Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• supermarkten hun prijzen varieren naargelang onmiddelijk concurrentie vlakbij en ligging...niet die uit de folder in promo natuurlijk

Comment

• Ik had die in de Action gekocht.

Die producten inde Aldi met "goedkoper" op zijn er die enkele maanden terug in de folder stonden en ze niet verkocht hebben.
      Zo heb ik hier een SSD liggen, koste eerst 129 euro (dacht ik), maanden later in een Aldi eentje gevonden voor 50 euro.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ja ok, den action...maar leveren die wel zelfde kwaliteit als aldi en benz

>>> vlg keer naar action voor de ruiten dus

Comment

• Hyundai i30 1.4 T-GDI, onderhoud 45k (olie, filters, nazicht airco, pollenfilter): 204€ + gratis update navi.
          Last edited by cooper s; 06/05/2019, 16:23.

Comment

• Mooie prijs.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Abarth Punto Evo SuperSport onderhoud 114.500 km (4.800 km gereden vorig jaar).

- Oliewissel (3.75 liter Selenia specifiek voor MultiAir)
              - Oliefilter
              - Pollenfilter
              - Wassen luchtfilter (is een BMC wasbare filter)
              - Algemeen nazicht
              - Additief olie & benzine(afgetoetst op voorhand, op verzoek)
              - ruitenwissersproeiervloeistof bijvullen
              - werk (1.25 uren)

230,45 Euro BTW in.

Intussen ok gekeurd, gewaxt en de verzekering en taks betaald. We kunnen weer karren
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Groot Onderhoud 50500 km - VW Sportvan 1,6 TDI

interieur filter
                remvloeistof service
                olie
                pollen filter
                inspectie met olie vervangen oil 503/504/507
                olie filter

366,92 euro

factuur was eerst 435,65 euro. De ruitenwissers werden vervangen zonder het te vragen. Mijn voorste ruitenwisser was pas

vervangen op 2 april 2019. Er zaten dus nieuwe ruitenwissers op. (Ruitenwissers zelf gekocht bij auto 5 - rubber was losgekomen en was dringend aan vervanging toe).

Nadat ik dat gezegd had, werd zonder probleem de factuur aangepast. Verschil van 68 euro).

Ben van 1997 klant bij VW en Audi en dit was de eerste keer dat de ruitenwissers zonder vragen vervangen werden ...

Comment

• 68 euro voor ruitenwissers
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Bij volvo meer dan 100 euro voor setje voor en achter... Ook zonder te vragen. Laatste keer dat ze me zagen bij die dealer.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Dat is toch pure afzetterij.
                      Voor de Megane 25 tot 30 euro voor een goed setje wissers voor- en achteraan, vanaf ze in de garage meer tellen dan 40 euro mogen ze hun wissers voor mijn part in hun gat steken.

Comment

• Wow vragen ze echt zoveel voor wat wissers??
                        ik kwam erachter dat Bolk wissers gewoon Valeo is sinds kort, 12 stuks gekochtgekocht €41.
                        voor 4 wagens alle filters meegekocht ook €65 (4* olie, lucht, interieur)
                        Polo 6n 1.4

Comment

• Bij Mercedes deden ze dat 12 jaar geleden al, nieuwe ruitenwissers zonder vragen en het volle sproeibakje vervangen door hun brouwsel, 100€ samen.

Bedankt en tot ziens meneer!
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mijn Mazda 5 heeft deze week ook zijn onderhoud gehad. De ruitenwissers zijn ook vervangen, het was ook wel nodig.
                            Op de factuur staat : wiperblade 400mm 11€ en wiper 650mm+spoiler 19€. Met BTW bij dus 36€. Dat valt dan blijkbaar mee als ik de prijzen hier lees :-)

Comment

• De laatste keer dat ik wissers liet vervangen, was op m’n Punto. Zat tussen 35 en 40 euro BTW in ook. Maar als dat nu 50 of 60 is... het zal me worst wezen.

Als je op restaurant een steak gaat eten is dat ook inkoopprijs maal 5... een autodealer staat blijkbaar ook op het lijstje van mensen die niets mag verdienen.

/care.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                De laatste keer dat ik wissers liet vervangen, was op m’n Punto. Zat tussen 35 en 40 euro BTW in ook. Maar als dat nu 50 of 60 is... het zal me worst wezen.

Als je op restaurant een steak gaat eten is dat ook inkoopprijs maal 5... een autodealer staat blijkbaar ook op het lijstje van mensen die niets mag verdienen.

/care.
                                Dat vind ik een beetje kort door de bocht, van mij mogen die best wat verdienen, maar als ge ziet dat ze bij de dealer (BMW) met een uitgestreken gezicht het dubbele vragen voor identiek dezelfde banden bij een gewone bandenboer, dan moet ik toch eens lachen hoor. Of 440€ voor een batterij (wederom BMW) ?
                                Idem voor die ruitenwissers, het ongevraagd vervangen op zich al zou mij storen, maar als ze bij de dealer dan ook nog eens flink meer vragen als bij een pakweg auto 5, daar heb ik toch problemen mee (heb het niet over webwinkels)
                                Voor de 500C weet ik het nog niet, maar die ondingen van Mopar komen er sowieso niet meer op, ongeacht wat ze kosten, haha

Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  68 euro voor ruitenwissers
                                  €70toen bij de Tiguan. Is echt van de pot gerukt en doe het nu zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                                    Dat vind ik een beetje kort door de bocht, van mij mogen die best wat verdienen, maar als ge ziet dat ze bij de dealer (BMW) met een uitgestreken gezicht het dubbele vragen voor identiek dezelfde banden bij een gewone bandenboer, dan moet ik toch eens lachen hoor. Of 440€ voor een batterij (wederom BMW) ?
                                    Idem voor die ruitenwissers, het ongevraagd vervangen op zich al zou mij storen, maar als ze bij de dealer dan ook nog eens flink meer vragen als bij een pakweg auto 5, daar heb ik toch problemen mee (heb het niet over webwinkels)
                                    Voor de 500C weet ik het nog niet, maar die ondingen van Mopar komen er sowieso niet meer op, ongeacht wat ze kosten, haha

Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk
                                    de prijzen die hier genoemd worden zijn inderdaad vaak overdreven.
                                    vooral bij sommige merken wordt er echt met de haren getrokken,terwijl iedereen ondertussen wel weet dat originele produkten niet door het merk maar door onderdelenfabrikanten geproduceert worden,.
                                    een batterij bij citroen bv is net dezelfde als die bij bmw.
                                    het enige wat het merk doet is een ander nr geven en een prijs opplakken.
                                    anderzijds,om de fout altijd bij de garagist te steken vind ik ook wat kort door de bocht.
                                    wanneer je een wagen binnenbrengt met het verzoek hem in orde te brengen verwacht je toch dat dat ook gebeurd is als je hem s'avonds ophaalt?
                                    wanneer men dan eerst nog om een toestemming moet gaan vragen voor elke kleine ingreep(bv ruitenwissers) dan kan men nog wel iemand bijplaatsen op de receptie om iedereen op te snorren,niet iedereen is de ganse dag bereikbaar(hoe raar dat bij sommige ook klinkt)
                                    voor een kleine garagist is dat zelfs puur tijdverlies en onbetaalbaar.
                                    een keten zoals auto 5 werkt nu eenmaal met minder ervaren of gekwalifiseerd personeel die ze dan ook in verhouding betalen,en de moeilijke klussen beginnen ze gewoon niet aan,daarvoor verwijzen ze u dan wel naar de dealer....
                                    dus tja,profiteurs zullen er overal wel tussenzitten.
                                    wie zijn garagist niet vertrouwd is nog altijd vrij een andere te zoeken.

Comment

• In elke nieuwe auto komen alle onderdelen van dezelfde toeleveranciers…dan is die meerprijs voor sommige geen enkel probleem, maar juist een bewijs van de kwaliteit…

Zetels, dashboard, alle elektronica/navi, remmen, schokdempers, lichten, koppelingen, enz. komen altijd van toeleveranciers.

De automatische versnellingsbak, komt in 90% van de gevallen ook van een toeleveranciers (of alvast zowat alle onderdelen)

Voor het chassis en motor, hebben zowat alle fabrikanten een kloon model van zijn samenwerking/ fusie partner, in het gamma…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

€70toen bij de Tiguan. Is echt van de pot gerukt en doe het nu zelf.
                                        Ik heb dat bij mijn vorige auto's ook altijd zelf gedaan, maar dat waren ook altijd tweedehands auto's en hebben amper de werkplaats van de merkdealer gezien.

Mijn Megane nu gaat momenteel wel nog bij de merkdealer op onderhoud. Maar tot nu toe zitten de eerste ruiyenwissers er nog altijd op.
                                        Ruitensproeiervloeistof vullen ze ook niet bij, daarvan weten ze dat ik dat zelf doe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Ik heb dat bij mijn vorige auto's ook altijd zelf gedaan, maar dat waren ook altijd tweedehands auto's en hebben amper de werkplaats van de merkdealer gezien.

Mijn Megane nu gaat momenteel wel nog bij de merkdealer op onderhoud. Maar tot nu toe zitten de eerste ruiyenwissers er nog altijd op.
                                          Ruitensproeiervloeistof vullen ze ook niet bij, daarvan weten ze dat ik dat zelf doe.
                                          In principe moet ik er niet naar zien omdat bedrijf betaald, maar vind het persoonlijk van de pot gerukt. Daar ik het zelf kan, zal ik het dus ook wel zelf vervangen.
                                          Onze vroegere magazijnier, die nu met pensioen is, was vroeger jarenlang mekanieker bij Citroën. Alle prullen aan auto's en camionetten deed hij. Maar onze nieuwe magazijnier geraakt niet verder dan een lampje te vervangen van voertuigen.

Destijds belden ze om te zeggen dat ze versleten waren met de vraag om te vervangen. Heb toen toegestemd, maar toen ik de rekening zag, was mijn goesting over.

Nu ga ik bij ons in de industriezone halen, en plaats ze zelf. Moet van de week nog eens gaan voor nieuwe.

Comment

Working...
                                          X