhoud van auto's
                je hoort dan vanalle bedragen,van enkele 100 euro tot 1000euro en meer.
                wanneer je dan al ev rijder op vraag van sommigen wil aantonen dat het onderhoud op een ev inderdaad veel goedkoper is wordt je gegarandeert wel in een richting geduwd die je eigenlijk niet wil, blijkbaar mogen sommigen hier zeggen wat ze willen ,en worden anderen konstant bekritiseert,wanneer het bepaalde personen niet aanstaat....
                iedereen heeft (gelukkig) zijn eigen mening,maar blijkbaar mag niet iedereen zijn mening uiten,getuige topics die verwijderd of geblokkeerd worden omdat er gezegd wordt wat bepaalde personen niet bevalt.......... wie het schoentje past trekke het aan!
                dus nog 1x onderhoud ev
                eerste beurt 40 euro
                tweede beurt 45 euro
                wagen telkens terug met volgeladen batterij.
                en voor diegenen die toch willen vitten
                nee ik ga geen documenten toevoegen,daar staan gegevens op waar niemand iets mee te maken heeft,zowel van mij als van de garage..
                André, vindt je niet dat een veertigtal euro’s om je wagen op te laden wat duur is ? Ik zie niet goed wat ze anders aan je EV doen...behalve een vluchtige kijk om de remplakketten en het waterreservoir van je ruitenwissers checken

Comment

Ontopic over je Renault: hoeveel kilometers heb je ondertussen? Al problemen gehad? Wat wordt er dan gedaan bij zo'n onderhoud? Zijn het altijd dezelfde prijzen/werken of is er ook zoiets als een groot en klein onderhoud?

Er is hier nog niet veel te lezen over ervaringen met elektrische auto's, dus probeer op die manier een beetje meerwaarde toe te voegen in plaats van te zagen over waar anderen hun geld aan uitgeven. Misschien kan je daarmee meer mensen overtuigen om voor een elektrische auto te kiezen of op zijn minst te begrijpen waarom jij dat gedaan hebt.
                  oorspronkelijk was het de bedoeling om mee te werken,maar als ik telkens met gezaag gekonfronteerd wordt of in het belachelijke blijven trekken krijgen ze van mij gezaag terug.
                  ik heb onderhoudsprijzen gepost over de renault en de dacia,en vragen zoals die van u zal ik normaal altijd beantwoorden.
                  maar momenteel ben IK het gezaag ff beu............
                  dus zoek het ff zelf uit,voor ze me weer van vanalles beschuldigen.
                  soms krijg ik de indruk dat je als nationaal misdadiger aanzien wordt als je hier ook maar iets positief over bepaalde dingen(die niet in sommigen hun kraamke passen) probeert te posten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

voila,zo kan het ook

Comment

• Andre; gezaag, niet in kraam passen, beschuldigen, nationaal misdadiger? Waar ben je toch allemaal over bezig? Maar ik ken de bedragen ondertussen, 40 en 45 euro voor je onderhoud. Ik zal ook niet meer reageren op je positieve bijdrages.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik haat het gewoon om naar de garage te gaan. Ik hoef die mensen echt niet te kennen bij naam, dat betekent alleen dat je er te dikwijls staat.

Mijn vorige A6: enkel in de garage geweest voor de levering, al de rest via pick-up service en nooit tussentijds moeten binnenstappen.
                        Mijn 3 weken oude VOLVO had een software probleem, en daar begon het al.
                        Voor garantie is er geen pick-up, maar we zullen U gratis een vervangwagen geven, want die software resetten duurt wel een paar uur.
                        Je komt ter plaatse en de receptionist weet niks van die gratis vervangwagen. Begint te bellen en wat onvriendelijk te zijn tegen mij (weet je, de tijd dat er nog iets gratis was is voorbij, hier is NIKS nog gratis), maar uiteindelijk (na een half uur) toch een vuile auto meegekregen.

Dan ga ik mijn auto ophalen, zit diezelfde receptionist wat te tikken op zijn computer. Ik sta voor hem, en in plaats van even goeiedag te zeggen pakt hij zijn telefoon, en zegt gewoon niks tegen mij. Pas na 10 minuten (na telefoongesprek zijn FB nog geupdate zeker) vraag hij mijn naam en voor welke auto ik kom. (ik zag aan zijn gezicht dat hij het wel wist, maar moest nog wat de moeilijke uithangen).
                        En dan kreeg ik een beetje onder mijn voeten dat ik de updates via wifi had geprobeerd. (staat zo in de handleiding)
                        Nee, je doet dat helemaal verkeerd, dat werkt niet, je moet dat met een USB stick doen. Jij hebt te veel updates tegelijk gestart, en daardoor is alles in het honderd gelopen.

Dus voor onderhoud pick-up service, en als er iets anders is, dan gaan ze me op voorhand per mail mogen bevestigen wat ik moet doen.

Die klassieke garages snappen niet dat de consument het niet meer pikt. Als ze dan bij Tesla op een andere manier behandeld worden, dan komen die klanten niet zo makkelijk meer terug.
                        Als ik naar een garage ga, dan wil daar geen slechte koffie drinken en ondertussen merkreclame kijken in hun boekskes of op hun TV. Ik wil daar gewoon niet zijn.
                        mss lieten ze u staan omdat ze doorhadden dat je liever niet aangesproken wil worden,en waren ze het nr van uw smartfone aan het zoeken om een bericht te sturen?....
                        hahaaha dat bedoel ik nu net met de onpersoonlijke aanpak van klanten.u bent nr............
                        Last edited by ; 12/03/2019, 15:53.

Comment

• Tommie1 kan goed zijn dat jij dat zo ervaart, maar ik zou er van huiveren. Ik vind het zeer goede contact bij m’n dealer net een pluspunt, ken quasi iedereen bij naam, en zij ons (mij en m’n vrouw). Ik vind het ook totaal niet erg om er te komen, ben er nu net zelfs even binnengesprongen, afspraak maken voor de eerste oliewissel van m’n Abarth en ondertussen eidereen hallo kunnen zeggen.
                          je mag van mij gerust al je bevindingen blijven posten. Het onderhoud van een EV is een enorm pluspunt, dat wist ik al langer. Op korte termijn (geen olie, minder filters,...) zowel als op lange termijn (enorm veel minder dingen die stuk kunnen gaan, remmen die veel langer meegaan,...). We zitten hier allemaal te zagen over een batterij die mogelijks kapot zou kunnen gaan (puur giswerk), maar intussen betalen we (algemeen ‘we’ bedoel ik) duizenden euro’s voor EGR’s, roetfilters, turbo’s,... zonder erover te klagen.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dit was misschien niet duidelijk ik bedoelde: ga elders zagen over dingen die niet over auto-onderhoud gaan, want hier gaat het over onderhoudsprijzen.

Zijn bijdrages over wat er in een onderhoud van de Zoé zitten, bijvoorbeeld, interesseren mij (en anderen, zoals timothy) zeker en vast.

Comment

• Dat gezaag heeft een bepaalde popcorn factor imo, anders wordt het toch behoorlijk droog
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• S350bt 7 jaar, 137k A onderhoud + preventief panodak smeren...€318

Maakte me al op om te komen zagen, maar deze keer niet nodig lol

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  S350bt 7 jaar, 137k A onderhoud + preventief panodak smeren...€318

Maakte me al op om te komen zagen, maar deze keer niet nodig lol
                                  Duur genoeg voor een klein onderhoudje.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ze noemden me wel mijnheer ... wrs omdat ze de plaatnr al hadden ingetikt bij parkeren en ze zien dat bij vriesdonk

Jocar ik ben blij met een dooi mus, akkoord, maar toch blij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      Ze noemden me wel mijnheer ... wrs omdat ze de plaatnr al hadden ingetikt bij parkeren en ze zien dat bij vriesdonk

Jocar ik ben blij met een dooi mus, akkoord, maar toch blij
                                      Hahaha, nice! Maar normaal ben jij volgens eigen zeggen toch krenterig

Ik heb 130 € betaald voor mijn laatste A-service met de GLA bij een gewone garagist. Is natuurlijk geen S-klasse maar buiten een literke olie meer ofzo zie ik niet veel verschil qua onderhoud. Ik stond zelfs erbij en hij noemde mij Johan, dat heb ik ook liever

Zo gauw de garantie voorbij is zien ze mij niet meer in hun 'scheisse' net en dan ging ik nog bij een Poolse dealer, waar ik wel tevreden over was, die 30% goedkoper was dan hier. Nu met de nieuwe A ga ik daar terug maar dat is pas de eerste keer in het najaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Welke wagen?
                                        Seat Ibiza FR 2018

Comment

• Ik ben gierig, maar ken de wetmatigheden des leven, dat een s (of een Mercedes algemeen) duurder is kan ik de auto niet kwalijk nemen

Comment

Working...
                                          X