Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Ik ben gierig, maar ken de wetmatigheden des leven, dat een s (of een Mercedes algemeen) duurder is kan ik de auto niet kwalijk nemen.
    Auto heeft daar weinig mee te maken imo, die klaagt niet daarover

Maar het kan cheaper, zonder van de pot gerukte prijzen en ook nog eens zonder het risico opgelicht te worden zoals in mijn eigen ervaring aldaar. Ik vind dat mijn auto altijd beter rijdt na een onderhoud bij een gewone garagist. De gedachte alleen al..., en de gespaarde centjes natuurlijk

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Fiat 126 -> geen onderhoud -> 0 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Fiat 126 -> geen onderhoud -> 0 euro

Je doet het zelf, dat telt niet mee En de BMW? Ook bij zo'n cheape dealer?
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Fiat 126 -> geen onderhoud -> 0 euro

Gij kapt er dan overal water van de beek in of wa?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Afgedraaid frituurvet
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Afgedraaid frituurvet
              Dan heeft m nog ooit voor die olie betaald, tenzij hij die bussen al afgedraaid heeft meegesjoept op het containerpark

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                En de BMW? Ook bij zo'n cheape dealer?
                Dat zal ik je in augustus dit jaar weten te vertellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Nee want das nog een luchtgekoelde gratis lucht

Comment

• nix beter als geen onderhoud als er nix kapot is

Comment

• als hij ooit "onherstelbaar" kapot is , zet ik hem aan m'n brievenbus tussen de grassen

Comment

Dat zal ik je in augustus dit jaar weten te vertellen
                        Dat klinkt veelbelovend! Benieuwd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik heb 130 € betaald voor mijn laatste A-service met de GLA bij een gewone garagist. Is natuurlijk geen S-klasse maar buiten een literke olie meer ofzo zie ik niet veel verschil qua onderhoud. Ik stond zelfs erbij en hij noemde mij Johan, dat heb ik ook liever

nav andere draad, gaan zoeken achter mijn digitaal servicerapport...de factuur dus
                          8 liter olie a €25/liter
                          schuifdak extra laten smeren, wil in de zomer niet het gevoel krijgen het gaat weigeren was €25 extra
                          uurloon 0.63uur a €93, en geen €120 zoals in fr
                          9 liter adblue a €2/liter, voor 17000km dus
                          dan nog oliefilter en sproeimiddel, was leeg, ik was van plan bij te vullen met aldi-spul...maar vergeten, dju, en klein spul

alles btwi

edit vorig onderhoud a was trouwens duurder las ik mijn autodraad, ik denk dat de auto de leeftijd heeft bereikt dat onderhoudsforfait in de garage naar beneden gaat, das zo bij benz
                          Last edited by bobo; 17/03/2019, 17:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

nav andere draad, gaan zoeken achter mijn digitaal servicerapport...de factuur dus
                            8 liter olie a €25/liter
                            schuifdak extra laten smeren, wil in de zomer niet het gevoel krijgen het gaat weigeren was €25 extra
                            uurloon 0.63uur a €93, en geen €120 zoals in fr
                            9 liter adblue a €2/liter, voor 17000km dus
                            dan nog oliefilter en sproeimiddel, was leeg, ik was van plan bij te vullen met aldi-spul...maar vergeten, dju, en klein spul

alles btwi
                            Ik heb het in den andere draad gepost. Dat is niet de factuur, is nog apart. Misschien dat het bij jouw dealer anders werkt, geen idee.

Hier bij mijn Hasseltse dealer werd mijn vol bakje zelf gevuld sproeiwater leeg getrokken en vervangen door hun duur spul, 25€, een koopje

En dan zou je niet mogen kwaad worden op die dieven

Comment

• ruitensproeiervloeistof was leeg, melding...8.1 btwi...en das een heel grote tank, en nee niet 8.1 per liter
                              heb dat andere ook gevonden, maar vind er weinig digitaal aan

Comment

• Bij mij vullen ze bij Renault de sproeivloeistof niet bij.
                                Ben nu twee keer op onderhoud geweest en beide keren zeiden ze "de sproeivloeistof vult ge wel zelf bij he?"
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• en wrs zullen ze een batterij ook niet preventief vervangen (na 6 jaar) knight, en kunt ge zelf naar de aca rijden voor mss 3/5 van de prijs...maar tis een s-klasse he en ze hopen dat je niet voor zoiets aan de kant moet, veronderstel ik

Comment

• Ik zou het niet weten, ik dacht dat ze vanaf een bepaalde ouderdom de accu bij ieder onderhoud testen.
                                    Nu ja, ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang die het gaat volhouden.
                                    Mijn Citroën Saxo was 8 jaar toen er een nieuwe accu in kwam en de C4 had nog altijd de eerste accu en was 10 jaar.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• kans bestaat dat ze werd uitgemeten en daarmee is vervangen, maar ik had alvast aan de start/stop nix gemerkt van enige achteruitgang
                                      ik heb er toen ook niet achter gevraagd wrm, daarmee dat ik nu met die toch wel nijpende vraag blijf zitten

Comment

• In de Aldi trouwens in solden €4 voor 5 liter, vind alleen nergens de inhoud van de sproeiertank

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ik heb dezelfde kruik enkele maanden terug gekocht voor 2,50 euro.
                                          Staat hier nog altijd, want een week later heb ik er eentje gratis (met bon) kunnen meepakken in de Carrefour.

Comment

Working...
                                          X