Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het zal dan wel aan mij liggen. Maar als mijn auto bij de dealer staat, en ze zijn versleten, mag me dat dan nog wat meer kosten. Dan hoef ik niet rond te rijden, en vervolgens zelf alles te doen.

    Een pint op café aan 6 x de inkoopprijs, dat vinden velen ok. Probleemloos 14 euro neertellen voor een Gin-to. Maar ruitenwissers aan het dubbel van de prijs? Ho maar.

    Iets met maten, gewichten en twee.

    Ongevraagd vervangen vind ik ook niet zo leuk. Maar ach, mijn dealer weet dat, versleten —> vervangen. Zo simpel is dat. Enkel bij echt heel grote onvoorziene kosten heb ik graag dat ze eens bellen, maar een setje ruitenwissers valt daar niet onder. Meestal ben ik diegene die het vraag om ze te vervangen als ze strepen beginnen te trekken.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Ik snap sommigen hier ook niet goed. Een onderhoud is toch een onderhoud. Daar zit nu eenmaal ruitensproeiervloeistof in. Daar zit vervangen van ruitenwissers in. Wat je niet zelf kan mogen ze doen, maar wat je wel zelf kan mogen ze niet doen. Die mannen kunnen toch niet weten wat je wel zelf kan en wat niet ? En als je zelf je ruitenwissers wil vervangen, doe dat dan voor je je auto binnendoet, dan zullen ze die nieuwe niet vervangen hoor.

      Ik heb deze voormiddag een serieus bedrag betaald voor mijn zoon zijn voetbal, lidgeld voor het volgende seizoen. Ik ga daar toch ook niet zeggen, ja maar dit en dat zal ik hem wel zelf leren, ik ga 100€ minder betalen ..

      Comment


      • Inderdaad, zo komt het hier soms over...

        30k tegen een auto stukgooien, maar dan ‘ho maar’, 30 euro meer betalen voor ruitenwissers...’
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Al is het een wagen van 60000€, als ze bij de BMW dealer 890€ vragen voor twee banden terwijl ik daar bij een Auto 5 en consoorten 4 stuks (van exact dezelfde band hé) van kan laten opleggen ? De particulier die dat pikt verklaar ik knettergek, sorry hoor.
          Ik moest glimlachen toen hier overlaatst iemand verwonderd reageerde 'of mensen echt offertes laten maken voor een onderhoud'.
          Ik dus wel, de laatste was voor het onderhoud van de X1, simpel vidange, de airco bijvullen en drie filters (olie, interieur en dieselfilter geloof ik). Dat kwam bij BMW op 679€, en bij de lokale (wederom) garageketen met de voorgeschreven Castrol olie en een fatsoenlijk merk filters, 380€. Zo'n prijsverschillen krijg ik mezelf niet uitgelegd hoor.

          Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk


          Last edited by Fre79; 11/06/2019, 00:07.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
            Ik snap sommigen hier ook niet goed. Een onderhoud is toch een onderhoud. Daar zit nu eenmaal ruitensproeiervloeistof in. Daar zit vervangen van ruitenwissers in. Wat je niet zelf kan mogen ze doen, maar wat je wel zelf kan mogen ze niet doen. Die mannen kunnen toch niet weten wat je wel zelf kan en wat niet ? En als je zelf je ruitenwissers wil vervangen, doe dat dan voor je je auto binnendoet, dan zullen ze die nieuwe niet vervangen hoor.

            Ik heb deze voormiddag een serieus bedrag betaald voor mijn zoon zijn voetbal, lidgeld voor het volgende seizoen. Ik ga daar toch ook niet zeggen, ja maar dit en dat zal ik hem wel zelf leren, ik ga 100€ minder betalen ..
            De volle bak ruitenwisservloeistof leegzuigen en gewoon vervangen door andere. Komaan zeg, dat is pure oplichting imo. En nog goed werkende ruitenwissers vervangen hebben ze ook niet te doen wanneer ik dat niet gevraagd heb. Oplichters, ik heb er geen andere woorden voor

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Het kan ook anders bij een bepaalde Suzuki garage: enkel de olie vervangen hoewel de luchtfilter en interieur filter ook aan vervangen toe waren. €125 voor wat olie omdat het moet voor de garantie. Filter dan maar zelf vervangen lekker goedkoop.

              En degenen die het normaal vinden om voor een klein onderhoud €300+ te betalen ja sorry hoor als particulier kan je daar wel iets anders met doen. Een leasing ja tot daar aan toe...dat zit in de prijs.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • Als je ergens niet tevreden bent, ga je toch gewoon op een ander. En als je daar ook niet tevreden bent, ga je nog eens op een ander. Maar als je daar nog niet tevreden bent, zal het mogelijk wel aan jezelf liggen, denk ik zo.

                Als ik ergens op restaurant ga, en ik ben niet heel tevreden, zal ik er misschien nog wel eens gaan. Maar als ik die tweede keer terug niet content ben, zien ze mij daar niet meer.
                Simpel toch ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  En degenen die het normaal vinden om voor een klein onderhoud €300+ te betalen ja sorry hoor als particulier kan je daar wel iets anders met doen. Een leasing ja tot daar aan toe...dat zit in de prijs.
                  Idd! En met dat laatste, daar zit juist het probleem. Ik heb dat bij geen Fiat, Kia of Opel dealer voorgehad, overal top service waar ik geweest ben.

                  Maar bij onze 'leasekampioenen' daar zit juist het probleem. Je zult daar maar aankomen als privérijder die een beetje met zijn auto inzit. Verwaandheid troef, want 'half' werk genoeg en bijna niemand die reclameert want de factuur wordt toch betaald.

                  Op wat nieuwe ruitenwissers of wat sproeivloeistof steekt het daar niet, 100€ is toch een mooie ronde prijs. En zeg nu zelf, 350€ voor een klein en 800€ voor een groot onderhoud is toch wel normaal hé

                  Nuja, ik ga ondertussen tot grote tevredenheid ook op een ander, maar wel niet meer in België
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                    Al is het een wagen van 60000€, als ze bij de BMW dealer 890€ vragen voor twee banden terwijl ik daar bij een Auto 5 en consoorten 4 stuks (van exact dezelfde band hé) van kan laten opleggen ? De particulier die dat pikt verklaar ik knettergek, sorry hoor.
                    Ik moest glimlachen toen hier overlaatst iemand verwonderd reageerde 'of mensen echt offertes laten maken voor een onderhoud'.
                    Ik dus wel, de laatste was voor het onderhoud van de X1, simpel vidange, de airco bijvullen en drie filters (olie, interieur en dieselfilter geloof ik). Dat kwam bij BMW op 679€, en bij de lokale (wederom) garageketen met de voorgeschreven Castrol olie en een fatsoenlijk merk filters, 380€. Zo'n prijsverschillen krijg ik mezelf niet uitgelegd hoor.

                    Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

                    bmw staat nu eenmaal niet gekend voor auto 5 prijzen......

                    Comment


                    • Je betaalt bij de bmw dealer nu eenmaal alles erbij : de cinema in de showroom, de maatpakken van de verkopers, de koffie, enz... wat voor leasers natuurlijk mooi meegenomen is. Als particulier moet je verstandig zijn en elders kijken. Zelf zet ik geen voet bij een dealer, of het is om zelf eens een onderdeel te bestellen in het magazijn.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Inderdaad, zo komt het hier soms over...

                        30k tegen een auto stukgooien, maar dan ‘ho maar’, 30 euro meer betalen voor ruitenwissers...’
                        Sorry, maar €70 vind ik veel geld voor ruitenwissers.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Je betaalt bij de bmw dealer nu eenmaal alles erbij : de cinema in de showroom, de maatpakken van de verkopers, de koffie, enz... wat voor leasers natuurlijk mooi meegenomen is. Als particulier moet je verstandig zijn en elders kijken. Zelf zet ik geen voet bij een dealer, of het is om zelf eens een onderdeel te bestellen in het magazijn.
                          Mja, er zal ongetwijfeld een link zijn tussen de tarieven enerzijds en of het een populair merk is in de leasing anderzijds, en niet enkel bij BMW.
                          OF de tarieven zijn dusdanig strak onderhandeld met de leasingbedrijven dat er gecompenseerd moet worden via de particuliere klanten, of ze tellen dusdanig door bij diezelfde leasecontracten, dat een particuliere klant meer of minder die gillend weg loopt na de garantieperiode er gewoon niet toe doet.
                          En ik gok op het laatste.

                          En eigenlijk is het één grote circulaire geldstroom hé, als VW een belang heeft in een groep als Leaseplan, Athlon van Mercedes is en Alphabet van BMW, dan kunnen ze doortellen op aankoop, onderhoud, soit alles, want linksom of rechtsom komt dat geld toch terug in dezelfde kassa.
                          En dan is het uiteraard makkelijk - en interessant want die onnozele particuliere klant durft daar wel gevoelig aan zijn- om de restwaarde van uw modellen kunstmatig hoog te houden.
                          En dat kunt ge dan weer inzetten om die merken te pushen bij de leasebedrijven dmv lagere maandlasten.
                          En dan is de cirkel zowat rond zeker ?

                          Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk



                          Last edited by Fre79; 12/06/2019, 11:25.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                            Mja, er zal ongetwijfeld een link zijn tussen de tarieven enerzijds en of het een populair merk is in de leasing anderzijds, en niet enkel bij BMW.
                            OF de tarieven zijn dusdanig strak onderhandeld met de leasingbedrijven dat er gecompenseerd moet worden via de particuliere klanten, of ze tellen dusdanig door bij diezelfde leasecontracten, dat een particuliere klant meer of minder die gillend weg loopt na de garantieperiode er gewoon niet toe doet.
                            En ik gok op het laatste.

                            En eigenlijk is het één grote circulaire geldstroom hé, als VW een belang heeft in een groep als Leaseplan, Athlon van Mercedes is en Alphabet van BMW, dan kunnen ze doortellen op aankoop, onderhoud, soit alles, want linksom of rechtsom komt dat geld toch terug in dezelfde kassa.
                            En dan is het uiteraard makkelijk - en interessant want die onnozele particuliere klant durft daar wel gevoelig aan zijn- om de restwaarde van uw modellen kunstmatig hoog te houden.
                            En dat kunt ge dan weer inzetten om die merken te pushen bij de leasebedrijven dmv lagere maandlasten.
                            En dan is de cirkel zowat rond zeker ?

                            Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk


                            Yeps, het grotere geheel

                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Of ik zie overal spoken en het is tijd voor mijn pillen. Dat kan ook natuurlijk, haha :,-)

                              Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

                              Comment


                              • Lol
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                                  Of ik zie overal spoken en het is tijd voor mijn pillen. Dat kan ook natuurlijk, haha :,-)
                                  Neen jong, geen pillen nodig, heel correcte uitleg

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • waarmee nog maar eens bewezen is dat particuliere klanten en lease klanten twee heel verschillende markten zijn.
                                    particuliere klanten blijven weg bij de grote premiummerken........

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                      waarmee nog maar eens bewezen is dat particuliere klanten en lease klanten twee heel verschillende markten zijn.
                                      particuliere klanten blijven weg bij de grote premiummerken........
                                      Wegblijven is niet nodig. Ik ben particulier en meer dan 20 jaar BMW rijder. Enkele nieuwe en enkele 2de hands of premium selection. 2x met een gratis onderhoudscontract bij. Ik durf het bijna niet zeggen, maar ongelofelijk hoe weinig kosten ik al moeten doen heb op die 20 jaar. Ik ga na het onderhoudscontract natuurlijk niet meer bij de dealers langs, maar bij een onafhankelijke BMW specialist met betere service en communicatie.
                                      Last edited by order66; 16/06/2019, 11:00.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • ik zaag wel, maar ga ook steeds bij de dealer hoor
                                        en als er nix vervangen moet worden valt het uiteindelijk wel mee

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                          waarmee nog maar eens bewezen is dat particuliere klanten en lease klanten twee heel verschillende markten zijn.
                                          particuliere klanten blijven weg bij de grote premiummerken........
                                          Volledig juist! Mij zien ze er in elk geval niet meer, mogelijkheden genoeg!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X